דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פולקסווגן - מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש

Getting your Trinity Audio player ready...


פולקסווגן, בשנים האחרונות, פחות או יותר ייצבה את המוניטין שלה כיצרנית החדשנית ביותר בתחום מערכות ההנעה הבנזיניות. החל מהיותה הראשונה לעבור למנועי טורבו קטנים, פולקסווגן גם הייתה בין היצרניות הראשונות להציע הגדשה כפולה למנועים שלה (מגדש טורבו + מגדש על), תיבות הילוכים כפולות מצמדים ועוד.

פולקסווגן 1.5 TSI

בימים האחרונים חשפה היצרנית הגרמניה את השלב הבא באבולוציית המנועים שלה וקראה לו, באופן טבעי למדי, TSI Evo. מדובר על מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, עם ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו. עד פה, לא באמת משהו חדשני באופן מיוחד.
בשלב ראשון המנוע יוצא בשתי רמות הספק - 130 ו-150 כ"ס. פולקסווגן אינה מציינת את נתוני המומנט או את הגרף של הגרסה החזקה, אך היא כן מפרסמת את אלו של הגרסה החלשה יותר. כאן מגיע שיא ההספק בטווח שבין 4,750 ל-5,500 סל"ד, והמומנט המרבי שעומד על 20.4 קג"מ מגיע בין 1,300 סל"ד נמוכים במיוחד ועד 4,500 סל"ד. הנתונים האלה ומבט על גרף ההספק, אומרים שברגע שהמנוע חוצה את קו ה-1,300 סל"ד, יש לו רצועת שטוחה כמעט לחלוטין עד ל-5,500 סל"ד, מה שאמור להעניק למנוע אופי מאוד גמיש ונעים, וכנראה יגרום לו לרגיש משמעותית יותר חזק ממה שהוא באמת.

השינויים המהותיים ביותר במנוע החדש מגיעים דווקא מתחום היעילות. פולקסווגן אומרת שגרסת 130 כוחות הסוס של המנוע החדש צפויה להיות חסכונית יותר בכ-10% מגרסת 125 כוחות הסוס של מנוע ה-1.4 הנוכחי, ועם החקירה המתנהלת סביב פרשיית נתוני צריכת הדלק, קצת קשה להאמין שבתקופה הזו הם יפריזו ביעילות המנוע. כך שאפשר לצפות שאלה אכן יהיו המספרים פחות או יותר.

פולקסווגן 1.5 TSI

היצרנית הצליחה להשיג את השיפורים האלו בעזרת מספר חידושים למנוע. ראשית היא עושה שימוש בטורבו בעל גאומטריה משתנה, שמאפשר שליטה בכמות האוויר שדוחס המגדש בכל רגע נתון ע"י שינוי זוויתם של "מוליכי אוויר" שנמצאים מסביב למניפת המגדש. מגדשי טורבו עם גאומטריה משתנה הם לא בדיוק שיא החדשנות, והם קיימים כבר לא מעט שנים במנועי טורבו דיזל, אך במנועי בנזין זוהי אחת הפעמים הראשונות שנעשה בשיטה הזו שימוש.

הדבר השני הוא היכולת של המנוע לעבוד במחזור מילר. למעשה מדובר בשיטת עבודה שדומה מאוד למחזור אטקינסון, בה שסתום היניקה נותר פתוח זמן מסוים לאחר סיום פעימת היניקה, ובכך אפקטיבית להקטין את נפח המנוע ולצרוך פחות דלק. ההבדל העיקרי בין שתי השיטות הוא שמחזור מילר נעזר במגדש (טורבו או על) ויכול לנצל את השסתום הפתוח כדי להמשיך ולדחוס אוויר לתוך המנוע, מה שמביא להפקת יותר כוח.

פולקסווגן 1.5 TSI

דברים נוספים הם חומר ציפוי חדש לפנים הצילינדרים, מה שאמור להקטין את החיכוך בינו לבין הבוכנה; הזרקה בשיטת מסילה משותפת, עוד שיטה שהמנוע משאיל ממנועי דיזל; שיטת ניהול תרמו-דינאמי חדשה וניתוק צילינדרים עפ"י דרישה, "טריק" שמוכר ממנוע ה-1.4 ליטר הנוכחי.

פולקסווגן מציינת כי המנוע החדש צפוי להגיע למגוון מכוניות כבר בחודשים הקרובים, והוא למעשה סוגר את סדרת המנועים החדשה של היצרנית, בה נמצאים כרגע מנוע ה-1.0 ליטר שהוצג בסיאט איביזה ואודי A1 הנוכחיות ומנוע 2.0 הליטרים שהושק עם אודי A4 החדשה. 


לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה