בחר רכב
רכב חדש 2019
רכב משנים קודמות

ועידת תחבורה חכמה: בדרך ליישום החזון

ועידת תחבורה חכמה 2019


בועידה, שיזמה המינהלת לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, נכחו בכירים מתעשיית הרכב העולמית לצד עשרות מיזמי סטארט אפ מקומיים



מאת נועם ריין

4,000 משתתפים מ-40 מדינות ברחבי העולם השתתפו בועידת התחבורה החכמה של המנהלת לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה. זו השנה השביעית בה נערכת הועידה, וגם השנה נכחו בה מספר בכירים מתעשיית הרכב העולמית. ברשימת הבכירים שהגיעו ניתן למנות את מנכ"ל סקודה ברנרד מאייר, ראש מחלקת מחקר ופיתוח בקונצרן יונדאי-קיה אלברט בירמן וכן שורת בכירים מפולקסווגן, ב.מ.וו, דוקאטי, פורד, מהינדרה ההודית וחברות רבות נוספות העוסקות בענף.

ועידת תחבורה חכמה 2019 / צילום: נועם ריין

"עד כה הושקעו בחברות סטראט אפ ישראליות למעלה מ-5 מיליארד דולר", ציינה ד"ר ענת בונשטיין, ראש המינהלת לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה. "לישראל יש הרבה מה להציע לחברות המשקיעות - תמיכה ממשלתית, סביבת יזמות וחדשנות, מודעות ציבורית ועוד. "המדינה בעצמה השקיעה 100 מיליון דולר ב-7 השנים האחרונות במחקר ופיתוח בתחום התחבורה החכמה. האתגר הנוכחי שלנו הוא היישום של הטכנולוגיות במציאות. ישנו פער ענק בין ההשקעות במחקר ופיתוח לבין המציאות התחבורתית".

ד

שי אגסי, מייסד בטר פלייס, העריך כי המעבר לתחבורה חכמה יתבצע במהירות כאשר יהיה מדובר בשירות ולא במוצר. "מכונית היא ההוצאה השניה בגודלה עבור משפחה, ולכן אנשים לא ימהרו לרכוש מכוניות חשמליות ואוטונומיות. בהוצאות גדולות ישנה התלבטות ארוכה, אך כאשר התחבורה תהפוך להיות שירות בעלות נמוכה, אני מעריך שהציבור יעבור לשם במהירות".


"זה גם תלוי בתמיכה של ממשלות ועיריות", הוסיף אגסי. "ברגע שעיר גדולה או שתיים יבצעו את המעבר לתחבורה אוטונומית, ערים רבות יבואו בעקבותיהן בתוך 3 עד 5 שנים. המעבר לרכב אוטונומי חייב לקרות בהקדם, שכן מדי יום נהרגים מאות אנשים בתאונות דרכים. אם היה מתרסק מטוס נוסעים בכל יום, היינו רואים שינוי בתעופה בזמן קצר בהרבה".

ועידת תחבורה חכמה 2019 / צילום: נועם ריין

ברנרד מאייר, מנכ"ל סקודה, הכריז על שיתוף פעולה עם 5 חברות סטארט אפ ישראליות, בנוסף ל-3 החברות איתם כבר מקיימת סקודה שיתוף פעולה. מאייר ציין כי סקודה תשיק בקרוב טכנולוגיית טעינה חדשה לכלי רכב חשמליים בשיתוף חברת Chakratec הישראלית. המודל מתבסס על אגירת "פיקים" מרשת החשמל באמצעים מכאניים, ללא סוללות כימיות. בנוסף תתחיל סקודה בשיתוף פעולה גם עם חברת Silentium וחברות נוספות בתחומים של ניטור מצבו הבריאותי של הנהג, על מנת לבקר את רמת העייפות וגם על מנת להתאים את צלילי הרכב לשיפור נוחות הנסיעה.

"רוח החדשנות הישראלית נדרשת על מנת להצעיד את עולם התחבורה קדימה", ציין מאייר. "סקודה תהפוך בשנים הקרובות מיצרן של כלי רכב ליצרן של פתרון תחבורתי הוליסטי. אנחנו נמשיך להיות מותג שמתמקד בהגדלת התמורה למחיר. אנחנו סובלים באירופה מביקוש רב ומחפשים אחר פתרונות ייצור חדשים שיאפשרו לנו להשיק דגמים חדשים".

ברנרד מאייר / צילום: אפי שמח

אלברט בירמן, מי ששימש כראש חטיבת M הספורטיבית של ב.מ.וו וכיום מכהן כנשיא למחקר ופיתוח בקבוצת יונדאי-קיה, התמקד גם הוא במעבר של יצרניות הרכב מייצור של מכוניות לפיתוח פתרונות תחבורה. "אנחנו מחוייבים למצוא פתרון להתחממות הגלובלית", ציין בירמן, "אך נהיה חייבים עזרה ממדינות וממשלות ברחבי העולם".

אלברט בירמן / צילום: יונדאי

"יונדאי חותרת לפתרונות בתחום הנעת המימן. הבטחנו למכור 44 דגמים חשמליים עד לשנת 2025, בתוכם יהיו גם לא מעט רכבי מימן. זה העתיד שלנו. נשקיע בזה עוד 7 מיליארד דולר בשנים הקרובות, ועד לשנת 2030 נמכור למעלה מחצי מיליון כלי רכב מונעי מימן".

"בנוסף, בעשור הקרוב תשקיע יונדאי 50 מיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות לנהיגה אוטונומית. אין לנו ברירה אחרת".

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


1. תחבטרה חכמה בארץ?! חחחחחחח (לת)  

נהג,29.10.2019
ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים