דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסירות רכב חדש: מובילת שוק חדשה-ישנה, וגם המון סיניות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • כ-28 אלף מכוניות חדשות נמסרו באוגוסט
  • מתחילת השנה עלו המסירות ב-4%
  • נתח השוק של החשמליות חוזר לעלות

עוד ועוד מכוניות: קצב מסירות הרכב ממשיך לטפס, לאחר ש-28 אלף מכוניות חדשות נרשמו בחודש החולף - ובסך הכל קרוב ל-213 אלף מכוניות עלו על כבישי ישראל בשנת 2025, עליה של 4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נזכיר כי נתון זה אינו כולל משאיות, אוטובוסים, כלי רכב דו-גלגליים וכאלה שהגיעו ארצה ביבוא אישי או מקביל. ומצד שני, יש לקחת בחשבון כי הנתון כולל כמה עשרות אלפי מכוניות "מגוילות" - כלומר שנרשמו על שם יבואנים או לקוחות מחברות ליסינג לאחר שעברה שנה מהיום בו הגיעו לישראל ולא נמכרו ללקוחות אחרים.

למרות השיח הערני סביב הנושא בחודשים האחרונים, חשוב להתייחס לעובדות: היחידים שיודעים בדיוק כמה מכוניות גוילו מכל מותג ודגם או בכלל, הם רק יבואני המותגים השונים שמכירים את הנושא מבפנים. לכל נתון אחר שאינו מגובה על ידי מספרים מוכחים (שאינם מידע נגיש), יש להתייחס כספקולטיבי.

בין היתר כדאי לקחת בחשבון כי חברות ליסינג קונות את מרבית המכוניות למטרותיהן הרגילות בכל מקרה, ושיטת ה"אפס קילומטר" קיימת בשוק הישראלי כבר שנים רבות, בין היתר בעידוד נמרץ של יבואניות. חשוב מכל, בסופו של תהליך מכוניות אלו אינן מוצר מתכלה והן יימכרו ללקוחות ויעלו על הכביש. כך שמספרי המכירות הכוללים אינם מטעים, לכל היותר הם מקדימים.

בסופו של דבר ישנן 212,738 מכוניות שקיבלו רישוי ישראלי בשנת 2025, רובן המוחלט כבר נוסעות וחלקן, כמו תמיד, יתחילו להתגלגל רק בעוד מספר חודשים.

מהפך בצמרת: אחרי שב-2024 סיימה טויוטה כמובילת השוק ודחקה את יונדאי ממעמדה לאחר שנים ארוכות, השנה חזרה יונדאי לעמדת ההובלה, אך היא מאבדת אותה שוב לטובת המתחרה היפנית, המובילה עליה בפער של כ-450 מכוניות. אחריהן כרגיל ניצבת קיה (10%-) שמובילה רק במעט (פחות מ-700 מכוניות) על צ'רי, שרשמה עליה של 100% ועשויה להיות סינית ראשונה שמשתלבת בשלוש הגדולות של שוק הרכב הישראלי. בכל מקרה היא הסינית המובילה, בזמן שחברת הבת ג'אקו היא השניה למוצא.

בעשיריה המובילה יש נוכחות סינית גם ל-BYD (שרושמת ירידה של 29%) ול-MG (שעלתה ב-17%). סיניות נוספות שהתברגו בצמרת הן אקספנג שבמקום ה-13 עם עליה נאה במכירות (188%+), וג'ילי שבמקום ה-19 עם ירידה ניכרת (23%-).

התוצרת היפנית היא המפסידה העיקרית מהזינוק הסיני, עם ירידות של עשרות אחוזים אצל מאזדה (30%-), מיצובישי (40%-) וסוזוקי (42%-), למעט ניסאן שרשמה עליה מפתיעה (91%+).

ויש עוד כמה תנודות בולטות ששוות אזכור - למשל אצל טסלה (48%-), רנו (49%-), זיקר (27%-) ושברולט (79%-). האחרונה מתייצבת במקום ה-42 לאחר שמסרה רק 9 מכוניות יותר מהונגצ'י שאחריה (וצמחה ב-1400%).

את שוק היוקרה מובילה ב.מ.וו (33%+), ואחריה במקום השני מתייצבת במפתיע לקסוס (10%+). אודי (8%-) שלישית, אחריה וולוו (18%) ומרצדס (56%-) שהובילה בביטחה ומשך שנים ארוכות את קטגוריית היוקרה סוגרת את החמישיה.

קצת פחות חשמליות, הרבה יותר סיניות: נתח השוק של החשמליות נמצא בהתאוששות מסוימת, לאחר שבשנה שעברה הוא עמד על כ-25%, בתחילת השנה ירד ל-16% וכעת מתייצב על 18% מסך המכוניות החדשות שנמכרו. באותו זמן היברידיות-נטענות זינקו ל-10% מסך המכוניות החדשות שנמכרו, לעומת 2% בלבד בשנה שעברה, ואילו ההיברידיות הרגילות עלו מ-18% אשתקד ל-25% השנה.

נתח השוק של המכוניות הסיניות זינק מ-22% בשנה שעברה ל-31% השנה. גם הקוריאניות צמחו (מ-17% ל-19%), בעוד היפניות (16%), הספרדיות (7%), הגרמניות (4%) והתאילנדיות (4%) ירדו באחוז או שניים. נתח השוק של המכוניות מטורקיה, שעמד אשתקד על 6%, ירד השנה לאפס בשל החרם שהטיל ארדואן על יצוא לישראל.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה