דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG4 X-Range (מבחן בזק) - בשם הטווח

Getting your Trinity Audio player ready...

זה עולם מוטורי חדש, בכל מובן אפשרי. כולנו מבינים כי השינוי בטכנולוגיית ההנעה מייצר התאמות מתבקשות בהרגלי השימוש. אבל מהפכת החשמל משנה גם את יחסי הכוחות בין הקטגוריות השונות, נושא שנדמה ונעלם מעט מעיני הצרכן.

בין היתר, עם תחיית קטגוריות שכמעט נעלמו. למשל משפחתיות גדולות שהתעוררה באדיבותה של טסלה מודל 3 ושפע מתחרותיה. וגם משפחתיות האצ'בק, קטגוריה שעדיין נוכחות בה שחקניות רבות-מוניטין כמו פולקסווגן גולף ומאזדה 3, ונראה היה שדינה להכחד.

והנה, בשנה שעברה תפסו בה דגמים חשמליים נתח שוק של למעלה מ-50%. השנה זה כבר מתקרב לשני שליש, ולכך אחראיים שלושה דגמים בלבד: BYD דולפין, אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט) ו-MG4.

האחרונה הובילה את המכירות בקטגוריה בשנה שעברה, והיבואנית מנסה לחזק את כוחה עוד יותר עם שתי גרסאות חדשות שמצטרפות להיצע - גרסת ביצועים בשם X-Power שכבר נבחנה כאן לאחרונה, וגרסת טווח מוגדל בשם X-Range שבה אנחנו נוהגים כעת לראשונה.

האם טווח נסיעה מובטח של 520 ק"מ, הנתון המרשים ביותר בסביבת המחיר של ה-MG, יהפוך את הגרסה הזו לרבת-מכר חדשה?

סיכום: במדד טווח-לשקל, אין ספק שגרסת ה-X-Range היא קלף מנצח ששלפה יבואנית MG. שכן כעת תוכל לפנות גם ללקוחות שעדיין חוששים מגבלות הטווח, מה גם שתוספת הכוח והביצועים משפרת בהחלט את התחושות מאחורי ההגה עם חיבור נדיר בעולם החשמלי בין נהג למכונה.

זו נקודת חוזקה עיקרית ב-4, זו שמבדלת אותה ממתחרותיה המנותקות יותר. וכך גם תוספת של עוד שנתיים לאחריות יצרן מלאה העומדת כעת באופן לא שכיח על שבע שנים.

  • מתחרים: BYD דולפין, אורה 03 (לשעבר פאנקי קאט)
  • מחיר: 164 אלף שקלים
  • טוב: התנהגות כביש, עיצוב, ביצועים
  • בסדר: טווח נסיעה, אבזור
  • טעון שיפור: נוחות בעיר, איכות חומרים, מצב "נהיגה בדוושה אחת"
  • ציון: 7

אבל כל הטוב הזה לא מגיע בחינם. סוללות מוגדלות וחישוקי גלגלים גדולי קוטר, פוגעים בנוחות הנסיעה בעיר, היכן שמכוניות אלה מוצאות עצמן תדיר. וגם, התוספת למחיר צנועה אמנם, אבל בכל זאת מביאה את ה-4 לטריטוריה שבה מככבים רכבי פנאי גדולים ושימושיים יותר.

ומה עם הטווח בפועל? לפחות לפי המדידה שלנו, השיפור לא גדול כפי שהובטח. לא מספיק כדי להצדיק את עליית המחיר ובעיקר הפגיעה בנוחות.

מה שונה: בהשוואה לגרסה הפופולארית של הדגם, שצוידה בסוללות 64 קוט"ש ועדיין נמכרת במקביל, גרסת ה-X-Range נהנית ממערך סוללות מוגדל בקיבולת של 77 קוט"ש. תוספת שאחראית לגידול תיאורטי משמעותי של 85 ק"מ בטווח הנסיעה, שמסתכם כאמור ב-520 ק"מ מרשימים.

בפועל, כמו תמיד, התוצאה שונה. בנהיגת מבחן מתונה ברובה השגנו טווח אמיתי של 405 ק"מ, עם צריכת חשמל ממוצעת של 17.6 קוט"ש ל-100 ק"מ.

כדי לחפות על תוספת הקוט"שים בסוללה, קצב הטעינה המהירה עלה ב-9 קילוואט ועומד כעת על 144 קילוואט. אלא שנתון זה מתקבל לפרק זמן קצר בלבד, כך שאת מבחן הטעינה מ-10% ל-80% סיימנו בתוך 37 דקות. במפתיע, מהר בשתי דקות מנתון היצרן, אך איטי בהשוואה לחשמליות עם סוללות בגודל דומה.

גם המנוע זכה לתוספת כוח, ומציע כעת 245 כ"ס (41+) ו-35.6 קג"מ (10.2+). השיפור הזה מביא לקיצור של 1.4 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש, שאורכת כעת 6.5 שניות. ה-4 היתה זריזה עוד קודם לכן, והשיפור הזה בהחלט ניכר עם תאוצות משכנעות בכל מצב וכרגיל, הורדת כוח יעילה לגלגלים האחוריים. במילים פשוטות, כוח לא יחסר לכם, בשום מצב.

בלימה רגנרטיבית מתאפשרת כבעבר בארבע רמות עוצמה, כולל אחת המותאמת למהירות ולתוואי, וכעת נוספה גם אפשרות חמישית לנהיגה ב"דוושה אחת". אלא שזו מייצרת האטה חזקה מאוד, קיצונית מהמקובל ולא נעימה לשימוש לנהג ובוודאי הנוסעים. הבחירה במצבי הרגנרציה מתבצעת באמצעות מסך המגע (פחות נוח), או בהגדרה של אחד משני כפתורי הבחירה המשתנים על גלגל ההגה.

למסך המגע המרכזי נוספה כעת תמיכה מלאה בעברית - שיפור שרבים יעריכו לאור העובדה שיותר מדי מערכות ברכב, כולל השמע והמיזוג, נשלטות מהמסך בלבד.

הגדלת הסוללות הביאה לתוספת משקל לא גדולה של 76 ק"ג (1,751 ק"ג בסך הכל) שמרוכז כולו בתחתית הרכב, ומסייע בכך להנמיך את מרכז הכובד ולצמצם עוד יותר את הרכינה תחת בלימה ופניה הצנועה ממילא.

אלא שהמשקל הנוסף - ויתכן גם ששינוי כיול קל כדי להתמודד עמו - פגע בנוחות הנסיעה. לפגיעה זו תורמים אגב גם צמיגים בחתך נמוך יותר וחישוקים גדולים יותר - 235/45R18 במקום 215/50R17 בגרסת הבסיס - שינוי שלטעמנו מיותר בעליל.

התוצאה היא שהנוקשות האירופית שהערכנו מאוד בגרסת הבסיס, הפכה לבעייתית וה-4 מתקשה כעת לספוג את השיבושים הנפוצים בעיר. בוסף, תוספת הרוחב לצמיג מייצרת רעש ברור בתא הנוסעים.

מה דומה: אחרי אלפי יחידות שעלו על כבישי ישראל, המראה כבר אינו מסובב ראשים אך עדיין נאה, עם קווים חדים וחרטום נמוך, יחידות תאורה מקוריות וספוילר ייחודי מאחור. תא הנוסעים כולל מסך מגע גדול ("10.25), לוח מחוונים דיגיטלי צנוע מידות ("7) וקונסולה צפה לטובת גלגלת מצבי הנהיגה.

כבעבר ראוי לציין כי שימוש בצבעים כהים בתא הנוסעים יוצר תחושה קודרת (יש אפשרות לגוונים בהירים בתוספת תשלום), ואיכות החומרים סבירה בלבד.

תנוחת הנהיגה טובה הודות למושב נהג תומך והגה בעל טווח כוונון רחב. הפלטפורמה הייעודית ובסיס גלגלים ארוך יחסית (270.5 ס"מ) מקנים מרווח טוב לרגלי הנוסעים מאחור, ואלה נהנים גם מרצפה שטוחה כמעט לגמרי.

מצד שני, חסרונם של פתחי מיזוג מאחור הוא עניין בעייתי למדי בקיץ ישראלי וראוי היה להעניק ליושבים שם גם תאורת פנים*. לתא המטען נפח סביר של 363 ליטר (במפתיע 13 ליטר יותר מגרסת הבסיס) והגישה אליו נוחה.

*הערה: בניגוד לפרסום במקור, יש ידיות אחיזה מאחור.

רשימת האבזור ברכב המבחן כוללת מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, גלגל הגה מחומם, ריפודי דמוי עור עם חימום למושבים הקדמיים וכיוון חשמלי לנהג. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית (גם בנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע בהיגוי לתמרוני חירום והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 77 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 245 כ"ס / 35.6 קג"מ
  • הנעה: אחורית
  • אורך: 428.7 ס"מ
  • רוחב: 183.6 ס"מ
  • גובה: 151.6 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 270.5 ס"מ
  • משקל: 1,751 ק"ג
  • נפח תא מטען: 363 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 6.5 שניות
  • מהירות מרבית: 180 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): חמישה כוכבים
  • מחיר רכב מבחן (בסיס): 165.5 אלף שקל (164 אלף שקל)

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

פורסם לראשונה ב- 22.05.24

למאמר זה התפרסמו 52 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

  • 1. מצהירים על טווח דמיוני 
    דני, 22-05-2024

    ואז בביקורת 100 קילומטר פחות מתקבלת בסלחנות כאילו מדובר על טווח מינורי של נגיד 20 ק״מ פחות מהמוצהר ועוד בנהיגה מתונה...
    הזוייי

    סגור תגובה

  • 2. עוד פעם עבודה בעניים (לת)
    400 ק"מ במקום 520 ?!, 22-05-2024

  • 3. קטע, ג'ילי 460 עם טווח יותר טוב 
    ח., 22-05-2024

    בנסיעה משולבת אני מגיע ל 430 בערך.. ההצהרת טווח של MG הזויה.
    ג'ילי עדיפה בהרבה

    סגור תגובה

  • 4. איציק 
    איציק בלק אנד וייט סביון, 22-05-2024

    הכי הזוי שרכב חשמלי הולך להיכחד בקרוב לטובת רכב מימן אבל חמורים לא מתים רק מתחלפים ויש בישראל ברוך השם הרבה חמורים

    סגור תגובה

  • 5. בישראל 80% מהזמן אתה נוסע עם מזגןעם 
    בעלים של טוסון בנזין, 22-05-2024

    ופה השאלה האמיתית. לא רק לגבי הדגם הזה. מה קורה בפועל, כשנוסעים עם מזגן, אורות, מטעינים את הנייד, הטמפרטורה בחוץ 38 מעלות (משפיע על נצילות הסוללה). בסופו של דבר כנראה שהטווח הראלי של המכוניות החשמליות בתנאי האקלים של ישראל הוא 250 ק"מ ביום טוב.

    סגור תגובה

  • 6. זהירות מלקנות MG 
    דורי, 22-05-2024

    בכתבה שהתפרסמה לאחרונה בכלכליסט סופר שזאת חברה שכמעט לא מוכרת בכלל מכוניות בסין בגלל הפעל מול המתחרות שהן טובות בהרבה, הספק הכי גדול בעולם שלהם... ישראל, אנחנו הפריירים שקונים את השיט הזה.

    סגור תגובה

  • 7. הם מגיעים לטוח המוצהר רק בירידות (לת)
    אאא, 22-05-2024

  • 8. לא מבין איך נותנים מקום לפרסומי הטווח השקריים האלו 
    גיל, 22-05-2024

    צריך לקנוס את כל החברות האלו על פרסום שקרי.

    סגור תגובה

  • 9. יש לי את ה EHS - מערכת מחורבנת, סיוט בנהיגה 
    אזרח, 22-05-2024

    אני עם הרכב EHS כבר כמעט 70000 קמ וחרשתי את כל ההוראות.
    הרכב מכיל מלא דברי םהזוים שחלקם מתוכננים גרוע וחלקם פשוט עובדים גרוע.
    במבחן התוצאה לא נעים לנהוג ברכב ובמיוחד בפקקים.
    משער שאני לא אקנה יותר MG בחיים

    סגור תגובה

  • 10. לא מוכן לחכות חצי שעה ל"תדלוק/טעינה". (לת)
    חשמלי זה רכב לא אפוי, 22-05-2024

  • 11. אפילו בטסלה RWD 
    אלכס, 22-05-2024

    תווך אמיתי זה 300.

    סגור תגובה

  • 12. 30 שעות 
    א., 22-05-2024

    אז מי שנוסע 15000 קמ בשנה יבלה בערך 30 שעות בשנה בתחנת טעינה מהירה?

    סגור תגובה

  • 13. וצריכת דלק מוצהרת 
    משה, 22-05-2024

    לכל המגיבים, אין לי רכב חשמלי וכנראה שלא יהיה בטווח הקרוב אבל בדקתם פעם את הפער בין נתוני היצרן לצריכת הדלק בפועל? ההבדלים עצומים. אז מה חדש?

    סגור תגובה

  • 14. בדרך לאילת רכבים חשמליים נוסעים לאט,חשש אמיתי להיתקע. (לת)
    Avi, 22-05-2024

  • 15. כמו כל רכב בנזין 
    אף מכונית לא עומדת בהצהרות יצרן!, 22-05-2024

    הזוי שזה סוף העולם שרכבים חשמליים לא עומדים בטווח ורגילים זה לא בעייתי בכלל.
    סטנדרט כפול.

    סגור תגובה

  • 16. ביום שסין תשתק את המכוניות שלכםןש 
    שביט, 22-05-2024

    תבינו שלקנות כאלה מוצרים ממדינה עוכרת יראל ואחת שגם בולשת ועוקבת אחרי כל נפיחה שלכם היתה טעות יקרה כואבת. מקסימום קנו משהו בעלי אקפסרס אם אתם מוכרחים

    סגור תגובה

  • 17. נגמר הטרנד... 
    בארה"ב עוברים להיברדי וגז.רק לו על סוללה..., 22-05-2024

    רק בישראל עדיין מתלהבים מחשמלי. בארה"ב 4 חברות ההשכרה הגדולות נפטרות במחירי רצפה מכל החשמליות שלהם - לאחר שגילו שההוצאות שלהם על טיפולים / אחזקה /ביטוח וכו' - עולה על מחירי טיפול למכוניות גז. הם קונים היברדי ומכוניות על גז... במיוחד במדינות קרות בארה"ב, אז ההספק של הבטריה יורד ל75% בצורה אוטומטית.

    סגור תגובה

  • 18. יש גם כאלו שמבטיחות ומקיימות יותר 
    חשמלית, 22-05-2024

    אני עם ליפמוטור. הצהירו 280 קמ .. בפועל 300… עלות 100 אש״ח.
    הבטחות צריך לקיים

    סגור תגובה

  • 19. 1700 מטורף 
    יניב, 22-05-2024

    משקל עצום יחסית לרכב כזה קטן
    חייבים לשכלל את הסוללות

    סגור תגובה

  • 20. ללא מזגן פועל 
    ישראלי_ד, 22-05-2024

    תמיד הטווחים המפורסמים הם עבור נסיעה במישור וללא מזגן פועל וכמובן באור יום.

    סגור תגובה

  • 21. ג'ילי החשמלית היחידה שקיימת את ההבטחות. 
    בעל ג'ילי, 22-05-2024

    ברשותי ג'ילי עם טווח של 460 קילומטרים. אני נוסע עליה כבר שנה וחצי , ותמיד מגיע לטווח המוצהר ולפעמים אפילו יותר ,(תלוי באופי הנהיגה).

    סגור תגובה

  • 22. לא מדויק בלשון המעטה .. 
    האס, 22-05-2024

    נדמה כי מה שכתב את הביקורת אינו מבין מה משמעות הנהיגה ברכב חשמלי הנהיגה בפדל אחד היא מדהימה ורק מי שאינו יודע להשתמש בה גורם לתגובות אותם הוא תיאר
    דגם הלקצורי עליו אני נוהג קרוב לשנה מגיע לנתונים מרשימים של 370 קילומטר עם מיזוג ובנהיגה על כביש מהיר במהירויות של 120 כשאפשר
    בקיצור לקח רכב לסיבוב כותב ביקורת מלאה באי דיוקים

    סגור תגובה

  • 23. רכב חשמלי 
    Mr Big, 22-05-2024

    כאחד שברשותו רכב חשמלי,בחנתי את הBYD,MG ,GELLY.
    הנוחות והטווח בג'ילי עולה על כולן
    הגודל BYD מעט מצועצע לטעמי
    נשאר היופי והפוזה לMG איכות החומרים בינונית.
    במחיר הזה ניתן לקנות את הדגם המפואר והטווח הגדול של ג'ילי שעדיף בהרבה

    סגור תגובה

  • 24. יש לי סקודה אניאק במזג אוויר עד 23 24 מעלות מגיע כמעט לטווח המוצר 520 קמש אוטו מצויין 
    רומי, 22-05-2024

    עלות 500 קילומטר נסיעה בקושי 50 שקל 100 קילומטר פחות 100 קילומטר יותר זה שטויות מגיע לאילת חופשי רמת הגולן הלוך חזור אין שום בעיה

    סגור תגובה

  • 25. מסובב ראשים? 
    עידן, 22-05-2024

    מסובב ראש לראות מה זה הכיעור הנורא הזה. עיצוב של לאדה צולעת

    סגור תגובה

  • 26. 17 קמ לקוט"ש זו צריכה גבוהה 
    ב, 22-05-2024

    או שהנהג קל על הדוושה או שהרכב אינו חסכוני (אווירודינמיקה גרועה, רגנרציה בעייתית וכו').

    סגור תגובה

  • 27. לא מצליח להבין את נושא המיזוג 
    אסי, 22-05-2024

    בכל כתבה על הרכב מציינים את זה. יש לי את הרכב כבר לפני הקיץ הקודם, עומד לפעמים בשמש הקופחת, ואני לא מצליח להבין, אחרי דקה כל הרכב קופא כולל מאחורה ללא פתחים מאחורה, אז ממש לא ברור

    סגור תגובה

  • 28. לכל המלעיזים  
    בעל mg, 22-05-2024

    יש לי mgמארוול פרפומנס
    נוסע בנסיעה רגילה מהירות 80-120 ופקקים עם מזגן מעל 300 ק"מ
    וזה רכב 4×4 עם 3 מנועים
    כשיש לכם מטען חשמלי ביתי אז אתם רגועים
    תפסיקו אם התגובות המפגרות
    אתה נוסע מעל 300 קמ עם פקקיםמומזגן ב40 שח
    כשבבנזין זה לפחות 300 שח
    מי נוסע כל יום 300 ק"מ
    מתכוון נסיעה פרטית
    בחייאת תפסיקו עם התגובות חארטה
    רכב חשמלי משתלם אם יש לך מטען חשמלי בבית
    בבית
    ולגבי mg אחלה רכב
    תפסיקו לדחוף תגילי או byd שגם הם רכבים טובים
    אבל תכלס mg כבר שנים בשוק
    לא 3 שנים בקושי כמו הגילי והbyd

    סגור תגובה

  • 29. בפועל באביב ובקיץ הישראלי 
    DANY-FROM-TORONTO, 22-05-2024

    77 קוטש הופכים לפחות לחצי בעקבות הפעלת מזגן, חום גבוה בחוץ. בחורף אמנם יש מזגם אך גם תנאי הדרך מקטינים ניצולת אך עדיין, נסיעה במהירות נמוכה בבנזין הרבה יותר מבזבזת אנרגיה (בגלל ההילוך הנמוך) בניגוד לחשמלי שגם אם תגלוש שעה או תיסע את אותו המרחק על 90 קמש, ככל הנראה יתבזבז לך בערך אותה אנרגיה מהבטריה.

    סגור תגובה

  • 30. MG4 X-Range (מבחן בזק) - בשם הטווח 
    DANY_FROM_TORONTO, 22-05-2024

    אני לא יכול לענות לכל כך הרבה אנשים כי יש יותר מדי מכם. כבר הבטחתי לכולכם שאבקש מהשכן ממול אותנו לקחת אותי לנסיעה בטסלה 3 שלו וזה מה שמדדתי לגבי קרינות.
    אני חוזר על הסטנדרטים העולמיים שנמדדים במיליגאוס.
    0 - 2 = בדירה ובבית.
    עד 4 = מקובל.
    מעל 6 = מסוכן לגוף.
    הטסלה עובדת על מערכת 350 וולט = אופייני.
    המידות היו בגובה החזה = קרוב לראש.
    המדידות תלויות במהירות של כל מכונית חשמלית ובמקרה הזה זו הייתה הטסלה. מדדתי את המדידות הבאות במיליגאוס:
    ב-50 ק"מ = 4.
    ב-60 ק"מ = 8.
    ב-100 ק"מ = 80.
    כולכם יכולים לראות שה-8 כבר מסוכן ב-60 ק"מ. 80 הם מאוד מאוד מסוכנים לגוף האדם וחיות המחמד.
    מדדתי כמה שנים בלינקולן שעובד על מערכת 12 וולט. מדדתי עד 40 מיליגאוס בין הברכיים = לא קרוב לראש. היום אני אמדוד בבנטלי = 12 וולט.
    יש הבדל עצום בין מערכות 350 וולט ל-12 וולט.
    לכמה מכוניות מרצדס, קוריאניות וסיניות יש מערכת 800 וולט. אני מקווה שכולכם מבינים את המשמעות של מערכות המתח הגבוהות האלה.
    מה התשובות של כולכם המכורים למכוניות חשמליות?
    כל מי שקונה מכונית חשמלית חייב להיות טיפש בהחלט כדי לקנות מכונית חשמלית. נְקוּדָה.
    זו הסיבה שאני ואשתי והרבה אנשים מחזיקים במכוניות בנזין = לא לא ולא למכוניות חשמליות!
    אבל הפתרון הטוב יותר הוא סוללות הנתרן שישמשו בקרוב.
    הקוראים שטוענים שהגיעו למרחק הנסיעה המוצהר הם שקרנים. המרחק הזה קצת מזויף במכוניות בנזין אבל לא כמו במכוניות החשמליות.

    סגור תגובה

  • 31. בעל mg4 
    מוקי, 22-05-2024

    קניתי אותו כניסוי, צעצוע נוסף לרכבי הבנזין. מאז משתמשים כמעט רק בו. נהיגה כיפית. נוח, מהיר שחבלז, יושב מצוין על הכביש, שווה כל אגורה!
    ו 10 אג' לקמ.....

    סגור תגובה

  • 32. לקשרי ע 
    יניב, 22-05-2024

    אני בעלים של MG4 מינואר, רוב הזמן נוסע לבד + ציוד עבודה (כ 50 ק"ג) ולעיתים עם ילד.
    הרכב עומד בצפייה וסוגר סביב ה 400 ק"מ, כ 15.5 קו"ש ל 100 ק"מ. מאוזן עירוני / כביש מהיר. בימי החורף הקשים היתה צניחה לאזור ה 350 ק"מ.
    הגעתי גם ליום של 380 ק"מ ללא טעינה ובלי חרדה. (המכוון הראה שאני מגיע). רכב שנותן תמורה מצויינת למחיר. והבעיה המרכזית שלו (בדומה לרכבים חשמלים אחרים) חיישנים שמתערבים בנהיגה שלא לצורך.

    סגור תגובה

  • 33. הסבר על מזגן ברכבים חשמליים 
    ציני1, 22-05-2024

    בניגוד לרכב עם מנוע בעירה פנימית, שם המדחס של המזגן מחובר למנוע ופועל לפי מהירות הסיבובים של המנוע, ברכב חשמלי המזגן פועל על חשמל מהסוללות ויכול לקרר מהר גם כשהרכב עומד.

    בגדול ברוב הרכבים צריכת החשמל של המזגן לשמירה על הקירור היא כ1kW (קצת יותר ברכבים עם גג שמש ענקי), כך שבנסיעה של שעה המזגן ישתמש בכקוט"ש אחד, כך שאם יש ברכב סוללה של 77 קוט"ש מדובר ב1.3%
    לעומת זאת כשאתם נכנסים לרכב שעמד בשמש ביום חם, המזגן יעבוד במשך כמה דקות בהספק גבוה בהרבה של 3 עד 5 קילו-וואט, אבל בגלל שזה רק לכמה דקות מדובר תוספת של כ0.25 קוט"ש בלבד.

    הערה: ביום חמסין כבד של 40 מעלות ושמש ישירה, צריכת החשמל לקירור יכולה להגיע אפילו ל2 קילו-וואט.

    לסיכום: ביום חם של הרבה שעות נסיעה (אחרת לא אכפת לכם מהטווח) הטווח ירד בין 5% ל10%

    סגור תגובה

  • 34. טווח 
    פינוקיו, 22-05-2024

    טוב שלא הבטיחו טווח של 1000 קמ

    סגור תגובה

  • 35. MG4 X-Range (מבחן בזק) - בשם הטווח 
    DANY_FROM_TORONTO, 22-05-2024

    באתי מנהיגה בבנטלי. מדדתי באפס קמ"ש ו-50 ק"מ לשעה ו-60 קמ"ש.
    מדדתי קרינה בין הברכיים וליד הראש.
    ב-0 = 2 מיליגאוס.
    במהירות 50 קמ"ש = 4 מיליגאוס.
    במהירות 60 קמ"ש = 8 מיליגאוס.
    ליד הראש:
    ב-0 = 1 מיליגאוס.
    במהירות 50 קמ"ש = 2 מיליגאוס.
    במהירות 60 קמ"ש = 6 מיליגאוס.
    המסקנה היא שהמדידות הללו נמוכות בהרבה מהלינקולן.
    33. אתה טועה לגבי רכב עם מנוע בעירה פנימית. גם הליקולן וגם הבנטלי מתקררים מיד לאחר התנעת המנוע.
    מה הכישורים שלך שגורמים לך לדעת על kw/h וצריכת חשמל?
    אל תגיב לפני שאתה יודע את העובדות = מציאות!

    סגור תגובה

  • 36. בזבוז זמן וכסף. 
    יוסף, 22-05-2024

    תרשמו לפניכם שבעוד 5 שנים בעלי הרכב החשמלי ימלאו את הכנרת בדמעותיהם. יקרם מידי, טכנולוגית לא בשלים. תלויים במס מדינות טוטליטריות לחומרי גלם. קרינה מסוכנת. הטווח ירד וירד עם הזמן ומשומשות הטווח יהיה נמוך וגם המחיר. עודף יהירות של יצרנים לדחוף טכנולוגיה, מחירים גבוהים. תשתיות יקרות ורווח מופרז.

    סגור תגובה

  • 37. MG4 X-Range (מבחן בזק) - בשם הטווח 
    DANY_FROM_TORONTO, 22-05-2024

    מספר 33 לא עונה לי כי הוא לא ענה על השאלות שלי. שַׁקרָן. אתה יכול להציל את עצמך על ידי תשובות לשאלות שלי
    36 יוסף. אתה כל כך צודק כי רוב האנשים יקנו מכוניות בנזין.

    סגור תגובה

  • 38. מסכים לגמרי עם תגובה 28 
    פאוזי, 23-05-2024

    רכב חשמלי כדאי וכיף לנהיגה למי שיש לו עמדת טעינה ביתית, תפסיקו עם הח'ארטות על רכבים חשמליים, אתם פשוט לא מבינים במכוניות. אפס רעש וויברציה, ביצועים זמינים, ואבזור שכיף להשתמש. תם עידן הבעירה הפנימית, תפנימו כבר....

    סגור תגובה

  • 39. נסעתי באם ג'י באוגוסט האחרון 
    ערן, 23-05-2024

    לקחתי את הדגם הקודם (בנזין) באיטליה ל10 ימים. הוא היה אפס קילומטר. אוטו מרגיש שעבר תאונה וחיברו אותו מחדש. משהו כל הזמן הרגיש לא טוב, הגה מושך, סחיבה ממוצעת. למראית עין הכל נחמד פלוס. כשמשתמשים בו, בואו נאמר, זה רכב לא בשבילי.

    סגור תגובה

  • 40. עוד פעם סיני וסיני וסיני 
    מימי, 23-05-2024

    לפני 10 שנים אם היו אומרים לכם לקנות רכב סיני אנשים היו בורחים, עכשיו פתאום זה טרנד. למה? כי לאנשים פה אין הרבה שכל.

    סגור תגובה

  • 41. MG4 X-Range (מבחן בזק) - בשם הטווח 
    DANY_FROM_TORONTO, 23-05-2024

    38. אתה צודק רק באופן חלקי שאין רעש ורטט. the restr = שגוי. אני ואשתי מקבלים תגובות מיידיות ממכוניות הבנטלי, לינקולן וממכוניות הפוקוס. יש רטט במכוניות רגילות.
    חלק מהאביזרים מסוכנים = התצוגה המרכזית המופעלת ביד = מסוכנת מאוד הגורמת למוות לפי ה-NHTSA.
    בעיות נוספות: המחיר הגבוה יותר של המחיר ההתחלתי. קרינות מהסוללות שמדדתי אתמול בטסלה 3. סוללות הדורשות החלפה לאחר 5 שנים ויותר.
    אתה מדבר שטויות ולכן אל תגיב לפני שאתה יודע את המציאות.
    39. עסק איטלקי טיפוסי. מכונית אסורה לעלות על הכבישים כאשר היו לה תאונות שהרסו את השלדה. היה לי ביואיק לסבר משנת 2000 ונהג גרם לזה להיות הריסות. זה הרס את השלדה כל כך גרוע שהביטוח שלי סירב לשלם עבור התיקונים ושילם את המחיר הנותר שלו וקניתי את ה-lincoln 2007.
    כמובן שזה קנדה וארה"ב וזו לא איטליה.

    סגור תגובה

  • 42. עם הג'ילי אני מייצר טווח טוב יותר 
    אורי, 23-05-2024

    אני עם הג'ילי בדרך כלל עומד על 16 קילו וואט ל 100 קמ. בתקופה האחרונה אני נוסע יותר מתון והתוצאה 15.6 ל 100 קמ

    סגור תגובה

  • 43. מיכאל  
    טווח תלוי בנהג, 23-05-2024

    מאד תלוי באופי הנהיגה!
    אני עם הגרסה הקודמת עם טווח מוצהר של 435
    בנהיגה רגועה על מצב eco אני מקבל אפילו יותר מהטווח המוצהר
    משהו כמו 450-460...

    סגור תגובה

  • 44. לא ולא 
    שו, 27-05-2024

    יקר,פחד אימים

    סגור תגובה

  • 45. לפעמים כל המוסיף גורע 
    עושה חשבון, 01-06-2024

    תוספת הסוללה הוסיפה משקל שגרע מהיכולת הכללית ולא הוסיף לה .

    סגור תגובה

  • 46. מוזר 
    אא, 12-07-2024

    בשני מבחני רכב. היא עשתה 480ק"מ ו490ק"מ, וזה בזכות מערכת קירור. לסוללות. אני כבר לא יודע מי משקר.

    סגור תגובה

  • 47. חודש עם הרכב 
    אלי, 16-07-2024

    מופתע מה APC בקיץ עם מזגן באיזור 14.5. רכב עם המון כוח נוסע באקו רוב הזמן. מולטימדיה טעונה שיפור אפליקציה מאוד בעייתית על הגבול שלא באמת עובדת. נהנה ממנו בסך הכל.

    סגור תגובה

  • 48. משוב מקוהה 
    אאא, 23-07-2024

    בניגוד לכתוב בכתבה הרכב נוח מאוד גם בעיר )כיול מצויין! מי שנוסע רגוע ברגנרציה גבוהה נושק ל500 ק"מ. מזגן חזק. יש לאוטו כח מטורף.

    גלגל הילוכים מטופש ולא נוח., תקרה נמוכה יחסית, תא מטען בינוני.

    סגור תגובה

  • 49. מבחן דרכים מול המציאות 
    חיים פ., 31-08-2024

    לכול מי שמתרעם על נתוני צריכת החשמל/ צריכת דלק במכוניות רגילות במהלך מבחני הדרכים ראוי שיקח את זה בפרופורציות מתאימות. מבחני הדרכים ובמיוחד ההשוואתיים( שמשום מה ממש נעלמו מנוף עיתונאות הרכב המקומית) לא משקפים כהוא זה את העולם האמיתי, זה שהמשתמש הממוצע יצליח לחלוב. על כול נתון שמציגים במבחני הדרכים אפשר בשקט להוסיף 15-20 אחוזים בעולם האמיתי. כמו כן, מכוניות חשמליות והברידיות יציגו טווחים טובים יותר בנסיעות עירוניות/ פרבפריות בעוד המכוניות בנזין/ דיזל רגילים יציגו נתונים טובים עד מעולים בשיוטים בינעירוניים בעוד שבעיר המצב ידרדר ב 100 אחוז ברכבי בנזין ו 40-50 אחוז הרכבים עם מנועי דיזל.

    סגור תגובה

  • 50. ל 2 
    מושיק החתול , 29-09-2024

    זו לא עבודה בעיניים זה חוסר הבנה של תקן ה WLPT...תוריד ממנו 100קמ ובזה תגיע לטווח ראלי בכל רכב חשמלי

    סגור תגובה

  • 51. ONE PEDAL DRIVE 
    אודי, 24-06-2025

    אופן התגובה של המערכת one pedal drive היא לא פחות ממושלמת. אין צורך לעזוב את הפדל לגמרי אלא לפי הצורך. אם ברצונכם עצירה מתונה, למשל לפני רמזור שחררו מעט את הפדל, או את כולו בזמת בלימה קצרה.
    בקיצור אין צורךכלל בפדל של המעצורים (breaks). חווית נהיגה אמיתית.

    סגור תגובה

  • 52. חידוד בעל הרכב 
    חצי שנה עם XRANGE, 14-10-2025

    רכב נהדר, אני מגיע ממכוניות מעט יותר ספורטיביות אז המשקל מורגש, גם אם הוא בתחתית ברכב
    רכב מאוד יציב ומאוד חזק, טכנולוגיה שעובדת מצוין, כמובן שפחות מהגרמניות או טסלה (בכל זאת, אין מה להשוות)
    בואו תמצאו רכב יותר טוב במחיר הזה. טווח הגעתי ל480 עם מזגן ואנשים ברכב מהירות 100.
    בלי קשר, למי אכפת מטווח? אם אתם נוסעים 400 ביום תקנו דיזל. למי שאין עמדת טעינה ביתית לא צריך חשמלית זה מיותר ולא שווה את זה.
    אני נוסע 65 קילומטר ביום ולא חושב בכלל על הטווח
    פעם בשבוע הרכב מציע לטעון אז אני מחבר עד 80% (שכמובן נשלט מהאפליקציה של הרכב)
    נוסע כמו בכל רכב הנעה אחורית עם מומנט וכוח עצומים (הכל יחסי). מחליק בכיכרות ונוסע בכביש מהיר עם חיוך ענק. רכב לא מוערך מספיק, באמת
    רכב סיני בלי שטיקים של רכב סיני (אין דברים מטומטים כמו עוזר AI)

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה