דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפתעה מסין - רכבי השטח של תערוכת שנגחאי

Getting your Trinity Audio player ready...

על הדגמים החשובים שהוצגו בתערוכת שנגחאי, אלה שצפויים לכבוש בשנים הקרובות את המערב ואת ישראל, כבר דיווחנו בהרחבה. ואכן, התערוכה הסינית התמקדה בעיקר בדגמים חשמליים לקטגוריות השוק העיקריות - רכבי פנאי ומכוניות משפחתיות. אבל הסינים, כך מסתבר, אוהבים ומעריכים גם רכבי שטח. ולצידן של אינספור חשמליות כמעט-גנריות, הסינים בחרו גם בעולמות הטנדרים ורכבי השטח כיעד מרכזי לשנים הקרובות. חלקם גם עם חשמל, כולם עם עיצובים מרהיבים וטכנולוגיות מתקדמות. בחרנו עבורכם את הדוגמאות הבולטות לטרנד שצפוי לעורר המון עניין בשנה הקרובה במערב.

 

מקסוס GST

הנעה: חשמלית

הספק/טווח: 1,000 כ"ס, 1,000 ק"מ

יבואנית לישראל: צ'יינה מוטורס

מתחרים אפשריים במערב: ריביאן R1T, האמר GMC

חטיבת הרכב המסחרי והטנדרים של קונצרן SAIC הציגה את ה-GST, אב-טיפוס לטנדר חשמלי שנראה כתשובה סינית ראויה לריביאן R1T. למערכת ההנעה כאן יש ארבעה מנועים חשמליים, פתרון שמיד תגלו כי גם יצרניות אחרות מאמינות בו. בסך הכל יש כ-1,000 כ"ס עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-3 שניות. מערכת מצברים מתקדמת (semi-solid-state) מאפשרת טווח נסיעה של כ-1,000 ק"מ (תקן CLTC הסיני) וניתן להשתמש בהם גם להפעלת מכשירים חיצוניים. מערכת ההנעה מחלקת במדויק - ובאמצעות מחשב - את הכוח באופן מדויק לכל גלגל בהתאם לאחיזה, עם הכוונת מומנט (לפנים-אחור וימין-שמאל) ובכך היא מחליפה נעילות דיפרנציאל.

כבסיס משמשת שלדת סולם עם מתלים נפרדים בכל פינה, כאשר רכב התצוגה משתמש בקפיצי סליל, אך לדברי היצרנית, גרסת הייצור תצויד בכריות אוויר ומרווח גחון משתנה. יש לא פחות מ-12 מצבי נהיגה המתאימים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, וגם מערכת נהיגה אוטונומית לשטח הסורקת את התוואי כ-40 מטרים לפנים ובוחרת בנתיב הטוב ביותר. היעדר קורה B ודלתות אחוריות הנפתחות בזווית הפוכה לקדמיות (דלתות התאבדות) מאפשרים כניסה נוחה לתא הנוסעים.

בסביבת הנהג יש מסך לכל רוחבה של הקונסולה וההגה במכונית התצוגה הוא בעיצוב סטיק של מטוס. החלק האחורי של תא הנוסעים ניתן לפתיחה ואת המושבים האחוריים אפשר לסובב ב-180 מעלות ולהסיט אחורה בעזרת מסילה לחלקו האחורי של הארגז. עבור הדייגים שבין הרוכשים לפחות.

 

ג'טור T-3

הנעה: חשמלי, ומנוע בנזין כמאריך טווח

הספק/טווח: 1,300 כ"ס, כ-1,000 ק"מ

יבואנית לישראל: פריסבי (קרסו)

מתחרים אפשריים במערב: ריביאן R1S, האמר GMC, מרצדס EQG

חטיבת רכבי הפנאי והשטח של צ'רי חשפה את ה-T-3, אב-טיפוס ודגם שני בסך הכל עבור המותג הצעיר, שכאן הוא כבר מציג הנעה חשמלית מתקדמת. לרכב השטח האגרסיבי מאוד למראה יש לא פחות מארבעה מנועים (340 כ"ס כל אחד), אחד לכל גלגל, עם הספק משולב עצום של יותר מ-1,300 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. יש כאן מנוע בנזין מאריך טווח - 2.0 ליטר מוגדש שנועד לטעינת סוללות. לדברי היצרנית, הוא מקנה טווח נסיעה משולב של 1,400 ק"מ (תקן CLTC) שאמור לפתור לחלוטין את חרדת הטווח הקיימת בנסיעת שטח ללא עמדות טעינה מהירה זמינות.

כבסיס משמשת פלטפורמת Kunlun חדשה, שלדת סולם ייעודית להנעה חשמלית עם שילוב מצברים בין קורות האורך. מערכת שבעתיד תשולב בטנדרים החשמליים של המותג. מערכת מתלים נפרדים נתמכת כאן בכריות אוויר ולכן מאפשרת מרווח גחון משתנה. יש כאן דלתות אחוריות הנפתחות כנגד הקדמיות לטובת כניסה קלה, אך ספק אם אלה יוצעו בגרסת הייצור. כבלים מתוחים בין פינות המכסה הקדמי לקצה השמשה הקדמית אמורים להגן מפני פגיעת ענפים. ויש גם גגון ייעודי לציוד הכולל מערכת תאורה לנסיעת שטח לילית.

 

יאנגוואנג U8

הנעה: חשמלית, בנזין מאריך טווח

הספק/טווח: 1,100 כ"ס, כ-1,000 ק"מ

יבואנית לישראל: שלמה מוטורס

מתחרים אפשריים במערב: ריביאן R1S, האמר GMC, מרצדס EQG

ה-U8 הוא רכב שטח ראשון של יאנגוואנג (YangWang, 'מבט מעלה' בסינית), חטיבת היוקרה הצעירה והמבטיחה של BYD. כל אחד מהגלגלים נהנה ממנוע עם הספק של 225 כ"ס, ותפוקה משולבת של לא פחות מ-1,100 כ"ס. בהתאם, הזינוק ל-100 קמ"ש של הרכב הגדול והמגושם למראה מסתיים ב-3.6 שניות. יש גם מנוע בנזין שמשמש כגנרטור מאריך טווח, העומד על כ-1,000 ק"מ (CLTC). לדברי היצרנית, מערכת ההנעה ותא הנוסעים אטומים לחלוטין למים ומאפשרים כך עומק צליחה יוצא דופן.

גם כאן משמשת כבסיס שלדת סולם קשוחה עם מתלים נפרדים בכל פינה, יש קפיצי סליל ובולמי זעזועים מתקדמים של היצרנית (DiSus-P), עם חיבור הידראולי ביניהם שנועד להקטין זוויות גלגול על הכביש ולאפשר הארכת מהלכי מתלה בשטח. תא הנוסעים נחשף בינתיים רק בתמונות, אבל הוא כולל צמד מסכים עצומים ("23.6), האחד לוח מחוונים לנהג, השני מסך מגע לנוסע. יש גם מסך מגע מרכזי ("12.8) בטכנולוגיית OLED. רגע, וגם צמד מסכי "12.8 על גב המושבים הקדמיים עבור נוסעים משועממים מאחור. יש גם מערכת שמע עם 22 רמקולים וחלון שמש עם טקסטורה המדמה כוכבים, בדומה לב.מ.וו i7.

 

גרייטוול CyberP!ckup 6X6

הנעה: V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר וחשמל

הספק/טווח: 517 כ"ס, 50 ק"מ על חשמל

יבואנית לישראל: סמל"ת או כלמוביל

מתחרים אפשריים במערב: גרסאות הנסי לפורד ושברולט

גרייטוול הציגה אב-טיפוס מעניין, גרסת 6x6 לטנדר בשם קאנון אותו היא משווקת גם באוסטרליה, דרום אמריקה ודרום אפריקה. אם תרצו, מעין תשובה סינית לגרסאות סדנת הנסי האמריקאית לטנדרים של פורד ושברולט. מערכת ההנעה כאן אינה חשמלית מלאה אלא היברידית-נטענת, עם מנוע V6 בנזין כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר לצד מנוע חשמלי שמשולב בתוך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. ששת הגלגלים נהנים מ-517 כ"ס וכ-50 ק"מ מוצהרים של טווח נסיעה חשמלי ונקי מזיהום.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה