דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס RX החדשה 2009

Getting your Trinity Audio player ready...



פעם הסמל הבולט ביותר של זיהום מכוניות, היתה נהיגה ברכב שטח או ג'יפון. למרות שלא תמיד היתה הצדקה לכך, הרבו הארגונים הירוקים למחות נגד רכבי השטח בטענה שהם בזבזנים בהשוואה למכוניות פרטיות בנפח זהה. לעומת זאת, היום תוכלו לראות איך ראשי הארגונים הירוקים בכבודם ובעצמם נוסעים ברכב שטח. העולם השתגע?

ובכן, בערך. לרכב השטח שהירוקים כל כך אוהבים קוראים לקסוס RX400h, והוא רכב השטח ההיברידי הראשון בעולם (ראה מילון מונחים - רכב ירוק). הארגונים הירוקים אוהבים אותו כל כך, שהם שוכחים שרכב השטח ה"ירוק" מונע במנוע 3.3 ליטר V6, שהוא חסכוני, ובכן, בערך כמו ג'יפון רגיל. עיקר היופי במערכת היחודית שהציגה לקסוס היה בשיפור הביצועים. אצלנו, במדינה שאיכות הסביבה וחסכון לא משחקים תפקיד משמעותי בשיווק רכבי יוקרה, האח הירוק פחות, לקסוס RX350, נחל הצלחה נאה.

עם שדרוג מגוון דגמי לקסוס, נשאר לקסוס RX, שהוצג בשנת 2003, הרכב הישן ביותר בהיצע של החברה. וכעת, מציגים היפנים בתערוכת לוס אנג'לס שנערכת בימים אלה, יורשת ל-RX, ומספרים על דגם חדש לגמרי.

לקסוס RX החדשה 2009
לקסוס RX החדשה. העיצוב עודכן, אבל הצללית נשארה אנונימית / צילומים: יצרן


השינוי מתחיל מבחוץ. בעוד שהדגם הקודם היה בעל חזות אנמית במקצת, מקבלת לקסוס RX החדשה עיצוב המתאים לקו העיצוב הנוכחי של היצרנית – בין השאר, הותאמה השבכה הקדמית לקו העיצוב הנוכחי של היצרנית, ושונו הפרופורציות הכלליות של רכב השטח האופנתי. התוצאה – עדיין אנמית, אך במובן האלגנטי של המילה. ללקסוס RX החדשה קווים אלגנטיים ויוקרתיים, אך היא לא תסובב ראשים רבים ברחוב.

אך אם השינוי מבחוץ לא מבשר רבות, דווקא מבפנים מבטיחים בלקסוס חידושים רבים, וממהרים להזכיר את שלל המערכות הירוקות שעברו שדרוג משמעותי. לקסוס RX450h, השם שהוצמד ליורשת רכב השטח ההייברידי הראשון, תצוייד במנוע בנפח 3.5 ליטרים, בתצורת V6 (הדגם הקודם הונע באמצעות מנוע ישן יותר בנפח 3.3 ליטרים), יחד עם מנוע חשמלי – כיאה לרכב הייברידי – הממוקם מאחור. בסך הכל, תפיק הגרסה הייברידית הספק נאה של 295 כוחות סוס, כאשר הדגם הקודם הפיק 27 כוחות סוס פחות. המערכת המתוחכמת תעזר בתיבת הילוכים רציפה ויעילה על מנת להעביר את הכוח – לגלגלים הקדמיים או לחילופין, לכולם – תלוי איזה אופציה סימנתם בטופס ההזמנה.

יחד עם שדרוג המנוע, תקבל הגרסה הירוקה של לקסוס RX מספר חידושים נוספים, שלטענת לקסוס מייעלים את צריכת הדלק. המערכת הראשונה היא מערכת צבירת חום ממערכת הפליטה, שמקצרת את זמן חימום המנוע ומאפשרת לו לעצור מוקדם יותר, ולפרקי זמן ארוכים יותר. המערכת השנייה עליה לקסוס מספרים, היא מערכת "מיחזור" גזי פליטה, המקררת את הגזים ומאפשרת לייעל את פעולת המנוע.

לקסוס אר אקס החדשה 2009

לקסוס RX החדשה במבט אחורי

לבד מזאת מספרים בלקסוס על אופטימיזציה של רכיבי ההנעה ההייברידית (ובמיוחד במערכת הבלימה הרגנטיבית, המשתמשת באנרגיית הבלימה על מנת לטעון את המצברים) והמנוע, כמו גם בשימוש במחזור בערה מסוג אטקינסון, המאפשר פעולה חסכונית יותר. כמו כן, החברה היפנית מתגאה במערכת הנעה כפולה אלקטרונית, הנעזרת במנוע החשמלי להנעת הגלגלים האחוריים. לחובבי ה"פוזה הירוקה" לא צפויים חידושים רבים – ה-RX400h תצהיר על זהותה באמצעות שימוש בשבכה קדמית שונה מעט, פנסים בצורה שונה ושלל תגיות ומדבקות על גוף הרכב.

המזהמים (או החסכנים) מביננו, שיבחרו בגרסה הרגילה, יזכו לאותו מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים, המפיק ללא עזרת המנוע החשמלי 275 כוחות סוס מספקים בהחלט, שגם כאן יעברו לגלגלים הקדמיים או גם לקדמיים וגם לאחוריים, בהתאם לבחירת הלקוח – אלא שכאן לקסוס משתמשים בתיבת הילוכים מסורתית - אוטומטית בעלת שישה יחסי העברה.

תא הנוסעים בלקסוס RX החדשה מקבל תשומת לב מיוחדת. מערכת הניווט והשליטה המרכזית תקבל בורר מיוחד, שעל פי טענת לקסוס מרגיש טבעי ביד ומזכיר עכבר של מחשב – ואפילו אפשר להגדיר את הרגישות שלו. הקונסולה הקדמית בעלת גימור אלומיניום בצורה יחודית, ובלקסוס מסבירים כי תא הנוסעים מחולק לשני איזורים: "איזור בקרה" ו"איזור תצוגה". איזור הבקרה, על פי לקסוס, כולל את הבקר היחודי, ואיזור התצוגה כולל את המסך המרכזי.

לקסוס RX החדשה 2009
תא הנוסעים בלקסוס RX החדשה. הגאדג'טים והצעצועים כאן

מלקסוס ניתן לצפות למגוון רחב של גאדג'טים, ואכן מקבלים אותו: לקסוס RX החדשה תצויד במערכת מתקדמת לזיהוי קול, מערכת מולטימדיה מבוססת דיסק קשיח, תצוגה עילית על השמשה הקדמית, מצלמות לצמצום "שטחים מתים", מערכת בקרת שיוט מונחית רדאר ועוד ועוד. גם בתחום הבטיחות מבטיחים לקסוס רבות: לבד מ-10 כריות האוויר שמגיעות כסטנדרט, תצויד לקסוס RX החדשה במערכת אותה מכנים היפנים PCS, אשר מזהה התנגשות קדמית באמצעות רדאר, ומותחת את חגורות הבטיחות ואף בולמת על מנת למזער את נזקי הפגיעה. בנוסף תצויד לקסוס RX החדשה במערכת למניעת צליפות שוט, דומה לזו המוכרת מדגמי וולוו.

ומתי אצלנו? היבואן מבטיח שיווק בסמוך למועד השיווק בארה"ב, כלומר פברואר 2009. אם ניקח בחשבון את האיחורים האפשריים כתוצאה מהצהרה שאפתנית זו, נזכה לראות את לקסוס RX החדשה בכבישי ארצנו במרץ-אפריל 2009. הגרסה הירוקה תגיע אלינו מאוחר יותר, ועד אז נאלץ להמשיך ולזהם את כבישי הארץ ברכבים מונעי בנזין.

לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה