5 שנים וחצי לאחר שהוצג, סובארו XV עובר מתיחת פנים שניה ומעתה יקרא בשם "קרוסטרק". אצלנו בעוד כשנה
מאת: נועם רייןעל פי המקובל בתעשיית הרכב, אורך חיים ממוצע של דגם נע בדרך כלל סביב ה-5-6 שנים. עם זאת, יצרניות קטנות ודלות בתקציב כמו סובארו או מאזדה נוטות להעדיף לא פעם לבצע מתיחות פנים קלות ולדחות ככל האפשר את החלפת הדגמים, וזה מה שקורה גם ...
פורסם 15-09-22
פורסם 15-09-22
מאת נועם ריין
על פי המקובל בתעשיית הרכב, אורך חיים ממוצע של דגם נע בדרך כלל סביב ה-5-6 שנים. עם זאת, יצרניות קטנות ודלות בתקציב כמו סובארו או מאזדה נוטות להעדיף לא פעם לבצע מתיחות פנים קלות ולדחות ככל האפשר את החלפת הדגמים, וזה מה שקורה גם עם סובארו XV, שעובר בימים אלו מתיחת פנים שניה ומעתה יאמץ את הכינוי האמריקאי "קרוסטראק" גם בשווקים האחרים ברחבי העולם. הדגם המעודכן צפוי להגיע לישראל רק בסוף 2023.
העדכון הפעם משמעותי יותר מקודמו, אך ללא שינויים מהותיים במראה או ביחידת ההנעה. מבחינה חיצונית עודכנה החזית עם יחידות תאורה צרות ומחודדות יותר, שכוללות לראשונה תאורת לד עוקבת פניה. הסבכה הקדמית הוגדלה וקיבלה צורת טרפז, עם פס רוחב דמוי מתכת שבמרכזו סמל המותג. גם לפגוש עיצוב חדש, עם מסגרת שחורה ומאסיבית לפנסי הערפל ושוליים מורחבים לצמצום הפגיעה בהולכי רגל.
מהצד ניתן להבחין בקשתות מוגדלות לבתי הגלגלים ואילו מאחור ישנן יחידות תאורה בעיצוב מחודש בדומה לזה של הפורסטר, שמשה צרה יותר להדגשת רוחב המרכב ופגוש בעיצוב חדש.
בתא הנוסעים ניתן לפגוש במסך מולטימדיה אנכי בגודל 11.6 אינץ', זהה למסך של האאוטבק, שהצטרף תוך ויתור על מסך המידע העליון. גם הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש וזכתה לתאי אחסון גדולים יותר. בסובארו מדווחים כי גם ספי הדלתות עוצבו מחדש עם מראה מחוספס למניעת החלקה, וכדי "לאפשר טיפוס קל יותר לטובת העמסת ציוד על הגג".
המושבים הקדמיים חודשו ומציעים לדברי היצרנית תמיכת מותניים משופרת, ומעתה הם יחוברו ישירות לגוף הרכב ללא תושבת נפרדת למסילה - מה שאמור לצמצם את רעידות המושב.
בסובארו מדווחים כי גם בניית המרכב תתבצע מעתה בשיטה שונה, עם מסגרת אחידה לגוף הרכב, חיבורי מתלים מוקשחים והדבקה נפרדת של לוחות המתכת באמצעות חומרי הדבקה קשיחים מבעבר, כל זאת במטרה לצמצם רעידות ורעשים ולאפשר נסיעה חלקה יותר.
בתחום הבטיחות, מערכת ה-EyeSight המוכרת זכתה למצלמה שלישית בעלת זווית צילום רחבה, שלדברי היצרנית תאפשר זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו גלגלי בשלב מוקדם יותר ובמהירות נמוכה. גם זווית הצילום של צמד המצלמות הותיקות הורחבה, ותוכנת זיהוי התמונות שופרה כך שתאפשר לזהות עצמים במרחק גדול מבעבר. עדשות המצלמה זכו לשכבת מיגון נוספת, על מנת למזער את הנזק שיגרם להן בעת תאונה.
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות