דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

רנו סנדרו סטפאווי החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...

 מאת: טל ברונפר

הסנדרו סטפאווי (Stepaway, מרחק צעד) היא צעד נוסף בתכנית של רנו להכנס לשווקים מתפתחים. שווקים אלו מעדיפים רכבים זולים, אך לא מוכנים להתפשר על הגודל. לשם כך, רנו חברה עם היצרנית הרומנית דצ'יה שבבעלותה, והציגה את הדצ'יה לוגאן – המבוססת על פלטפורמת הקליאו, אך זולה יותר. לשם כך רנו השתמשו במגוון חלקים מדגמים נוכחיים של החברה, קיצצו באבזור הבטיחות ובביצועים וקיבלו רכב שזכה להצלחה לא רעה בשוק היעד שלו.

אך רק רכב זול לא מספיק כנראה, וצריך מותג שיעמוד מאחוריו. לשם כך, החליטו רנו לשווק את הלוגאן בארצות מסויימות תחת שם המותג שלהם, והתוצאה: רנו סנדרו (Sandero), גרסת חמש דלתות ללוגאן, עם סמל ועיצוב של רנו ומחיר של דצ'יה (כמעט). את דרכה מתחילה הסנדרו בדרום אמריקה, ואחר-כך מתוכננת המשפחתית הזולה לעבור לשאר העולם, וגם לישראל.

רנו סנדרו סטפאווי החדשה

רנו סנדרו סטפאווי והחזית האגרסיבית. צילום: יצרן

הסטפאווי, כאמור, מיועדת לסייע לרנו בתוכנית שאפתנית זו, ונעזרת בכלי מוכר בתעשיית הרכב: פנייה לחובבי רכבי השטח (ובעיקר המראה שלהם). מילת הקסם כאן היא "קרוסאובר", הכלאה בין סופרמיני לרכב שטח המתבטאת בעיקר בשיפורים קוסמטיים. לשם כך, הוגדל מרווח הגחון של המכונית ונוספו פגושים בצבע שחור, מדרגות צד ושאר ניפוחי מרכב.

ומה עוד? לא הרבה. הממדים נשארו דומים וסביר להניח שבשם החסכון, תוספות אבזור יוקרתיות לא יהיו, אך בכל זאת יהיה קיים שיפור מסויים לעומת הסנדרו הבסיסית. רנו לא מוסרים פרטים על מערכת הנעה כפולה, אך רוב הסיכויים הם שמערכת זו לא תוצע – עלות פיתוח של מערכת כזו יקרה מדי, והיא מוסיפה למשקל הרכב וכמובן למחירו – דבר לא חיובי ברכב מסוג זה.

Renault Sandero Stepaway 2009

רנו סנדרו סטפאווי. צילום: יצרן

בתחום ההנעה, הסנדרו סטפאווי תשווק בשוק היעד הראשוני שלה, ברזיל, עם מנוע ביו-אתנול הצורך דלק ממקורות מתחדשים, בנפח 1.6 ליטרים ו-112 כוחות סוס מכובדים. למה דווקא ביו-אתנול? בברזיל דלק ממקורות מתחדשים פופולרי אף יותר מדלקים מסורתיים. לכשתגיע הסטפאווי לשוק העולמי, סביר להניח כי היא תשודך להיצע המנועים של הסנדרו: 1.4 ו-1.6 ליטרים המונעים באמצעות בנזין, ומנוע 1.5 ליטרים, דיזל, המוכר מהקנגו.

אז מה איתנו? יבואן רנו לישראל, קרסו, מתכוון ליבא את הסנדרו סטפאווי לארץ, אך תאריך ההגעה שלה אינו ידוע כרגע, וצפוי להיות סמוך למועד הגעתה לשוק האירופאי והאפריקאי. הסנדרו הרגילה תגיע לארץ כבר בפברואר 2009, כאשר תוצג תיבת הילוכים אוטומטית, ולשווקה במחיר אטרקטיבי. כאשר תגיע הסטפאווי לארץ, היא צפויה לחולל מהפכה בשוק הסופרמיני-קרוסאובר, אשר לו אין יצוג של ממש בארץ – בעיקר באמצעות מחיר ומראה מושך.

לדגמי רנו בישראל - רנו

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה