דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i30N מקבלת תיבה אוטומטית

Getting your Trinity Audio player ready...

7 חודשים עברו מאז הציגה יונדאי את ה-i30 המחודשת, שהחמיצה חשיפה חגיגית בעקבות נגיף הקורונה וביטול תערוכת ז'נבה. כעת מציגה היצרנית הקוריאנית את מתיחת הפנים גם לגרסת הביצועים i30N, שזוכה לתוספת הספק ולתיבה אוטומטית כפולת מצמדים לצד התיבה הידנית המוכרת. השיווק באירופה יחל בתחילת שנת 2021 ולישראל היא צפויה להגיע במועד מאוחר יותר.

יונדאי i30N

מנוע ותיבת הילוכים

יונדאי i30N מתוחת הפנים תוצע גם היא בגרסאות האצ'בק ופאסטבק ותמשיך לעשות שימוש באותה יחידת הנעה – מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטרים בשני הספקים: גרסת הבסיס עם 250 כ"ס ו-36 קג"מ ב-1,500 סל"ד, ללא שינוי מהדגם הנוכחי, והשניה בהספק של 280 כ"ס ועם מומנט של 39.9 קג"מ הזמינים מ-1,950 סל"ד. בגרסה החזקה מדובר על תוספת של 5 כ"ס וכ-4 קג"מ לעומת הדגם הנוכחי, ובגרסה זו גם בלמי הדיסק הקדמיים הוגדלו ל-360 מ"מ (345 מ"מ כיום).

יונדאי i30N

התוספת להספק סייעה לקזז 2 עשיריות בזמן ההאצה ל-100 קמ"ש שעומד כעת על 5.9 שניות. אבל עם כל הכבוד לתוספת ההספק, החדשות המשמעותיות הן תוספת של תיבה אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים (מצמדים רטובים) שתוצע לצד התיבה הידנית - מה שיאפשר ליונדאי הספורטיבית להתחרות באופן משכנע יותר בגולף GTI ובקופרה לאון.

בגרסה האוטומטית נוספו עוד 3 מצבים לשלל אפשרויות הכוונון וההתאמה שקיימות ב-i30N וכעת ניתן לאפיין גם את תגובות התיבה – מצב "חיוך" (כך במקור) הפעיל למשך 20 שניות (כולל ספירה לאחור בלוח המחוונים) ובו הרכב משחרר את הכוח המקסימלי, מצב "כוח" מופעל כאשר דוושת ההאצה לחוצה ב-90% מהמהלך ותיבת ההילוכים יוצרת עליה בסל"ד לטובת צמצום הפחתה במומנט ויצירת תחושת דחיפה, ומצב "מסלול" שמופעל באופן אוטומטי בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה ומחדד את תזמון העברת ההילוכים.

יונדאי i30N

עיצוב ובטיחות

השינויים העיצוביים, בדומה לגרסה הרגילה, נוגעים לצמד יחידות תאורה חדשות ושבכה קדמית רחבה יותר כאשר כאן גם מופיע פגוש קדמי עם כונסי אוויר מחודדים יותר. בנוסף ישנם חישוקי 19 אינץ' חדשים וקלים ב-14.4 ק"ג מקודמיהם כשהמכסה המרכזי זוכה לסימון N במקום סמל היצרן.

מאחור השינוי כולל יחידות תאורה עם חתימת לד חדשה ופגוש אחורי אגרסיבי יותר הכולל דפיוזר בולט יותר וצמד יציאות מפלט בולטות גם הן ותחומות בפס אדום ארוך יותר. ביונדאי מציינים כי אחוריה של גרסת הפאסטבק נותרו ללא שינוי.

יונדאי i30N

השינוי העיצוב בפנים הרכב קל ונוגע למערכת מולטימדיה גדולה יותר עם מסך 10.25 אינץ' שיוצע כאופציה, פתחי מיזוג עדכניים, גוון כחול בחגורות הבטיחות ואופציה למושבי ספורט חדשים N Light עם משקל נמוך ב-2.2 ק"ג מהמושבים הסטנדרטיים.

גם תחום הבטיחות שודרג וכעת מערכת בקרת הסטייה מנתיב שומרת על מרכז הנתיב עוד טרם הרכב סוטה ממסלולו, גרסת ה-280 כ"ס האוטומטית מאפשרת אופציה למערכת התרעת רכב בשטח מת כולל התערבות אקטיבית למניעת תאונה (על-ידי שימוש בבלמים), והתרעת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית.

יונדאי i30N

יונדאי סונטה N Line

לעומת גרסאות ה-N ליין של ה-i30, זו של הסונטה היא עיצובית גרידא. השבכה הקדמית מושחרת, ישנו פגוש קדמי ספורטיבי עם כונסי אוויר מגודלים, חצאיות צד, חישוקים מעוצבים ופגוש אחורי הכולל דיפיוזר ולא פחות מארבעה פתחי מפלט.

יונדאי סונטה N Line

בפנים הרכב ישנם מושבים בעיצוב ספורטיבי עם תפירה אדומה גם בהגה, דוושות אלומיניום ותגיות N ברחבי תא הנוסעים.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה