דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אלפא רומיאו מיטו אוטומטית - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

יורדים במעלית לקומה מינוס 2. "המיטו 200 האדומה עדיין אצלכם?". עוד מימי השירות הצבאי התרגלנו לקרוא למכוניות לפי שלושת הספרות שבמרכז לוחית הרישוי. נציג המכירות של אלפא רומיאו מביט עליי בפליאה. "כבר מזמן לא. אנחנו מוכרים את המכוניות אחרי שהן עוברות 20 אלף ק"מ". כמעט שנה חלפה מאז שהמיטו הידנית האדומה ההיא התייצבה אצלנו למבחן. המסקנות דאז היו שהמיטו היא "אחת המכוניות המרשימות למראה בקבוצה ויש בה לא מעט מעבר לעיצוב בלבד", אך שהיא "לא מספיק ספורטיבית לחובב ההגה הקיצוני". בינתיים נוכחנו לדעת שחסרונה של של תיבת הילוכים אוטומטית לא מנע ממנה להימכר בכמות נאה.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: אלפא רומיאו מיטו 


אלפא רומיאו מיטו, תיבה רובוטית כפולת מצמדים, החל מ-155 אלף שקל

יתרונות

חסרונות

מעוצבת להפליא

לא הכי ספורטיבית בקבוצתה

נוחה יחסית למתחרות

איכות החומרים אינה אחידה

סוף סוף יש תיבה אוטומטית

 

 

 

כעת גם הפער הזה נסגר. מעכשיו מוצעת בישראל אלפא רומיאו מיטו גם עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים המכונה TCT ולה שישה יחסי העברה (בדומה ל-DSG של פולקסווגן). זוהי המכונית הראשונה בקונצרן פיאט שנמכרת עם תיבה זו. באופן כללי, המיטו נשארה אותה מיטו. היא עדיין נאה מאוד למראה ומושכת מבטים למכביר על הכביש. תא הנוסעים נאה ומציע מרחב פנימי טוב אך מגומר ברמה בינונית. אז כמה היא עולה בלי דוושת קלאץ'?



אלפא רומיאו מיטו. כבר לא צריך לערבב הילוכים

בעוד שאחותה הידנית עולה 150 אלף שקל, שתי הגרסאות המיטומטיות מתומחרות בין 155 אלף ל-162 אלף שקל. ההבדלים העיקריים בין שתי הגרסאות מסתכמים באבזור נוחות, כמו בקרת אקלים מפוצלת, שליטה על מערכת השמע מההגה והאפשרות לרכוש חבילת ספורט לשיפור הלוק. מנוע ה-1.4 Multi-Air המשותף לשתיהן מפתח 135 כ"ס, שזה 20 סוסים פחות מהדגם הידני עם מנוע JTB. ואנחנו ציפינו שהסדרה החדשה רק תוסיף כוח. נו, שוין.



מתניע ומעביר את בורר ה-DNA למצב הדינאמי. מד לחץ הגדישה מופיע במרכז הלוח. צריך לכפר על 20 הסוסים החסרים, לא? על הכביש, אלפא רומיאו מיטו האוטומטית מציעה נוחות נסיעה טובה למדי. המנוע משתלב היטב עם תיבת ההילוכים. ההילוכים מתחלפים בזריזות בעזרת הפקדים האופציונאליים שנמצאים על ההגה. המיטו יכולה לתפור פניות בקצב מהיר בהחלט. זה לא חדש, אבל איך התיבה?

 

הרוב טוב, תודה. במצב האוטומטי הרגיל, העברות ההילוכים חלקות למהדרין ונפילת הסל"ד במעבר בין ששת ההילוכים אינה בעייתית. בעת גלישה בפקקים מורגשות רעידות קטנות ולא קריטיות. מעביר את המוט למצב הידני, עוצר ברמזור הקרוב ומקשיב לגמד הקטן שמוריד את ההילוכים עד לעצירה מוחלטת. פול גז והמיטו יוצאת בהססנות ביציאה מהמקום. לעיתים, ביצוע קיק-דאון נחוש מתבצע בהססנות-מה. בסה"כ תיבת ה-TCT עובדת בצורה טובה ורוב הנוהגים במיטו לא יחושו בהבדל בינה לבין אוטומטית רגילה. החסכון בדלק יהיה בונוס טוב.



המיטו הידנית עם 155 כ"ס איננה ה-מכונית הספורטיבית ביותר בקבוצתה והמהדורה האוטומטית לא משפרת את מצבה. אבל עם תיבת ההילוכים הזו, המיטו מושכת יותר כרכב יומיומי לאלו שמעוניינים בשתי דוושות בלבד. יחידת הכוח עובדת כהלכה, המכונית נוחה באופן יחסי למתחרותיה והמושב האחורי יכול לאכלס שני מבוגרים. מחזיר את המיטו 878 לנציגת המכירות המקסימה של אלפא. חסם המכירה הגדול ביותר של מוכרני אלפא רומיאו הוסר. בהצלחה.

 

לדגמי אלפא רומיאו בישראל – אלפא רומיאו

 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה