בקצרה:
- קיה הציגה גרסת ביצועים ל-EV4
- עם כ-400 כ"ס והנעה כפולה
- תנחת באירופה בשנה הבאה

המשפחה מתרחבת: קיה מפרסמת קדימון ל-EV4 GT, גרסת ביצועים למשפחתית האצ'בק החשמלית, שתנסה להתמודד מול מתחרות כמו פולקסווגן ID.3 GTX וסמארט 3 בראבוס. היא גם תהיה חשמלית ביצועים שלישית ליצרנית הקוריאנית אחרי ה-EV6 GT וה-EV9 GT והיא צפויה לנחות באולמות התצוגה באירופה במהלך שנה הבאה. מהיבואנית נמסר כי השיווק המקומי נמצא בבדיקה.
בתמונות שפרסמה קיה ניתן להבחין כי השינויים העיצוביים צנועים ומסתכמים בעיקר בתוספת מסיטי אוויר לפגושים מלפנים ומאחור. יש גם חישוקי "20 ייחודיים, מהם מציצים קאליפרים צבועים ירוק זרחני, ועליהם מולבשים צמיגים רחבים יותר (245/40) ודביקים יותר של מישלין פיילוט ספורט 4S. בתא הנוסעים השינויים צפויים לכלול ריפוד משולב עור ואלקנטרה, מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת והגה עם סימון מרכוז בחלקו העליון ומתג GT המעביר את כל המערכות למצב האגרסיבי ביותר.

הנעה כפולה: מערכת ההנעה תהיה כפולה הודות להוספת מנוע אחורי, עם הספק כפול מה-EV4 הרגילה שיעמוד על כ-400 כ"ס. סביר להניח שה-GT תוצע רק עם הסוללה הגדולה (81.4 קוט"ש) עם טעינה מהירה (135 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה. טווח הנסיעה צפוי להיות צנוע מ-625 ק"מ של הגרסה הרגילה בגלל צריכת חשמל מוגברת.
היא גם צפויה לקבל מערכת המדמה צליל ותחושת האצה של מנוע בנזין מוגדש ותיבה כפולת מצמד, בדומה לזו שהוצגה לראשונה ביונדאי איוניק 5N. גם מערך המתלים צפוי לקבל גיאומטריה ייחודית וכיול שונה לקפיצים ולבולמי הזעזועים על מנת לשפר את היכולת הדינמית.

מה אנחנו חושבים: גרסאות GT לדגמים החשמליים של קיה מביאות לשדרוג ביצועים ויכולת דינמית, מבלי להיגרר למוחצנות וצעקנות מיותרת, בדיוק המתכון המוערך באירופה. ואם ה-EV4 GT תשמור על מאפיינים זהים לאחיה הגדולים היא צפויה להיות אחת מהאלטרנטיבות החשמליות המסקרנות ביותר למשפחתיות ביצועים מעידן הבנזין כמו פולקסווגן גולף R. אנחנו ממש סקרנים לנהוג בה.