ה-EV3 הוא חשמלי ייעודי שלישי של קיה, ומתמודד באירופה בעיקר עם מתחרים מקומיים - מפולקסווגן, רנו וסטלנטיס. אצלנו המצב קצת שונה, אבל התחרות לא קלה יותר. שכן הוא נדרש להתמודד מול מספר אדיר של מתחרות סיניות חדשות. מעשית, הוא נציג ראשון של תעשיית הרכב הוותיקה שמנסה את מזלו בקטגוריה החשובה, שנשלטת על ידי תוצרת הרפובליקה העממית. להיטי מכירות מבית ג'ילי ו-BYD למשל.
סיכום: ה-EV3 הוא מראשי החץ של תעשיית הרכב המסורתית, המנסה לנהל קרב בלימה חשמלי מול ההשתלטות הסינית. והוא עושה זאת עם תג-מחיר, מערכת חשמלית וביצועים דומים, לרבות טווח ומהירות טעינה.
הוא אמנם קצת קטן ממתחריו הישירים ובהתאם מציע מעט פחות מקום לנוסעים, אינו מציג רשימת אבזור ארוכה כמותם ואיכות החומרים בו - במפתיע, יש לציין - רחוקה מלהרשים.
מתחרים ישירים: BYD אטו 3, ג'ילי EX5, איון V
מחיר רכב מבחן (בסיס): 170 אלף שקל (165 אלף שקל)
טוב: נוחות נסיעה, התנהגות כביש, תפעול
בסדר: מרחב מחיה, ביצועים
טעון שיפור: איכות חומרים, אבזור
ציון: 8
מצד שני, הוא בפירוש מביא לשולחן איכויות נסיעה גבוהות, יתכן שאף הגבוהות בקטגוריה, לצד ממשק משתמש נוח מאוד לתפעול ותחושה מעולה מאחורי ההגה.
עבור מי שמחפש מקסימום גודל ואבזור במינימום מחיר, הוא לא יהיה בחירה מתבקשת. מי שלעומת זאת מחפש חשמלי שלא ירגיש שונה מדי, עם יכולות דינמיות גבוהות שמזכירות רכב בנזין "רגיל", חייב לקחת אותו לניסיון.
איך נראה: העיצוב החיצוני מאמץ אלמנטים מוכרים מה-EV9 הגדול, עם מרכב זוויתי, יחידות תאורה מזוהות וכמובן איפור קרבי של רכב פנאי. אהבנו, קצת פחות את מיקום ידיות פתיחת הדלתות האחוריות המוסלקות במסגרת השמשה, המקשה על ילדים.
סביבת הנהג היא העדכנית של קיה, עם צמד מסכים ("12.3 כל אחד) מחוברים עם צג נוסף ביניהם ("5.3) לבקרת האקלים שבמפתיע מוסתר על ידי ההגה. לצד זאת - וטוב מאוד שכך - נשמרו מתגים פיזיים לבקרת האקלים ולמערכת השמע. התפעול כך קל ונוח גם תוך כדי נסיעה.
את בורר מצבי הנסיעה (לפנים-אחור-חניה) מימין להגה אנחנו עדיין לא אוהבים, אבל הוא מפנה מקום לתאי אחסון גדולים בקונסולה שבין המושבים הקדמיים ומייצר תחושה אוורירית. תנוחת הנהיגה טובה, עם שדה ראיה ראוי לפנים ולצדדים, ואנחנו גם אוהבים את ההגה המקורי בעל שתי הצלעות.
אבל במפתיע, בעיקר מקיה שהוכיחה בשנים האחרונות כי היא מסוגלת לייצר תחושת יוקרה כשצריך, איכות החומרים נמוכה מהמקובל בסביבת מחיר זו. יותר מדי משטחי פלסטיק קשיח ומחוספס בצבע אפור, כולל ריפוד דמוי עור שאינו משכנע. זה נראה פלסטי ומרגיש כך. נכון שהשימוש בחומרים ממוחזרים פוגם באופן גורף כמעט באיכות תאי הנוסעים כיום, אבל נדמה כי קיה הלכו צעד אחד רחוק מדי.
בהשוואה ל-BYD אטו 3 הקיה קטן משמעותית, קצר ב-15.5 ס"מ (430 ס"מ) עם בסיס גלגלים קטן ב-4 ס"מ (268 ס"מ). בהתאם, מרחב המחיה ליושבים מאחור צנוע במרב המכר הסיני, אם כי הוא עדיין מסוגל להוביל צמד מבוגרים בנוחות יחסית, הודות לתכנון יעיל שמאפשרת הפלטפורמה הייעודית. לנוסע שלישי יהיה צפוף יותר. לתא המטען 460 ליטר של נפח (גדול במעט מהאטו 3) ובאופן נדיר בקטגוריה, יש גם תא קדמי (25 ליטר) לטובת אחסון כבל טעינה, למשל.
רשימת האבזור צנועה ומסתפקת בבקרת אקלים מפוצלת (כולל פתחים מאחור), מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם וברכב המבחן בגרסה הבכירה גם ריפוד דמוי עור, מושב נהג מתכוון חשמלית וחלון שמש קטן. זה בפירוש פחות ממה שהמתחרים מציעים באותה קבוצת מחיר, גם כאשר הם גדולים יותר במידותיהם.
מערך הבטיחות כולל בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית, כולל על פתיחת דלת. אופי הפעולה של מערכת התרעת העירנות מטריד, ולא ניתן לנתק אותה באופן מוחלט וגם יתר המערכות היו פעלתניות מהרצוי.
איך נוסע: מערכת ההנעה כוללת מנוע חשמלי עם 204 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים הקדמיים, ומספקים ביצועים טובים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.5 שניות ותחושה נמרצת בדומה למתחרים הסיניים.
מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא המתקדמת של הקונצרן הקוריאני, עם מצב אוטומטי המתאים את העוצמה לקרבה לכלי רכב אחרים באמצעות נתוני רדאר, או עם בחירה ידנית באמצעות מנופי שליטה מההגה, כמו שאין באף אחת מהסיניות.
יש ארבעה מצבים ואפשרות לעבור ביניהם גם בזמן לחיצה על דוושת הבלם, בשונה מדגמים אחרים של הקונצרן. בנוסף ניתן לשלב את מצב i-PEDAL לכל אחד ממצבי העוצמה (0 עד 3), ובמצב העוצמתי ביותר מתאפשרת נהיגה בדוושת אחת.
ה-EV3 מוצע עם אפשרות בחירה בין סוללת 81.4 קוט"ש וטווח תיאורטי נדיב במיוחד של 589 ק"מ בגרסת LR הבכירה, או 58.3 קוט"ש בגרסת SR שנבחנה והבטחה ל-432 ק"מ. עם צריכת חשמל של 16.1 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע המבחן, השגנו טווח ריאלי של 360 ק"מ, נתון דומה למתחרים הישירים.
מערכת הטעינה פחות מתקדמת מזו של אחיו הגדולים, עם קצב מרבי של 100 קילוואט ומילוי מ-10% ל-80% בתוך חצי שעה, נתון אותו אימתנו בעמדה ייעודית.
איכויות הנסיעה של ה-EV3 אמנם לא מצטיינות כמו ב-EV6 למשל, אבל הן טובות ועדיפות בהרבה על מתחריו הסיניים, בין היתר בזכות כיול מוקפד למערכות המכאניות. עם יכולת שיכוך טובה ושמירה ראויה על ריסון מרכב במהירות גבוהה. גם כושר התמרון טוב בנסיעה בעיר (קוטר סיבוב של 10.4 מטר), וממדיו הקומפקטיים מאפשרים למצוא חניה בקלות. עם זאת, ראוי היה להקפיד יותר על בידוד מרעשי דרך ורוח.
היכולת הדינמית טובה, מעניקה הרגשה בוגרת ומהוקצעת, עם זוויות גלגול מבוקרות ואופן פעולה טבעי של בקרת היציבות, ללא ההיסטריה המוגזמת בהתקרבות למגבלות. גם להגה ולבלמים תחושה טבעית יחסית התורמת לביטחון.
זה רכב מיקי מאוס שמתאים רק לאצבעוני.
ויותר גרוע, הוא חשמלי ומסוכן.
יש לי רכב גדול על בנזין, יגואר XJ מהשנתון 1999.
יש לדני טורונטו רכב גדול על בנזין, בנטלי ברוקלנדs 1997.
2. אתה טועה, הכתב צודק לגבי המתחרים.
רק בנזין! בלי חשמל!
תוך זמן קצר יצטמק פלח המכוניות החשמליות לגודלו ההגיוני ברוב המדינות ובהתאמה גם אצלנו. כאן נוא מתאים רק בגלל קוטן המדינה אבל לא מתאים בשום פרמטר נוסף חוץ מהמחירים הסיניים , רוב החברות הסיניות ייעלמו מכאן והמכירות ירדו לפחות בחצי
כגודל הציפיה גודל האכזבה. העיקר בכתבות אחרות רשמו שיש בהחלט למה לחכות ואז היבואן החליט לתת לכולנו כאפה לפנים עם המחירים האלו. אם היה מתמחר ב170000שקל את הלונג ריינג' היה להיט גם כרכב פרטי אבל בעיקר כרכב חברה שאפשר לסמוך עליו לכמה נסיעות בשבוע לפגישות עבודה ברחבי הארץ בלי לרוץ כל הזמן לעמדות טעינה ועם הנחה משמעותית בשווי שימוש.
נתון רוחק הסרנים הוא הנתון האמיתי של מרווח הרכב הפנימי.
פשוט תשוו נתון זה בין המכוניות שאתם מתעניינים לרכוש ותבינו מה המרווח האמיתי לנוסעים.
זו מכונית קומפקטית בהגדרה ולא משפחתית בגלל נתון רוחק הסרנים.
אם אני משווה את המחיר של הגרסה "הבכירה" היא הקיה כבר מתקרבת למחיר של אקספנג G6. למה עדיפה האקספנג? כי היא גדולה יותר, מרווחת יותר ומגיעה עם אפליקציה לנייד שהיא פשוט מטורפת. בנוסף האקספנג מתממשקת עם אנדרואיד וגם אייפון ויש לה חניה אוטומטית ומעבר אוטומטי בין נתיבים.
אחרי שראיתי סקירה ונסיעה ראשונית של כפיר, והשוואה לסינית שיש לי, הרכב הזה בגרסה הבכירה צריך להימכר ב-165K. כל מחיר אחר יביא את הרכב הזה מהר מאוד ליד ראשונה אפס קילומטר ובהנחה משמעותית. הרכב לא אפוי עד הסוף, איכות חומרים לא גבוהה, חוסר באפליקציה ואיבזור בינוני.
ברשותי ev6 שנרכשה לפני שנתיים ב-250000 ש"ח, מחירה כיום יד שנייה הוא 120000 ש"ח, ורציתי לעשות טרייד על ה-ev3,אבל מי מבטיח לי שהמחיר של ev3 לא ירד גם כן לאחר שנתיים.
רק בנזין! בלי חשמל!
6 הכריש. לא רכב קטן וחשמלי של קיה.
10 אלפונס. אתה ממש צודק, לגבי רכב חשמלי.
11. רק בנזין, אתה טועה לגבי היברידי.
12 נחום. אתה ממש צודק, לגבי רכב סיני.
16 רוני. רכב קוריאני עדיף על MG4 סיני.
22 ערן. עם רכב גדול, זה לא יקרה.
25. התגובות נגד רכב חשמלי צודקות!
26 אלון. אתה צודק, לגבי גודל הרכב.
רק בנזין! בלי חשמל!
לאלו הטיפים רק בנזין, מציע לכם לנהוג ברכב חשמלי ואז תבינו כמה אתם טועים.
נהיגה ברכב חשמלי היא נהיגה על משחק מחשב, טכנולוגיה בטיחותית, חוויה מרגשת.
הסיניות מאובזרות וסוות, אבל ביום שהמפעל ייסגר, ולא תעברו טסט בגלל מנורה קדמית. תבכו על ערימת הברזל החנייה.
מכוניות חשמליות סיניות לא מיובאות לקנדה כי יש עליהן מס של 106.1% וגם לא לארה"ב כי יש מס של 247.5%. מכוניות חשמליות קוריאניות מיובאות לקנדה ולארה"ב. אבל אנשים לא קונים מכוניות חשמליות כי המכוניות האלה עולות יותר ממכוניות בנזין. אני רואה רק מעט מכוניות היברידיות, כולל קוריאניות בטורונטו. יש מעט טויוטה פריוס ומעט מותגים אחרים. העתיד הוא מכוניות בנזין.
Kia EV3 הוא SUV חשמלי קטן שמתאים לגמדים או עכברים. SUV החשמלי הקטן הזה מתאים לרוב האנשים בישראל אבל לא לי ולדני מישראל.
3 ו-29 דני. קרא את ההצהרה שלי למעלה.
11 יואל. אתה צודק וגם קרא את ההצהרה שלי למעלה.
12 נחום. אתה צודק.
17. יש לך שם טיפשי. אתה טועה לגבי מספר 12 כי המאמר מזכיר גם את Geely ו-BYD.
18. אתה לא יכול להיות קוקו הזמר מעילת! אתה שקרן. היה לי Alpha Romeo Spyder חדש משנת 1985.
30 קובי. אתה צודק לגבי חבר שלי.
31, 32 ו-33. למה אותה תגובה שלוש פעמים? אתה מאוד חסר ביטחון. 34. יוני הטיפש. מה קורה כשההיי-טק נכשל בגלל כשל במעגלים האלקטרוניים? אתה וכל הנהגים ה"חכמים" לא תוכלו לסמוך על טכנולוגיה חכמה.
עכשיו אספר למה לי ולדני מישראל אין רכבי קיה. פעם אבא שלי קנה רכב קיה וכבר ביום הראשון של הקניה נפל לו על הראש אגרטל ענק! אבא כעס מאד והוא הרגיש שזה מגלל הרכב קיה. אבא החליט שהוא נותן במתנה את הרכב לאחיו אבל באותו היום נחתכו לאחיו 2 אצבעות. אחיו של אבא קלט הכל והחליט שהוא נותן את הרכב במתנה לאישתו הקודמת שאותה ממש שנא, קראו לה מסעודה. מסעודה לקחה בשמחה את הרכב שהיה בן 3 ימים וכעלתה לבית היא נפלה על הריצפה ושברה 6 חוליות!
לדני מישראל קרה בדיוק את אותו הסיפור מילה במילה. למה לא? הרי יש לו שם כמו שלי, משפחה כמו שלי, כותב מילה במילה כמוני.
רק בנזין! בלי חשמל!
35. אתה טועה, קוריאני זה הרבה יותר טוב מסיני.
36 DANY. אתה תמיד צודק, במאה אחוז.
40 דני. חבל שאני לא גר שם, בקנדה.
41. אהבל, סגור את פיך המטונף לנצח.
42 מנשה. אתה לא איום, אתה ממש צודק.
רק בנזין! בלי חשמל!
המחיר באירופה נמוך ב-32 אלף ₪.. פשוט לא הגיוני.
הרכב תואם את המחיר באירופה, בישראל זה מוגזם ברמות..
היבואן גם עושה טעות ענקית בתמחור. עדיף למכור הרבה רכבים בפחות מאשר מעט ביותר.. הכלכלן שלהם ישן בעמידה.
גם אם הסינים יציעו טסלות ב100 אלף לא אקנה מהם. חברות הרכב הסיניות שייכות לממשלת סין. מהכסף שהם מקבלים הם בונים צבא והשפעה אנטי-ישראלית. לדוגמא לאחרונה הם החליטו לחמש את איראן במטוסי קרב חמקנים. לקנות מסין היום זה כמו לקנות מגרמניה ב1940.
אם כבר סיני אז רק יד 2 ועדיף שבכלל לא.
מנסיון עם דגמים חשמליים עממיים של הקונצרן , עם מנוע זה, ניתן ללא שום בעיה בנהיגה רגילה לגמרי משולב עיר/ פרברים / מהיר שפוי להוציא 12 קוש ל 100 קמ או 8.5 ואט שעה לקמ אחד. הנתונים במבחני הדרכים רחוקים מלייצג את הממוצע הרגיל וללא ספק מתורגם לרגל כבדה על הדוושה+ רוב המבחן בכבישים מהירים.