ב.מ.וו רוצה רכב שטח בסגנון מרצדס G ואגון - אז עזרנו לה
ב.מ.וו רוצה רכב שטח בסגנון מרצדס G ואגון - אז עזרנו לה
יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית מעוניינת להרחיב את מגוון הדגמים עם רכב קשוח בעל מראה קלאסי ואוריינטציית שטח, לראשונה בהיסטוריה של המותג. הנה הפרטים וההצעה שהעברנו לה
ב.מ.וו מתכננת מתחרה למרצדס G ואגון, רכב השטח הקשוח שנשען על מסורת העיצוב הוותיקה של מרצדס. האוטומוטיב ניוז מדווח מפי גורמים ביצרנית כי החברה הבווארית מעוניינת להשיק דגם דומה, לראשונה בהיסטוריה שלה, ושוקלת כיצד להשיג אפקט שיווקי ראוי. שכן בניגוד למרצדס, אין לה רכב שטח קלאסי לשאוב ממנו סממני מראה.
לפי הדיווח, ב.מ.וו תביא לייצור את הרכב החדש בתוך קצת יותר משלוש שנים, במחצית השנייה של 2029, כלומר ייתכן ויגיע לאולמות התצוגה רק בתחילת 2030. לפרויקט ניתן שם הקוד "G74" והוא אמור להתבסס על הדור הבא (והרביעי) של ה-X5, רכב הפנאי הפופולרי של ב.מ.וו שנמצא איתנו מאז 1999.
הרכב החדש צפוי להציע יכולת שטח אמיתית, בניגוד לרכב הפנאי המוכר והמשובח שמיועד בעיקר לכביש ולנהיגה בתנאי כביש בעייתיים (שלג למשל), שבילים כבושים ולא הרבה מעבר לכך. נזכיר כי מאז 2022 וה-XM השנוי במחלוקת, לא הציגה היצרנית דגם חדש לחלוטין. שיווקו של האחרון יופסק אגב לאחר סיום חייו של הדור הראשון בנובמבר 2028.
בסיס מוצלח
ב.מ.וו בחרה בפלטפורמת ה-X5 ולא ב-X7 הגדול יותר, לפי אותם מקורות, משום שמהנדסי היצרנית חושבים שרכב ארוך יותר יציע יכולת שטח נחותה בהשוואה. ה-X5, לטענתם, מספק יחס טוב יותר בין בסיס גלגלים ומרווח בתא הנוסעים לבין יכולת שטח, שנפגעת עם בסיס גלגלים ארוך מדי. עם זאת, יש להניח שב.מ.וו לא תחשוף רכב שטח קצר וקומפקטי, אלא תשמור אותו פרקטי גם ליומיום. אחרי הכל, גם שם מודעים לעובדה כי אחוז הנהגים שבאמת צפוי לרדת איתו לשטח, כמעט זניח.
נזכיר כי מרצדס G קלאס הוא רכב שטח גדול ויקר מאוד, שמהווה כבר עשרות שנים בעיקר מקדם תדמית עבור מרצדס. הרכב, שמציע דור אחרי דור עיצוב זוויתי-קופסתי דומה למדי למקור מסוף שנות ה-70, זכה עם השנים למעמד ששמור למכוניות מעטות בהיסטוריה, כמו פורשה 911 או שברולט קורבט.
האתגר המשמעותי של ב.מ.וו יהיה כאמור ליצור רכב שירגש חובבי רכב, באופן בו עיצוב ה-G ואגון המזוהה הפך אותו לאייקון בתחום. פירוש הדבר כמובן הוא שב.מ.וו תרצה לשאוב השראה מדגמי עבר, אך עליה יהיה לעשות זאת מבלי לחקות את ה-G. אתגר לא קטן, שכן היצרנית מעולם לא הציע רכב שטח סדרתי שאפשר לבנות עליו את העיצוב המודרני.
לא מכניסים רכב לשטח בזמן שכל חתיכה בו תעלה כמו עלות של רכב זול. שטח זה פאן, במחיר כזה עדיף פשוט לנסוע על רכב רגיל שיכול לגרור רייזור עם עגלה. יעלה פחות ויהיה כיף גדול יותר במוגזמות.
מלקנות רכב חשמלי סיני! הכל עדיף על הסינים שהשתלטו על שוק הסוללות לרכב חשמלי, ועוד עשור או שניים ידפקו את העולם כולו בעליית מחירים מטורפת. כרגע הם מוכרים במחירי היצף כדי לחסל את טסלה ושאר המתחרים. תזכרו מה שאמרתי!
1. התבלבלתי בין הכותרת לשם סליחתי לקוראי התגובות.
2. אוסיף שמשרד הביטחון עצר הצטיידות ברכבים סינים מחשש לריגול. החשש אמיתי לא רק דני חושש!
רק בנזין בלי חשמל
Mercedes G-Class הוא רכב SUV יוקרתי בעל הנעה לכל ארבעת הגלגלים, וה-BMW X5 העתידי לא יהיה טוב יותר מה-G-Class.
Bentley Bentayga הוא רכב SUV יוקרתי והוא הרבה יותר טוב משני הרכבים הנ"ל. Bentley הוא המלך.
טוב, אולי דיונות בדובאי.
תכל'ס אין אדם שפוי בעולם שמרשה לעצמו לרדת עם ה G לשטח (ויש כמה שיש להם מספיק כסף בשביל זה, עם השבירות והתיקונים והכל, אבל אפילו להם, זה נראה מוגזם)