דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה 2 (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...



מאזדה, כיצרנית, עוברת שינוי מהותי בעשור האחרון. כחברה עצמאית וקטנה היא צריכה לייצר מכוניות שהרווח עליהן גבוה יחסית. לכן, מאזדה פנתה לכיוון יותר יוקרתי ומציעה רכבים שאמורים לתת יותר ביחס למכוניות מהשורה.

כך, רכב אחרי רכב, אנחנו פוגשים מכוניות עם עיצובים דרמטיים יותר, תאי נוסעים איכותיים יותר וכמקובל אצל הרבה יצרניות יוקרה – דגש על התנהגות כביש מחודדת.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה 2


מאזדה 2, מנוע 1.5 ליטרים, אוט' 6 הילוכים, 116 כ"ס, מ-107,000 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב

מרחב מאחור

ביצועים

אבזור

התנהגות כביש

  תג מחיר

מאזדה 2

מאזדה 2 נאלצת לצעוד בין הטיפות. כמכונית הזולה של המותג היא צריכה להציע את כל הערכים החדשים של היצרן לצד תג מחיר נגיש יחסית. השילוב הזה מאתגר מאוד.

מתיחת הפנים היא הזדמנות לשפר את מה שמצריך תיקון, ומתיחת הפנים השנייה של מאזדה 2 אמורה להשאיר אותה רלוונטית גם מול המתחרות המבריקות שהגיעו לאחרונה מאירופה. האם אפשר להכתיר את מתיחת הפנים כהצלחה?

עיצוב

המכונית הקטנה של מאזדה היא מכונית נאה. לכבוד מתיחת הפנים היא זכתה לאי אלו נגיעות קלות של ניקל בחזית וקמצוץ נוסף של ניקל שפוזר במשורה גם מאחור. הגריל נראה מרשים מבעבר. בתא הנוסעים ספק אם תצליחו לראות הבדלים מהותיים בינה לבין הדגם היוצא.

מאזדה 2

בכל אופן, מדובר באותה עגלגלות חביבה עם נגיעות קלות של דינאמיות, בעיקר מצד הספויילר הקטן והפנסים המחודדים בחזית. הדרך לשדרג את ההופעה עוברת בצבע האדום והמהממם של רכב המבחן. עניין שגם יעלה לכם בכמה אלפי שקלים נוספים.

מאזדה 2

תא הנוסעים

תא הנוסעים של המאזדה הקטנה בהחלט מראה סממנים של פרימיום. רכב המבחן התייצב בגרסת ה-Pure White, המאובזרת ביותר שיש ל-2 להציע, ויש לה מה להציע. הפער בין הגרסה הזולה ליקרה הוא משמעותי: כאן תקבלו עור בצבע לבן, מושבי עור ופלסטיקה מעט יותר איכותית. בנוסף, יש כמה דברים שמגיעים מהבסיס כמו מסך מולטימדיה צף ופתחי מיזוג בצורת טורבינה.

העניין הוא שב-2020 העיצוב  החביב ומסך המולטימדיה כבר לא מספיקים כדי להכריז על רכב כיוקרתי. נדרשים דברים נוספים ובכללם המון טכנולוגיה.

מאזדה 2

מסך המולטימדיה מציע תפעול מעולה עם גלגלת, סטייל ה-i-Drive של ב.מ.וו. אחרי יום של למידה היא הופכת לכלי נפלא בתפעול המערכות השונות בלי להוריד מבט מהכביש. בנוסף, מסך המולטימדיה מציע סוף סוף התחברות גם לאפליקציות חיצוניות – כך שאפשר לחבר את הסלולארי באמצעות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ולהסתייע בניווט של ווייז.

בכל הנוגע לאבזור, סימני הגיל ניכרים על המאזדה: גם בגרסה היקרה אין לוח מחוונים דיגיטלי או גרפיקות נוצצות במסך המולטימדיה. מצד שני, המסך דובר עברית.

מאזדה 2

גם האבזור לא מבריק וחסרו לנו אביזרי בטיחות שמככבים ברכבים רבים כמו בקרת שיוט אדפטיבית או תיקון סטיה מנתיב. ברכב המבחן המאובזר ניתן למצוא כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת שיוט רגילה, מצלמה וחיישני רוורס, בקרת אקלים, מראות מתקפלות חשמלית וריפודי עור. בסעיף הבטיחות מקבלים מערכת להתרעה על רכב בשטח מת, התרעה על סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית הפעילה גם בנסיעה לאחור, זיהוי הולכי רגל וגם מערכת מובילאיי. היצע תאי האחסון מצומצם.

מאזדה 2

תנוחת הישיבה נמוכה מאוד ותומכת באספירציות הספורטיביות. ההגה מתכוונן לעומק והמושב עוטף יחסית, ולאנשים מלאים הוא עלול להיות קצת צפוף. משענת הגב מתכווננת בראצ'ט ולא בגלגלת ואנחנו התקשינו למצוא זווית מושלמת. אם המושבים הקדמיים מרווחים (אך אינטימיים), מאחור הנוסעים ירגישו בתהליך שעוברות מכוניות סופר-מיני רבות בשנים האחרונות.

מאזדה 2

כניסת הג'יפונים הקטנים החזירה את הסופר מיני'ס למקומן כמכוניות לצעירים ולא לבעלי משפחות, וכך המושבים האחוריים התכווצו להם. המושב של ה-2 די צפוף למבוגרים גבוהים וגם דלת הכניסה לא ממש גדולה ומזמינה. תא המטען אף הוא לא ענק, אך 280 ליטרים הם נתון סביר לקטגוריה.

מאזדה 2

נוחות נסיעה

במסגרת מתיחת הפנים זכתה המאזדה לריכוך מסויים של המתלים. המתלה עצמו לא הוארך כך שהוא רך יותר אך לא ארוך יותר. על שיבושים גדולים מאוד הרכות יכולה להביא למפגש לא נעים עם סוף המתלה, אך מדובר במקרים די חריגים. רוב הזמן הסופרמיני של מאזדה מבודדת היטב שיבושים ועל רצפי שיבושים קטנים ומעצבנים, מקום בו הרבה מכוניות נכשלות, ה-2 מתפקדת יפה מאוד.

ככל שהקצב עולה כך ה-2 משתפרת לה והנסיעה נוחה למדי. עם זאת, גם במהירויות גבוהות, מפגש עם גלים בכביש יכול להזיז אותה יותר מהרצוי.

המקום בו היא פחות מצטיינת הוא בידוד הרעשים. כבר באזור 80-90 קמ"ש רעשי כביש הופכים נוכחים ובמהירות כביש 6 גם רעשי הרוח מפריעים.

מאזדה 2

מנוע ותיבת הילוכים

בעולם שבו אנחנו חיים, יחידת הנעה כמו של המאזדה, שכוללת מנוע אטמוספרי ותיבת הילוכים אוטומטית, מרגיש כמו הגעה למסיבה עם סנדלים ומעיל דובון. פשוט לא אופנתי, בטח כשבזירה מסתובבות מכוניות עם מנועים היברידיים, מנועי טורבו ותיבות כפולות מצמדים.

מנוע הבנזין של המאזדה, בנפח 1.5 ליטרים, מציע הספק של 116 כוחות סוס ומומנט של 14.8 קג"מ. גם המספרים כאן לא מרשימים לעומת המתחרות הצעירות.

מאזדה 2

אבל למרות הנחיתות במספרים, בפועל המאזדה הקטנה חושפת יכולת די טובה. המנוע מרגיש מאוד נמרץ והוא ממהר לטפס במעלה הסל"ד. במידה מסויימת הוא מרגיש כמו מנועים של מכוניות יפניות מפעם. בתחתית קשת הסל"ד המנוע לא מאוד גמיש אך הנכונות של המחט לזוז למעלה לכיוון הטורים הגבוהים מסייעת למנוע להגיע לאיזור שבו הוא מרגיש חזק וחיוני. החסרון העיקרי הוא מעט חספוס ודי הרבה רעש בסל"ד הגבוה.

הנמרצות של המנוע נתמכת בתיבת הילוכים חלקה מאוד בעלת הילוכים קצרים. התיבה האוטומטית של ה-2 בולטת לאור ריבוי התיבות הרציפות והתיבות כפולות המצמדים, שהופכות רכבים רבים בקטגוריה לפחות נעימים - אם זה תחת מאמץ במקרה של הרציפות, או בסביבה האורבנית במקרה של הרובוטיות.

אז יחידת ההנעה חזקה מספיק, בטח כשבוחרים במצב הספורט. תיבת ההילוכים האוטומטית מצויינת, אבל אם תחשבו שצריכת הדלק היא החולייה החלשה תופתעו לגלות שלא. בסיום המבחן, שכלל נסיעות עירוניות פקוקות לצד נסיעה בין עירונית נמרצת, צריכת הדלק עמדה על 15.4 ק"מ לליטר. מרשים. גם בנסיעה העירונית המצב היה טוב - כ-10 ק"מ לליטר בתנאים לא פשוטים.

מאזדה 2

התנהגות כביש

רכבי מאזדה תמיד מצטיינים ככל שזה נוגע לחוויית הנהיגה, וה-2 הקטנה ממש לא שונה. ל-2 יש שלדה מצויינת שמאפשרת לנהג לשלוט באופן נפלא ברכב. האחיזה הכללית די גבוהה, למרות שהיא אולי לא מוחלטת כמו בחלק מהמתחרות, אבל התחושה בטוחה מאוד ובעיקר מהנה.

קל מאוד להרגיש, בעיקר דרך השלדה, את מגבלות האחיזה, וקל מאוד לשים את הרכב בדיוק בקו הנבחר. ה-2 מגיבה היטב להעברות משקל ומאפשרת לזנב לנוע די בקלות על הציר הרוחבי. הזנב לא יוצא בחדות כמו ב-2 הקודמת אלא באופן בטוח וצפוי יותר שבאמת הופך אותה למכונית כיפית לנהג. ההגה בעל משקל טוב והבלמים מצויינים. נהגת שהחליטה לבצע פרסה אסורה בכביש מהיר, אילצה אותנו לבחון אותם בתנאי קצה.

מאזדה 2

סיכום

מאזדה 2 לא השתנתה מהותית במסגרת מתיחת הפנים. זו נותרה מכונית די קטנה, צפופה לנוסעים מאחור, בעלת תא מטען לא גדול ועם אבזור סביר בלבד. תא הנוסעים אמנם מרגיש יוקרתי במידה מסויימת, לפחות בגרסה הבכירה, אך הוא משמעותית פחות מאובזר ובעיקר פחות טכנולוגי ביחס למתחרות רבות. החידושים המהותיים יותר שהציגה היצרנית במסגרת מתיחת הפנים הזו, ביניהם מערכת מיקרו-היברידית ותוספות למערך אביזרי הבטיחות, לא הגיעו לישראל.

בסופו של יום, מדובר במכונית קטנה שתבטיח חוויית נהיגה מהנה, צריכת דלק חסכונית ויחידת הנעה חלקה ונעימה לתפעול. האם זה מספיק כדי להביא את הלקוחות דווקא לאולם של מאזדה? אנחנו מניחים שכן, גם אם לא במספרים גבוהים כמו בעבר.

לצפייה בכל דגמי מאזדה בישראל

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה