דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ההתפתחות שרבים חששו ממנה: הסיניות השתלטו על שוק הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הרכב מתקרב לשלב סיכום השנה, ולאחר 11 חודשי מכירה לא פשוטים מדווח איגוד היבואנים כי נמסרו בדיוק 283,587 מכוניות חדשות. וכך, למרות הערכות יבואני הרכב לשנה בעייתית, עדיין קיבלו רישוי מקומי 9% יותר מכוניות מבתקופה המקבילה אשתקד. נזכיר כי כמו תמיד, נתון זה אינו כולל משאיות, אוטובוסים, כלי רכב דו-גלגליים וכאלה שהגיעו ארצה בייבוא אישי או מקביל. במילים אחרות, רישוי מקומי ניתן השנה ליותר מ-300 אלף כלי רכב חדשים, ב-11 חודשים בלבד.

יש לציין כי לפי הערכות, חלק קטן מהמסירות הן של מכוניות שעברו גיול, כלומר כאלו שנרשמו על שם היבואנים - לא פעם על שם אדם פרטי, כדי להמנע מירידת ערך - לאחר שחלפה שנה ממועד ייצורן. אלא שמדובר בתופעה שקיימת כבר שנים, ומעשית מדובר במכוניות שבסופו של דבר יעלו על הכביש ויימכרו ללקוחות, גם אם במחיר מוזל, במהלך החודשים הקרובים.

כדאי לכן לשים דברים בפרופורציה. למרות טענות לניפוח מלאכותי של נתוני המסירות לטובת המיקום בטבלה, בסופו של דבר מספר המכוניות המצוין כנמסר, אכן מציג נכונה את נתון המסירות של כל מותג.

סדר עולמי חדש: מובילת השוק היא עדיין טויוטה (8%+), כאשר היא וניסאן (76%, מקום 11) הן היפניות היחידות בצמרת שרשמו עליה במכירות - בזמן שמותגים יפניים אחרים כמו מאזדה (40%-), מיצובישי (41%-) וסוזוקי (44%-) צללו בחדות, וגם סובארו (7%-) נמצאת במגמת ירידה.

המותגים הקוריאניים שומרים על יציבות יחסית, עם עליה של 10% ליונדאי שבמקום השני וירידה של 5% לקיה שבמקום הרביעי. ומול אלו נמצאת ההשתלטות הסינית הברורה - עם מותגים, חדשים ברובם, שאחראים על שליש מהמסירות בישראל.

בראשם צ'רי (היבואנית פריסבי) שבמקום השלישי בטבלה, שיחד עם מותג הבת ג'אקו (היבואנית כלמוביל) שבמקום השישי, משלים כמעט 42 אלף מסירות של היצרנית. גם BYD ו-MG תופסות מקומות בעשיריה המובילה, ואילו בעשיריה השנייה נמצאים אקספנג וג'ילי.

בסך הכל אחראים מותגים סיניים ל-93 אלף מסירות (33%), אחריהם היפנים עם 68 אלף מסירות (24%), האירופים והקוריאנים עם 58 ו-57 אלף בהתאמה (20%), האמריקאיים עם 7,000 מסירות (2%).

נתח השוק של המכוניות החשמליות עומד על 19.5%, ההיברידיות עם 25% וההיברידיות-נטענות עם 11% - כך שלמעלה ממחצית המכוניות שנמכרו השנה בישראל מסתייעת בחשמל בצורה כלשהי.

סדר ישראלי ישן: בגזרת היבואניות השליטה היא עדיין של כלמוביל (יונדאי, ג'אקו, מיצובישי, מרצדס ועוד) עם נתח שוק של 20%, ואחריה פריסבי (לשעבר "קרסו" - רנו, ניסאן, צ'רי, אקספנג ועוד) עם 16%. יוניון מוטורס (טויוטה, לקסוס,ג'ילי, איון) מחזיקה ב-15%, צ'מפיון מוטורס (סקודה, סיאט, פולקסווגן, אודי) ב-12% וטלקאר (קיה, סרס, KGM) ב-10%.

אחריהן ברשימה נמצאות לובינסקי (פיג'ו, סיטרואן, אופל, MG ועוד) עם נתח של 6%, דלק מוטורס (מאזדה, פורד, ב.מ.וו, דונגפנג ועוד) עם 5%, שלמה מוטורס (BYD) עם נתח של 4.5%, סמלת (סובארו, ג'יפ, ליפמוטור, אלפא רומיאו ועוד) עם 3%, מכשירי תנועה (סוזוקי, צ'אנגן) עם 2% וכך גם מאיר (וולוו, הונדה, לינק אנד קו ועוד).

בסך הכל, 5 יבואניות הרכב הגדולות מחזיקות בנתח שוק של 72%, ואילו 10 היבואניות הגדולות מחזיקות ב-94% מהשוק המקומי - כך שלמרות החדירה הסנסציונית של המותגים החדשים, חלוקת הכוחות בשוק הרכב המקומי נותרה דומה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה