דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i30 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

קצת אחרי 22:00 בערב, אני יושב-שוכב על הספה בסלון. אבטיח צונן, בירה קרה, מונדיאל. על המסך שמולי מנצחת נבחרת ברזיל את חוף השנהב, ואני תוהה מה יותר מעצבן יותר: שלמה שרף או הוובוזלות? את האווירה הנינוחה קוטע צפצוף צורמני. יונדאי i30 חותכת את המסך מימין לשמאל, עוד פרסומת מרגיזה. אני לוחץ על Mute.

לעמוד הדגם בקטלוג - יונדאי i30

יונדאי i30 - לא שמענו עליה כבר?

בקיץ של שנת 2010, יונדאי i30 כבר לא מפתיעה אף אחד. 3 שנים לאחר השקתה, התייבשו כל הקלישאות השחוקות המדברות על כך ש"קוריאה התקרבה לאירופה", "זאת לא יונדאי לנטרה של פעם" ו-"יונדאי עשתה קפיצת מדרגה". ה-i30 מחכה לי בחניה, מחזיקה בתואר המכובד של המכונית השנייה הכי נמכרת בישראל (אחרי מאזדה 3, כמובן) ואני צריך להחליט: האם היא ראויה למעמדה?

יונדאי i30, מנוע 1.6 ליטר, 126 כ"ס, אוטומטית

יתרונות

חסרונות

    מרווח פנים טוב יחסית למרכב ההאצ'בק

לא מתעלה באף תחום

   מנוע נמרץ בנסיעה בין עירונית

המנוע לא ממצה את כוחו, בשל היעדר מצב 'טיפטרוניק'

    נסיעה שקטה ונעימה

תא מטען בינוני בגודלו, לעומת גרסת הסטיישן CW


נראית טוב, אך לא ייחודית. יונדאי i30 / צילומים: נועם ריין

יונדאי i30 - אסתטיקה ופרקטיות נוסח איקאה

אני יורד לחניה, וכמעט מתבלבל עם האוטו של השכן. יונדאי i30 חדשה מחכה לי, והיא נראית לא רע - אבל היא בהחלט לא ייחודית בנוף. אם בשנת 2007 היא עוד הייתה חריגה בשל תצורת ההאצ'בק, כיום 5 דלתות הן כמעט מיינסטרים. רשימת המשפחתיות המשווקות בתצורה זו הולכת ומתארכת, ול-i30 יש חלק לא מבוטל בהחייאת הסגמנט. אנחנו מצדיעים.

כדי לשמור על מסורת קוריאנית עתיקת יומין, דאגו ביונדאי לשלב בעיצובה של ה-i30 מוטיבים מרכב אחר, יוקרתי יותר, ושאבו השראה מאחוריה של ב.מ.וו סדרה 1. זה אולי לא יעמוד במבחני אתיקה נוקשים, אבל זה נראה טוב.

תא הנוסעים ניחן בקמצוץ מעוף עיצובי, שמתבטא בעיקר בפתחי מיזוג ייחודיים ובקונסולה מרכזית המוארת בגווני תכלת זרחניים. איכות החומרים בקוקפיט טובה מאוד, והתלונה היחידה שנרשמה עד כה נוגעת לצבע השחור הקודר אשר שולט ביד רמה בסביבת הנהג. גם על סעיף המרווח ניתן לסמן V - המימדים מלפנים ומאחור נדיבים, אם כי גבוהי קומה יתלוננו על מרווח ראש יקר שנגזל מהם בשל הוספת גג שמש חשמלי לכל גרסאות הרכב. תא המטען אינו עצום בגודלו, אך תצורת 5 הדלתות הופכת אותו לשימושי ונוח להטענה. ניתן להמשיך ולהתפלסף עוד רבות על מחזיקי הכוסות ותאי האחסון, אך הגיגי החניה נקטעים באחת על ידי צלצול הסלולארי, שמזכיר לי כי הגיע הזמן לצאת לדרך. מתניעים.


אולי מכאן היא תיראה יותר מעניינת?

יונדאי i30 - יוצאים לעוד יום עבודה

בנסיעה עירונית, מתגלה יונדאי i30 כמכונית נוחה למדי. את רוב שיבושי הכביש מיטיבה היונדאי לספוג, ורק רצף של סדקי אספלט ומהמורות יוציאו אותה משלוותה. זו אמנם לא רנו פלואנס הרכה והמעודנת, אך רמת הנוחות של היונדאי מזכירה את זו של פורד פוקוס הטובה לכשעצמה. ליונדאי ix35, הג'יפון החדש במשפחה, יש מה ללמוד מהאחות הקטנה.

תגובת המנוע ללחיצה על דוושת המצערת מלווה בהיסוס ראשוני, אך עד מהרה נעלמים הספקות והגישושים. ה-i30 יוצאת מהעיר כשהיא הולכת וצוברת קצב נמרץ ובריא ככל שמטפס המחוג. 126 כ"ס הם נתון מכובד למנוע בנפח 1.6 ליטרים, וגם אם סוסים אלו אינם מתבטאים בזינוק חורך אספלט (שכן 12.1 שניות מ-0 ל-100 אינן מסמרות אף את זיפי הלחיים), יבוא כוח המנוע לידי ביטוי בהיבטים אחרים.

רזרבות הכוח ששומרת ה-i30 במחסניה מאפשרות שיוט שקט ונינוח, בסל"ד נמוך יחסית. לא פעם הופתענו לאחר הצצה במחוג, כאשר גילינו כי המהירות בה אנו נוסעים גבוהה מהמשוער. חלק מהתרומה לדממה השוררת בתא הנוסעים נזקפת גם לזכותו של בידוד רעשים מצוין - את זה הבנו רק כאשר פתחנו את גג השמש החשמלי ברמזור, ונחשפנו לרעשי הסירנות של האמבולנסים החולפים.

יונדאי i30 - בדרך אל הצימר

השלווה נשמרת גם כאשר תנאי הדרך משתנים. יונדאי i30 תספק את אותו בטחון ושקט גם בפקק היומי על איילון בדרך לעבודה, וגם בטיול המשפחתי לרמת הגולן. אל תצפו לאקשן, או להתנהגות כביש מרגשת - לא לשם כך נועדו מכוניות מסוגה של היונדאי הזו. ה-i30 מצליחה לנתק את הנהג מהמתרחש סביבו, תוך דבקות במטרת העל - הבאת המשפחה מ-A ל-B.

עבור מי שבכל זאת רוצה להוציא קצת יותר ממשפחתית הליסינג שלו, נספר כי לזכותה של ה-i30 עומדים הגה מדויק בעל משקל נכון (גם אם חסר תקשורת), ובלמים מצוינים שלא דעכו גם תחת עומס. בלטה בחסרונה אפשרות לשליטה ידנית בתיבת ההילוכים ('טיפטרוניק'), אשר בהיעדרה נמנע מאיתנו למצות את יכולות המנוע עד תום. ביקורת מסוימת נרשמה גם בנוגע לצמיגי ה"הנקוק" הקוריאניים בהם צוידה מכונית המבחן, שאינם מהזן המשובח. ייתכן וסט איכותי מהם היה משפר את אחיזת הכביש (שאיננה גרועה) ומסייע עוד יותר בצמצום הרעשים בשיוט.


תא הנוסעים איכותי, אך קודר למראה / תמונת יצרן

 יונדאי i30 - כנראה שעוד נמשיך לשמוע ממנה

לא הופתענו. יונדאי i30, וזה לא חדש, היא מכונית משפחתית שעושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. כיום, ניתן לומר שגם יונדאי i30 יד שניה היא קניה טובה מאוד. בכל אחד מן הסעיפים אפשר למצוא מכוניות מוצלחות ממנה, אך בחבילה הכוללת מצאנו כי ה-i30 נותנת מענה לכל דרישותיו של הנהג הישראלי הממוצע.

את אותה פסקת סיכום יכולנו לכתוב לפני כמה שנים גם לגבי טויוטה קורולה, המניה הבטוחה של שוק הרכב הישראלי. בינתיים, התהפכו היוצרות - ובסופו של יום, טבלת המכירות לא משקרת: יונדאי i30 היא הטויוטה קורולה החדשה של מר ישראלי.

לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה