דור המשך לנירו המקורי: קיה נירו +

דור המשך לנירו המקורי: קיה נירו +


במקביל להצגת הדור השני, קיה מתכוונת להמשיך לייצר את הנירו הותיק בגרסה "מנופחת" למוניות - שתימכר בישראל גם לקהל הרחב



מאת: רן סגל
 
קיה נירו מהדור הראשון חוגג כבר 6 שנים, ומוחלף בימים אלו בדור השני והמודרני שהוצג לפני כחצי שנה ויגיע ארצה בחודשים הקרובים. באופן חריג, בקיה הודיעו כי הם מתכננים להמשיך ולייצר את הנירו המקורי בגרסה מוגדלת שתהיה מיועדת בעולם לשוק נהגי המוניות ותקבל את השם "נירו פלוס". היבואנית המקומית כבר הצהירה כי תייבא את הרכב לישראל החל מהרבעון השלישי של השנה הנוכחית, ותמכור אותו לא רק לנהגי המוניות אלא "לכל לקוחות קיה ובכל ערוצי ההפצה" - כלומר, גם לחברות הליסינג.

קיה נירו פלוס
 
בקיה מציינים כי שוק הרכבים הייעודיים (PBV – Purpose Built Vehicle) הולך וגדל. מדובר למעשה ברכב המשלב בין יכולות שימושיות לעבודה, לבין שימושיות משפחתית בשעות הפנאי ובסופי השבוע. לא מדובר בסגמנט חדש, שכן מסחריות קטנות כגון סיטרואן ברלינגו או פולקסווגן קאדי מציעות כיום ובעבר גרסאות נוסעים שזכו למאפייני עיצוב "משפחתיים" יותר עם אבזור שפחות נפוץ בקטגוריה המסחרית. בעבר שווקו בסגמנט הזה גם דגמי ביניים כמו סקודה רומסטר או סיטרואן C3 פיקאסו.
 

בקיה מציינים כי הם שואפים לכבוש את הסגמנט עד שנת 2030, כאשר כבר ב-2025 הם יציגו רכב ייעודי חדש בגודל Mid-Size, כלומר - בגודל של רכבי הפנאי הגדולים. 

קיה נירו פלוס
 

עיצוב ומידות

עיצובו החיצוני של הנירו פלוס נותר זהה בחזית הרכב, עם סבכת אף הנמר המוכרת, אך כבר מהפרופיל ניתן להבחין בגג המוגבה ובחלקו האחורי שהפך זקוף. מאחור נפגוש את הפגוש וצמד יחידות התאורה של הגרסה הרגילה, אך כאמור השמשה זקופה וישנו ספויילר בולט למדי.

קיה נירו פלוס
 
מבפנים מדובר בעיצוב זהה לגמרי לזה של הדור הראשון, אך בקיה מספרים שהמושבים מאחור דקים יותר וכן גם דיפוני הדלתות. כמו כן, קיה הוסיפו אופציה לידיות אחיזה בקורות המרכזיות לטובת נוחות משופרת בכניסה וביציאה מהרכב.

קיה נירו פלוס
 
מבחינת המימדים, הנירו פלוס ארוך בס"מ אחד (436.5 ס"מ) וגבוה בלא פחות מ-8 ס"מ (162.5 ס"מ) לעומת הנירו הרגיל. הצמיחה לגובה, יחד עם המושבים הדקים יותר, אמורים ליצור לדברי קיה מרווח פנימי מרשים במיוחד.

קיה נירו פלוס
 

יחידות הנעה

קיה נירו פלוס יוצע עם שלושת יחידות ההנעה של הדגם הרגיל: גרסה היברידית רגילה בהספק של 141 כ"ס, גרסה היברידית נטענת עם הספק דומה וטווח חשמלי מוגדל וגרסה חשמלית טהורה בהספק של 204 כ"ס. בשלב זה קיה לא פירטה אודות נתוני צריכת הדלק והחשמל של הגרסאות השונות.

קיה נירו פלוס
 
גרסת ה"מוניות" של הנירו צפויה לאפשר ליבואנית המקומית לשמור על תמחור אגרסיבי לציי הרכב, ביחס לעליה הצפויה במחירו של הנירו החדש. בנוסף עשויה היבואנית לשפר את מעמדה בשוק המוניות, שעבר בשנה האחרונה מההעדפה המסורתית לדיזלים, אל ההנעות ההיברידיות, בעיקר מתוצרת טויוטה.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה
הוספת תגובה
כותרת:
שם:
תגובה:


ייעוץ מקצועי לפני קניית רכב 072-33-44-806
רכב חדש יד שניה

או:

מדורים מדריכים