דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי R8 מתחדשת

Getting your Trinity Audio player ready...

אודי R8 היא מכונית ספורט דו-מושבית בעלת מנוע מרכזי אודי שהוצגה לראשונה בשנת 2006 וחלקה מכלולים עם למבורגיני גאיארדו (Gallardo) שנמצאת גם היא תחת בעלות קונצרן פולקסווגן. ארבע שנים מאוחר יותר הצטרפה גרסת ספיידר פתוחה והדור השני הוצג בשנת 2015 וחולק מכלולים עם למבורגיני הורקאן (Huracan). כעת אודי מציגה מתיחת פנים מקיפה לרכב העל שזוכה למכלולים משותפים עם רכבי המרוץ R8 LMS GT4/GT3. השיווק באירופה יחל ברבעון הראשון של 2019.

אודי R8

עיצוב

אודי R8 התחדשה בגריל קדמי רחב יותר עם כונסי אוויר מודגשים יותר כמו גם 3 פתחי אוויר בקצה מכסה המנוע כהומאז' לאודי קוואטרו האייקונית (אותם פגשנו גם ב-A1 החדשה). פתחי אוורור מאחור ודיפיוזר אחורי שנמשך כלפי מעלה. ל-R8 המחודשת נוספו שני צבעים; אפור "קמורה" וכחול "אסקרי" (מסלולי מרוצים בפינלנד ובספרד, ר.ס.).

אודי R8

הרוכשים יוכלו לבחור בין שלוש חבילות עיצוב (בהתאם לגרסת המנוע) הנוגעות לשפה התחתונה בפגוש הקדמי, חצאיות הצד, הדיפיוזר האחורי וסמל ארבע הטבעות צבוע שחור מבריק. כמו כן יוצעו מגוון אפשרויות התאמה אישית גם לחלקי הפנים.

אודי R8

מנוע וביצועים

אודי R8 המחודשת חמושה במנוע בנזין V10 אטמוספרי וחזק יותר מקודמו. המנוע בעל שני הספקים ועושה שימוש בטכנולוגיות שמגיעות היישר ממכוניות המרוץ של אודי.

הגרסה הראשונה בעלת 570 כ"ס ו-56 קג"מ (30 כ"ס וקג"מ אחד יותר מהגרסה הקודמת). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.4 שניות (3.5 שניות בספיידר) לכדי מהירות מירבית העומדת על כ-323 קמ"ש.

הגרסה חזקה מספקת כעת 620 כ"ס ומומנט של 59.1 קג"מ (10 כ"ס ו-2 קג"מ יותר מבעבר). ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.1 שניות (3.2 שניות בספיידר) לכדי מהירות מירבית של כ-330 קמ"ש.

נוסף לרדיאטור הרגיל ברכב, יש רדיאטור נפרד לשליטה על טמפרטורת שמן המנוע. שמן המנוע נמצא בעוקה יבשה לטובת זרימת שמן טובה יותר תחת עומסי כוחות G. שימוש בעוקה יבשה גם מאפשר התקנה נמוכה למנוע ושמירה על מרכז כובד נמוך.

אודי R8

מערך המתלים ב-R8 המחודשת עבר גם הוא עדכון מקיף. אודי מציינים כי היציבות השתפרה וכך גם תגובות הרכב שהפכו מדויקות יותר. אודי מציעה הגה אלקטרו-מכאני בעל יכולת תגובה משתנה והוסיפה 3 מצבים חדשים (יבש, רטוב ושלג) לבורר מצבי הנהיגה. אודי מציעה כאופציה בלמים קרמיים ובגרסאות הבכירות ה-R8 המחודשת בולמת מ-100 קמ"ש למצב עמידה 1.5 מטר מוקדם יותר, ומ-200 קמ"ש למצב עמידה היא מקצצת 5 מטרים.

לאודי R8 חישוקי 19 אינץ' כסטנדרט וכאופציה ניתן לשדרג לחישוקי 20 אינץ' קלים במיוחד. המהדרין יוכלו להזמין את המייצב הקדמי מקרבון בשילוב אלומיניום וכך להשיל 2 ק"ג נוספים ממשקל הרכב.

לדגמי אודי בישראל – אודי

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה