דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: קדילאק ליריק
  • מתחרים: ב.מ.וו iX, מרצדס EQE SUV
  • מתי אצלנו: תחילת 2025
  • מחיר משוער: כ-600 אלף שקל
  • בעד: אבזור, איכות תא נוסעים, בידוד רעשים
  • נגד: תפעול, ביצועים, איכות נסיעה

בגדול: הליריק היא חשמלית ראשונה של קדילאק, שהוצגה עוד ב-2020 עם כוונות להתחיל שיווק שנה לאחר מכן. אלא שמגפת הקורונה עיכבה את עלייתה לכבישי צפון אמריקה עד 2022. ורק כעת היא מתחילה שיווק גם באירופה, סנונית ראשונה במתקפת חשמליות מתוכננת של מותג היוקרה האמריקאי, הכוללת בעתיד גם אופטיק, ויסטיק ואפילו אסקלייד IQ.

כל המוזכרות הן חלק מאסטרטגיה שמובילה מארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, לפיה יציע הקונצרן דגמים נקיים מזיהום בכל קטגוריה, ותחת כל מותגי ענקית הרכב האמריקאית.

מיצובה באירופה די ברור. כמו דגמי הבנזין של המותג בעבר וכיום, היא אמורה להציע אלטרנטיבת פסים וכוכבים לרכבי פנאי-יוקרה גרמניים כמו ב.מ.וו iX ומרצדס EQE SUV, התמודדות שבעידן הבנזין לא צלחה עד היום למרות אינספור ניסיונות.

ולפני שהיא נוחתת אצלנו קפצנו לגרמניה כדי להתנסות בה לראשונה, ותוך כדי לנסות ולענות על השאלה הגדולה והחשובה כולן - האם יש לה סיכוי?

עיצוב ותא נוסעים: הליריק הייתה ראשונה בקו העיצוב העדכני שמאפיין כיום את דגמי קדילאק. ולמרות שהוצגה לפני כחצי עשור, היא עדיין מרשימה, מיוחדת ובולטת על הכביש מבלי לזעוק "אני חשמלית" כמו חלק ממתחריה.

מלפנים עם סבכה אטומה-גדולה, יחידות תאורה מרשימות בעיצוב בומרנג ואחוריים המשתפלים בחדות מטה לטובת מראה דינמי. יש גם ספוילר גדול בקצה דלת תא המטען, עם פנס בלימה במרכזו, אבל אין מגב לשמשה האחורית, כמקובל בחשמליות שמקריבות את הנוחות והבטיחות על מזבח האווירודינמיקה. עוד בהקשר זה - ידיות פתיחת דלתות נשלפות, מנגנון שמנסה לחקות את טסלה, אבל עם הפעלה חשמלית פחות נוחה.

סביבת הנהג כוללת מסך רחב מידות ("33) המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע מרכזי הנשלט גם על ידי חוגה (מיותרת), ואפילו מסך מגע נוסף משמאל לשליטה באורות, מחשב הדרך ותצוגת לוח המחוונים.

התפעול סביר, בין היתר כי קדילאק השכילה לשמור על מתגים פיזיים לבקרת האקלים. בורר ההילוכים ממוקם מימין להגה ומפנה מקום לתא אחסון גדול בין המושבים הקדמיים ומגירה נשלפת בקונסולה המרכזית. אבל לא ברור מדוע נבחר מנגנון חשמלי לפתיחת לתא כפפות, רק ממסך המגע ורק בעת עצירה.

איכות החומרים גבוהה, עם דיפוני עור בכל פינה, אבל פחות אהבנו את פס הפלסטיק בחלקו העליון של ההגה המשמש בגרסאות האמריקאיות למערכת נהיגה אוטונומית (2.5) "סופר-קרוז" שאינה פעילה באירופה. המושבים נוחים למדי, עם כיוון חשמלי, עיסוי, חימום ואוורור, אבל חסרי תמיכה מספקת בגוף, ותנוחת הנהיגה אינה גבוהה ושלטת כמו במתחרים.

בהשוואה לב.מ.וו iX הליריק ארוך ב-5 ס"מ (500.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ (309.5 ס"מ) ובהתאם מרחב המחיה לצמד נוסעים מאחור נדיב למדי, עם תנאי שירות הכוללים שליטה נפרדת במיזוג, צמד שקעי USB ושקע חשמל. תא המטען גדול מהמתחרה הבווארי ב-88 ליטר (588 ליטר), אבל בשונה מהמקובל בחשמליות מודרניות, אין תא נוסף מלפנים.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מנועים וביצועים: בשונה מצפון אמריקה שם משווקת גם גרסת הנעה אחורית בסיסית, בגרמניה ואצלנו תוצע רק הנעה כפולה ו-528 כ"ס. ההספק המרשים לא מתבטא בנתוני ביצועים: 5.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, הם די והותר לכל שימוש היגיוני, אבל הם גם 0.7 שניות יותר ממה שיקח ל-iX ברמת הספק מקבילה לסיים את המיאוץ הקלאסי.

מצד שני, עם מאות כוחות הסוס, אין כל בעיה לשייט במהירות מרבית (180 קמ"ש) על האוטובאן או לטפס לאלפים עם תפוסת נוסעים מלאה. ובכל זאת, אין כאן את תחושת הכוח המפלצתי לו ציפינו מנתון ההספק.

מערכת הבלימה הרגנרטיבית לא מרשימה וכוללת שלושה מצבים בלבד. הראשון מאפשר גלישה בדומה לעזיבת מצערת ברכב בנזין והשניים האחרים אגרסיביים למדי ומחייבים רגל עדינה בעזיבת המצערת כדי לא לגרום בחילה לנוסעים. התפעול מתבצע באמצעות מתג זעיר במסך (מומלץ לוותר), או באמצעות מנוף משמאל להגה המשלב עוצמה מלאה, סידור שרחוק מלהיות נוח.

סוללת 102 קוט"ש ענקית אמורה להציע 530 ק"מ תיאורטיים, 100 ק"מ פחות מהמתחרה ממינכן. אך תנאי המבחן (בעיקר טמפרטורה נמוכה) מנעו אפשרות לבצע מהימנה של צריכת החשמל בתנאים "ישראליים". טעינה מהירה (190 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-27 דקות.

נוחות והתנהגות: הליריק הוא דגם חשמלי ראשון של GM המבוסס על פלטפורמת אולטיום הייעודית לחשמל, והמשמשת כיום את מגוון דגמיה הנקיים מזיהום. במפתיע, מערך המיתלים פשוט, ללא קפיצי אוויר בדומה למתחרים הגרמניים. אפילו בולמי זעזועים אדפטיביים שמציעה קדילאק בדגמי הבנזין, לא עשו דרכם לגרסה החשמלית. כן בוצע כיול ייעודי של המהנדסים לכבישי אירופה, כך מבטיחה היצרנית.

על כבישי גרמניה המצוינים נוחות הנסיעה טובה יחסית, אך היא בוודאי לא מאתגרת את מערכות המתלים המתקדמות של המתחרים. כן מרשים הוא בידוד רעשי דרך ורוח יוצא דופן, בין היתר הודות לשמשות כפולות ומערכת ביטול רעשים באמצעות יצירת הד חוזר ממערכת השמע של AKG עם 19 רמקולים כולל במשענות הראש של הנהג והנוסע.

היכולת הדינמית בטוחה וצפויה, מבלי להעניק תחושה מגושמת לה ניתן לצפות ממשקל עצמי הנושק ל-2.8 טון. זוויות הגלגול צנועות והאחיזה גבוהה, בין היתר הודות לצמיגים סופר איכותיים לנהיגת חורף (קונטיננטל ווינטר-קונקט) ומערכת הנעה המורידה ביעילות את הכוח לאספלט ביציאה מהפניה.

ההגה מרגיש קל וחסר תחושה גם במצב הספורטיבי. דוושת הבלם, השולטת במערכת של ברמבו האיטלקית (345-390 מ"מ לפנים-אחור), סובלת מתחושה דו-שלבית הנפוצה במערכות המשלבות אגירת אנרגיה.

סיכום: אילו היה מגיע לפני שנים כמתוכנן, הליריק יכול היה להקדים את הגרמנים ולהיות אחד המרשימים בקטגוריה, שכללה באותה תקופה את אודי e-tron (Q8 e-tron כיום). אבל קצב הפיתוח המהיר של תעשיית הרכב בעידן החשמל גורם לכך שדגמים חדשים מתיישנים במהירות שיא.

כרגע הוא מביא את יתרונותיה המסורתיים של קדילאק מול הגרמנים, בדמות ממדים גדולים יותר ואבזור עשיר. אבל ממש לא בטוח שזה מספיק. מערכות ההנעה והמכניקה המתקדמות שמשלבת GM בדגמים חשמליים אחרים, לא מוצעות כאן, וזה ניכר. ואם תג המחיר בארץ יעקוב אחר הגישה בגרמניה ובבריטניה, שם הוא גבוה מזה של ב.מ.וו iX בסיסי, המשימה המקומית תהיה קשה עד בלתי אפשרית.

  • מנוע: חשמלי
  • מצבר: 102 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 528 כ"ס / 62.2 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 500.5 ס"מ
  • רוחב: 197.7 ס"מ
  • גובה: 162.3 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 309.4 ס"מ
  • משקל: 2,774 ק"ג
  • נפח תא מטען: 588 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 5.3 שניות
  • מהירות מרבית: 210 קמ"ש
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחנה
  • מחיר משוער: 600 אלף שקל

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 45 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. סיני בשליש מחיר עדיף. עבר זמנה. (לת)
    יוסי, 17-12-2024

  • 2. מחיר 
    דניאל, 17-12-2024

    אך 600אלף?אך מגיעים למחיר כזה?מוגזם לגמרי

    סגור תגובה

  • 3. קקה-דילאק 
    וול בו. , 17-12-2024

    קקהדילאק… גם בחינם לא לוקח.

    סגור תגובה

  • 4. יובל 
    גם לא בחצי מהמחיר, 17-12-2024

    יבואנים ויצרנים איבדו את השפיות
    600 פאקינג אלף שח

    סגור תגובה

  • 5. אולי ברבע המחיר 
    אלי, 17-12-2024

    הייתי חושב עליה אולי ב- 150000 עד 200000. כל אגורה יותר בזבוז כסף.

    סגור תגובה

  • 6. אמינות נמוכה 
    בוחריס, 17-12-2024

    "קונסומרס ריפורט" האמריקאי מצביע על בעיות אמינות קשות

    סגור תגובה

  • 7. Cadillac 
    minus one, 17-12-2024

    better then buying Chinese garbage, and supporting the USA economy making America great again. plus you have something nobody else have.

    סגור תגובה

  • 8. נסיעה בפדל אחד! 
    גד, 17-12-2024

    די ברור שהבודק (כנראה הלא מוסמך) פשוט לא יודע לנהוג ברכב חשמלי עם דוושה אחת... שזה לדעתי בטיחותי הרבה יותר וכמובן מענג ממש... אם לא ידעתם חצי גז זה בעצם סוג של בלימה... ברכב עם דוושה אחת אז כן לוקח 5 דקות ללמוד להנות אבל התמורה שווה, ובטיחותית וחוסכת כסף כי רגנרציה גבוהה...

    סגור תגובה

  • 9. מחיר לא הגיוני 
    אברהם, 17-12-2024

    יצרני המכוניות והיבואנים השתגעו לגמרי. על כל זה תוסיפו את המיסים בארץ ורכב יעלה כמו דירה עוד מעט.

    סגור תגובה

  • 10. "5.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, הם די והותר לכל שימוש היגיוני, אבל הם גם 0.7 שניות יותר ממה שיקח ל-iX ברמת הספק מקבילה לסיים את המיאוץ הקלאסי." 
    טומי, 17-12-2024

    מספיק כבר עם ה 0-100.
    שימוש הגיוני ? מי משתמש בזה ובמה זה מועיל או מראה על איכות הרכב ?

    סגור תגובה

  • 11. קדילאק מאז ומתמיד עם מנועים אמינים 
    קאדי, 17-12-2024

    הדימוי כאן שהגרמניות אמינות וטובות הוא שגוי מיסודו. לקדילאק מנועים אמינים בהרבה ומסוגלים לנסוע גם מיליון קמ בקלות. כמו כן נוחות הנוסעים אף היא טובה בהרבה מהגרמניות.

    סגור תגובה

  • 12. מכוער !!! 
    יואב ש , 17-12-2024

    צריך להיות אדיוט עם טעם של פקיסטני בכדי לרכוש את הבהמה המכוערת הזו

    סגור תגובה

  • 13. מה נסגר עם שוק הרכב? 
    ערן, 17-12-2024

    גם אם היה לי 600 אלף בע"וש, לא הייתי קונה את האוטו הזה. וזה הרבה לפני ה"לא אמין" ו"מכירון נופל". ואני אפילו לא שותף שלהדיעה החיובית של שוק הרכב הסיני. חלק חשוב מעיצוב המוצר הוא תג המחיר הסופי, זה מאד עצלני לייצר רכב סופר יקר ולמכור במחיר סופר יקר. הגיע הזמן שחברות יזכרו בסיבות ההצלחה שלהן בשנות החמישים והשישים. אמינות ויוקרה במחיר לעם. תמכרו 60 רכבים ותסגרו את הסוכנות, תמכרו 600 ותייצרו בשנה הבאה 1200.

    סגור תגובה

  • 14. טסלה מודל Y בחצי כסף ויותר תמורה (לת)
    שפיל, 17-12-2024

  • 15. אין לי מה לעשות עם העודף 
    אלי, 17-12-2024

    כפרה קאדילאק עם כל הכבוד 600 א אני קונה מרצדס גיפ חדש

    סגור תגובה

  • 16. אני 
    הסינים שברו את השוק. , 17-12-2024

    הזינים בנוק אאוט כתמורה למחיר.לא חובב שלהם, לא שוכח להם תמיכה באויב. אבל, אתה לא יכול להרשות לעצמך להיות בינוני כשאתה נושא את השם קאדילק, ובו זמנית הסינים מאחורי הגב שלך. לצערינו הם לא מנסים להתעלות, וכל מה שלמדנו על קאדילק בשנות ה 60 ו 70 לא רלוונטי בשום צורה למה שקורה היום. כך גם בואינג. כך גם חברות רבות אחרות. ללא שינוי כיוון מהיר והחלטי, כך כל אמריקה.

    סגור תגובה

  • 17. טווח? 
    ציוני, 17-12-2024

    אפילו מילה על טווח לא נכתבה

    סגור תגובה

  • 18. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 17-12-2024

    המכונית הזאת היא צפון אמריקאית וטובה יותר מכל מכונית אחרת. היא בין הנמכרות ביותר בצפון אמריקה.
    אבל היא חשמלית וזה לא ולא.
    תקנו רק מכוניות ישנות וענקיות על בנזין בלבד כמו הבנטלי שלי שהיא יותר טובה בהכל.

    סגור תגובה

  • 19. עולה בארה״ב 58500 דולר שזה 210000 ש״ח (לת)
    במדינת הגנבים, 17-12-2024

  • 20. לי יש כזה רכב 
    דוד, 17-12-2024

    אני גר בארצות הברית יש לי את הקדילאק ליריק כבר כמה חודשים ואני יכול להגיד שזה אחלה רכב נסעתי עם מלא רכבים בחיים שלי יותר טוב ממלא רכבים בקטגוריה

    סגור תגובה

  • 21. נהג אמיתי נוהג עם 3 דוושות (לת)
    נהג נורמלי, 17-12-2024

  • 22. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 17-12-2024

    קאדילק ליריקת כמעט ולא מוכרת בכל קנדה. זה בגלל שרק 1,500 קדילק ליריק חשמלית נמכרו עד היום.
    רק 29,594 מהליריק חשמלית נמכרו בארה"ב.
    20 דוד. בהצלחה לך אבל אני אמשיך לנהוג במכונית LINCOLN TOWN CAR וBENTLEY- BROOKLANDS = מכוניות בנזין

    סגור תגובה

  • 23. מישהו כאן בודק נתונים? 
    איש הייטק שפוי, 17-12-2024

    האבטיפוס של הרכב הוצג ב2020. הדגם הראשון לקראת סוף 2022 ונחשב מודל 2023 (הבמוו למשל יצאה ב2022). כלומר: קשה לקחת את שאר הכתבה ברצינות. בנוגע למערכת המתלים בבמוו: היא נמצאת כסטנדרט רק בגרסה היותר יקרה, שיקרה בהרבה מזו המאובזרת ביותר של קדילאק

    סגור תגובה

  • 24. לדני המפגר - אתה לא מחליף לשקר כל שהוא שתמכור את הבית...קשקשן דמנתי (לת)
    יואל, 17-12-2024

  • 25. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 18-12-2024

    24. אדם מפגר כמוך לא קורא את התגובות שלי. אידיוט נשאר אידיוט לנצח. אתה שקרן מצוין.

    סגור תגובה

  • 26. לדני המפגר והטיפש - סתום את הגורה שלך טרול אידיוט (לת)
    יואל, 18-12-2024

  • 27. טווח ממש לא יעיל 
    נירו, 18-12-2024

    בנסיעה מלוס אנג'לס ללאס וגאס, היינו צריכים לעצור באמצע לטעינה, ואם זה לא מטען סופר מהיר, אז העצירה תהיה לשעה לפחות וגם זה לא יהיה ל-100%.. לא שווה בכלל, אלא אם לשימוש בעיר

    סגור תגובה

  • 28. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 18-12-2024

    26. אתה אפילו לא יודע איך לכתוב עברית. תחזור לגן. המילה היא ג'ורה כי אתה טיפש. לך לצבא שם תהיה טוב רק לקילוף תפוחי אדמה.

    סגור תגובה

  • 29. זייקר 001 
    דורון, 18-12-2024

    זייקר 001 קריפטון היום זה הטופ בחצי מחיר
    הייתה לי הזמנה לב.מ.וו ix ב650 אלף
    לאחר נסיעת מבחן על הזייקר 001 ביטלתי את ההזמנה לב.מ.וו והזמנתי זייקר בחצי מחיר

    סגור תגובה

  • 30. גם ב-300,000 לא תמכרו (לת)
    בדיחה על גלגלים, 18-12-2024

  • 31. לדני המפגר והטיפש - את השם שלך אתה לא יודע לכתוב ללא AI. זבל מטומטם (לת)
    יואל, 18-12-2024

  • 32. עוד מכונית מיותרת לחלוטין (לת)
    נהג עממי, 18-12-2024

  • 33. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל 
    DANY_FROM_TORONTO, 18-12-2024

    31. יש לך פה מאוד מטונף. אני לא אגיב לך יותר כי אתה מאוד טיפש. חלאס אידיוט.
    קפוט לי

    סגור תגובה

  • 34. לדני המפגר והטיפש - טוב מאוד, אל תגיב. ה AI שלך פספס עוד פעם... UP YOURS MF (לת)
    יואל, 18-12-2024

  • 35. זה בהחלט לא רכב טוב 
    ףךל, 18-12-2024

    למרות שהוא מחושמל

    סגור תגובה

  • 36. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל 
    DANY_FROM_TARANTA, 18-12-2024

    37 אתה לא צודק, אין לי לינקולן ויש לי טרנקולן.
    53 אני בפברואר עובר דירה מטרנטה לטרנטולה.
    127 אני טיפש ועני ולא יכול לקנות רכב נורמלי ולכן הגעתי לטרנטה.
    178 בטרנטה אין רכב חדיש.
    319 בטרנטה לא אוכלים צ'יפס.

    סגור תגובה

  • 37. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל 
    DANY_FROM_ISRAEL, 18-12-2024

    היגואר שלי- טוב פי מיליון.
    הרנגלר של אשתי- טוב פי מיליון.
    הבנטלי של דני מטורנטו- טוב פי מיליון.
    הפורד של אשתו- טוב פי מיליון.
    דלק- טוב פי מיליון.
    זה רכב חסר תועלת. נא לא לקנות אותו.

    סגור תגובה

  • 38. נקי מ זיהומים? 
    בעז, 18-12-2024

    רגע, והחשמל שבא מהקיר,
    לא מגיע מתחנות כוח מזהמות?

    סה"כ תרגיל שיווקי
    להראות "נקי"

    אז, שלא יעבדו עליכם

    סגור תגובה

  • 39. אחלה רכב. (לת)
    דוד, 18-12-2024

  • 40. לא נקי לגמרי - פי 5 פחות מזהם. די עם השקרים והשמועות. (לת)
    יורי, 19-12-2024

  • 41. בעיני רכב מכוער 
    ציוניסט, 19-12-2024

    כל הרכבים שלהם של השנים האחרונות היו הרבה יותר יפות ומרשימות. בעיני היו צריכים להשאיר את המראה האגרסיבי מנוע עצום ושותה דלק , ולפנק בפנים הרכב עם כל מה שצריך, בקיצור להישאר קאדילק

    סגור תגובה

  • 42. גאווה ישראלית 
    רפי גולן, 19-12-2024

    הרבה ממנו פותח בישראל. הרכב לא היה יוצא לולא העבודה המדהימה שעשו הסייט בארץ. אפילו שהקורפורייט פיטר כמעט את כולם

    סגור תגובה

  • 43. המערכות רכב מפותחות פה בארץ 
    עודד, 19-12-2024

    חבל שלא הוסיפו סקירה על כל המערכות שעל הצג, פיתוח ישראלי

    סגור תגובה

  • 44. רכב חלומי ואגדי! כתבה רדודה ושטחית (לת)
    The best.R., 19-12-2024

  • 45. תקראו תגובה במקום מבחן: 
    , 20-12-2024

    קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    הליריק היא חשמלית ראשונה של קדילאק וצפויה לנחות אצלנו בעוד מספר שבועות, ארבע שנים לאחר חשיפתה. לקחנו אותה לנהיגת בכורה בכבישי גרמניה כדי לגלות האם בגילה המתקדם יש לה עדיין סיכוי

    מאת: ניר בן זקן
    פורסם 17.12.24

    במה נהגנו: קדילאק ליריק
    מתחרים: ב.מ.וו iX, מרצדס EQE SUV
    מתי אצלנו: תחילת 2025
    מחיר משוער: כ-600 אלף שקל

    בעד: אבזור, איכות תא נוסעים, בידוד רעשים
    נגד: תפעול, ביצועים, איכות נסיעה
    בגדול: הליריק היא חשמלית ראשונה של קדילאק, שהוצגה עוד ב-2020 עם כוונות להתחיל שיווק שנה לאחר מכן. אלא שמגפת הקורונה עיכבה את עלייתה לכבישי צפון אמריקה עד 2022. ורק כעת היא מתחילה שיווק גם באירופה, סנונית ראשונה במתקפת חשמליות מתוכננת של מותג היוקרה האמריקאי, הכוללת בעתיד גם אופטיק, ויסטיק ואפילו אסקלייד IQ.

    כל המוזכרות הן חלק מאסטרטגיה שמובילה מארי בארה, מנכ"לית ג'נרל מוטורס, לפיה יציע הקונצרן דגמים נקיים מזיהום בכל קטגוריה, ותחת כל מותגי ענקית הרכב האמריקאית.

    מיצובה באירופה די ברור. כמו דגמי הבנזין של המותג בעבר וכיום, היא אמורה להציע אלטרנטיבת פסים וכוכבים לרכבי פנאי-יוקרה גרמניים כמו ב.מ.וו iX ומרצדס EQE SUV, התמודדות שבעידן הבנזין לא צלחה עד היום למרות אינספור ניסיונות.

    ולפני שהיא נוחתת אצלנו קפצנו לגרמניה כדי להתנסות בה לראשונה, ותוך כדי לנסות ולענות על השאלה הגדולה והחשובה כולן - האם יש לה סיכוי?


    עיצוב ותא נוסעים: הליריק הייתה ראשונה בקו העיצוב העדכני שמאפיין כיום את דגמי קדילאק. ולמרות שהוצגה לפני כחצי עשור, היא עדיין מרשימה, מיוחדת ובולטת על הכביש מבלי לזעוק "אני חשמלית" כמו חלק ממתחריה.

    מלפנים עם סבכה אטומה-גדולה, יחידות תאורה מרשימות בעיצוב בומרנג ואחוריים המשתפלים בחדות מטה לטובת מראה דינמי. יש גם ספוילר גדול בקצה דלת תא המטען, עם פנס בלימה במרכזו, אבל אין מגב לשמשה האחורית, כמקובל בחשמליות שמקריבות את הנוחות והבטיחות על מזבח האווירודינמיקה. עוד בהקשר זה - ידיות פתיחת דלתות נשלפות, מנגנון שמנסה לחקות את טסלה, אבל עם הפעלה חשמלית פחות נוחה.

    סביבת הנהג כוללת מסך רחב מידות ("33) המשמש כלוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע מרכזי הנשלט גם על ידי חוגה (מיותרת), ואפילו מסך מגע נוסף משמאל לשליטה באורות, מחשב הדרך ותצוגת לוח המחוונים.


    התפעול סביר, בין היתר כי קדילאק השכילה לשמור על מתגים פיזיים לבקרת האקלים. בורר ההילוכים ממוקם מימין להגה ומפנה מקום לתא אחסון גדול בין המושבים הקדמיים ומגירה נשלפת בקונסולה המרכזית. אבל לא ברור מדוע נבחר מנגנון חשמלי לפתיחת לתא כפפות, רק ממסך המגע ורק בעת עצירה.

    איכות החומרים גבוהה, עם דיפוני עור בכל פינה, אבל פחות אהבנו את פס הפלסטיק בחלקו העליון של ההגה המשמש בגרסאות האמריקאיות למערכת נהיגה אוטונומית (2.5) "סופר-קרוז" שאינה פעילה באירופה. המושבים נוחים למדי, עם כיוון חשמלי, עיסוי, חימום ואוורור, אבל חסרי תמיכה מספקת בגוף, ותנוחת הנהיגה אינה גבוהה ושלטת כמו במתחרים.

    בהשוואה לב.מ.וו iX הליריק ארוך ב-5 ס"מ (500.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ (309.5 ס"מ) ובהתאם מרחב המחיה לצמד נוסעים מאחור נדיב למדי, עם תנאי שירות הכוללים שליטה נפרדת במיזוג, צמד שקעי USB ושקע חשמל. תא המטען גדול מהמתחרה הבווארי ב-88 ליטר (588 ליטר), אבל בשונה מהמקובל בחשמליות מודרניות, אין תא נוסף מלפנים.

    מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.


    מנועים וביצועים: בשונה מצפון אמריקה שם משווקת גם גרסת הנעה אחורית בסיסית, בגרמניה ואצלנו תוצע רק הנעה כפולה ו-528 כ"ס. ההספק המרשים לא מתבטא בנתוני ביצועים: 5.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, הם די והותר לכל שימוש היגיוני, אבל הם גם 0.7 שניות יותר ממה שיקח ל-iX ברמת הספק מקבילה לסיים את המיאוץ הקלאסי.

    מצד שני, עם מאות כוחות הסוס, אין כל בעיה לשייט במהירות מרבית (180 קמ"ש) על האוטובאן או לטפס לאלפים עם תפוסת נוסעים מלאה. ובכל זאת, אין כאן את תחושת הכוח המפלצתי לו ציפינו מנתון ההספק.

    מערכת הבלימה הרגנרטיבית לא מרשימה וכוללת שלושה מצבים בלבד. הראשון מאפשר גלישה בדומה לעזיבת מצערת ברכב בנזין והשניים האחרים אגרסיביים למדי ומחייבים רגל עדינה בעזיבת המצערת כדי לא לגרום בחילה לנוסעים. התפעול מתבצע באמצעות מתג זעיר במסך (מומלץ לוותר), או באמצעות מנוף משמאל להגה המשלב עוצמה מלאה, סידור שרחוק מלהיות נוח.


    סוללת 102 קוט"ש ענקית אמורה להציע 530 ק"מ תיאורטיים, 100 ק"מ פחות מהמתחרה ממינכן. אך תנאי המבחן (בעיקר טמפרטורה נמוכה) מנעו אפשרות לבצע מהימנה של צריכת החשמל בתנאים "ישראליים". טעינה מהירה (190 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-27 דקות.

    נוחות והתנהגות: הליריק הוא דגם חשמלי ראשון של GM המבוסס על פלטפורמת אולטיום הייעודית לחשמל, והמשמשת כיום את מגוון דגמיה הנקיים מזיהום. במפתיע, מערך המיתלים פשוט, ללא קפיצי אוויר בדומה למתחרים הגרמניים. אפילו בולמי זעזועים אדפטיביים שמציעה קדילאק בדגמי הבנזין, לא עשו דרכם לגרסה החשמלית. כן בוצע כיול ייעודי של המהנדסים לכבישי אירופה, כך מבטיחה היצרנית.


    על כבישי גרמניה המצוינים נוחות הנסיעה טובה יחסית, אך היא בוודאי לא מאתגרת את מערכות המתלים המתקדמות של המתחרים. כן מרשים הוא בידוד רעשי דרך ורוח יוצא דופן, בין היתר הודות לשמשות כפולות ומערכת ביטול רעשים באמצעות יצירת הד חוזר ממערכת השמע של AKG עם 19 רמקולים כולל במשענות הראש של הנהג והנוסע.

    היכולת הדינמית בטוחה וצפויה, מבלי להעניק תחושה מגושמת לה ניתן לצפות ממשקל עצמי הנושק ל-2.8 טון. זוויות הגלגול צנועות והאחיזה גבוהה, בין היתר הודות לצמיגים סופר איכותיים לנהיגת חורף (קונטיננטל ווינטר-קונקט) ומערכת הנעה המורידה ביעילות את הכוח לאספלט ביציאה מהפניה.

    ההגה מרגיש קל וחסר תחושה גם במצב הספורטיבי. דוושת הבלם, השולטת במערכת של ברמבו האיטלקית (345-390 מ"מ לפנים-אחור), סובלת מתחושה דו-שלבית הנפוצה במערכות המשלבות אגירת אנרגיה.


    סיכום: אילו היה מגיע לפני שנים כמתוכנן, הליריק יכול היה להקדים את הגרמנים ולהיות אחד המרשימים בקטגוריה, שכללה באותה תקופה את אודי e-tron (Q8 e-tron כיום). אבל קצב הפיתוח המהיר של תעשיית הרכב בעידן החשמל גורם לכך שדגמים חדשים מתיישנים במהירות שיא.

    כרגע הוא מביא את יתרונותיה המסורתיים של קדילאק מול הגרמנים, בדמות ממדים גדולים יותר ואבזור עשיר. אבל ממש לא בטוח שזה מספיק. מערכות ההנעה והמכניקה המתקדמות שמשלבת GM בדגמים חשמליים אחרים, לא מוצעות כאן, וזה ניכר. ואם תג המחיר בארץ יעקוב אחר הגישה בגרמניה ובבריטניה, שם הוא גבוה מזה של ב.מ.וו iX בסיסי, המשימה המקומית תהיה קשה עד בלתי אפשרית.

    מנוע: חשמלי
    מצבר: 102 קוט"ש
    הספק / מומנט: 528 כ"ס / 62.2 קג"מ
    הנעה: כפולה
    אורך: 500.5 ס"מ
    רוחב: 197.7 ס"מ
    גובה: 162.3 ס"מ
    בסיס גלגלים: 309.4 ס"מ
    משקל: 2,774 ק"ג
    נפח תא מטען: 588 ליטר
    100-0 קמ"ש: 5.3 שניות
    מהירות מרבית: 210 קמ"ש
    כריות אוויר: 6
    דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחנה
    מחיר משוער: 600 אלף שקל

    הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב
    הקלד כתובת דוא״ל (חובה)
    מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של iCar ומסכים/ה לקבל מכם דברי פרסום.
    למאמר זה התפרסמו 44 תגובות

    הוספת תגובה

    תגובות
    1. סיני בשליש מחיר עדיף. עבר זמנה. (לת)
    יוסי, 17-12-2024


    סגור תגובה

    2. מחיר
    דניאל, 17-12-2024

    אך 600אלף?אך מגיעים למחיר כזה?מוגזם לגמרי

    סגור תגובה

    3. קקה-דילאק
    וול בו. , 17-12-2024

    קקהדילאק… גם בחינם לא לוקח.

    סגור תגובה

    4. יובל
    גם לא בחצי מהמחיר, 17-12-2024

    יבואנים ויצרנים איבדו את השפיות
    600 פאקינג אלף שח

    סגור תגובה

    5. אולי ברבע המחיר
    אלי, 17-12-2024

    הייתי חושב עליה אולי ב- 150000 עד 200000. כל אגורה יותר בזבוז כסף.

    סגור תגובה

    6. אמינות נמוכה
    בוחריס, 17-12-2024

    "קונסומרס ריפורט" האמריקאי מצביע על בעיות אמינות קשות

    סגור תגובה

    7. Cadillac
    minus one, 17-12-2024

    better then buying Chinese garbage, and supporting the USA economy making America great again. plus you have something nobody else have.

    סגור תגובה

    8. נסיעה בפדל אחד!
    גד, 17-12-2024

    די ברור שהבודק (כנראה הלא מוסמך) פשוט לא יודע לנהוג ברכב חשמלי עם דוושה אחת... שזה לדעתי בטיחותי הרבה יותר וכמובן מענג ממש... אם לא ידעתם חצי גז זה בעצם סוג של בלימה... ברכב עם דוושה אחת אז כן לוקח 5 דקות ללמוד להנות אבל התמורה שווה, ובטיחותית וחוסכת כסף כי רגנרציה גבוהה...

    סגור תגובה

    9. מחיר לא הגיוני
    אברהם, 17-12-2024

    יצרני המכוניות והיבואנים השתגעו לגמרי. על כל זה תוסיפו את המיסים בארץ ורכב יעלה כמו דירה עוד מעט.

    סגור תגובה

    10. "5.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, הם די והותר לכל שימוש היגיוני, אבל הם גם 0.7 שניות יותר ממה שיקח ל-iX ברמת הספק מקבילה לסיים את המיאוץ הקלאסי."
    טומי, 17-12-2024

    מספיק כבר עם ה 0-100.
    שימוש הגיוני ? מי משתמש בזה ובמה זה מועיל או מראה על איכות הרכב ?

    סגור תגובה

    11. קדילאק מאז ומתמיד עם מנועים אמינים
    קאדי, 17-12-2024

    הדימוי כאן שהגרמניות אמינות וטובות הוא שגוי מיסודו. לקדילאק מנועים אמינים בהרבה ומסוגלים לנסוע גם מיליון קמ בקלות. כמו כן נוחות הנוסעים אף היא טובה בהרבה מהגרמניות.

    סגור תגובה

    12. מכוער !!!
    יואב ש , 17-12-2024

    צריך להיות אדיוט עם טעם של פקיסטני בכדי לרכוש את הבהמה המכוערת הזו

    סגור תגובה

    13. מה נסגר עם שוק הרכב?
    ערן, 17-12-2024

    גם אם היה לי 600 אלף בע"וש, לא הייתי קונה את האוטו הזה. וזה הרבה לפני ה"לא אמין" ו"מכירון נופל". ואני אפילו לא שותף שלהדיעה החיובית של שוק הרכב הסיני. חלק חשוב מעיצוב המוצר הוא תג המחיר הסופי, זה מאד עצלני לייצר רכב סופר יקר ולמכור במחיר סופר יקר. הגיע הזמן שחברות יזכרו בסיבות ההצלחה שלהן בשנות החמישים והשישים. אמינות ויוקרה במחיר לעם. תמכרו 60 רכבים ותסגרו את הסוכנות, תמכרו 600 ותייצרו בשנה הבאה 1200.

    סגור תגובה

    14. טסלה מודל Y בחצי כסף ויותר תמורה (לת)
    שפיל, 17-12-2024


    סגור תגובה

    15. אין לי מה לעשות עם העודף
    אלי, 17-12-2024

    כפרה קאדילאק עם כל הכבוד 600 א אני קונה מרצדס גיפ חדש

    סגור תגובה

    16. אני
    הסינים שברו את השוק. , 17-12-2024

    הזינים בנוק אאוט כתמורה למחיר.לא חובב שלהם, לא שוכח להם תמיכה באויב. אבל, אתה לא יכול להרשות לעצמך להיות בינוני כשאתה נושא את השם קאדילק, ובו זמנית הסינים מאחורי הגב שלך. לצערינו הם לא מנסים להתעלות, וכל מה שלמדנו על קאדילק בשנות ה 60 ו 70 לא רלוונטי בשום צורה למה שקורה היום. כך גם בואינג. כך גם חברות רבות אחרות. ללא שינוי כיוון מהיר והחלטי, כך כל אמריקה.

    סגור תגובה

    17. טווח?
    ציוני, 17-12-2024

    אפילו מילה על טווח לא נכתבה

    סגור תגובה

    18. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    DANY_FROM_TORONTO, 17-12-2024

    המכונית הזאת היא צפון אמריקאית וטובה יותר מכל מכונית אחרת. היא בין הנמכרות ביותר בצפון אמריקה.
    אבל היא חשמלית וזה לא ולא.
    תקנו רק מכוניות ישנות וענקיות על בנזין בלבד כמו הבנטלי שלי שהיא יותר טובה בהכל.

    סגור תגובה

    19. עולה בארה״ב 58500 דולר שזה 210000 ש״ח (לת)
    במדינת הגנבים, 17-12-2024


    סגור תגובה

    20. לי יש כזה רכב
    דוד, 17-12-2024

    אני גר בארצות הברית יש לי את הקדילאק ליריק כבר כמה חודשים ואני יכול להגיד שזה אחלה רכב נסעתי עם מלא רכבים בחיים שלי יותר טוב ממלא רכבים בקטגוריה

    סגור תגובה

    21. נהג אמיתי נוהג עם 3 דוושות (לת)
    נהג נורמלי, 17-12-2024


    סגור תגובה

    22. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    DANY_FROM_TORONTO, 17-12-2024

    קאדילק ליריקת כמעט ולא מוכרת בכל קנדה. זה בגלל שרק 1,500 קדילק ליריק חשמלית נמכרו עד היום.
    רק 29,594 מהליריק חשמלית נמכרו בארה"ב.
    20 דוד. בהצלחה לך אבל אני אמשיך לנהוג במכונית LINCOLN TOWN CAR וBENTLEY- BROOKLANDS = מכוניות בנזין

    סגור תגובה

    23. מישהו כאן בודק נתונים?
    איש הייטק שפוי, 17-12-2024

    האבטיפוס של הרכב הוצג ב2020. הדגם הראשון לקראת סוף 2022 ונחשב מודל 2023 (הבמוו למשל יצאה ב2022). כלומר: קשה לקחת את שאר הכתבה ברצינות. בנוגע למערכת המתלים בבמוו: היא נמצאת כסטנדרט רק בגרסה היותר יקרה, שיקרה בהרבה מזו המאובזרת ביותר של קדילאק

    סגור תגובה

    24. לדני המפגר - אתה לא מחליף לשקר כל שהוא שתמכור את הבית...קשקשן דמנתי (לת)
    יואל, 17-12-2024


    סגור תגובה

    25. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    DANY_FROM_TORONTO, 18-12-2024

    24. אדם מפגר כמוך לא קורא את התגובות שלי. אידיוט נשאר אידיוט לנצח. אתה שקרן מצוין.

    סגור תגובה

    26. לדני המפגר והטיפש - סתום את הגורה שלך טרול אידיוט (לת)
    יואל, 18-12-2024


    סגור תגובה

    27. טווח ממש לא יעיל
    נירו, 18-12-2024

    בנסיעה מלוס אנג'לס ללאס וגאס, היינו צריכים לעצור באמצע לטעינה, ואם זה לא מטען סופר מהיר, אז העצירה תהיה לשעה לפחות וגם זה לא יהיה ל-100%.. לא שווה בכלל, אלא אם לשימוש בעיר

    סגור תגובה

    28. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    DANY_FROM_TORONTO, 18-12-2024

    26. אתה אפילו לא יודע איך לכתוב עברית. תחזור לגן. המילה היא ג'ורה כי אתה טיפש. לך לצבא שם תהיה טוב רק לקילוף תפוחי אדמה.

    סגור תגובה

    29. זייקר 001
    דורון, 18-12-2024

    זייקר 001 קריפטון היום זה הטופ בחצי מחיר
    הייתה לי הזמנה לב.מ.וו ix ב650 אלף
    לאחר נסיעת מבחן על הזייקר 001 ביטלתי את ההזמנה לב.מ.וו והזמנתי זייקר בחצי מחיר

    סגור תגובה

    30. גם ב-300,000 לא תמכרו (לת)
    בדיחה על גלגלים, 18-12-2024


    סגור תגובה

    31. לדני המפגר והטיפש - את השם שלך אתה לא יודע לכתוב ללא AI. זבל מטומטם (לת)
    יואל, 18-12-2024


    סגור תגובה

    32. עוד מכונית מיותרת לחלוטין (לת)
    נהג עממי, 18-12-2024


    סגור תגובה

    33. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    DANY_FROM_TORONTO, 18-12-2024

    31. יש לך פה מאוד מטונף. אני לא אגיב לך יותר כי אתה מאוד טיפש. חלאס אידיוט.
    קפוט לי

    סגור תגובה

    34. לדני המפגר והטיפש - טוב מאוד, אל תגיב. ה AI שלך פספס עוד פעם... UP YOURS MF (לת)
    יואל, 18-12-2024


    סגור תגובה

    35. זה בהחלט לא רכב טוב
    ףךל, 18-12-2024

    למרות שהוא מחושמל

    סגור תגובה

    36. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    DANY_FROM_TARANTA, 18-12-2024

    37 אתה לא צודק, אין לי לינקולן ויש לי טרנקולן.
    53 אני בפברואר עובר דירה מטרנטה לטרנטולה.
    127 אני טיפש ועני ולא יכול לקנות רכב נורמלי ולכן הגעתי לטרנטה.
    178 בטרנטה אין רכב חדיש.
    319 בטרנטה לא אוכלים צ'יפס.

    סגור תגובה

    37. קדילאק ליריק (נהיגה ראשונה) – עוד ניסיון מול הגרמנים, הפעם על חשמל
    DANY_FROM_ISRAEL, 18-12-2024

    היגואר שלי- טוב פי מיליון.
    הרנגלר של אשתי- טוב פי מיליון.
    הבנטלי של דני מטורנטו- טוב פי מיליון.
    הפורד של אשתו- טוב פי מיליון.
    דלק- טוב פי מיליון.
    זה רכב חסר תועלת. נא לא לקנות אותו.

    סגור תגובה

    38. נקי מ זיהומים?
    בעז, 18-12-2024

    רגע, והחשמל שבא מהקיר,
    לא מגיע מתחנות כוח מזהמות?

    סה"כ תרגיל שיווקי
    להראות "נקי"

    אז, שלא יעבדו עליכם

    סגור תגובה

    39. אחלה רכב. (לת)
    דוד, 18-12-2024


    סגור תגובה

    40. לא נקי לגמרי - פי 5 פחות מזהם. די עם השקרים והשמועות. (לת)
    יורי, 19-12-2024


    סגור תגובה

    41. בעיני רכב מכוער
    ציוניסט, 19-12-2024

    כל הרכבים שלהם של השנים האחרונות היו הרבה יותר יפות ומרשימות. בעיני היו צריכים להשאיר את המראה האגרסיבי מנוע עצום ושותה דלק , ולפנק בפנים הרכב עם כל מה שצריך, בקיצור להישאר קאדילק

    סגור תגובה

    42. גאווה ישראלית
    רפי גולן, 19-12-2024

    הרבה ממנו פותח בישראל. הרכב לא היה יוצא לולא העבודה המדהימה שעשו הסייט בארץ. אפילו שהקורפורייט פיטר כמעט את כולם

    סגור תגובה

    43. המערכות רכב מפותחות פה בארץ
    עודד, 19-12-2024

    חבל שלא הוסיפו סקירה על כל המערכות שעל הצג, פיתוח ישראלי

    סגור תגובה

    44. רכב חלומי ואגדי! כתבה רדודה ושטחית (לת)
    The best.R., 19-12-2024

    לייעוץ מקצועי חינם:
    צרו עימנו קשר בוואטסאפ צרו עימנו קשר בטלפון 074-799-1900
    בחר רכבלפי דגם
    או לפי קטגוריה

    כתבות נוספות
    צרות בקונצרן סטלנטיס: המנכ"ל טווארס פורשצרות בקונצרן סטלנטיס: המנכ"ל טווארס פורש
    והפעם מעוצב: סיטרואן מחדשת את ה-C5 איירקרוסוהפעם מעוצב: סיטרואן מחדשת את ה-C5 איירקרוס
    נוסטלגיה מודרנית: רנו חשפה 4 חשמליתנוסטלגיה מודרנית: רנו חשפה 4 חשמלית
    ישבן מחוטב: אודי חשפה Q6 ספורטבקישבן מחוטב: אודי חשפה Q6 ספורטבק
    MG3 (בלעדי) - המלצה לאירופה: זהירות!MG3 (בלעדי) - המלצה לאירופה: זהירות!
    הן בדרך לכאן: חשמליות, קטנות ואפילו זולותהן בדרך לכאן: חשמליות, קטנות ואפילו זולות
    מתעניינים ברכישת רכב ?
    קבלו ייעוץ מומחה

    שם מלא (שדה חובה)
    טלפון (שדה חובה)
    קראנו מבינים ומסכימים לתקנון











    לוגו icar - אתר הרכב של ישראל
    הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב
    הקלד כתובת דוא"ל (שדה חובה)
    מאשר/ת את תנאי השימוש ומדיניות הפרטיות של iCar ומסכים/ה לקבל מכם דברי פרסום.
    אודות

    מי אנחנו
    תנאי שימוש
    שאלות נפוצות
    דרושים
    צור קשר
    תוכן

    מבחני רכב
    חדשות רכב
    רכב חשמלי
    כלים ומידע

    השוואת מכוניות
    רכב לפי תקציב
    מחירון רכב
    הצהרת נגישות
    מדורים

    ליסינג
    מימון לרכב
    ביטוח רכב
    טרייד אין

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה