דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מצטערים, ההשקה נדחית: הרכבים שמתעכבים בדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

משבר השבבים וחומרי הגלם שפוקד את תעשיית הרכב יוצר עיכובים משמעותיים בהגעה של רכבים חדשים לישראל. הצרכנים נחשפים לתופעה הזו בעיקר כשמדובר בזמני ההמתנה לאספקת הרכבים, שמגיעים לא פעם לשנה ויותר; כבר נתקלנו ביבואנים שעצרו את ההזמנות באופן מוחלט לדגמים מסוימים בשל התארכות רשימת המזמינים, וגם בלקוחות ליסינג שהמתינו למשפחתית עממית במשך שנה ועדיין לא רואים את הרכב באופק.

אבל לתופעה הזו יש השלכות נוספות. מדי שנה היצרנים חושפים דגמים חדשים והיבואנים מעדכנים את הציבור בנוגע למועדי ההגעה המשוערים בישראל. אמנם, המועדים המובטחים אף פעם לא מדויקים, וחריגות של כמה חודשים הן דבר שבשגרה, אבל בשנה האחרונה התעצמה התופעה למימדים שעדיין לא נתקלנו בהם. 

בתחילת השנה הנוכחית הובטחה הגעתם של 76 דגמי רכב חדשים לישראל; עד לסוף חודש אוגוסט נחתו כאן רק 35 מתוכם. ומה עם 41 הנותרים? פחות מ-10 מהם יגיעו בוודאות עד לסוף השנה הנוכחית, היתר יתעכבו עד למועד בלתי ידוע. רשימת המתעכבים הבולטים לפניכם.

מאזדה - כבר בשנה שעברה הבטיחה היבואנית להנחית בישראל את רכב הפנאי החשמלי MX30, אך עם טווח מוצהר של 200 קילומטרים בלבד ותג מחיר גבוה (שהגיע אצל היבואנים המקבילים גם ל-200,000 שקלים) סיכויי ההצלחה שלו נראו ממילא נמוכים. רכב הפנאי הגדול מאזדה CX-60 נראה כמו מוצר שיתאים יותר לשוק הישראלי, והיה אמור להגיע לכאן בסוף השנה הנוכחית - אך השקתו נדחתה לתחילת 2023.

מאזדה CX-60

פורד - אצל אותה היבואנית שאפו כבר בשנה שעברה להתחיל בשיווק של פורד קוגה מהדור החדש, כמו גם של המוסטנג מאך E החשמלית - שבינתיים נמכרו ממנה השנה כבר מעל 100 יחידות בערוצי היבוא המקביל והאישי. שניהם עדיין ממתינים בניכר.

פורד מוסטנג מאך E

רנו - זמן רב אחרי שהגעתה של הקליאו ההיברידית ירדה מסדר היום, גם מגאן E טק החשמלית הולכת ומתרחקת מכבישי ארצנו. המשפחתית החשמלית של רנו מציעה מבנה דמוי-פנאי ומימדים קטנים במעט מאלו של יונדאי איוניק 5 - מה שגרם לנו לחלום על תמחור אטרקטיבי יותר. כרגע זה נראה רחוק.

רנו מגאן E-TECH

ניסאן - אצל החברה האחות של רנו עוד ינסו השנה להשיק את רכב הפנאי החשמלי ניסאן אריאה, אבל המתעכב הבולט כאן הוא דווקא האקסטרייל. הדור החדש של רכב 7 המושבים, אח כמעט תאום למיצובישי אאוטלנדר, נחשף כבר לפני שנתיים והיה אמור להגיע השנה. זה כבר לא יקרה.

ניסאן אקסטרייל

דאצ'יה - מותג הלואו-קוסט של היבואנית קרסו תכנן להשיק באמצע השנה הנוכחית את דאצ'יה ספרינג, החשמלית הקטנה שאמורה היתה להיות הזולה מסוגה בישראל. בינתיים יחידות בודדות הגיעו ביבוא המקביל במחירים גבוהים יחסית, ואולי לקראת סוף השנה נראה אותה כאן גם ביבוא הסדיר. מי שלא צפויות להגיע השנה אלה הסנדרו והלוגאן, שהיו אמורות לעשות עליה עוד בשנה שעברה.

דאצ'יה סנדרו ולוגאן

פיג'ו - ה-308 המשפחתית היתה אמורה לנחות אצלנו כבר לפני מספר חודשים, אך תגיע רק בשנה הבאה. מי שמתקשה להמתין יוכל להזמין בשבועות הקרובים את אחותה הכמעט-תאומה, אופל אסטרה החדשה.

פיג'ו 308

MG - זכות הראשונים של מהפכת המותגים הסיניים בישראל שייכת ל-MG, שמוכרת כאן רכבים מתוצרת סין כבר למעלה מעשור. בתחילת השנה הנוכחית התחילה היבואנית למכור את ה-ZS החשמלי והמעודכן, אך נכון להיום הרכבים טרם הגיעו לישראל; גם MG5 המשפחתית ורכב הפנאי מארוול R היו אמורים להגיע בתחילת השנה, אך כרגע ההערכות מדברות על השקה רק בתחילת השנה הבאה.

דגמי MG

סוזוקי - בסוף השנה שעברה היו אמורים לנחות כאן שני דגמים חשובים בשם סוזוקי סווייס וסוזוקי אקרוס, שהם למעשה תאומים זהים לחלוטין של טויוטה קורולה סטיישן וטויוטה ראב 4 פלאג-אין. השניים נולדו מתוך הצורך של היצרנית בהורדת ממוצעי הפליטות באירופה, ומאותה סיבה בדיוק הם גם נשארו ביבשת הישנה.

סוזוקי סוואס

איווייז - מותג החשמליות הצעיר מסין החל כאן את דרכו עם רכב פנאי בודד בשם U5, שכמו מתחריו הספיק לצבור רשימת הזמנות ארוכה למדי. בתחילת השנה אמור היה לנחות כאן גם דגם נוסף בתצורת פנאי-קופה בשם U6, אך כרגע נראה שהוא יגיע רק בשנה הבאה.

איווייז U6

סקייוול - בתחילת השנה הנוכחית הבטיחה יצרנית החשמליות להוסיף להיצע המקומי רכב פנאי קטן חדש ועוד דגם גדול יותר עם 7 מקומות ישיבה. עד כה שני אלו טרם נחשפו לציבור, ועל כן הגעתם לישראל עוד לא נראית באופק.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

יונדאי - האיוניק 5 החשמלית צברה בחודשים החולפים רשימת ממתינים ארוכה, אך חלק מהנטל אמור היה לעבור בקרוב אל כתפיה של האיוניק 6, מכונית סדאן חשמלית שנחשפה לאחרונה כמתחרה של טסלה מודל 3. בינתיים מועד השיווק המשוער נדחה מהרבעון האחרון של 2022 אל הרבעון השני של 2023. 

יונדאי איוניק 6

קיה - השנה אמנם זכינו להשקה של הספורטז', מהדגמים המשמעותיים ביותר של היצרנית ושל השוק הישראלי בכלל, וגם ה-EV6 החשמלי עוד עשוי לנחות כאן לפני סוף השנה. אבל האח הקטן והפופולארי, קיה נירו החדש, מתעכב בינתיים ויגיע כנראה רק בשנה הבאה. במקומו נפגוש כאן בקרוב בקיה נירו פלוס - גרסה מוגבהת ומוגדלת של הנירו היוצא, שתשווק עם כל יחידות ההנעה המוכרות: היברידית, היברידית-נטענת וחשמלית.

קיה נירו

מיצובישי - אל הדור החדש של האאוטלנדר, שהגיע לישראל לפני כשנה, היתה אמורה להצטרף בקרוב גם גרסה היברידית נטענת - שבניגוד לעבר, כוללת כבר אופציה ל-7 מקומות ישיבה. בינתיים האאוטלנדר הנטען מתעכב, אבל במקומו צפויה להגיע בקרוב גרסת פלאג-אין הייבריד דווקא לאקליפס קרוס הקטן יותר.

מיצובישי אקליפס קרוס PHEV

סאנגיונג - רכב הפנאי קוראנדו לא זכה להצלחה בגרסאות הבנזין והדיזל, אך הגרסה החשמלית עשויה היתה להיות זאת שמשנה את פני הדברים. היבואנית קיוותה שתגיע עוד השנה, אך ההשקה תידחה לשנה הבאה.

סאנגיונג קוראנדו חשמלי

שברולט - בשנים האחרונות מבטיחה היבואנית כמעט מדי שנה להתחיל סוף סוף בשיווק סדיר של הקורבט הספורטיבית, אך זו מבוששת להגיע. בינתיים עולות על הכבישים מאות קורבטים ביבוא מקביל ואישי, ולמרות שגם השנה שמענו הבטחה על תחילת שיווק מתקרבת - נצטרך להמשיך ולחכות.

 
שברולט קורבט

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה