בקצרה:
- אסטון מרטין שידרגה את ה-DBX המרשים
- הוסיפה לו 20 כ"ס, הפחיתה מהמשקל 47 ק"ג
- ישווק בישראל החל מסוף השנה הנוכחית

הכי חזק: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה לרכב הפנאי DBX, שצפויה לנחות כאן לקראת סוף השנה. השינוי העיקרי - מלבד תוספת האות "S" לשם - מתבטא בעוד 20 כ"ס למנוע V8 כפול מגדשים (גדולים יותר) בנפח 4.0 ליטר, 727 כ"ס בסך הכל ותואר רכב הפנאי-בנזין החזק בעולם, 2 כ"ס יותר מפרארי פרוסנגה.

המנוע מחובר לתיבת 9 הילוכים אוטומטית (עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) שעברה כיול מחדש ואמורה להיות מהירה יותר, ולהעביר את הכוח להנעה כפולה, אחורית בבסיסה. הזינוק ל-100 קמ"ש (3.3 שניות) והמהירות המרבית (310 קמ"ש) נותרו זהים ל-DBX707, אבל לדברי אסטון, הזינוק ל-200 קמ"ש קוצץ ב-0.3 שניות (11.4 שניות).
מה עוד צריך לדעת: המשקל העצמי הופחת ב-47 ק"ג זניחים, אם תבחרו באופציות בתוספת תשלום כמו שימוש בקרבון למסיטי אוויר בולטים סביב למרכב (7- ק"ג) ולגג (18- ק"ג) ובחישוקים עשויים מגנזיום (19- ק"ג) המפחיתים מהמשקל הבלתי מוקפץ.
מבחינה עיצובית נבדל ה-S בגימור שונה לסבכה מלפנים, בעוד שבתא הנוסעים יש גימורים שונים וחגורות בטיחות צבועות אדום.

מה אנחנו חושבים: השדרוג שהעבירה אסטון מרטין את ה-DBX צנוע יחסית לגרסאות קצה אחרות, שהציגה בעבר בדגמי הספורט האמיתיים שלה. והוא נעשה במה שנראה בעיקרו כתרגיל שיווקי, כדי להחזיר את התואר החזק ביותר, ולגרום ללקוחות וותיקים, אלו המחפשים את קצה הצמרת, לשדרג לגרסה העדכנית.
אם אסטון מרטין מעוניינת שה-DBX יסייע לה לגידול המיוחל במכירות, כפי שעשה הקאיין לפורשה או האורוס עבור למבורגיני, היא תידרש לעשות הרבה יותר מכך. למשל לרתום את החשמל לטובת העניין.