טסלה הנחיתה כאן גרסה עדכנית למודל Y, המכונית הנמכרת בעולם כבר שנתיים ברציפות. האם השינויים הקלים שבוצעו בה יספיקו כדי לשמור על התואר, מול מתחרות רבות וטובות מבעבר? התשובה מורכבת
קשה לחשוב על מותג כלשהו ששינה את פני תעשיית הרכב בעשורים האחרונים כמו טסלה, שגררה את כל ענקיות הרכב לריצת אמוק במסגרתה הן נפרדות מדיזל ובנזין לטובת חשמל. לא יהיה מוגזם לומר שמעשית, יתכן שהיא הניצוץ שהדליק את המהפיכה הגדולה ביותר בתעשיית הרכב מאז הפורד T. כן, עד כדי כך.
ומודל Y, דגם רביעי שהציגה היצרנית האמריקאית לפני שש שנים, השלים ב-2023 את המהפך כשהיה המכונית הנמכרת ביותר בעולם, תואר עליו שמר אשתקד. ואת זה הוא עשה כשהוא מדיח מהתואר - באופן שאין סימבולי ממנו - את טויוטה קורולה, המכונית שמייצגת אולי יותר מכל את האגף השמרני בתעשיית הרכב.
ובכל זאת, עדכון התבקש. לא רק מכיוון שתעשיית הרכב נוהגת לעדכן כל כשלוש-מקסימום-ארבע שנים את דגמיה, אלא בעיקר מכיוון שהתחרות בקטגוריית פנאי-חשמל הפכה לקשה מאי פעם, עם סוללה ארוכה של דגמים מעולים ממגוון יצרניות. ויש עוד סיבה. סערת הנהירה לחשמל נרגעה באופן ניכר, וטסלה מרגישה היטב את תוצאותיה (גם את תוצאות המהלכים ההזויים של אילון מאסק, אבל זה כבר סיפור אחר) עם נתוני מכירות הנמוכים ביותר עבורה מזה שנים.
סיכום: מתיחת הפנים של המודל Y הייתה אירוע לא פשוט עבור טסלה, שבאופן מוזר מצאה עצמה במצב דומה לזה של פולקסווגן גולף וטויוטה קורולה של פעם. כל כך הרבה אנשים רוצים אותה כפי שהיא, עד שכל שינוי נמדד מאוד בזהירות כדי לא לקלקל את ההצלחה. בבחינת, אם זה לא מקולקל, אל תתקן
אבל מודל Y הקודם כבר החל להזדקן, ובמהירות. בעיקר לאור סוללת המתחרים המשובחים שהופיעו לצדו. את חלק מהשינויים שעבר אהבנו, בעיקר השיפור באיכויות הנסיעה, תנאי השירות ליושבים מאחור ופתרונות חכמים לתאי המטען. את העיצוב פחות. הוא פשוט חסר ייחוד, מה שבפירוש לא ניתן היה לומר על קודמו.
בשאר התחומים הוא נותר דומה לדגם היוצא, לרבות מערכת הפעלה מעולה אבל תובענית בזמן נהיגה, מערכת הנעה עם ביצועים טובים וטווח נסיעה נדיב. מפתיע בהקשר זה שמערכת הטעינה המהירה, דווקא היא, נותרה ללא שינוי וכך מובילת התחום הפכה בסעיף זה לנגררת אחרי המתחרות הבולטות.
אז מה היה לנו כאן? נדמה שהשינויים במודל Y נועדו בעיקר לענות על הצורך להתעדכן (כדי לחדש) וכמו במקרה של אייפון, לגרום ללקוחות ותיקים לשדרג. שכן בדבר אחד אין ספק - אם אהבתם את הדגם היוצא, תאהבו גם את החדש. אלה חדשות טובות עבור המכונית הנמכרת ביותר בעולם, עם כוכבית אחת גדולה - האם קיימים כיום מספיק פיתויים מחוץ לאקו סיסטם של טסלה כדי שרוכשיה ימירו את דתם? וגם, האם העובדה שכיום היא הבחירה היקרה ביותר מבין המתחרים המעולים, ובפער, לא תשפיע לרעה? על כך ניתן תשובה בקרוב.
מה שונה: המראה עודכן בעיקר בחרטום, עם מכסה קדמי משתפל מטה בזווית חדה יותר, צמד כונסי אוויר גדולים יותר בפינות הפגוש ולכן גם שיפור קל במקדם הגרר (0.22 לעומת 0.23). יחידות התאורה מלפנים כוללות כעת פס מחבר, ובאופן מפתיע הוסר הסמל הקדמי. איך יודעים שזו טסלה ולא סינית אחרת כלשהי? לא יודעים.
הפגוש האחורי שונה, בולט לאחור על מנת להפחית את הפגיעות (בעיקר בחניה, גם בפגיעה מאחור) בדלת תא המטען. זו כוללת מסיט אוויר בולט יותר ויחידת תאורה רחבה ומרשימה. איך יודעים שזו טסלה? התשובה זהה לפסקה הקודמת.
תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותית מבחינת איכות החומרים וההרכבה, ללא פס העץ המיושן שהוצע בעבר. רשימת אבזור הנוחות עשירה מבעבר, לרבות מצלמה קדמית (בנוסף לאחורית ושתיים צידיות המוקרנות על מסך המגע בהפעלת איתות), כיוון חשמלי לזווית המסעד של המושבים מאחור ומסך מגע ("8) ליושבים שם לשליטה במיזוג ומערכת הבידור המוכרת.
שאר האבזור נותר דומה: מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים (חימום גם לאחוריים), צמד משטחי טעינה אלחוטית, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש ענק וקבוע ללא כיסוי שהקשה על נהיגה באביב, וברור לנו גם שבקיץ זה יהיה מורכב הרבה יותר. ועדיין, על כל צבע שאינו לבן תיאלצו לשלם יותר. וגם על ריפוד בהיר למושבים.
לדברי טסלה חיזוקי מרכב תורמים לתוספת קשיחות קלה, ומערך המתלים זכה לנקודות חיבור שונות וכיול מחדש לקפיצים ולבולמים. וזה מורגש. יכולת השיכוך טובה משמעותית ובכך גם מציגה יכולת דינמית גבוהה לפחות כמו הדגם היוצא. תוספת חומרי בידוד ושמשות כפולות (מלפנים ומאחור) אמורים להפחית את רעשי הרוח והדרך שחודרים לתא. לא תמיד זה עובד.
מערכת בלימה ללא חיבור מכאני אמורה לאפשר תחושה דומה לבלימה רגילה גם אם בחרתם ברגנרציה מוגברת או מופחתת. כך טסלה. אבל היא נקודתית מדי ונעדרת משוב. בדיוק כמו מערכת ההגה (מהיר, עם פחות מ-2.5 סיבובים מקצה לקצה) שנטול תחושה בכל אחד משלושת מצבי התגבור.
מה דומה: מערכת ההפעלה של טסלה דומה, ושוב מחמאות לאפליקציית הסמארטפון המצוינת (יונדאי, שומעים?) שאחראית על אינספור מרכיבים. הוויתור העיקש על מתגים וריכוז כל מערכת ההפעלה במסך המגע הגדול ("15.4), שכעת אחראי גם על מצבי הנסיעה (לפנים-אחור-חניה) במקום הידית מימין להגה בדגם הקודם, מעצבן בדיוק כפי שהאפליקציה ראויה למחמאות. הפעלת מגבים ממסך מגע, באמת?
עדיין המסך, סופר-איכותי עם תגובות מהירות יותר מכל יחידה אחרת הנמכרת כיום. אבל הוא אבל מחייב הסטת מבט כדי לעבור בין התפריטים השונים, או סתם כדי לבדוק את מהירות הנסיעה. וגם, חלקו הרחוק מהאוחז בהגה ללא קריא בזמן נהיגה, פשוט מכיוון שהוא בזווית בלתי אפשרית. אלמנטרי טסלה.
ראוי היה לשמור על מתגים פיזיים לחלק מהמערכות (בקרת אקלים או מערכת שמע למשל) בכל מקרה. עניין של בטיחות בזמן נהיגה. וגם, מה עם צימוד מתבקש לאפל ואנדרואיד שיאפשר שימוש בוויז למשל?
תנוחת הנהיגה טובה, עם שדה ראיה מצוין לפנים ולצדדים, אבל פחות לאחור בגלל שמשה קטנה ומראה אחורית צנועה. מושב הנהג סביר ולא יותר מכך, סובל מבסיס קצר יחסית והיעדר תמיכה מספקת. מושב הנוסע, באופן מוזר, הרגיש עוד פחות נוח ממנו.
יש תאי אחסון גדולים ושימושיים בקונסולה שבין המושבים וגם הממדים נותרו דומים, ולכן מרחב המחיה לרגלי הנוסעים מאחור נותר מצוין, קצת פחות לראש בגלל הגג המשתפל בחדות. מצד שני, המושב מוצב נמוך ולכן התצפית לפנים מוגבלת, לא אידאלי לנסיעות ארוכות עם הילדים. ומה קורה עם ידיות האחיזה בתקרה?
תא המטען האחורי ענק (854 ליטר) עם מפתח גדול ותאים שימושיים מתחת לרצפה, כולל מקום אחסון לכיסוי. התא הקדמי (117 ליטר) כולל כעת גם בורג ריקון המאפשר לשטוף אותו בקלות - חכם.
מערכות הבטיחות נותרו ללא שינוי: בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת, בעוד שמערכת סיוע לנהיגה המורחבת המכונה "אוטו פיילוט" ומאפשרת גם מעבר נתיב אוטומטי, מוצעת רק בתוספת תשלום.
מערכת ההנעה נותרה דומה, במקרה של רכב המבחן (LR AWD) עם צמד מנועים חשמליים (514 כ"ס) המאפשרים ביצועים מצוינים בכל מצב וברמזור (4.8 שניות ל-100 קמ"ש). והיא אכן תהיה מהירה מרוב החשמליות, למעט אקספנג G6 כפול-הנעה שזול ממנה ב-60 אלף שקלים.
למרות סוללות דומות (78.1 קוט"ש), מקדם הגרר הנמוך יותר אמור להוסיף עוד 35 ק"מ לטווח הנסיעה הרשמי (568 ק"מ), אבל עם צריכת חשמל של 15.5 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע המבחן, טווח הנסיעה עמד על 465 ק"מ. נציין שיום המבחן היה אחד החמים השנה, ויתכן שבמזג אוויר נוח יותר צריכת החשמל תהיה נמוכה יותר.
גם טעינה מהירה נותרה ללא שינוי (250 קילוואט) ואמורה לאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-27 דקות. לנו זה לקח 5 דקות יותר בעמדה אולטרה מהירה של אפקון (360 קילוואט), עם קצב מרבי של 190 קילוואט וירידה חדה מהמקובל בקצב הטעינה סביב 50% סוללה.
אקספנג G6 פרפורמנס עולה 260,683 ש"ח על הכביש כולל התוספת צבע חיצוני, ריפוד בהיר, חישוקים 20", וו גרירה וautopilot שכולל חניה אוטונומית והחלפות נתיב. (כרגע יש גם חבילת מתנות שכוללת ציפוי ננו דו שכבתי, ציפוי גג נגד קרינה, שטיחי גומי ועמדת הטענה ביתית). טווח אמיתי במבחן 480 ק"מ.
טסלה מודל Y לונג ריינג' AWD (עדיין אין פרפורמנס להשוואה ישירה), כולל תוספת צבע חיצוני (ולא קוויקסילבר היקר), ריפוד בהיר, חישוקים 20", וו גרירה וחבילת enhanced autopilot הכוללת חניה אוטונומית והחלפות נתיב, סה"כ 374,703 ש"ח.
גם בדגם החדש כמו בדגם הישן וישרים על ידית שמאל שנשארה. זה כולל איתות ווישרים. ולא יטעו אותכם. החלה צעצוע שבעולם המודל Y.
יש לי את הדגם הקודם. הרבה יותר יחודית. חדשה חיצונית עוד אחת סינית. וכמובן שלא שווה כרגע רבע מיליון. התייקרות של 30000. נחכה להוזלות
בטסלה y החדשה יש 51 שינויים חלקם מהותיים. אחד מהם הוזכר כדרך אגב והוא בלימה BY WIRE. למי שלא מבין מדובר בחידוש בתחום הבלימה. יש עוד 10 חידושים משמעותיים שאין בכוונתי לספר לכתב ( מהשטחיים ביותר). מומלץ למי שקונה רכב חשמלי בסכומים שמעל 220,000 ש״ח לעשות נסיעת מבחן. מעטים קנו רכב אחר אחרי נסיעה בטסלה. והרי עוד חדשה לכתב - דגם הביצועים יוצג רק בעוד חצי שנה אחרי שיותאם לזה של הטסלה 3 שהוגדר בפי מהנדסים בוחני רכב בכל העולם כמייצר את הBMW 3M. ותודה לכתב הרדוד
1. הגג עדיין שקוף אבל קיבל הקצפת בידוד ולכן כמעט ואין חום כמו בדגם הקודם.
2. ניתן להפעיל את הוישרים גם מהאתת גם מהמסך ולבור הנקרא כתב רכב גם בפקודה קולית
3. מאסק ה״נאצי״ דאג שבמשך שבועיים וחצי מ7/10 כל בעלי הטסלה בארץ יקבלו טעינה חינם בסופרצ׳רג׳רים. הוא ביקר בעוטף עזה על הביע את דעתו הנחרצת. הוא יצא בהתקפה על ראשי האוניברסיטאות בארה״ב שבשימוע סרבו להגדיר את מה שקרה נגד הסטודנטים היהודים כפרעות. הוא קם ואמר אלו פרעות. הוא טורח להפגש עם ראש ממשלת ישראל כל פעם שהוא בארה״ב. אם זו אנטישמיות אז במאה שעברה לא היתה שואה. נכון שפה ושם הוא מעסיק אנטישמים אבל זה נכון גם לגבי ראש ממשלת ישראל
לכל מי שחושב שאפר לנהוג ובאותו הזמן לתפעל מסך תוך כדי נהיגה זה מתקון לאסון אני מתפלה איך משרד התחבורה מאשר להעלות לכביש תתרחקו מרכב זה כמו מאש סכנת נפשות .
לא חשבתי שזה יקרה דווקא לטסלה, חשבתי שאיזה יצרן סיני בקשיים, ייתן את "מכת יום הדין" של שוק הרכב החשמלי ויציג מכונית עם סוללת מצב מוצק. אבל עכשיו ברור שזה יקרה בטסלה - החברה בקשיים, הרכבים לא נמכרים. בעצם אין להם ברירה אלא להציג סוללת מצב מוצק. אז זה מה שיהיה.
בת דודה של אשתי קנתה טסלה Y במחיר זול יותר כי הבן שלה הוא מהנדס שעובד עבור טסלה. המכונית הזו מדהימה בגלל סיבות רבות. הסיבה הראשונה היא שלוקח הרבה זמן להחנות את המכונית. בעיה נוספת היא שלוקח 6.8 - 10 שעות לטעון את טסלה Y בבית אבל זו לא בעיה בגלל טעינה במהלך הלילה. אבל שקע NEMA 5-15 משמש ב-125 וולט בקנדה ובארה"ב ולכן הטעינה אורכת 2.5 ימים. טעינה ב-240 וולט אורכת 20.5 שעות. אני יכול להתקין כבל של 240 וולט בבית שלנו עבור שתי פאזות מהפאנל החשמלי הראשי אם אני מעוניין בטסלה Y אבל יש לנו 3 מכוניות בנזין. טעינה ב-240 וולט בישראל אינה אפשרית במהלך הלילה בגלל האמור לעיל.
מאסק עשה פעמיים הצדעה כנאצי. מאסק דחה את ההאשמות על היותו נאצי וזה היה פוליטי. הליגה נגד השמצה הגנה על מאסק ואמרה כי למחווה אין משמעות משמעותית אך ארגונים יהודיים אחרים גינו את המחווה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגן על מאסק. הוא כינה אותו ידיד גדול של ישראל ואמר שמאסק הואשם בטעות בהצדעה נאצית. מאסק ביקר בישראל לאחר מתקפת החמאס והביע את תמיכתו בזכות ישראל להגן על עצמה מפני טרוריסטים. נתניהו אמר כי מאסק הוא ידיד גדול של ישראל שביקר במדינה ותמך בזכותה להתגונן מפני איומי טרור. נתניהו הגן על מאסק והודה לו על תמיכתו.
רבים מכם כאן טועים לגבי מאסק.
tesla דגם Y משתמש ב-LFP (ליתיום ברזל פוספט) עבור הדגמים הסטנדרטיים שלה. סוללות אלו בטוחות יותר, עמידות יותר וזולות יותר אך בעלות צפיפות אנרגיה נמוכה יותר. NCA (ניקל-קובלט-אלומיניום) או NCM (ניקל-קובלט-מנגן) עבור דגמי הביצועים שלה. לסוללות אלו יש צפיפות אנרגיה גבוהה יותר וביצועים טובים יותר.
24 מיכאל. אתה טועה כי זה לא מדוייק שכל העולם מחרים את טסלה. יש הפגנות בארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת ואוסטרליה. המפגינים מביעים חוסר שביעות רצון בגלל מעורבותו הפוליטית ומעשיו של מאסק.
ההפגנות והחרמות משמעותיות אבל הן לא אוניברסליות. לטסלה יש נוכחות חזקה בשווקים רבים.
45 ישי. אתה טועה לחלוטין כי טסלה Y מסוגלת לנהוג בעצמה בגלל ההיי-טק שלה. היא מתאימה את עצמה לחוש את המהירות המופיעה בכבישים וברחובות. המכונית גם רואה תמרורי עצור ונוהגת בהתאם.
או שאני חזרתי? רגע, יכול להיות שאתה עובר לחשמלית? ועוזב את הבנטלי לאנחות? דרך אגב הטראקס שלי נמכר לרופא אחר. עכשיו, הוא יד שניה מרופא! אני שוקל לקנות טסלה מודל s
זה לא ״התפלק לו בטעות״, אלה היו שתי הצדעות עם אגרסיביות של חובב אדולף.
חוצמיזה אל תאמינו ל ״מאסק אוהב ישראל״ — הוא בא לכאן בזמן המלחמה רק כדי לנסות להחזיר מפרסמים שברחו מרשת X טוויטר בעקבות ההתגברות האנטישמית לאחר שהשתלט על X ופיטר את האחראים על בקרת תכנים.
ובהתחלה לא הייתי בטוח איזה רכב זה. הם הורידו את הסמל מלפנים, וגם את הסמל מאחור. השאירו רק כיתוב "טסלה" באותיות קטנות מאחור. העיצוב נסגר כמובן לפני חודשים רבים או שנים, אבל זה די מצחיק כי לאחרונה הרבה אמריקאים מתביישים לנסוע בטסלה שלהם ומחליפים את הסמל לאאודי, ריביאן, או מאזדה.
סוללות NCM ו-LFP אינן פולטות קרינת EMF ו-ELF בעצמן, אך כאשר הסוללות הללו נמצאות ב-tesla Y הן יכולות לפלוט EMF ו-ELF קרינות. קרינת EMF היא בין 3 ל-4 מיליגאוס. עד ל 4 מיליגאוס אינם מסוכנים לגוף האדם.
51 שימי. אין סיכוי שאני קונה מכונית חשמלית כי אני לא אוהב מכוניות חשמליות. אני אוהב רק מכוניות בנזין. אני אוהב את הבנטלי שלי לאחר שנמכור את הבית שלנו, אקנה מהדורת חתימה של BENTAYAGA לשנת 2018. זהו רכב שטח עם מנוע V12(W12) שמפיק 600 כ"ס ויש לו רק 42,000 ק"מ.
איזה דגם S תקנה כי יש 2 דגמים: דגם סטנדרטי או דגם PLAID?
מעבר לזה שלא קונים מכונית ממאסק, המדינה לא צריכה לאפשר יבוא של מכוניות שבהן פעולות בסיסיות מופעלות רק מהמסך מגע: עצמת שמע, אורות, מגבים, בורר הילוכים, איתותים, וגם חובה להציב מסך מידע מול הנהג ולא במרכז הרכב.
חוץ מזה מושב אחורי נמוך, תקרת זכוכית ללא כיסוי, הזוי.
נראה כי עם היציאה לכביש של המכוניות הסיניות החדשות עם טעינה של 5 דק' לכ-270 ק"מ לטסלה יש בעיה קשה. 5 דק' כבר מביאים אותנו לזמני "תדלוק" סבירים. מכוניות אחרות יאבדו ערך במהירות.
60 אמיתי. לכל המכוניות המודרניות יש את המסך במרכז. מחקר של NHTSA מצא שעיני הנהג לא מסתכלות על הכביש והרחוב במשך 40 שניות ולכן זה מסוכן מאוד. היה לי ביואיק LE-SABRE משנת 2000 עם HUD (heads up display) מול הנהג.
האמת התקלת אותי, לא חשבתי על זה. מה עדיף? אני מחפש יד ראשונה מרופא. אפשר להטעין אותן עם כבל סבתא? נראה לי, שאשאר בסוף עם בנזין… אני בספק שמוכרים בנטלי בישראל…
71 שימי. בנטלי זמין בישראל. לבנטלי יש אולם תצוגה בהרצליה והוא נמצא ברחוב גלילי הפלדה מספר 2. מכוניות בנטלי משתמשות בבנזין עם האוקטן הגבוה ביותר. אני משתמש ב-93 אוקטן עבור הבנטלי שלי שעולה הערב 1.75 לליטר קנדי. מה המחיר בישראל לבנזין 93 אוקטן? מחיר הבנזין ירד ב-14.55% ב-1.4.25 בתחנת הדלק של Esso ליד הבית שלנו.
הכי הרבה רכב למחיר, ככה זה כשהרכב נמכר ישירות מהמפעל בלי מתווכים , ויבואנים חזירים . רוב ההשמצות מגיעות מלחץ כבד של האנשים הכי עשירים בישראל ( יבואנים רשמיים ) . הכי חזק , הכי אמין , הכי טוב כחשמלי!
טסלה Y הקודמת - תא המטען ענק וכפול זה בונוס ענק. מאחורה יושבים בכיף 3 מבוגרים. הנסיעה מאחור קצת קופצנית, מקדימה חלקה לחלוטין. הגג השקוף זה שטויות, קונים כיסוי במאה שח ומרכיבים בקיץ. האוטו מדהים. חזק מהיר ושקט בצורה יוצאת דופן. העניין שאין צימוד לאנדרואיד די מגוחך ומרגיז כי וייז הוא חובה. לא דיל ברייקר. האם הייתי קונה חדשה בתמחור הנוכחי? כנראה שלא. גם הקודמת דרשה מאמץ רציני, וברור שהייתי בודק את המתחרות לעומק.
7.31₪ לליטר בנזין כאן בארץ הקודש. לפחות 60% מהם, מס לצורך תחזוקת משתמטים ופרזיטים למיניהם. כמובן שלא חלילה כדי לשפר את מצב התחבורה. לנהגים המאושרים בחשמליות מתוכנן כמובן מס נסועה כי אחרת ייאלצו לתת למשתמטים פחות וממשלת הקודש עלולה ליפול
ובעתיד אולי גם יקחו כתב רכב לבחון מוצר שנקרא מכונית, כך שנקבל חוו דעת על רכב ולא על אייפון
כמו איכות בולמים, תחושת הגה, מספר סיבובים מצד לצד רדיוס סיבוב, אחיזת כביש, וכו', תכונות של מכונית
תארו לכם חוות דעת על מכונית בנזין שעוסקת ברובה בנפח מיכל הדלק ומשך הזמן שלוקח למלא אותו
76. resla דגם Y מיועד ל-5 נוסעים עם 2 שורות מושבים. אבל אם השורה השלישית מתווספת יש מקום ל-7 נוסעים.
תא המטען של טסלה Y הוא בנפח 854 ליטר. זה כולל נפח עד לגג ועד לדלת המטען. אבל אף אחד לא שם מטען עד לגג. המשמעות היא ש-854 ליטר מצטמצמים כאשר המטען מגיע לגובה המושבים והוא פחות מ-854 ליטר. לליקולן שלי יש חלל תא מטען של 795 ליטר וכולל 6 אנשים. זו מכונית בגודל מלא. טסלה דגם Y היא מכונית קומפקטית ויכולה לשאת 5 או 7 אנשים.
77 שימי. שבעה שקלים הם 2.65 קנדי לליטר בנזין. וואו! טעיתי לגבי המחיר של 1.75 לליטר קנאדי לבנזין 93 אוקטן כי זה 1.70 קנדי כי לא רציתי לנהוג בבנטלי כדי למלא אותו. הסיבה הייתה שירד שלג וגשם קפוא. במקום נהגתי בפוקוס של אשתי ושילמתי 1.32 קנדי עבור בנזין 83 אוקטן.
הסיבה למיסים גבוהים על הדלק בישראל היא בגלל הכסף שישראל מוציאה על צה"ל והציוד שלה. אתה גם צודק לגבי בזבוז הכסף על משתמטים ופרזיטים. אני מקווה שהממשלה לא תיפול כי נתניהו הוא ראש ממשלה מצוין.
80 יוגב. טסלה 3 פולטת הרבה קרינה מסוכנת. מדדתי עד 125 מיליגאוס. מעל 6 מיליגאוס מסוכן לגוף האדם.
אין ספק שהרכב על שידגור רציני בכל מה שקשור למבנה הרכב. בידוד. נוחות. איכות ייצור. ועוד. לצערי רכב במשקל כזה חייב להיות עם סוללות של מינימום 100KW ויותר. הטווח לא השתנה בכלל. מחיר הרכב חייב לרדת ב50 אלף ש"ח בתקופה הקרובה על מנת לשמור על המומנטום של היצרן.
84 יוני. אתה צודק כי לדגמי tesla Y ו-3 יש סוללות של 56kWh או 75kWh.
77 שימי. קיבלתי מייל אתמול מבנטלי. במייל נאמר שיש דגם חדש של BENTLEY BATUR. למנוע יש 12 צילינדרים והוא מפיק 740 כ"ס. זה מכונית עם גג נפתח. ה-BATUR מוגבל לייצור של 18 מכוניות בלבד. יש גם בנטלי היברידי חדש מדגם CONTINENTAL GT. יש לו מנוע של 4 ליטר. המנוע שלו הוא V8 עם טורבו כפול ומנוע חשמלי. ההספק המשולב הוא 771 כ"ס. יש עוד בנטלי חדש בשם CONTINENTAL GT SPEED שיש לו את אותם פרטים.
85 אלי. התכוונתי להגיב לך ברגע שראיתי את ה-85 שלך אבל ניסיתי לתקן את המכשיר שבו מדדתי 125 מיליגאוס. התיקון לקח הרבה זמן אבל הוא לא הצליח. הוספתי נגד 100 אוהם בסדרה עם פוטנציומטר הכיול. זה לא עבד. אני זורק את ה-FieldProbe דגם PY-17. כשהבחור יבוא לבקר את האחים שלו, אבקש ממנו למדוד את כמות המיליגאוס בתוך הטסלה 3 שלו עם ה-RD630 שאינו זקוק לכיול. ה-RD630 בגודל 44 מיליגאוס נוגע בחזית המחשב השולחני של DELL.
על המצוטט שלך "למה פעם קרינה מסוכנת היא מעל 4MG ופעם מעל 6MG?". יש מידע על ערכי מיליגאוס עם PY-17.
המידע אומר: "למרות שהנתונים המדעיים אינם חד משמעיים, מומחים מכובדים מאמינים שרמות 1 עד 2 מיליגאוס הן כנראה בטוחות, 3 עד 6 מיליגאוס כנראה רמה בטוחה ורמות מעל 6 מיליגאוס גורמים לחשש בריאותי אמיתי." אני מקווה שהצהירה לעיל מסבירה את "למה פעם קרינה מסוכנת היא מעל 4MG ופעם מעל 6MG?"
אני אבדוק את הקרינה של טסלה דגם 3 עם ה-RD630 EMF DETEGTOR. אענה על שאר ההערות שלך מחר כי זה מאוחר.
85 אלי. מדידות של קרינת EMF ממכוניות טסלה מראות בדרך כלל רמות סביב 1.5 עד 3 מיליגאוס. בשבוע הבא נבקר בבת הדודה של אשתי. היא נוהגת בדגם Y ואני אקח את ה-RD630 כדי למדוד את המיליגאוס בטסלה Y שלה.
למדוד RD^#) אין קשר ל-60HZ. מד RD630 EMF מודד בתדרים מתכווננים הנעים בין 0.1 הרץ ל- 30 קילו-הרץ. הוא מזהה EF ו-MF ו-RF.
תפסיק להגיד לי שאני מטומטם ושקרן. לכן תפסיק לקלל אותי.
מצאתי סוללת LiFePO4 בחינם. המספר שלו הוא 14430. טענתי את הסוללה ב-400mA. לאחר 3 ימים הסוללה מודדת 3.332 וולט.
87. אל תדחף את חוטם המטונפ שלך לדברים שאתה לא מבין. אתה טרול חולה נפש.
טסלה y זה רכב בינוני אבל חשמלי.
לי יש ג׳יפ רנגלר 2008.
לדני השני יש לינקולן 2007.
הרבה יותר טוב מטסלה y.
87, תמיד אתה תהיה טיפש אהבל.
89, דני, אתה ממש צודק כמו תמיד.
90, החיסרון היחיד באילון הוא שטסלה מייצרת חשמליות.
92, הכי טובים בעולם הם הרכבים שלי ושל דני.
רק בנזין. בלי חשמל.