דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גלגל הצלה – הייפיי הסינית מוצעת למכירה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מותג הייפיי הסיני נקלע לקשיים כלכליים
  • חברת אווטר כנראה שתרכוש את הייפיי
  • שתי החברות לא מאשרות או מכחישות את החדשות
הייפיי A

להיות או לחדול: התקשרות הסינית מדווחת שנמצאה חברה שתציל את יצרנית הרכב הייפיי (HiPhi) מקשייה הכלכליים. מי שמסתמנת כרוכשת אפשרית היא חברת אווטר (Avatr).

הייפיי הוקמה בקיץ 2019 כמותג חשמלי-טכנולוגי-יוקרתי, בדומה לניו, אקספנג וזיקר. הדגם הראשון שהציגה הוא רכב פנאי שמכונה X ושווק בסין כבר במאי 2021 כשמאז הצטרפו עוד שני דגמים, ה-Z כסדאן-קופה וה-Y כרכב פנאי קומפקטי.

היצרנית אף הצהירה על שיווק גם באירופה ופתחה סוכנויות במינכן ובאוסלו, אלא שבינואר השנה החלו לצוץ שמועות על בעיות. דחיית תשלום משכורות, קיצוץ בשכר הבכירים, וסגירת שתי סוכנויות מכירה בצ'נגדו ובגואנג'ואו. מנכ"ל ומייסד הייפיי, דינג ליי גם צוטט אומר כי לחברה שלו יש אוויר לעוד שלושה חודשים. כעת, לאור העסקה הנרקמת נראה שחבל ההצלה הגיע בדיוק בזמן.

לקוחה פוטנציאלית: אווטר נוסדה ב-2018 כמיזם משותף של ניו ויצרנית הרכב צ'אנגן (Changan) מוותיקות התעשייה בסין. בעקבות קשיים כלכליים משלה ניו פרשה מהמיזם, ויצרנית הסוללות CATL הצטרפה יחד עם משקעים חיצוניים.

אווטר ממוקמת גבוה בהיררכיית המותגים הסינים וכרגע מייצרת שני דגמים, רכב פנאי גדול שנקרא 11 ומתחרה בדגמים כמו אקספנג G9 וסדאן סלונית בשם 12 שמתחרה בניו ET7. בנוסף היא תציג בקרוב רכב פנאי בשם 15 שיתחרה בטסלה מודל Y.

מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית, הביא לשינוי סדרי עולם, כשהוא מאפשר ליצרניות צעירות להציג פיתוחים טכנולוגיים ומערכות הנעה מתקדמות מוותיקות התעשייה. עניין בולט במיוחד בסין, שם זכו חברות צעירות לסיוע כלכלי מהממשל. אבל המצב הופך מורכב יותר, גם בשוק הסיני בו הסיוע מהמדינה הצטמצם משמעותית, גם כי שיווק לאירופה התגלה עבור הסינים כמשימה מורכבת ומאתגרת למדי.

הייפיי היא לא הראשונה שנתקלת בקשיים, גם אייוייז סבלה מקשיים בתזרים המזומנים שהביא אותה להפסקת ייצור לתקופה ארוכה, או ניו שמתקשה להתמודד בשוק האירופאי למרות ההשקעה המסיבית. הסינים נאלצים להתמודד כיום עם תחרות אגרסיבית מצד אחד ושחיקה ברווחיות מצד שני, וברור לכולם כי לא כל החברות הנוכחות כיום, יהיו כאן גם בעתיד.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה