דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

MG4 מרחיבה היצע: עם יותר טווח והרבה יותר כוח

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ה-4 של MG היתה המשפחתית-האצ'בק הנמכרת ביותר ב-2023
  • כעת מצטרפות שתי גרסאות חדשות להיצע המקומי
  • מחיר הכניסה עלה ל-153 אלף שקלים

עוד אופציות: את השנה שעברה סיימה MG4 החשמלית כמשפחתית האצ'בק הנמכרת ביותר בישראל, מעל להיטים ותיקים כמו מאזדה 3 או פולקסווגן גולף. השנה היא משתרכת בינתיים מאחורי BYD דולפין שמציגה נתוני מכירות משמעותית גבוהים יותר. אבל יבואנית MG תנסה לתת לכך מענה עם צמד גרסאות חדשות.

ה-X-Range שתעלה 164 אלף שקל מצוידת בסוללה מוגדלת, עם קיבולת של 77 קוט"ש לעומת 64 קוט"ש בגרסת ה-Luxury (153 אלף שקלים), שתישאר היחידה בהיצע מהמגוון הקודם לאחר הפסקת שיווק גרסאות Comfort ו-Standart. טווח הנסיעה ב-X-Range זכה לתוספת של 85 ק"מ ויעמוד על 520 ק"מ - הטווח הגדול ביותר בישראל לרכב במחיר הנמוך מ-200 אלף שקלים.

בנוסף, גם הביצועים שופרו, עדיין עם מנוע בודד מאחור אך עם הספק של 245 כ"ס (41+) שמאפשר לקצץ את הזינוק למאה קמ"ש ל-6.5 שניות (1.4-) ולהעלות את המהירות המרבית ל-180 קמ"ש (20+). קצב הטעינה המהירה עלה ל-144 קילוואט (9+), ומשך הטעינה מ-10% ל-80% יעמוד על 39 דקות.

חשמלית חמה: לצידה של גרסת הטווח המוגדל  הושקה גם גרסת ביצועים בשם X-Power במחיר של 174 אלף שקל, בה נהגנו בלעדית לאחרונה. כאן ההנעה היא כפולה עם מנוע אחורי בהספק של 231 כ"ס, מנוע קדמי עם 204 כ"ס והספק משולב של 435 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.8 שניות בלבד, בעוד המהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש.

לטובת שיפור היכולת הדינאמית בוצעו שינויים במערכת המתלים עם קפיצים ובולמי זעזועים קשיחים ב-25% ומוטות מייצבים עבים יותר, בלמים גדולים יותר בכל קצה (345 מ"מ), צמיגים רחבים יותר (235/40) וכיול מחודש להיגוי.

מנגד, הסוללה כאן זהה לגרסאות הוותיקות עם קיבולת של 64 קוט"ש, מה שאומר שטווח הנסיעה המוצהר יעמוד על 385 ק"מ בלבד - נתון שיתגלה ללא ספק כמגביל עבור נהגים שירצו לנצל את הביצועים הספורטיביים. קצב הטעינה המהירה עומד על 140 קילוואט, כך שמילוי מ-10% ל-80% יארך 35 דקות.

מה עוד צריך לדעת: מפרט האבזור של צמד הגרסאות החדשות דומה לזה של גרסת ה-Luxury המוכרת, עם חישוקי "18 קלים, מסך מגע בגודל "10.25 עם קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, ריפוד בד משולב דמוי עור, מושב נהג חשמלי, חימום לגלגל ההגה ולצמד המושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית לסלולרי ומצלמות היקפיות.

מפרט הבטיחות כולל בין היתר בלימה אוטונומית הפעילה גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.

בנוסף הכריזה יבואנית MG על הרחבת תקופת האחריות לדגמי המותג ל-7 שנים או 150 אלף ק"מ, לעומת 5 שנים עד כה. האחריות המורחבת תחול גם על דגמים חשמליים שהגיעו ארצה במהלך השנה שעברה.

גרסת X-Power הבכירה כוללת בנוסף גם תצוגת מסלול עם מדידת זמני הקפה ומד כוחות G, בקרת שיגור, ריפוד משולב אלקנטרה וקאליפרים כתומים במערכת הבלימה.

מה אנחנו חושבים: פלטפורמות חשמליות-יעודיות מאפשרות להתאים מגוון רחב של מנועים וסוללות לכל דגם, ונראה כי MG ניצלה את היכולת הזו עד תום. ה-4 המשפחתית משווקת כעת בישראל בשלוש רמות הספק שונות לבחירה ועם שני נפחי סוללה, מגוון שיכול להתאים כמעט לכל צורך אפשרי.

גם המחיר נותר תחרותי, ויכול לאתגר לא מעט מתחרים - החל מדגמים סיניים בסיסיים שנמכרים בזול, ועד לדגמי ביצועים עתירי הספק ויכולות. רק שילוב אחד חסר לנו בארסנל - כזה שכולל את צמד המנועים של ה-X Power עם הסוללה הגדולה של ה-X Range. אולי בהמשך זה עוד יקרה.

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה