פולקסווגן מובילה את מכירות הרכב החשמלי. כנראה משפט שאפילו הבכירים והאופטימיים ביותר בקונצרן הגרמני חשבו שישמעו בשנים הקרובות. אבל הנתונים מלמדים כי באירופה לפחות, קונצרן הרכב הגרמני, יחד עם טויוטה יצרן הרכב הגדול בעולם, מצליח סוף סוף לצבור תאוצה במכירות מכוניות לא מזהמות.
יצרנית הרכב הגדולה באירופה הפכה ביולי לגדולה גם בפלח החשמליות, עם 22,355 יחידות - זינוק של 83% מהחודש המקביל אשתקד. לכך הייתה אחראית במפתיע דווקא ה-ID.3 הוותיקה, שמכירותיה יותר מהוכפלו מ-3,293 אשתקד ל-6,917 ביולי השנה, למרות גילה המתקדם. נזכיר כי הקומפקטית החשמלית הוצגה עוד ב-2019 ועברה עדכון לאחרונה לפני שנתיים וחצי. במילים אחרות, במחזור חיים רגיל של מכונית ממוצעת, היא בהחלט בישורת האחרונה של חייה.
פולקסווגן רשמה ביקוש ער גם לרכב הפנאי ID.5 ונהנתה ממכירות חזקות גם ל-ID.7 המשפחתית, שעם הצגתה באפריל 2023 הייתה חשמלית ראשונה של המותג שנהנתה מביקוש ער מההתחלה.
פולקסווגן הובילה ביולי לפני ב.מ.וו (15,847 יחידות, 8%+), סקודה (15,746 ו-235%+) ואודי, עם 11,023 מסירות וצמיחה של 32%. בכך החזיק קונצרן פולקסווגן בשלושה מתוך חמישה מקומות ראשונים. את החמישייה סגרה רנו עם 9,857, זינוק של 75% בעיקר תודות לקבלת פנים חמה ל-5 החדשה. וטסלה? היא רק במקום השביעי, עם נפילת מכירות משמעותית: 9,668 יחידות, ירידה של 37%. ותודה למאסק על הציוצים.
ובכל זאת, טסלה
למרות הקריסה, טסלה עדיין נהנית מתואר הדגם המוביל באירופה מתחילת השנה - בעיקר תודות למכירות חזקות בתחילת השנה של המודל Y. היצרנית האמריקאית מסרה 75,139 יחידות מרכב הפנאי, ירידה של יותר משליש מינואר-יולי אשתקד, אחריה פולקסווגן ID.4 עם 46,627 יחידות (35%+), פולקסווגן ID.3 עם 44,352 (38%+) וטסלה מודל 3, שמסרה 33% פחות מאשתקד (44,103 יחידות). במקום החמישי מזנבת בה פולקסווגן ID.7 עם 42,563 יחידות.
הסינים והאמריקאים כבר נמצאים רחוק מהאירופאים המבולבלים שעדיין תקועים בשאלה היברידית כן או לא.
כתבה יחצ"נית שלא מתארת את הקשיים הכלכליים של פולקסוואגן ותעשיית הרכב האירופאית הנלחמת על חייה.
על איזה השתלטות מדובר? פולקסווגן אמרה שהיא לא מתכוונת להשקיע יותר בחשמליות, יותר מזה הם בהפסדי ענק על רגע פשיטת רגל בגלל שאין אנשים שקונים אותם. אתר זוועה, מפרסם שקרים.
הדגמים שלהם משעממים , חסר להם המראה הנועז והחדשנות , עיצוב חוזר על עצמו, אין להם סיוכי בתחרות לאורך זמן מול הסינים והקוריאנים, בסוף הם יסתפקו בשוק האירופאי, אפשר להציל אותם רק אם יתמזגו עם חברה סינית
הסינים מוכרים פה חשמליות כמו לחמניות. בכל העולם שמים הגבלות על הסינים שמכוונים למונופול בתחום וכבר שולטים בייצור סוללות ליתיום-יון. רק פה בישראל אומרים יהיה בסדר ומוכרים את תנובה ונמל המפרץ למדינה שקונה את כל ייצוא הנפט האיראני.
מזכירים לי דוקומנטרי שראיתי על נהגי כרכרות בתחילת המאה ה-20 שהתנגדו למהפכת הרכב. יום יבוא כולכם תאכלו את הכובע. לא שאני מצפה מזקנים כמו דני טורונטו וקביבו להבין
אני לא רואה הרבה מכוניות חשמליות של פולקסווגן בטורונטו, אבל אני רואה מכוניות טסלה בטורונטו ומחוץ לעיר טורונטו.
3. איך אתה יודע שקניתי בלנדר דיזל? מה זה בלנדר דיזל? אתה טיפש.
7. אתה צודק.
11. איפה זה פה? איזה ארץ אתה גר?
13. אני ודני מישראל נגד מכוניות חשמליות. יש הרבה אנשים בקנדה, ארה"ב ובעולם שנגד מכוניות חשמליות. מי אתה שתחליט בשביל כולנו? סגור את פיך.