דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחירי רכב חדש: ישראל מול העולם

Getting your Trinity Audio player ready...


האם אנחנו משלמים על דברים יותר מאשר בחו"ל? תופתעו, אבל יש תחומים שבהם אנחנו משלמים דווקא מחיר דומה, ולעתים אפילו פחות ממה שמקובל במדינות שונות. על חינוך, למשל, האמריקאים משלמים הרבה הרבה יותר מאתנו (גם יחסית למשכורת) וכך גם על רפואה ועל שכירת דירה. הם משלמים יותר גם על קפה מאירופה ובכלל לא מעט על מזון מיובא. האירופים משלמים על מוצרי אלקטרוניקה הרבה יותר כסף מאשר האמריקאים, וכך גם על נעליים ובגדים. בישראל מצלמות זולות יחסית וגם יהלומים, תשמישי קדושה ומוצרי ים המלח…

אבל על רוב המוצרים, כך נראה, אנחנו משלמים הרבה כסף. דירות עולות פה המון, גם מכשירי חשמל גדולים, בגדים ומזון מיובא. אה, כן. וגם מכוניות. רמת המס כאן, ובזה אנחנו לא מחדשים לכם קוראינו הרבה, היא אחת הגבוהות בכל העולם המערבי. כך יוצא שמכונית משומשת-מאוד עולה לעתים בישראל כמו מכונית חדשה-דנדשה בארה"ב.

מכוניות בריטיות

יש בכלל בסיס להשוואה?
אבל עד כמה אנחנו משלמים יותר? והאם ישנן מכוניות שהן יקרות יותר יחסית לעולם ואחרות שהן יקרות פחות? היינו חייבים לבדוק.

אבל ראשית חשוב לסייג. קשה להשוות באופן מדויק בין מחיר של יבואן ישראלי ובין מחיר באירופה, בארה"ב או בכל מקום אחר. בסיס ההשוואה בעייתי כיוון שאין כמעט שתי מכוניות שהן זהות - ישנם הבדלים ברורים ברמות האבזור והגימור, בתקני המנועים והמתלים, בצמיגים, בבידוד ובצביעה. ישנם גם הבדלים בעלויות השינוע. מעבר לזה, חישובי המס משתנים לפי תקינה, אבזור ומיקום וכך יוצא שדגם כזה או אחר, אפילו אם למראית עין הוא מצויד באותו מנוע, גיר וערכת אביזרים - הם לא באמת שווים. לעתים גם נאלצנו להסתפק במחיר משוער, כיוון שבישראל ובמדינה אחרת המכונית נמכרת עם מנוע אחר לגמרי או ברמת גימור שונה בעליל.

בכל זאת ולמרות כל הסיוגים, יש בהחלט בסיס כללי להשוואה בין דגמי המכוניות, וההשוואה בין דגמים דומים בישראל ובאירופה, ארה"ב וארצות אחרות מקומם: בישראל, באופן עקבי, אנחנו משלמים יותר מאחינו החוצניקים, גם לפני שאנחנו מכניסים למשוואה את העובדה שאנחנו גם מרוויחים פחות מהם בממוצע.

מכוניות בכביש

היברידיות ויוקרתיות
עם זאת, הבדיקה גילתה לנו שישנן מכוניות זולות יותר, יחסית לחו"ל ואחרות שהן יקרות מהן. אחד הגילויים הוא שלא תמיד יש קו אחיד, או "חוק אצבע" שיקל עלינו למצוא מכונית שהיא זולה יחסית בישראל.

חוק אצבע לדוגמא שכן גילינו הוא שמכוניות היברידיות נמכרות כאן בזול, יחסית לאחיותיהן לוגמות הבנזין. דגמי יונדאי טוסון ואלנטרה, למשל, נמכרים בישראל במחיר הגבוה יותר מכפליים מאשר בקוריאה (כ-120% יותר), אבל הדגמים ההיברידיים, איוניק וסונטה, עולים "רק" כ-60-80% יותר. בגרמניה הפער לרעת ישראל בוטה פחות. בישראל מרבית דגמי יונדאי יקרים בכ-40-50% לעומת גרמניה. האיוניק, לעומת זאת, יקרה בשיעור של כ-20% בלבד - פער נמוך יחסית.
בדיקה השוואתית של דגמי פיג'ו וסיטרואן בארצם, צרפת, ובגרמניה לעומת ישראל, מגלה שישנם בישראל דגמים יקרים יחסית ואחרים - זולים יחסית. ברוב המקרים, מחירי דגמי היצרן בישראל יקרים בכ-35-45% יחסית לגרמניה וצרפת, אבל ישנן בהחלט חריגות: הרכב המסחרי לוגם הסולר סיטרואן ברלינגו, עולה כאן כ-55-60% יותר מאשר בצרפת או גרמניה, אבל פיג'ו 208 וגם סיטרואן C1 יקרים בכ-30% "בלבד". הפתעות נרשמו בסעיפים התחרותיים הבאים: ה-308 המשפחתית, תחום שנתפש בישראל כיקר מאוד יחסית לחו"ל, דווקא עולה כאן כ-20% יותר מאשר בצרפת וההפתעה הגדולה - רכב הפנאי החדש, פיג'ו 3008, מגיע לכאן במחיר נמוך מאוד יחסית לאירופה: כ-15% בלבד יותר מאשר בצרפת.

מכוניות בנמל

סופר זול? תלוי איפה
הופתענו לגלות שאחד המותגים שנתפשים כמשתלמים ביותר אינו זול כאן יחסית לאירופה. דאצ'יה לוגאן המשפחתית שהגיעה לאחרונה נמכרת כאן בכ-86 אלף שקלים (דיזל). בצרפת היא נמכרת בסביבת 12,000 אירו ובאנגליה בכ-10,000 ליש"ט. המשמעות היא שהמכונית יקרה בישראל בכ-80% יחסית לשני השווקים הללו. אותו יבואן מוכר כאן גם את רנו קפצ'ור, ג'יפון שבגרסת הדיזל שלו עולה כאן כ-130,000 שקלים. במקרה זה פער המחיר הרבה יותר קרוב למציאות - כ-30-35% יותר מאשר בצרפת ובאנגליה.
בדגמי הפרימיום הפערים גדולים יותר, כלומר - בישראל אנחנו משלמים עליהם הרבה יותר כסף יחסית לאירופה. נראה שיש לכך מספר סיבות, ביניהן - הנטייה של כלי רכב כאלה לסבול מדירוג נמוך (מספר גבוה) במדד זיהום האוויר שעל פיו נקבעים מסי הרכב וגם הנטייה הישראלית של תחום הפרימיום להגדיר מחיר מחירון גבוה אבל לסגור בפועל עסקאות במחירים נמוכים יותר.

לשם המחשה, בדקנו מחירים של כמה מדגמי ב.מ.וו ואודי. דגמים יקרים פחות, אלו שנמכרים במספרים גדולים ולקהל הרחב, כמו ה-A3 הקומפקטית ורכב הפנאי הקומפקטי, Q2, נמכרים בישראל בכ-60% יותר מאשר בגרמניה. ה-A3 נמכר בכ-80-90% יותר מאשר בארה"ב, בדומה למכוניות רבות אחרות שאינן יוקרתיות. לעומת זאת, בדגמים היקרים הפערים גדולים משמעותית: ה-S8 פלוס, למשל, נמכרת בישראל בכ85-90% יותר מאשר בגרמניה ובכ-150%, כלומר פי שניים וחצי (!) מאשר בארה"ב. רכב הפנאי Q7 עולה בישראל כ-100% יותר מאשר באירופה (כלומר, כפול) ולעומת ארה"ב הפער גדול עוד יותר. דגמי סדרה 1 של ב.מ.וו יקרים בישראל בכ-80-100% יחסית לדגמים דומים בגרמניה. דגמי מכונית הסאלון, ב.מ.וו סדרה 5, יהיו יקרים בכ-100-120% יחסית לגרמניה. מחירי דגמי רכב הפנאי, ב.מ.וו X3, יקרים בישראל בכ-70-90% יחסית למחירים בגרמניה.

ב.מ.וו בגרמניה

לשמור על הגחלת
אז מה המסקנה? אפשרות אחת היא לעבור לגור במקום שבו החינוך והרפואה יקרים אבל הבנזין והמכוניות זולים. אפשרות אחרת היא לשמור על הגחלת בישראל, אבל להשוות מחירים - גם עם חו"ל. אפשר לומר שפער המחיר הטבעי בין מחיר מכונית בישראל ואירופה הוא כ-35-45% (לרעת ישראל) במכוניות עממיות וכ-60% וצפונה במכוניות פרימיום (יחסית למחיר המחירון, הקודם למיקוח ההכרחי).

בדקו את דגמי המכוניות שאתם עומדים לקנות יחסית למחירים באירופה, בארה"ב או במדינות אחרות, נסו למצוא דגמים מקבילים ככל האפשר כדי לקבל תמונה קרובה למציאות ואולי יעניין אתכם לגלות איזה מהדגמים נמכר בישראל במחיר טוב יותר. יחסית, רק יחסית.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. באסה (לת)
    יאיר, 27-01-2017

  • 2. מגוחך  
    ג'ורג', 27-01-2017

    ללא שום סיבה ועצוב שזה נראה לנו הגיוני הבדלים של החל מ 40% לרעתנו ללא שום סיבה הגיונית

    סגור תגובה

  • 3. כתבה מעניינת. תודה. (לת)
    איל, 27-01-2017

  • 4. ל-2. יש היגיון למס המטורף 
    , 29-01-2017

    יש הגיון למס המטורף
    אחרי הכל מי ישלם את העלאת השכר השנתי של ה120 המושחתים שנבחרו לשבת בכנסת???
    מי ישלם את הקומבינות? הגנבות? הכספים לאוכלי החינם?
    אני הייתי מעלה עוד קצת את המיסים שחס וחלילה לא יהיה חסר לממשלה כספים לגנוב

    סגור תגובה

  • 5. פיג'ו נמכרות בארץ במחיר טוב יחסית ברוב הדגמים 
    א, 30-01-2017

    שילוב של מס ירוק יחסית טוב ומחירים זולים
    לא מדבר על מחירי מחירון אלא מבצעים ואף 0 ק"מ לפעמים,
    פיג'ו 308 עולה בגרמניה 23400 יורו מחיר מלא (מחירי מבצע כ-19500 יורו). בישראל אותו הדגם עולה 128900 ללא מבצע ת 117900 במבצע (35-50% יותר אבל מול 0 ק"מ ההבדלים אף קטנים יותר ויגיעו ל34%)
    פיג'ו 3008 הפער אף קטן יותר ודגם האקטיב דיזל נמכר בארץ ב145000 (140000 מבצע), בגרמניה 30500 יורו (גם אין מבצעים משמעותיים בשלב זה, ולכל היותר 9%) משמע רק 15% יותר בישראל למרות המיסוי הגבוה (אם להפחית מס ירוק מדובר על כ-63 מס +מעמ 17%, בגרמניה רק 19% מעמ, למרות שהצפי להבדל של 60%, בפועל זה הרבה פחות

    מאידך אכן רכבי פרימיום נמכרים כאן במחירי עתק, גם מעבר להבדל המס 83%, במוו סדרה7 סדרה 5 וגם מרצדס....
    בגרמניה סדרה 5 יקרה ב-30% מסקודה סופרב מקבילה במנוע אבזור (גג 40%) ובישראל תשלמו תוספת 100% למחיר...
    תמורה הרבה יותר טובה בסקודה, בפרט בהבדלי המחיר (סקודה סופרב בגרסה החזקה והמפוארת היא מאד מפוארת ועולה רק כ250000 שח)

    סגור תגובה

  • 6. אמרתי כמעט הכל  
    ס.מ, 01-02-2017

    הבדלים ברורים ברמות האבזור והגימור, בתקני המנועים והמתלים, בצמיגים, בבידוד ובצביעה ???? לארץ מגיע הגימור הכי חרא ובמחירים הכי גבוהים הרי אני כמעט בטוח שבשביל לעשות הזמנה גדולה מסויימת של רכב כל שהוא לארץ ובשביל שיהיה משתלם למכור אותו פה אחרי זה המדינה תקח מיסים מהיבואן אז נניח רכב עולה ממוצע 18 אלף ד או 13 אלף יורו אבל לא 120 אלף או 140 + שזה בסיסי + לא נכנס בכלל לקטגורייה של מיני וכל הפח אשפה הה שאנשים נוהגים אלייהן שורה תחתונה מחיר הדלק פה לא הגיוני .
    מיסוי שמיסוי תעשו לי טובה פה רק יודעים להתבכיין משהו פה קם פעם אחד בבוקר ואמר לו אני היום מתחיל לארגן הפגנה ולא הולך לעבודה כולם פה פחדנים ומפחדים לאבד את העבודה שלהם ולהיות מובטל אפילו שבועיים כי אז נכנסים לבור עוד יותר עמוק . האתר הזה כושל !והמבחנים שלהם רבע לאץ' בשנה שעברה 2016. 56 % מרוכשי רכב חדש נרכשו בהלוואות זאת מדינה שמאפשרת לך להיכנס לבוץ וזורקת לך עצם כשלא צריך אבל בסוף כל פתיון יש ריבית לפריים של הזיבי !
    הייתה לי משפחה והייתי נשוי 4 שנים ואחרי מערכת של 8 שנים אני עובד 10 שנים ואני דורך על המקום הריי התקדמתי במקצוע אני מרוויח פעמיים ממה שהרווחתי לפני עשר שנים ... אז איך זה שאני במינוס 23 אלף אשראי -19 ובהלוואה 23 אלף
    ולא השגתי יותר מדיי מחשב לפני 6 שנים רכב 2008 ב 30 אלף והייתי 9 חודשים בתאונת עבודה אין חודש שלא שלמתי מס הכנסה או חוב מיסוי כל שהוא עד היום הדור שלי (בן 30) צריך לעבוד פי 13 יותר קשה בשביל להשיג מה שהורים שלנו בנו ורכשו בעבר כל המדינה מאפיה אחד שלמה אבל אם דפלומה ורולטה שמשתנה כל פעם כשיש בחירות לפי התור זה מושך את זה , הוא מקמבן תשני , העיקר שכולם סביב השולחן , ואוכלים טוב טוב , ומה יהיה התרוץ שלו ? אני למדתי ואתה !? אגב אני בעד להפסיק לעשות מבחנים רכב כי לאנשים אין זמן לזה תמיד נופלים בפח של ליסינג או איזה יד 2 וכל המבחנים על מכוניות יוקרה תתארו לעצמכם אם יום אחד אף אחד לא יתדלק יום אחד ?? יום אחד אף אחד לא ילך לעבוד יש לכם ביצים ?? זה מה שיזעזע את המדינה הזאת ולא עוד פוסטים עוד דיונים עוד זיו... מוח ועוד לוקשים שההמשלה הזאת כן כן זאת שמאכילה אתכם סרטים מצב בטחוני שמיתחוני אי אפשר להמשיך ככה רבותיים אני נותן לזה עוד שנתיים בלחץ יהיה פה קרייזיס והכי מצחיק פה שהרוב בחר ביבי אתם בחרתם את זה ?? הבאתם את זה על עצמכם כי הפחידו אותכם במצב בטחוני ולא באמת מה שחשוב פה זה התנאים קודם כל תנאים זה לא שרצים לי פה דייש כל מטר ועפים פה טילים אז איזה פליסטינון יצא מבקרת שליטה שלו והרעילו אותו אם 59 שקל לך תעשה דקירה במבצע חחח מצחיק לחיות פה ועצוב שהמערכת כבר מזמן לא ציונית וההמנון הזה לא תואם למציאות ...ושבכל דבר יש אנטרס כספי וכל דבר עולה פה כסף ולא כסף סתם .... הרבה כסף ... שהולך לאנשים שבנו את המערכת שלהן ..
    נניח יום אחד לא נתדלק ...
    או לא נצא לעבודה .....
    או שסתם נלך ונוציא את כל הכסף מהבנקים כל החיסכונות והכל
    ואז המדינה הזאת תתחיל למצוץ כמו שכולנו הרוב כבר עושה את זה שנים

    סגור תגובה

  • 7. מסקנה  
    סיפו, 01-02-2017

    קנה בימבה יפנית אמינה שלם מסים ביוקר וכשהמינימום יעמוד על 8 אלף יתחיל להיות סביר פה ואני מדבר רק על 40 שח לשעה לא יותר
    ואגב למדינות קטנות הגימור תמיד יהיה דל ונחות קבלו את הרכבים בהודו למשל או באצות הברית או באירופה מה רמת איבזור וגימור ג'נטים 15+ ולא 13" אם טאסות פנסי ארפל ולא טמבון בלי כלום צריך נראה לי לשבור את הכל ולבנות מחדש זה הפתרון או באמת לעשות איזו הפגנה מסיבית נגם 120 איש אני לא מבין איך 120 איש תופסים מדינה שלמה בביצים 7 מליון יותר חזק מ 120 איש

    סגור תגובה

  • 8. tzur 
    tal, 27-05-2020

    הרשו לי לחלוק על מה שכתוב בכתבה ובתגובות ובגדול

    סגור תגובה

חזור למעלה