קדילאק XT5 (מתיחת פנים, 2.0 טורבו) - מבחן רכב

קדילאק XT5


מתיחת הפנים של קדילאק XT5 הגיעה ארצה יחד עם גרסת כניסה חדשה. האם מנוע טורבו קטן ומחיר כניסה נמוך מבעבר הופכים את הגרסה הזאת למשתלמת במיוחד?



כתב וצילם: יתיר דוידוביץ

בתוך ים הרכבים שמגיעים לישראל, קשה למצוא הרבה רכבים שמצהירים באופן ברור כל כך על מוצאם האמריקאי. קדילאק XT5 ממש לא התבייש עד לאחרונה להיות המוהיקני שבשבט. לצד מתחרות מעודנות כמו אודי Q5, ב.מ.וו X3, וולוו XC60 ואחרות, הקדילאק התהדרה במנוע ענק עם שישה צילינדרים וללא מגדש טורבו. סוג של דינוזאור שממש לא מתכוון להיכחד בקרוב. 
 
והנה, מתיחת הפנים של ה-XT5 נחתה בישראל כשהיא מביאה בכנפיה גם גרסת הנעה חדשה. את מקום המנוע העצום החליף המנוע שמזיז בקלילות מפתיעה את ה-XT4, הלא היא האחות הקטנה והאירופאית יותר. מנוע ה-2.0 ליטרים החדש מייצר כאן 237 כ"ס, שזה 73 כ"ס פחות ממנוע ה-V6 ובערך 1.5 פחות בטור הקג"מ. 
 
האם מדובר ביחידת הנעה שתצליח להתמודד בכבוד עם ה-XT5 הכבד? האם יש עוד שינויים מעניינים ברכב ומה צריכת הדלק?
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: קדילאק XT5


קדילאק XT5, מנוע 2.0 טורבו-בנזין, 237 כ"ס, אוטומטית 9 הילוכים, 329,990 שקלים
יתרונות
חסרונות
אבזור
איכות הרכבה
יחידת הנעה
נוחות נסיעה
מרווח פנימי
  התנהגות כביש

קדילאק XT5
 

עיצוב

כבר מתחילת שנות ה-2000 קדילאק מצליחה לייצר מכוניות מאוד מרשימות. זה התחיל עם ה-CTS הראשונה וממשיך דור אחרי דור. ה-XT5 לא שונה מהחבורה. נכון שהיא לא הכי אלגנטית ויש בה, כמו ברוב העיצובים של קדילאק, משהו שאדריכל טוב יגדיר כ"ברוטליזם", אבל מדובר ברכב גדול עם אפקט הגעה מרשים. 
 

מתיחת הפנים לא כוללת שינוים ויזואליים יוצאי דופן. השבכה הקדמית עברה עדכון, עם נקודות שמחליפות את קווי הניקל. גם חלקו התחתון של הפגוש השתנה במעט. מאחור יחידות התאורה קיבלו עיצוב פנימי חדש. אין הבדלים עיצוביים בין גרסת ה-2.0 ליטרים ברמת הגימור "פרימיום לקצ'רי" למקבילתה עם המנוע הגדול יותר, אך רמת הגימור "ספורט" - שזמינה רק עם המנוע הגדול - מציעה לא מעט תוספות למראה.

נציין כי חישוקים בקוטר 18 אינץ' נראים קצת קטנים על הרכב הענק. 

קדילאק XT5 2020
 

תא הנוסעים

תא הנוסעים מעניק כבר בכניסה תחושת מרחב עצומה. המושבים רחבים מאוד והקווים נמתחים לרוחב התא. העיצוב בפנים מתחיל להתיישן וזה מאוד נוכח. לעומת מסכי הענק שניצבים במתחרות, מסך המולטימדיה של האמריקאית נבלע בתוך הדשבורד העצום. גם לוח המחוונים אינו דיגיטלי אלא אנלוגי עם מסך גדול של מחשב דרך במרכזו. איכות החומרים טובה בדרך כלל, אפילו במקומות שברכבי יוקרה אחרים מרגישים פשוטים ומחוספסים. מעט פלסטיקים דמויי מתכת הזכירו לנו שלא הכל מעולה. גם איכות ההרכבה לא ניצבת בטופ.
 
מכאן הדברים משתפרים. האבזור מרשים באופן יוצא מהכלל, על אף שמדובר ברמת הגימור הבסיסית מבין השתיים. ברכב תמצאו בין היתר בקרת אקלים עם שליטה ויציאות מאחור, מושבי עור בעלי כוונון חשמלי עם זכרונות, חימום ואוורור למושבים הקדמיים וחימום בספסל האחורי, פתיחה חשמלית לתא המטען כולל מנגנון לקביעת גובה הפתיחה, גג שמש פנוראמי גדול מאוד, מערכת מצלמות היקפיות שטובה כמוה פגשנו באודי Q8 ואפילו יש חנייה אוטומטית. 

קדילאק XT5 תא הנוסעים
 
חייבים לציין לשבח גם את מערכת הסאונד של Bose שמספקת איכות שמע מהטובות שפגשנו לאחרונה. המערכת היא סיבה בפני עצמה לצאת עם הרכב לנסיעה ארוכה. 
 
הופתענו לגלות שהרכב לא מצויד במערכת Auto Hold שנמצאת כמעט בכל מכונית מודרנית, בטח שבטווח המחיר הזה.
 
הנדסת האנוש מוצלחת ומפתיעה. נכון שריבוי הכפתורים והמיקום של חלקם קצת מפריע, אבל שילוב של מסך מגע קרוב ליד ומערכת שליטה עם גלגלת וכפתורי קיצור דרך הופכים את השליטה לפשוטה מאוד ואינטואיטיבית. 

קדילאק XT5 מערכת שמע
 
המרווח במושבי הנהג והנוסע נהדר. נכון שהמושב מעט רחב מדי, אבל שדה הראיה לפנים די טוב, למעט החרטום המשתפל בחדות. קורות הצד לא מאוד מפריעות ושטח החלונות די גדול. למראות הצד מסגרת גדולה ומוזרה שמרגישה מיותרת. 
 
מאחור תוכלו להושיב בכיף 2 מבוגרים, כאשר גם שלושה מבוגרים יוכלו לשבת שם לעיתים בזכות מושב אמצעי לא צר מדי. המרווח לרגליים יספיק כנראה לאדם בכל גובה אך המרווח לראש קצת פחות מבריק, בעיקר בגלל גג השמש. 

קדילאק XT5 לוח שעונים
 
תא המטען מציע על הנייר כ-850 ליטרים אבל במקרה הזה חשוב להניח את הנייר בצד, מכיוון שרכבים אמריקאיים נבדקים בשיטות מדידה שונות ובדרך כלל מציגים נתונים גדולים משמעותית בהשוואה לרכבים אירופאיים - מבלי שיש הבדלים אמיתיים בתא המטען עצמו. 
 
כשהמדף סגור תא המטען רחב מאוד אך הוא קצת רדוד וסף ההטענה שלו גבוה מאוד. בתא יש שקע 12 וולט אך אין מתלים לשקיות. מתחת לרצפה יש גלגל חלופי זמני וכמה תאים קטנים. בסך הכל מדובר בתא מטען גדול ושימושי. 

קדילאק XT5 פרימיום לקצ'רי
 

נוחות נסיעה

צמיגי 18 אינצ' נחשבים לסבירים ביחס למקובל היום בקטגוריה הזו. רכבים מהסוג של ה-XT5 נועלים היום גם צמיגי 20 אינץ' (שמוצעים בגרסת הספורט) ולעיתים אף יותר. על פניו ציפינו לנוחות נסיעה טובה, אבל אפשר להגיד שטיפה התאכזבנו מפעולת המתלים. המתלים מציעים שילוב לא ממש מבריק בין רכות לבין מהלך לא ארוך. במהירויות נמוכות מהמורות ושברים נבלעים באופן סביר, לפחות עד שמגיעים לקצה טווח התנועה של המתלה. בסוף טווח התנועה מתקבלת תנועה פחות אלגנטית של המרכב. בכבישים בין עירוניים גלים בכביש מצליחים לנדנד את הרכב ושברים יותר משמעותיים מעבירים חבטה ברורה פנימה. 
 
למי שנוהג כל יום במתווה עירוני, ההגה הארוך ושלל העזרים השונים מספקים חוויה נינוחה ויכולת תמרון מפתיעה בהתחשב בגודל של הרכב. הגמישות של המנוע מאפשרת תנועה זריזה בין רמזורים ורק התחושה של On/Off מצד המנוע ודוושת הגז יכולה להפריע בתמרוני חניה עדינים. 
 
בניגוד להתנהלות הלא מושלמת של מערכת המתלים, בידוד הרעשים מרשים בהרבה. בנסיעות במהירות גבוהה אפשר להתרשם מהיעדרם של רעשי רוח משמעותיים. רעשי הכביש נוכחים יותר אך אינם חריגים במיוחד, ותמיד אפשר להוסיף מעט ווליום וליהנות ממערכת השמע המשובחת. 

קדילאק XT5 מתיחת פנים
 

מנוע ותיבת הילוכים

את ה-XT5 אספנו מאולם התצוגה בהרצליה. כדי לצאת מאיזור אולמות התצוגה לכביש החוף לכיוון דרום, צריך לעמוד בצומת עם שדה ראיה רע במיוחד ותנועה מהירה מאוד. יציאה מהירה היא מצרך מאוד חשוב בתנאים כאלה. לקדילאק לוקח שניה להתארגן על עצמו, אבל אז הוא משוגר באופן מפתיע קדימה. אנחנו בודקים אם הוא לא על מצב "ספורט". הוא לא. 
 
בסדר, נבדוק שוב. אנחנו יוצאים לעקיפה, והרכב הגדול חולף על פני משפחתית מודרנית בקלילות מפתיעה. ברמזור הבא אנחנו משלבים לספורט ויוצאים בשצף קצף. לקדילאק לוקח שניה לעבור את החלק המת בקשת הסל"ד ולמגדש הטורבו להתחיל לדחוס אוויר פנימה. הרכב הכבד יוצא מהמקום בהססנות שמתחלפת בצווחת צמיגים כשהכוח עובר מהבוכנה לתיבה ומשם לזוג הצמיגים הקדמיים. 

קדילאק XT5 מבחן דרכים
 
בכל שאר תוואי הדרך והנסיעה המשיך הקדילאק להרשים. הוא לעולם לא מרגיש חזק באופן פראי או חסר שליטה; זהו פשוט מנוע גמיש ובעל יכולת. כשלוחצים את המנוע צפונה בטווחי הסל"ד הוא מתחיל לגלות סימני קוצר נשימה וממהר לעבור להילוך הבא. 
 
ההשוואה למנוע ה-3.6 ליטרים פשוט מתבקשת. למנוע הגדול יותר יש רצועת כוח של 1,400 סל"ד בלבד שמתחילה בשיא מומנט (37.3 קג"מ) שמגיע ב-5,000 סיבובי מנוע לדקה. זה בדיוק הסל"ד בו נגמרת רצועת הכוח של מנוע הטורבו, רק שבדרך לשם היא נמשכת יותר מפי 2 ברוחבה. עם נתון מומנט קרוב (35.7 קג"מ) שמגיע כבר ב-1,500 סל"ד) מדובר ביחידת הנעה גמישה ויעילה בפער עצום. למרות פער של למעלה מ-70 סוסים לרעתו, מנוע הטורבו קדילאק מרגיש חזק לא פחות ממנוע ה-V6 המסורתי.

קדילאק XT5 תיבת הילוכים
 
המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית (לעומת 8 לפני מתיחת הפנים). עם מערכת ההנעה הזאת התיבה עובדת באופן חלק ביחס לקודמתה, בעיקר כי המומנט הנדיב והגמישות של המנוע מפצים על ההילוכים הארוכים. היא כמעט לא מורגשת בנסיעה שגרתית מתונה ויכולה להיות מעט גסה כאשר עוברים לנהיגה ספורטיבית. מצב "ידני" הוא ידני לחלוטין אך ידיות העברת ההילוכים מאחורי ההגה קטנות כל כך שכמעט פספסנו את קיומן. 
 
צריכת הדלק, כפועל יוצא של יחידת ההנעה הגמישה, טובה יחסית. את המבחן שלנו, שכלל בעיקר שיוט נינוח מאוד, ה-XT5 סיים עם נתון מפתיע של כ-11.8 ק"מ לליטר. בקטעים העירוניים יותר הוא ירד לאיזור ה-8.7 ק"מ לליטר. שני הנתונים טובים יחסית לגודל הרכב ואופיו. 

קדילאק XT5 החדש
 

התנהגות כביש

המהנדסים של קדילאק ממש לא ראו לנגד עיניהם כבישי הרים מפותלים כשהם כיילו את רכב הפנאי הזה. הכיול הרך יחסית של המתלים משפיע על רכינת המרכב והוא רוכן, ברוך השם, לא מעט. בכלל, יש לו אופי די אמריקאי, משהו שהוא כמעט צלם בהיכל שמדובר בקדילאקים בתצורת סדאן או ב-XT4.

קדילאק XT5 טורבו
 
דוושת הברקס מאוד רכה וספוגית וצריך רמיסה משמעותית כדי לגרום לו לעצור - אך מנסיון העבר ייתכן ומדובר בבעיה של רכב המבחן שהגיע עם פחות מ-500 ק"מ על השעון. ההגה אף הוא קצת גדול ומעורפל ובטח לא השותף הטבעי לנהיגה דינאמית. 
 
אבל, ויש אבל גדול. הרוכשים הפוטנציאלים של הרכב הזה כנראה לעולם לא ייקחו את 300,000 השקלים שלהם לנהיגה מופרעת בהרי ירושלים. וגם אם יקחו, כנראה שהרכינה המורגשת תנטרל את הניסוי הספורטיבי במהרה. בשאר הזמן הם יהנו מרכב אוחז וצפוי. הנטיה של הקדילאק היא כמובן לתת היגוי שמתחיל בעדינות. צעקות מצד הצמיגים מגיעות לפני שהסיפור מחריף ומתריעות בזמן. 

קדילאק XT5 טורבו
 

סיכום

בסוף המבחן מתקבלת תשובה מאוד ברורה. לא רק שמנוע הטורבו 2.0 ליטר החדש של ה-XT5 הוא מנוע מוצלח ובעל יכולת, הוא כנראה גם המנוע הטוב ביותר מבין השניים שבהיצע. לצד צריכת דלק עדיפה וגמישות מופלגת, המנוע הזה מגיע עם תג מחיר נמוך משמעותית. יחד עם האבזור הנדיב, המרווח המוצלח ובידוד הרעשים המעולה שכבר היו באמתחתו, קדילאק XT5 משפר משמעותית את הצעת הערך שלו והופך רלוונטי ללקוחות נוספים.

 
לדגמי קדילאק בישראל - קדילאק
 
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים