דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלעדי, בדרך ארצה: נהיגה ראשונה בהונגצ'י E-HS5

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: הונגצ'י E-HS5
  • מתחרים: אקספנג G6, טסלה מודל Y, יונדאי איוניק 5
  • מתי אצלנו: סוף 2025
  • מחיר משוער: 200 אלף שקל
  • בעד: שימושיות, טכנולוגיה, נוחות
  • נגד: מערכת הנעה, הנדסת אנוש

בגדול: הונגצ'י היא אחת מוותיקות תעשיית הרכב הסינית, עם שורשים שמתחילים בשנות ה-50 של המאה הקודמת, אבל את צעדיה הראשונים במערב היא עושה רק בשנים האחרונות - בחסות החשמל. ואחרי שפגשנו כאן את ה-E-HS9 האקסצנטרי והיקר, שאליו הצטרפו בתחילת השנה שני דגמי "סדרה 7", ה-E-H7 בקטגוריית הסדאן וה-E-HS7 בקטגוריית הפנאי, ההיצע צפוי להתרחב עם דגמי סדרה 5 הקטנים ובעיקר הנגישים יותר מבחינה פיננסית, שינחתו כאן עוד לפני סוף השנה הנוכחית.

עד שזה יקרה, לקחנו בסין לנהיגה ראשונה ובלעדית את המסקרן שבהם - הונגצ'י E-HS5, רכב פנאי שצפוי להתחרות בקטגוריה הצפופה להחריד של טסלה מודל Y, אקספנג G6, צ'אנגן דיפאל S07 ואחרים. האם הוא מביא בשורה חדשה לקטגוריה?

עיצוב ותא נוסעים: המראה החיצוני נקי ומודרני, אפשר כבר לומר חשמלי-גנרי, עם סבכה אטומה ויחידות תאורה צרות מלפנים, ידיות דלתות נשלפות וחישוקים בעיצוב ייחודי. הזיהוי המותגי מתקבל באמצעות פס אדום שחוצה את החזית, כמו בכל דגמי הונגצ'י, ויחידות תאורה אחוריות מקוריות. עם זאת, מקדם הגרר מעט מאכזב - 0.28cd בלבד.

גם סביבת הנהג מסמנת V על כל פרט מוכר בדגמים דומים. כן, היא נטולת מתגים לחלוטין וכן, יש מסך גדול ("15.6) ובודד במרכז. במקרה זה, ללא לוח מחוונים כלל. איכות החומרים מצוינת והיצע תאי האחסון נדיב, כולל חלל גדול בין הנוסעים מלפנים ואפילו וו תליה נשלף לתיקים ושקיות בסמוך לרגלי הנוסע הקדמי.

אהבנו גם את שקע ה-USB שצמוד למראה המרכזית ומאפשר חיבור מצלמת דרך באופן שמייתר חוטים משתלשלים או התקנה מקומית גסה, ומצטרף לארבעה שקעים נוספים ברכב.

הרשימה הטכנולוגית מתארכת וכוללת בין היתר גם מצלמות היקפיות באיכות גבוהה, חניה אוטומטית יעילה - כולל הפעלה מהטלפון ויכולת לשחזור מדויק בנסיעה לאחור של 100 המטרים האחרונים, זיהוי מחוות יד, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, כניסה והנעה באמצעות NFC ועדכוני OTA.

אלא שכמו במקרים רבים אחרים, התחכום הטכנולוגי בא על חשבון פשטות התפעול. הוויתור על לוח מחוונים דורש הסטות מבט תכופות גם לצורך ביצוע פעולות פשוטות. על תפעול המיזוג מתפריטי המסך נמשיך להתלונן ככל שנידרש, וכך גם לגבי בחירת מצבי הנהיגה, הרגנרציה, תפעול מערכת השמע ולמעשה כל פעולות השליטה ברכב.

נזכיר גם את מתגי פתיחת החלונות ההפוכים (דחיפה-משיכה במקום הורדה-הרמה), וחשוב מכך - היעדר הכיסוי לחלון השמש הענק, שעלול להקשות על צינון הרכב בקיץ ישראלי.

בסיס הגלגלים ארוך (290 ס"מ) והמרווח ליושבים מאחור בהחלט נדיב - גם אם פחות מכפי שניתן היה לשער מהמידות - כתוצאה מכך. בנוסף, הרצפה מאחור שטוחה לגמרי, יש פתחי מיזוג ליושבים שם, לתא המטען נפח של 462 ליטרים אך אין גלגל חלופי וברכב המבחן גם לא נמצא מדף להסתרת המטען. מלפנים ישנו תא אחסון נוסף בנפח של 40 ליטרים.

מערך הבטיחות מבוסס על מערכת הפעלה של DJI וכולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מתים כולל על תנועה חוצה מאחור ועל פתיחת דלת, וגם מצלמה פנימית לניטור הסחת דעת נהג, ואחת נוספת להתרעה על שכחת ילדים מאחור.

מנוע וביצועים: את ה-E-HS5 ניתן לרכוש בגרסת הנעה אחורית, עם מנוע בהספק של 286 כ"ס ו-7.3 שניות ל-100 קמ"ש (7.4 עם הסוללה הגדולה), או הנעה כפולה שבה מצטרף מנוע נוסף מלפנים ומביא להספק מרבי של 560 כ"ס, עם זמן תאוצה של 4 שניות בלבד. זו גם הגרסה שבה נהגנו ואכן, זה המון כוח, ולא ממש מעודן.

שכן התאוצה לא סתם מהירה, והיא מאוד מהירה. התחושה כמעט ברוטאלית, כאשר הראש מוטח לאחור וההגה מתקשה לשכך את הניסיונות הנואשים של הצמיגים הקדמיים למצוא אחיזה. להזכירכם, על אספלט איכותי, יבש ונקי ועם כוח שעובר גם לגלגלים מאחור.

לגרסת הבסיס סוללת 62 קוט"ש והבטחה לטווח של 426 ק"מ. סוללה גדולה יותר (85 קוט"ש) מוצעת בשתי גרסאות ההנעה ומבטיחה לספק 550 ק"מ בהנעה האחורית או 520 ק"מ בכפולה. טעינה מהירה בקצב של 260 קילוואט מבטיחה מילוי מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות - נתון מהיר מאוד ביחס למתח עבודה של 400 וולט. נבדוק זאת, וגם את הטווח, במבחן מלא על כבישי ישראל.

נוחות והתנהגות: מתלה אחורי רב-חיבורי, בשילוב בולמי זעזועים אדפטיביים, מספקים שיכוך מצוין ומייצרים נסיעה נוחה למדי, לפחות במקומות הפחות מאתגרי מתלים בהם נהגנו. גם בידוד הרעשים טוב מאוד, הודות לשמשות קדמיות בזיגוג כפול.

אחיזת הכביש טובה (כל עוד כאמור לא שחררנו את כל הכוח לגלגלים ממצב עמידה), בין היתר בזכות צמיגי קונטיננטל אקו-קונטקט 7 משובחים ורחבים (235/50R20). עם זאת, ההיגוי מלאכותי וחסר תחושה, וכך גם דוושת הבלם.

סיכום: ה-E-HS5 הוא רכב מוצלח ומעניין מבחינת היבואנית, גם אם אינו מציג בשורות מרעישות בקטגוריית רכבי הפנאי, העמוסה לעייפה בדגמים חשמליים מכל הסוגים והמינים והיצרניות. יחד עם זאת, הוא בהחלט מעניק להונגצ'י אפשרות להתחרות לראשונה בסביבת מחיר נוחה יחסית, שבה היא עדיין לא נוכחת.

בהתאם, הצלחה כאן תאפשר ליבואנית לראות מספרי מכירות מרשימים בהרבה, שכן פוטנציאל ההצלחה השיווקית בהחלט נוכח.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 85 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 560 כ"ס / 63.5 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 475 ס"מ
  • רוחב: 190 ס"מ
  • גובה: 164 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 290 ס"מ
  • משקל: 2,291 ק"ג
  • נפח תא מטען אחורי/קדמי: 40/462 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 4 שניות
  • מהירות מרבית: 210 קמ"ש
  • כריות אוויר: 7
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר משוער: 200 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת הונגצ'י

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 32 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. כמה יצרנים סיניים 
    קורא, 17-09-2025

    מה יהיה עם כל הרכבים הללו עוד שנתיים / שלוש ?

    סגור תגובה

  • 2. מלא צעצועים חשמליים לא מחפים 
    גור, 17-09-2025

    על עיצב רע בעיקר בפנים ועל פי התמונות זה נראה לא איכותי בלשון המעטה. אבל הי יש מלא חשמל בפנים.

    סגור תגובה

  • 3. זו טעות 
    דישט, 17-09-2025

    לקנות רכב חשמלי ב 200K.
    באותה מידה אפשר לשים בצד 50 אש"ח ולזרוק לפח אחרי שנה.

    סגור תגובה

  • 4. חחחחח 
    איציק, 17-09-2025

    200000 לרכב סיני חחחחחח פריארים ישראלים יקנו ...

    סגור תגובה

  • 5. ישראלי 
    עוד קופסת שימורים, 17-09-2025

    עוד קופסת שימורים עם תאריך תפוגה...

    סגור תגובה

  • 6. למה כל דבר מצריך שימוש במסך??? 
    ארי, 17-09-2025

    בתור אחד שסובל ב G6, לא קונה יותר רכב בלי יכולת שליטה פיזית על המזגן ויכולת כיוון. המכוניות הללו לא מתאימות לארץ החמה שלנו.

    סגור תגובה

  • 7. דני מבית שמש 
    דני מבית שמש, 17-09-2025

    אוטו לעניין , לא יכול לחכות

    סגור תגובה

  • 8. די נמאס מכול החשמליות מסין 
    קביבו, 17-09-2025

    אני אולי אהיה האחרון שיקנה חשמלית. אין כמו נהימת המנוע בפול גז,אין כמו בדיקת co במכון הרישוי,אין כמו תדלוק הרכב בתחנת דלק,רק הריח משכר.אני והגרנד צ׳רוקי פור אבר

    סגור תגובה

  • 9. 200,000 ג' וקים מטוגנים  (לת)
    שווי רכב , 17-09-2025

  • 10. יקר ומיותר 
    מיכאל, 17-09-2025

    למה לבזבז 200 אלף שקל על רכב שלעולם לא תצליחו למכור אותו. באירופה כבר הבינו שרכב חשמלי יורד בערכו במהירות שיא, כך שאין טעם להוציא כזה סכום על רכב סיני ולהיתקע איתו לכל החיים, או למכור אותו ב 20% מערכו

    סגור תגובה

  • 11. זבל סיני 
    חנן , 17-09-2025

    כבישי הארץ מתמלאים בזבל סיני בחסות משרד התחבורה ויבואנים שמקורבים למרכז הליכוד

    סגור תגובה

  • 12. הרבה קילוגרמים 
    בן משה, 17-09-2025

    תמורה נכבדה למחיר.

    סגור תגובה

  • 13. עוד רכב לליסינג בלבד 
    שלומי , 17-09-2025

    רק טיפש ייקנה רכב סיני חשמלי בתור פרטי
    כי אף פעם לא יוכל למכור, אחרי 3 או 4 שנים כל הכסף שלו יילך לפח

    סגור תגובה

  • 14. טסלה Y עם מכירות ברצפה אינה מתחרה לשום רכב (לת)
    מוטי, 17-09-2025

  • 15. שניים סינים 
    הכריש, 18-09-2025

    הסתערות סינית עוד יכבו לכם את הרכבים האלה מסין

    סגור תגובה

  • 16. יש לי שאלה 
    אייל, 18-09-2025

    איך בוחרים רכב חשמלי סיני?
    לפי השם ?לפי הצבע? לפי ההגה? לפי הפרסומות? לפי מה שהשכן קנה? לפי מה ????
    כולם אותו דבר בלי אופי בלי יחודיות וכולם במחירים יקרים.
    אז מה עושים?
    קונים רכב בנזין מהיצרניות המוכרות לנו!

    סגור תגובה

  • 17. מולטימדיה 
    רועי, 18-09-2025

    הסיפור הזה של העדר מתגים פיזיים ושליטה על הכל ממסך מגע ושליטה מרכזי, הוא סיכון בטיחותי גבוה. חובה לאסור את זה, הסטת המבט מהכביש למשך מרחק נסיעה של עשרות מטרים וגם יותר פשוט מסוכן. צריך לאסור בחוק.

    סגור תגובה

  • 18. 200K????????? 
    ., 18-09-2025

    ממש לא ברור איך אנשים משלמים כאלו סכומים על פח אשפה סיני שאחרי שנתיים שלוש לא יהיה שווה כלום?????הונג צי?????? רק בגלל השם הזה אסור לקנות את הזבל הזה

    סגור תגובה

  • 19. בלעדי, בדרך ארצה: נהיגה ראשונה בהונגצ'י E-HS5 
    DANY_FROM_TORONTO, 18-09-2025

    מכוניות חשמליות סיניות לא נמכרות בקנדה. לBentley Bentayga- W12 משנת 2016 יש 626 כוחות סוס ותאוצה של 3.9 שניות. המכונית הזו היא מכונית בנזין עם מנוע V12 וטורבו כפול. תשוו את הביצועים שלה להונגצ'י E-HS5 שהיא מכונית חשמלית. תפסיקו לקנות מכוניות סיניות כי סין עוזרת לאיראן ולפלסטינים.
    8 קביבו. אתה צודק.

    סגור תגובה

  • 20. בלי לוח שעונים??? 
    סמי, 19-09-2025

    שימו לנהג בנדנה על העיניים וחלאסנה סיפור

    סגור תגובה

  • 21. בלעדי, בדרך ארצה: נהיגה ראשונה בהונגצ'י E-HS5 
    DANY_FROM_TORONTO, 19-09-2025

    21. בדרך כלל אני לא מגיב לך כי אתה מתחזה אבל הפעם אתה צודק. תראה את הכותרת של הכתבה הראשונה ב-ynet היום:
    "האשמות נתניהו, ה"זוע" של סין - ומה עומד מאחורי החרפת היחסים עם המעצמה."

    סגור תגובה

  • 22. קודם כל לבריאות 
    יש טישו ?, 19-09-2025

    אשפה אני מייצר - לא קונה..

    סגור תגובה

  • 23. כיעור 
    O.F, 19-09-2025

    הסינים פשוט אלופי העולם בעיצוב רכבים מכוערים , כולם ניראים כמו קופסאות אותו גובה אותו רוחב אותו אורך מה למשל סיני לא ראה אף פעם בחיים מוסטנג, או אלפא ג'ולייה , או אוודי אי 5 ,,,,למה כל הסיניות כמו קופסאות פח מכוערות ????

    סגור תגובה

  • 24. למה לא כותבים מה סוג הסוללה? 
    יותם (מהנדס חשמל), 20-09-2025

    הרי אחד מהדברים שהכי מעניינים את הקונה, זה האם אחרי 7-8 שנים הוא יצטרך להחליף סוללה.

    אז מה אנחנו יודעים על חברת Hongqi? שהם לקוחות קבועים של BYD. עכשיו, ל-BYD יש סוללת LFP BLADE 85.44 kWh.

    אז אני לא אומר שזאת הסוללה, אבל אם כן, למה להסתיר?! זאת אחלה סוללה. 30 שנה מחזיקה בשימוש ממוצע. אפשר להגיד שכמעט בוודאות, רכב שמצויד בסוללה הזאת, ילך לפנסיה במגרש הגרוטאות, הרבה לפני שהסוללה תלך.

    מצד שני, מה אם זאת לא הסוללה, אלא תקעו שם NMC שבאמת נותנת לרכב ביצועים ספורטיביים מעולים, אבל אחרי 7-8 שנים צריך להחליף? חשוב לדעת.

    סגור תגובה

  • 25. 14 - טסלה מודל Y, הוא עדיין רכב טוב מאוד 
    יותם (מהנדס חשמל), 20-09-2025

    קודם כל, ספסיפיקציות: לטסלה מודל Y סוללה של 60 קוט"ש (LFP) או 81 קוט"ש (NMC). למכונית יש מקדם גרר נמוך מאוד, מה שאומר שגם בגרסת ה-LFP המכונית מסוגלת להגיע לטווח של 420 ק"מ אמיתי (EPA) ולא חרטא כמו WLTP, כלומר טווח אמיתי, בנסיעה אמיתית על כביש מהיר של כ-420 ק"מ. בגרסת ה-NMC הספורטיבית הטווח הזה עולה ל-500 ק"מ. המערכת החשמלית של טסלה תומכת בטעינה מהירה של 250 ק"ו, כלומר טוענת את המכונית ל-80% ברבע שעה. עם מנוע שנותן 300 כ"ס, הטסלה מודל Y עדיין משאירה את רוב המכוניות הסיניות באותם טווחי מחיר, עמוק באבק. כמובן שיש מכוניות סיניות טובות יותר, אבל הן עולות הרבה יותר.

    הבעיה של טסלה שהיא לא מסוגלת לעמוד בתחרות מבחינת מחיר, מול המכוניות הסיניות, שנותנות פחות תמורה למחיר ממנה, אבל הרבה יותר זולות. לא חסרות כאלה.

    למשל, האטו-3 שלי - אין לי שום סיכוי בפתיחה מול טסלה. אני יודע את זה, אז אני לא אנסה בכלל. אבל מצד שני, היא עלתה לי 50,000 שקל פחות.. :-).

    זאת הסיבה האמיתית שבגללה מאסק הולך על AI.. הרובוט שלו, אופטימוס, יוכל לייצר הרבה יותר מפועל בודד וכמובן יעבוד 24/7.

    בקיצור, לא הייתי ממהר להספיד את טסלה בשלב הזה. אם כי יתכן שבעוד שנה-שנתיים, אז בהחלט, אם טסלה לא תצליח להתרומם מהקרשים, ניאלץ להיפרד ממנה. חבל, הטסלה עדיין מכונית טובה (מאוד).

    סגור תגובה

  • 26. בלעדי, בדרך ארצה: נהיגה ראשונה בהונגצ'י E-HS5 
    DANY_FROM_TORONTO, 21-09-2025

    24 ימות. אם אתה מהנדס אתה חייב להכיר את הסוללות כי הסוללות מחזיקות מעמד רק 5 שנים בגלל שהקיבולת שלהן נמוכה מדי אחרי 5 שנים אז הן לא טובות ובעל המכונית חייב לקנות סוללות חדשות במחיר גבוה מאוד.
    אתה לא חכם במיוחד כי סוללות LFP Blade מחזיקות מעמד 10 עד 20 שנים ולא 30 שנה כמו שאתה אומר.
    במילים אחרות, אתה מהנדס "For The Birds" כפי שאומר הפתגם באנגלית. המסקנה היא שאתה לא מהנדס.

    סגור תגובה

  • 27. גלגל חלופי 
    מבין עניין, 22-09-2025

    לא הבנתי למה מביאים את הרכבים בלי גלגל חלופי! מה עושים כשיש פנצ'ר ב2 בלילה?

    סגור תגובה

  • 28. 26 - אני אנסה להסביר בצורה קצת יותר קפדנית 
    יותם (מהנדס חשמל), 27-09-2025

    סוללות LFP אמורות לתת לפחות 3000 מחזורי טעינה פריקה (בין 3000 ל-7000). אם מניחים רק 3000 ובין כל שתי טעינות אתה נוהג בממוצע 300 ק"מ (הנחה הגיונית) אתה מקבל 900,000 ק"מ לאורך החיים של הסוללה. אם אדם ממוצע נוהג סביבות 30,000 ק"מ בשנה, זה יוצא 30 שנה. כמובן שאם הוא נוהג יותר, אז זה פחות. ברור שאם אתה נוהג בשנה 90,000 ק"מ (למשל אם אתה נהג מונית), אז באמת מדובר רק בסביבות 10 שנים. כך שלכאורה מכוניות חשמליות, אפילו עם סוללות LFP, הן לא פתרון לנהגי מוניות, רק לאדם "רגיל" שנוסע בכל בוקר מהבית לעבודה כ-30-40 ק"מ מכסימום, שאז באמת הוא לא ינהג מעל 30,000 ק"מ בשנה ואז הסוללות יספיקו באמת ל-30 שנה.

    אבל בכל מקרה לא מומלץ לקנות כרגע רכב חשמלי, גם לא לאדם "רגיל", לפני שאחת מהטכנולוגיות הבאות תנחת: א. סוללות נתרן-יון. כבר קיימות, חברת CATL הוציאה לפני כשבועיים בלבד את סוללת ה-Maxtra שלה לשוק. לסוללה יש צפיפות אנרגיה נמוכה יותר משל סוללת ליתיום-יון כצפוי וגם מתח נמוך יותר, אך עם זאת מבחנים ראשונים מראים שאורך החיים שלה ארוך עד פי 5 משל סוללות LFP. כרגע עוד לא ציידו רכב בסוללה כזאת, אבל כאשר יציידו, לא זאת בלבד שאנחנו כבר מדברים על עד 150 שנה (תיאורטית) לאדם "רגיל" או 50 שנה (שוב, תיאורטית) לנהג מונית - אלא שמחירה של סוללת נתרן-יון יהיה זול בהרבה ממחירה של סוללת ליתיום-יון. מצד שני, מכונית מצויידת בסוללת נתרן-יון תסבול במחלקת הביצועים, יחסית למכונית מצויידת בסוללת ליתיום-יון. לפחות 25% פחות, כלומר אם כיום רכב חשמלי נותן לך 204 כ"ס, עם סוללת נתרן-יון הוא יתן סביבות 150 כ"ס. זה לא נורא, בהתחשב בכך שהמחיר של הרכב יהיה יותר נמוך וגם אורך החיים של הסוללה פי 5 יותר ארוך. אבל זאת טכנולוגיה אחת שתיכנס.
    ב. סוללות מצב מוצק. זאת לא טכנולוגיה חדשה, למעשה הסוללות הראשונות שהתגלו בהיסטוריה ע"י אלכסנדר וולטה כבר היו מצב מוצק (דו מתכת). ברגע שבו יצרן יהיה מספיק נואש לעשות זאת עם ליתיום, תתקבל סוללה שתוכל לתת מעל 1,000 ק"מ לטעינה ולספק זרם חזק יותר. כלומר ביצועים יותר טובים וטווח יותר גדול, אבל גם תכיל יותר ליתיום. כלומר תעלה יותר. אז אנחנו מדברים על הטכנולוגיה ההפוכה - של סוללה שבמקרה הטוב תחזיק אותו מס' שנים, אבל תתן ביצועים חלומיים. מצד שני, גם 30 שנה לאדם "רגיל" זה לא מעט. אז אם מציעים מכונית שתאיץ 0-100 ב-1.9 שניות ושתוכל לנסוע 1,000 ק"מ בין טעינות, אבל יבקשו בשבילה חצי מיליון שקל, תהיה בטוח שתור ההזמנות של היצרן יהיה מלא.
    ויש עוד טכנולוגיה אחת שכרגע עובדים עליה, ג. ליתיום-מטל. על זה עובדים בעיקר בקוריאה, ליתר דיוק ב-KAIST. הם הצליחו לפתח סוללה עם טווח כפול מסוללות LFP אבל עם אורך חיים קצר יותר, אבל עדיין ארוך יותר משל סוללות NMC, שנותנות זרם לא פחות חזק מסוללות NMC. סוללות שיוכלו לתת סביבות 1000 ק"מ לטעינה עם אורך חיים לנהג "רגיל" של כ-15 שנים "בלבד". כלומר זה משהו ביניים, לא בשרי ולא חלבי, אבל גם הסוללות האלה יוכלו לתת 1,000 ק"מ לטעינה ולכן צריך להזכיר גם אותן.

    בקיצור, מי שיקנה רכב חשמלי חדש היום, בעוד שנה-שנתיים יאכל את הלב למה לא היתה לו סבלנות לחכות קצת..

    ללא קשר, הנתונים שלך אינם מדויקים. אולי זה נכון לנהג מונית. לנהג "רגיל" אורך החיים של סוללת LFP מתחיל ב-30 שנה (עם טעינה איטית בזרם נמוך בלבד, אפשר למשוך את זה גם ל-7,000 מחזורי טעינה-פריקה. תעשה את החשבון לבד :-) ).

    סגור תגובה

  • 29. רכישה מהסינים. 
    סם, 28-09-2025

    איך אפשר לרכוש רכב ממדינת אויב ?
    אין מספיק אפשרויות אחרות ?

    סגור תגובה

  • 30. רכב מעולה 
    אביב, 30-09-2025

    רכב חשמלי זו מהפכה חסכון כספי, אחזקה זולה פי 3 מרכב מנוע בעירה פנימי (יש הרבה פחות חלקים נעים שיכולים להתקלקל), לא מזהם את הסביבה שבו הוא נוסע. אל תקשיבו כאן לכל המגיבים בתשלום

    סגור תגובה

  • 31. רכב סיני מעולה 
    אביב, 30-09-2025

    אז מדוע הציבור ממשיך לקנות את הרכבים הסינים? כיוון שהם מצוינים, אמינים , נוסעים יותר מ 5 שנים ללא שום תקלות ,לא רואה כמעט מוסך כי אין הרבה חלקים נעים כמו רכב בנזין או דיזל. אבל הוא גוזל פרנסה מיבואנים ותיקים מסוימים (אי הרבה תיקונים במוסך ואין החלפת הרבה חלקים). כניסת הרכבים חשמליים לא טובה טובה לדינוזאורים הוותיקים.

    סגור תגובה

  • 32. 30 - אביב, שכחת את נפילת הערך 
    יותם (מהנדס חשמל), 02-10-2025

    הבעיה העיקרית עם רכב חשמלי היא, שכל הזמן יש התקדמות בתחום.

    בתגובה 28 שלי אני מסביר שעומדות להיכנס 3 טכנולוגיות סוללות חדשות: א. סוללות נתרן-יון. ב. סוללות ליתיום מצב מוצק. ו-ג. סוללות ליתיום-מטל.

    אז עכשיו אני צריך להסביר שב-19.9 נפל דבר - אוניברסיטה בסין הציגה אבטיפוס לסוללת Hydride Ion Sodium Battery. סוללה שבה נשאי המטען הינם יוני מימן. צפיפות אנרגיה תיאורטית של פי שלוש מליתיום. אז נכון, כרגע זה רק בשלב האבטיפוס ויקח שנים עד שישימו את זה במכונית, אבל כמה שנים? שנתיים-שלוש, נניח. ברגע שזה נכנס למכונית, כל מכונית חשמלית שתקנה עד אז, באותו יום הופכת למיושנת.

    מה שזה אומר, בעצם, זה שאם אתה קונה רכב חשמלי - אתה כבר לא מוכר אותו.. לא תוכל למכור. המחיר יהיה כ"כ נמוך, שבחיים לא תוכל להחזיר אפילו חצי ממה ששילמת בשבילו.

    עכשיו, אני יודע מה אתה חושב. אתה חושב ש"כן, אבל עד אז אני לא משלם דלק". טעות! לי יש אטו-3 שנתיים. בינינו, אחלה מכונית. חווית נהיגה שלא מהעולם הזה. שקטה לחלוטין, לחיצה קלה על דוושת התאוצה ואתה פותח יותר מהר מכל מכונית בנזין, כמעט. עדיין לא מפורשה, בשביל זה צריך לקנות אקספנג, אבל כמעט מכל מכונית בנזין. רק מה? קורעים אותי במחיר הטסט, קורעים אותי במחיר הביטוח! אני לא צוחק, 5,000 שקל טסט, 13,000 שקל ביטוח מקיף - לשנה! החיסכון במחיר הדלק, שולי לחלוטין.

    אקיצר, שכח ממחיר הדלק - במדינת המגבלות הבלתי אפשריות, המדינה מראש כיסתה לעצמה את הת*ת במחיר טסט בשמיים לבעלי רכב חשמלי ומחיר ביטוח בשמיים (תהיה בטוח שחלק גדול מהפרמיה הולך למדינה) כך שהמדינה לא מפסידה גרוש אחד על מחיר הדלק, היא רק מרוויחה.

    לסיכום: נהיגה ברכב חשמלי היא חלום. אני בחיים לא חוזר לטרקטור בנזין. אין שום בעיה עם פחד טווח מאחר וסוללה של רכב חשמלי ממוצע מספיקה לבין 300 ל-420 ק"מ (תלוי כמה מהר אתה נוסע) ובמקרה ההכי גרוע יש טעינה מהירה ובנוסף אם אתה קונה רכב עם סוללת LFP אז אורך החיים שלה, אם אתה נהג רגיל שנוהג פחות מ-80 ק"מ ביום, הוא כ-30 שנה לפחות. כך שלכאורה הכל דבש - אבל אז מגיעה המדינה ותוקעת לך ז*ג גדול בישבן בצורה של מסים ומסים עקיפים והופכת את הכל למלכודת כלכלית וזה עוד החלק הקטן - החלק הגדול הוא שלא תוכל לעולם למכור בגלל שכל הזמן יש התקדמות בתחום וכל הזמן יוצאות סוללות חדשות. המחיר של הרכבים הישנים נופל לרצפה. אם אני ארצה למכור היום את האטו-3 שלי, למשל, אני לא אקבל אפילו חצי ממה שקניתי אותה ולא משנה בכלל מה כתוב במחירון, המחירון לא רלוונטי.

    בכל זאת, בינינו, זה אחלה אוטו. אין לי כוונה למכור.. אבל שוב, גם אם הייתי רוצה, אני לא יכול. זאת ממש מלכודת כלכלית. חשוב שכל מי שרוצה לרכוש מכונית חשמלית, ידע זאת.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה