דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מאזדה מסתערת על החשמל

Getting your Trinity Audio player ready...

החשמל על פי מאזדה: היצרנית היפנית הקטנה חושפת את מפת הדרכים שלה בתחום החשמל, עם תכנית להשקה של לא פחות מ-13 דגמים חדשים בשנים הקרובות. עד כה מאזדה הציגה דגם חשמלי אחד, רכב פנאי קומפקטי בשם MX-30 עם טווח נסיעה נמוך של כ-200 קילומטרים, שנחשף בסוף 2019 ועשוי להגיע לישראל עוד בשנה הנוכחית. החל מהשנה הבאה צפויה היצרנית להשיק דגמים מבוססי חשמל בקצב מהיר במיוחד – כאשר היעד המוצהר הוא הגעה לאפס פליטות פחמן עד לשנת 2050.

מאזדה

החל מהשנה הבאה ועד לשנת 2025 תציג מאזדה שורה של מוצרים חדשים שיתבססו על פלטפורמה חדשה, תחת השם SKYACTIV Multi-Solution Scalable Architecture. ביניהם יהיו 5 דגמים היברידיים (ובמאזדה מדגישים – לא מיקרו-היברידיים) עם יחידות הנעה מתוצרת טויוטה, 5 דגמי פלאג-אין הייבריד ועוד 3 דגמים בעלי הנעה חשמלית מלאה. כל הדגמים מיועדים לשיווק גלובאלי וימכרו ביפן, באירופה, בארה"ב ובמדינות אסיה.

בנוסף מפתחת מאזדה פלטפורמה חדשה נוספת שתהיה מיועדת לרכבים חשמליים בלבד, במגוון גדלים ותצורות מרכב. זו צפויה לצאת לשווקים בין השנים 2025 ו-2030, כאשר עד שנת 2030 רבע מהרכבים שתמכור מאזדה יהיו בעלי הנעה חשמלית מלאה וכל היתר יהיו היברידיים או היברידיים-נטענים. כלומר, מנועי ה-1.5 וה-2.0 ליטרים הותיקים, שכיום משמשים את כל דגמי המותג, צפויים לצאת לגמלאות בשנים הקרובות.

במאזדה גם הודיעו על השקעה בפרויקטים לקידום שימוש באנרגיה מתחדשת, בהם מיזם יחודי להפקת דלקים ביולוגיים מגידול של מיקרו-אצות. 

בכל הנוגע לנהיגה אוטונומית, למאזדה אין בשורות משמעותיות למעט הטמעה של מערכת שמוכרת מיצרנים אחרים. החל מהשנה הבאה, ברכבים הגדולים יותר של מאזדה (היצרנית לא מפרטת) תוטמע מערכת שמנטרת את מצבו הגופני של הנהג, כך שבמקרה של שינוי פתאומי הרכב יאתר מקום בטוח לעצירה בצידי הדרך ויבצע שיחה למוקדי החירום. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה