פיג'ו 206+ - מבחן רכב



זומבי על גלגלים? פיג'ו 206 חוזרת מהקבר לסיבוב שני בשוק הישראלי, והפעם עם פלוס. אורן דורי בדק האם לפיג'ו הנמכרת ביותר בכל הזמנים יש עוד מה להציע בעולם המודרני



 
מאת אורן דורי
 
חודשים ספורים חלפו מאז השקתה של פיג'ו 206+ בישראל, וכבר מדובר במכונית הוותיקה ביותר בשוק. כיצד זה אפשרי? פשוט מאוד. הסופר מיני הצרפתיה נולדה פעמיים: הראשונה הייתה ב-1998 תחת השם פיג'ו 206, השנייה ב-2008, עם פלוס בשם, כחלופה זולה לפיג'ו 207 החדשה יותר. מתחת לעיצוב המעודכן אין הבדל משמעותי בין 206 פלוס ל-206 מינוס. החידוש האמיתי הוא במחיר.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 206 +


פיג'ו 206+, 1.4 בנזין, 73 כ"ס, 80,000 שקל 

יתרונות

חסרונו

חסכונית

צפופה ביחס לסופר-מיני'ס מודרניות

   נוחה

מפרט אבזור תמוה

   מהנה לנהיגה

לא משתלמת במחיר של 80 אלף שקל

 
אומרים שאופנה חוזרת על עצמה במעגלים. הלהיט האחרון בשוק הרכב הישראלי הוא הכי רטרו שיש – מכוניות קטנות, ידניות, פשוטות ובעיקר זולות. סוזוקי אלטו ויונדאי i10 היו הראשונות להזכיר לנו שאפשר לקנות מכונית חדשה מהפקפקים בעבור 60 עד 80 אלף שקל. מאז מנסים היבואנים המתחרים ליישר קו ולהשתלב בנישה החמה החדשה. הגדיל לעשות היבואן לובינסקי אשר העלה ארצה צי שלם של כלי רכב זולים: פיג'ו 107 העירונית, תאומתה הזהה סיטרואן C1 (אשר שיווקה נגדע באיבו עקב סיבוכים בירוקרטיים) ולאחרונה גם פיג'ו 206+. הרעיון מעניין: סופר מיני ישנה אבל חדשה במחיר של מכונית קטנה יותר. 80 אלף שקל הם המחיר הרשמי של ה-206+, אבל למשך חודש שלם נמכרה המכונית גם ב-70 אלף דרך סניפי 'שופרסל'. לא הספקתם ללכת לסופר, לקנות לחם, עגבניות ומכונית חדשה? תצטרכו לגייס את כישורי המיקוח שלכם. ביבואן מצהירים כי המחיר המלא הוא המחיר היחידי ואין הנחות, אבל גם להצהרות יש נטייה להתגמש כשכסף מונח על השולחן.
 

פיג'ו 206+. מה הטעם במכונית שכזו? טעם של פעם / צילומים: אור גרוס
 
אנחנו ניגשים למכונית בחניית אולם התצוגה. פיג'ו 206 חשפה בזמנה עיצוב עגלגל ונקי שהזדקן ברכות עם השנים. מעצבי פיג'ו כמעט ולא נגעו בקווים החלקים או בישבן הרכב כשדרשו מהם להוסיף פלוס ל-206. שינוי משמעותי תמצאו רק בפרונט, שם השתילו למכונית הקשישה את הפרצוף של פיג'ו 207. סה-טו. נכנסים פנימה ומניעים.
 
פיג'ו 208 תושק בשנה הבאה. פיג'ו 207 מסתובבת על הכבישים כבר 5 שנים. פיג'ו 206+ חדשה עדיין עושה שימוש במנוע של פיג'ו 205. לפני 20 שנים הוא נחשב למוצלח; היום 73 כוחות סוס ו-12 קג"מ מיחידת 1.4 ליטר כבר לא ירשימו אף אחד. ועדיין, על הכביש, 206+ מרגישה נמרצת. לא מהירה, לא זריזה. נמרצת. זה לא עניין של מספרים אלא של תגובת הדוושה החדה, הסנכרון המצוין בין המנוע לתיבת ההילוכים הידנית והאופי הקליל של השלדה. חוץ מזה, פיג'ו 206+ אמנם גדולה מננסיות מודרניות כמו יונדאי i10, אבל שוקלת לא יותר מהן ולפעמים אף פחות.
 

 
אם כבר הזכרנו שלדה, זו של פיג'ו 206+ אוכלת בלי מלח את כל מתחרותיה בסביבות ה-80 אלף שקל. בזמן שתחום המנועים התפתח לטובה בעשורים האחרונים, הרי שהתקדמות שלדות כלי רכב היא עניין המאכזב חובבי נהיגה יותר ויותר ככל שהשנים חולפות. פיג'ו 206, עם פלוס או בלעדיו, הייתה ועודנה מכונית מלאת חדוות חיים. ההגה והשלדה מספרים לנהג את כל מה שהם יודעים על תנאי הדרך. כתוצאה מכך, לתמרן את המכונית מרגיש אינטואיטיבי כמעט כמו להזיז את הרגליים וללכת. הפיג'ו הקטנה לא נרתעת מעבודה קשה וששה אל עבר העיקולים החדים. לא כי היא ספורטיבית, אלא כי היא מכונית קטנה, פשוטה וטהורה. הגה הידראולי מצוין, קלאץ' הידראולי רגיש, משקל נמוך, גיר ידני וכיף פשטני בטעם של פעם.
 

 
מה שיפה בכל העסק זה שהתנהגות הכביש החדה אינה באה על חשבון נוחות הנסיעה. 206+ היא כנראה הדגם האחרון של פיג'ו – ו-508 היקרה רשאית לערער על כך – שגם מגהץ באמפים וגם מרגש לנהיגה. מרווח המחיה ב-206+ ממוקם על הציר שבין סוזוקי אלטו ודומותיה לבין הסופר-מיני'ס המגודלות של ימינו. 4 מבוגרים יסתדרו ברכב בנסיעות מזדמנות, אך לא תרצו להפוך זאת להרגל קבוע. המושבים נוחים, רכים ותומכים, חבל רק שלא ניתן לכוונן את כס הנהג לגובה. לא שציפינו אחרת ממכונית בה אפילו את חישוק ההגה לא ניתן להעלות ולהוריד! מדובר במנגנון כה טריוויאלי בכל רכב מודרני שאפילו לובינסקי התבלבלו וציינו במפרטים הרשמיים כי כן ניתן לכוונון את ההגה. נו, העיקר שיש "ג'אנטים מגנזיום".  
 

 
השורה התחתונה של המבחן תלויה חד משמעית במחיר שתקבלו. בעבור 80 אלף שקל תמצאו חלופות טובות מה-206+. גל הסופר-מיני'ס הזולות רק מתחזק ועולה. לראיה, חברת קרסו החליטה להביא ארצה את רנו קליאו הגדולה והאיכותית יותר בגרסת 1.2 ליטר ידנית תמורת 70 אלף שקל. בקרוב מאוד יגיעו אלינו גם גרסאות מוזלות של ניסאן מיקרה, שברולט סוניק ולכו תדעו מה עוד בסביבות ה-70 אלף. אם לובינסקי יתגמשו במחיר ה-206+, כפי שכבר הוכיחו כי הם מסוגלים, לפיג'ו הוותיקה עדיין יש מה לתרום. היא מכונית פשוטה, ודווקא מכאן נובעים יתרונותיה: התנהגות כביש טהורה, אמינות טובה ונוחות בנוסח אולד-סקול צרפתי. אמנם הנבואה ניתנה לשוטים, אבל אם לובינסקי אינם כאלה – והם לא – המחיר של 206+ עוד יירד בחזרה.  
 

לדגמי פיג'ו בישראל – פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 20 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. מה שלא מספרים באולם תצוגה!!!  לא מספרים:מזגן כמעט ולא עובד ברכב{בקושי עובד ביריד...

SHLOMO,24.07.2011

2. ל-1, שמעתי הרבה על המזגן ב-206+  בדקתי בעצמי, והוא אכן לא חזק כמו ברכבים מודרניים, ...

אליה,24.07.2011

3. תגובה ל2  אני גר בדרום הרחוק.הטמפ" כאן היא כ30 בלילה וביום א...

shlomo,24.07.2011

4. אם מה שאתה אומר נכון  אז זה אכן חמור. אם כי נראה שנפלת על מה שנקרא רכב ל...

אליה,24.07.2011

5. קניתי את הרכב לפני 3 שבועות ו  כל מה שכתוב בכתבה נכון, באופן מדויק להפליא. כל הכ...

טלדור,25.07.2011

6. בעל פיג'ו 206 שנת 2001  יש לי פיג'ו 206 ידניית 2001 קניתי מהחברה, רוב מה ש...

,25.07.2011

7. מבחינת רכב- הקליאו עדיפה, בוודאי במחיר  הקליאו יותר מודרנית ומרווחת, בטיחותית וגם איכותית ...

א,26.07.2011

8. סוזוקי=זבל (לת)  

והנה עוד סיבה למה לא לקנות את הזבל של סוזוקי!,26.07.2011

9. "תגובת דוושה חדה"?מזגן?  כבר 2450 ק"מ ותגובת הדוושה:אתא לוחץ ,מחכה...ו...הנ...

תמיר,28.07.2011

10. הדגם שמוצא למכירה בצרפת שונה לגמרי כנסו  http://paultan.org/photo/index.php?album=Peugeot-2...

,29.07.2011

11. תענוג גל רכב!!  קניתי את רכב המבצע של לובינסקי 75 לפני 3 חודשים - ...

אדי,31.07.2011

12. תגובה ל11 "תענוג של רכב"  יופי של תרגיל בשיווק ובקידום מכירות.זה משמלמדים א...

תמיר,01.08.2011

13. תגובה ל-12  אתה שם לב לכמות שגיאות כתיב בתגובה שלי? נראה לך שמ...

אדי,02.08.2011

14. אז כדאי או לא ? זאת השאלה!  בעצם כבר מאוחר מידי - הרכב כבר ברך אלי .....

אני,04.08.2011

15. תגובה ל-14:הרכב למכירה בWINWIN, ביד2,ועוד...  תקרא את מודעת המכירה בלוחות ותבין לבד,אם הצלחת להב...

FREDDIE,04.08.2011

16. ל-15  ביד 2 וWINWIN רק 2 רכבים למכירה ורק אחד מהם בעייתי...

אני,05.08.2011

17. 17 ל 16  תקנה ואחר כך תתקשר אלי.המס" מופיע במודעה.הרכב הכסו...

FREDDIE,06.08.2011

18. פיג'ו 206 + עם 5500 ק"מ  קיבלנו את הרכב במאי ועשינו כבר 5500 ק"מ. נסענו עם ...

זלינגר,21.08.2011

19. פיג'ו 206+ עם 4,000 ק"מ  הרכב בסיסי ביחס לרכבים מודרניים, ולא מספק את הרכות...

פיג'ואיסט חדש,24.08.2011

20. מזגן  לאור כל הביקורות לקחתי נסיעת מבחן על הרכב, המזגן ה...

אני,02.10.2012
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים