דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פנאי 7 מושבים: הרכבים הבטיחותיים ביותר

Getting your Trinity Audio player ready...

נושא הבטיחות הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקניה של רכב חדש, במיוחד כשמדובר ברכבים להסעת המשפחה. דגמים רבים כיום מציעים מערכות בטיחות מתקדמות שהוכחו כבר ככאלו שמסוגלות למנוע תאונות ולהציל חיים, ולעומתם יש דגמים אחרים שמצוידים רק בחלקן.

הפעם בדקנו את הבטיחות של רכבים חדשים עם 7 מקומות ישיבה, מהסוג שהולך ונעשה מבוקש בישראל. בדקנו רכבי פנאי בשווי של עד 250,000 שקלים - סכום שאותו מרבית הרוכשים לא חוצים.  בנוסף, החלטנו להתמקד כאן ברכבי הפנאי בלבד, שהם הבחירה הפופולארית אצל הרוב המוחלט של הרוכשים.

הדירוג שלפניכם נקבע על פי שקלול של מערכות הבטיחות האקטיביות והפאסיביות, וגם על פי ציוני מבחני הריסוק. שימו לב: במבחני הריסוק ישנה חשיבות לא רק לציון אלא גם למועד המבחן, שכן המבחנים מוחמרים מעת לעת.

1. קיה סורנטו

מה יש כסטנדרט: 7 כריות אוויר (כולל כרית מרכזית בין הנהג לנוסע), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד עם תיקון היגוי אקטיבי, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים, זיהוי תנועה חוצה בצמתים, התרעה על תחילת תנועה של רכב מוביל, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2020).
ציוני משנה: 82% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 63% בהגנה על הולכי רגל, 87% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: קיה סורנטו מציע מפרט נדיב של אביזרי בטיחות, כולל כמה פריטים שעדיין נדיר לפגוש בישראל. בנוסף, ציון הריסוק שלו "טרי" באופן יחסי והוא נבחן בסטנדרט העדכני והמחמיר של ה-EuroNCAP. בזכות כל אלו הוא לא רק רכב שבעת המושבים הבטיחותי ביותר במחיר שלו, אלא גם אחד הרכבים הבטוחים ביותר שניתן לקנות כיום באופן כללי.

קיה סורנטו

2. מיצובישי אאוטלנדר

מה יש כסטנדרט: 11 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה קולית לסטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים.

מה חסר: תיקון היגוי אקטיבי, זיהוי תנועה חוצה בצמתים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי.

ציון ריסוק: האאוטלנדר לא משווק באירופה ולכן לא נבחן באיגוד ה-EuroNCAP. עם זאת, הוא זכה בציון הגבוה ביותר, Top Safety Pick+, במבחן האמריקאי המחמיר של ה-IIHS (איגוד חברות הביטוח).

ובכמה מילים: האאוטלנדר מציע את כל מה שמצופה לפגוש ברכב בקטגוריה הזו - והוא גם נהנה מציון גבוה במיוחד במבחן הריסוק האמריקאי המאתגר, במבחן "טרי" מהשנה האחרונה. מפרט האבזור שלו עשיר גם כן, עם דגש על כמות נדיבה של כריות אוויר. האאוטלנדר התמקם מתחת לקיה בעיקר עקב חוסר בתיקון סטיה מנתיב.

מיצובישי אאוטלנדר

3. פולקסווגן טיגואן אולספייס

מה יש כסטנדרט: 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, התרעת עייפות.

מה חסר: זיהוי רוכבי דו גלגלי, תיקון אקטיבי לבקרת השטחים המתים, זיהוי תנועה חוצה בצמתים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי, כריות אוויר מרכזיות.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2016).

ציוני משנה: 96% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, 68% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: הפולקסווגן מציג רמה גבוהה של בטיחות, עם שפע של מערכות אקטיביות ויתרון נוסף בגרסאות ההנעה הכפולה שנהנות מאחיזת כביש מצוינת. הוא לא היה רחוק מהאאוטלנדר, אך התמקם מתחתיו בגלל פחות כריות אוויר, מבחן ריסוק פחות עדכני ומחסור באורות גבוהים אוטומטיים.


פולקסווגן טיגואן אולספייס

4. פיג'ו 5008

מה יש כסטנדרט: 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות הצד עם תיקון היגוי אקטיבי, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים.

מה חסר: התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, זיהוי תנועה חוצה בצמתים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי, כריות אוויר מרכזיות.


ציון ריסוק:
 5 כוכבים (נבחנה ב-2016).

ציוני משנה: 86% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 67% בהגנה על הולכי רגל, 58% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: הפיג'ו הותיקה מציגה גם כן רמת בטיחות טובה מאוד, בעיקר בגרסת ה"פרימיום" הבכירה. היא מציעה כמה יתרונות כמו זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ותיקון אקטיבי לבקרת השטחים המתים. מנגד, לעומת הפולקסווגן חסרות לה שתי כריות אוויר, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, וגם ציוני הריסוק שלה מעט יותר נמוכים.

פיג'ו 5008

5. סקודה קודיאק

מה יש כסטנדרט: 9 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, אורות גבוהים אוטומטיים.

מה חסר: זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי, כריות אוויר מרכזיות.

ציון ריסוק: 5 כוכבים (נבחנה ב-2017).

ציוני משנה: 92% בהגנה על מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, 54% בסעיף מערכות הבטיחות.

ובכמה מילים: מניין כריות האוויר של הקודיאק נדיב ביותר וציוני הריסוק גבוהים, כך שמדובר ברכב עם רמת בטיחות גבוהה בהחלט. נציין כי בשל משבר השבבים הוסרה לאחרונה מהמפרט המערכת לניטור שטחים מתים במראות. יתכן כי זהו חוסר זמני בלבד.

סקודה קודיאק

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה