נתוני המסירות של הרבעון הראשון מצביעים על מגמת התאוששות ברורה של השוק, אחרי מספר שנות האטה. בשלושת החודשים הראשונים של 2023 עלו על כבישי ישראל 105,868 רכבים חדשים, עליה של כ-17% לעומת התקופה המקבילה ב-2022. הנתונים לא כוללים משאיות, אופנועים, אוטובוסים ורכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי או מקביל.
ויש גם רגע היסטורי, כאשר בפעם הראשונה בשוק הרכב הישראלי הרכב הנמכר ביותר ברבעון הראשון הוא חשמלי: BYD אטו 3 רשם מתחילת השנה כ-5,600 מסירות, פער עצום על כל דגם אחר שנמכר כאן השנה. אחריו נמצאת מאזדה 2 עם כ-3,400 מסירות, ובמקום השלישי ישנו דגם חשמלי-סיני נוסף, ג'ילי גיאומטרי C שרשם כ-3,100 מסירות.

למעשה, גם את הרבעון האחרון של 2022 סיים BYD אטו 3 במקום הראשון בשוק המקומי, אך אז היה מדובר בתקופה חריגה במסירות החשמליות - שכן יבואני הרכב הזדרזו לשחרר מהמכס דגמים חשמליים לפני עליית המס של ינואר 2023, בעוד ביתר השוק המתינו כרגיל עם המסירות לתחילת השנה האזרחית, על מנת לרשום את הרכבים בשנת הדגם החדשה.

המשך הרשימה נראה מוכר יותר, עם יונדאי טוסון ו-i10 במקומות הרביעי והחמישי, כאשר במקום השישי ישנו שם חדש נוסף - צ'רי טיגו 8 פרו, רכב פנאי סיני עם 7 מקומות ישיבה. קיה פיקנטו, מוליכת השוק בשנה שעברה, מסתפקת בסיום הרבעון במקום התשיעי, ואילו טויוטה קורולה רשמה 427 מסירות בלבד, לאור הפסקת השיווק הזמנית של הדגם עד להגעת מתיחת הפנים.
בטבלת המותגים מובילת השוק היא עדיין יונדאי, שרשמה נתונים קרובים לאלו של השנה שעברה ומסרה קצת יותר מ-18 אלף רכבים ברבעון. גם קיה שבמקום השני שומרת על מספרים דומים, אך טויוטה במקום השלישי צללה בחדות (38%-) ולעומתה מאזדה שבמקום הרביעי עלתה בשיעור של 37%.
בהמשך העשיריה שני מותגים סיניים חדשים - BYD במקום החמישי עם קרוב ל-6,000 מסירות, שחלפה על פני סקודה שאמנם רשמה עליה של 5% אך ירדה אל המקום השישי. צ'רי נמצאת אחריה במקום השביעי עם כ-4,700 מסירות, כולן של דגמי בנזין. את העשיריה משלימות מיצובישי, פיג'ו וסוזוקי.

מותגים נוספים שרשמו עליה משמעותית הם ג'ילי (313%+), סיאט (58%+), סובארו (61%+) ורנו (190%+). מנגד, נרשמו ירידות בולטות אצל ניסאן (42%-), ג'יפ (24%-), דאצ'יה (26%-), פורד (38%-) ואיסוזו (43%-).

אצל מותגי היוקרה מובילת השוק היא עדיין מרצדס, שהתייצבה במקום ה-15 הכללי עם יותר מ-2,000 מסירות שמהוות עליה של 4%. אודי מסרה כ-1,500 רכבים וצמחה ב-26%, לעומת ב.מ.וו שירדה ב-34% ומסרה קצת יותר מאלף רכבים. אחריהן ברשימה נמצאות וולוו (40%+), לקסוס (26%-), ג'נסיס (47%+) וקדילאק (9%-).
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות