דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס GLC - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


הדור החדש והשני במספר של מרצדס GLC הוא למעשה ניסיון שלישי של מרצדס בקטגוריה, אם סופרים גם את ה-GLK שקדם לו. כמו בקטגוריות אחרות, גם כאן מרצדס מציגה מערך מרשים של טכנולוגיות ומבטיחה לספק איכות ותחושת יוקרה מהמעלה הראשונה, במחיר גבוה משמעותית מזה של מתחריו הישירים - ב.מ.וו X3, אודי Q5 וג'נסיס GV70.

עוד לפני הסיבוב המתבקש בגרסת הפלאג-אין הייבריד המסקרנת, שמציעה טווח חשמלי פנומנאלי של 119 ק"מ, נהגנו לראשונה ב-GLC300 - וניסינו למצוא את אותה איכות שמבטיחה מרצדס להעניק בתמורה למחיר היקר.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מרצדס GLC

מרצדס GLC300, מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין, 258 כ"ס, מ-510,000 שקלים
יתרונות חסרונות
סביבת נהג עיצוב חיצוני
איכות נסיעה צריכת דלק
מערכות בטיחות מחיר רכישה


מרצדס GLC

עיצוב

הדור החדש של ה-GLC דומה מאוד לקודמו, למעט סבכה ויחידות תאורה שונות. וזה קצת חבל, שכן מרצדס יכולים (וצריכים) היו לרענן את מראה הדגם באופן מעט יותר מושקע. ואולי לוותר על הדרך על פתחי המפלט המזויפים. די, עבר זמנם.

סביבת הנהג לעומת זאת שודרגה באופן מקיף, עם צמד מסכים גדולים ושילוב דיפונים דמויי אלומיניום וריפודי עור דו-גוניים ברכב המבחן. איכות החומרים מצוינת.

מרצדס GLC

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נוחים ותומכים גם לאורך זמן, אבל את מתגי כיוון התנוחה העדכניים על הדלת פחות חיבבנו.

לוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) מציע מגוון אפשרויות תצוגה ומסך מגע גדול ("11.9) שנראה וממוקם מצוין, עם תפעול נוח מאוד. כזה שבין היתר סילק את משטח המגע המסורבל והמיותר בדגם היוצא לטובת תא אחסון גדול יותר בקונסולה שבין המושבים.

מרצדס GLC
רשימת האבזור בגרסת הבסיס כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, דלת תא מטען חשמלית וחלון שמש. עוד 40 אלף שקלים לגרסה הבכירה יוסיפו מצלמות חניה היקפיות, תצוגת נתונים עלית, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מערכת שמע איכותית יותר ותאורת לד דיגיטלית. מערכות הבטיחות בכל הגרסאות כוללת בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.

בהשוואה לקודמו ה-GLC החדש ארוך ב-6 ס"מ (471.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-1.5 ס"מ (289 ס"מ) ובהתאם מספק קצת יותר מרחב מחיה ליושבים מאחור. אך אלו יאלצו במפתיע להסתדר ללא שקעי USB.

תא המטען הנדיב ממילא גדל בעוד כ-70 ליטר (620 ליטר), תוך שהוא שומר על גלגל חלופי.

מרצדס GLC

נוחות נסיעה

רכב המבחן הגיע בגרסה הבכירה הכוללת גם מיתלי אוויר אדפטיביים המשנים קשיחות בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. וזה עובד לא רע - עם שיכוך טוב של מפגעי סלילה עירוניים - אבל לא מצוין כפי שניתן היה לצפות מהמערכת המתקדמת. התרשמנו יותר ממערכת ההיגוי האחורי האקטיבי (4.5 מעלות) שאחראית לכושר תמרון יוצא דופן לרכב בגודלו, עם קוטר סיבוב של 10.9 מטרים בלבד, צנוע אף מ-A קלאס קומפקטית.

מרצדס GLC
נציין כי רכב המבחן בגרסת AMG-ליין (עוד 40 אלף שקלים לגרסת הבסיס) נבדל במספר אלמנטים עיצוביים אבל גם בצמיגים אחוריים רחבים יותר (285/40). זה נראה מרשים אבל משפיע לרעה על הנוחות, חדירת רעש דרך לתא הנוסעים ואפילו ההתנהגות. אפשר ומומלץ לוותר.

מרצדס GLC

יחידת הנעה

מרצדס GLC משווק אצלנו עם מנוע בנזין מוגדש, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר ומערכת היברידית קלה (48V). עם 204 כ"ס ב-GLC200, או 258 כ"ס ב-GLC300 הנבחן, בשניהם עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. הביצועים נותרו ללא שינוי והם טובים למדי. הזינוק מהמקום אורך 6.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, יכולת השיוט המהיר מרשימה. האצות ביניים קצת פחות, בעיקר עקב תגובות איטיות מדי של תיבת ההילוכים להורדת הילוך.

צריכת הדלק בממוצע המבחן הייתה סבירה, עם 9.5 ק"מ לליטר. שווה בהקשר זה לציין כי בקרוב ינחת כאן GLC300e היברידי-נטען, עם טווח נסיעה חשמלי כפול ממתחריו הישירים (119 ק"מ).

מרצדס GLC

התנהגות כביש

היכולת הדינמית גבוהה מבעבר הודות לתכנון חדש של מערך המיתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים, רב חיבורי מאחור), עם מפסקי סרנים מורחבים (6 מ"מ מלפנים, 23 מ"מ מאחור) ותגובה מהירה ומדויקת להפניית הגה הודות להיגוי האחורי. גם מערך ההיגוי מקבל יחס העברה מהיר יותר, עם 2 סיבובים בלבד מקצה לקצה.

מרצדס GLC

יכולת שטח

יש גם שטח, אבל ממש מעט. מיתלי האוויר מאפשרים הגבהת מרכב של 2 ס"מ, ויש גם מצב שטח בבורר הנהיגה ואפילו תצוגת נתונים ייעודית במסך המגע ובתצוגה העלית. מערכת ההנעה מתמודדת בקלות עם אובדן אחיזה בהצלבת צירים למשל, והיכולת עדיפה כך על-פני מתחרים ישירים. אבל, השארו על שבילים.

מרצדס GLC

סיכום

מרצדס GLC החדש הוא רכב פנאי מאוד מרשים, עם סביבת נהג איכותית, מודרנית ונוחה לתפעול, כזו שנעים להעביר בה שעות רבות. הוא גם כולל מערכות בטיחות מתקדמות ומציע איכות נסיעה גבוהה במיוחד, ויעשה כך גם ללא חבילת AMG המיותרת של רכב המבחן. שילוב היכולות האלה הופך אותו לבחירה די מתבקשת בקטגוריה. ואז מגיע שלב המחיר.

רכב המבחן, שמחירו לאחר התוספות שהצמידה לו היבואנית נושק ל-600 אלף שקלים (נכון למועד פרסום הכתבה), פשוט יקר לטעמנו. ברור, מי שידו משגת, מוזמן להתפנק בכל האקסטרות אבל חבילת AMG למשל שמחירה 40 אלף שקלים, מיותרת ואינה מוסיפה דבר למעט אופטיקה ויותר גומי (מוגזם) מאחור. גם פער המחיר בין ה-300 ל-200 (עוד 40 אלף שקלים), אינו מוצדק שכן התועלת שבתוספת הכוח כאן אינה באמת רלוונטית. אפרופו רלוונטיות, הגרסה ההיברידית נטענת עם 119 ק"מ של טווח חשמלי, יקרה מה-300 רק ב... ניחשתם נכון, 40 אלף שקל. ואם כבר, היא עדיפה.

לא היינו מוותרים על חבילת הפלטינום שאחראית להיגוי האחורי ובעיקר למתלי האוויר שמשפרים משמעותית את הנוחות. כך שה-GLC300, נופל בין הכסאות בבחינה של תמורה למחיר, ורכב המבחן עצמו עולה כבר כמו מתחרים בקטגוריה גבוהה יותר כמו ב.מ.וו X5 ואודי Q7. במילים פשוטות, לכו על ה-200 עם מתלי האוויר, או ההיברידי אם אתם ממש עשירים.

לצפיה בכל דגמי מרצדס בישראל 
 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה