דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורשה מקאן EV (נהיגה ראשונה) - שלום לבנזין, ולא להתראות

Getting your Trinity Audio player ready...
  • במה נהגנו: פורשה מקאן EV
  • מתחרים: אודי Q6, מזראטי גרקלה פולגורה
  • מתי אצלנו: רבעון רביעי 2024
  • מחיר: החל מ-665 אלף שקל
  • בעד: סביבת נהג, ביצועים בטורבו, יכולת דינמית ב-4
  • נגד: עיצוב סטנדרטי מדי, הטורבו לא מספיק מאוזן

בגדול: מקאן, רכב הפנאי השני של פורשה, נחשב לאחד מרבי המכר שלה עם יותר מ-850 אלף יחידות שיוצרו בעשור מאז הושק. כעת מוצג לו יורש חשמלי, שנדרש לשמר את האיכויות המוכחות של קודמו המצליח. וזה לא עניין פשוט. כי בניגוד לטייקן, החשמלית הראשונה של פורשה שבמכוון לא החליפה אף דגם מוכר ומצליח, המקאן יהיה חייב להתמודד (גם) עם היסטוריה, לצד קדמה טכנולוגית מתבקשת.

וזה קורה, למרות שהתזמון לא אידיאלי למהלך שכזה, שכן הציבור בצפון אמריקה דווקא מפנה עורף לחשמליות. עד כדי כך, שבשוק היעד החשוב הזה תמשיך פורשה לשווק גם בנזין מזהם.

עיצוב ותא נוסעים: בניגוד לטייקן שבאופן מופגן הציג מראה שונה מכל מה שהכרנו בפורשה לפני כן, המקאן החשמלי לא שונה מהותית במראהו מגרסת הבנזין. עם מרכב דמוי קופה, אחוריים משתפלים וחרטום עם יחידות תאורה (מטריקס לד) מפוצלות. התוצאה קצת שגרתית מדי לטעמנו, גם אם יעילה יותר אווירודינמית (0.25 לעומת 0.35).

סביבת הנהג כוללת, כמקובל כיום, סוללת מסכים עם לוח מחוונים דיגיטלי לנהג ("12.6) ותצוגת נתונים עילית כולל הקרנה יעילה של מערכת הניווט. יש גם מסך מגע מרכזי ("10.9) ומסך מגע נוסף בגודל זהה לנוסע מלפנים, לצד מתגים פיזיים קלים לתפעול לבקרת האקלים. בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) מוצב מימין להגה ומפנה מקום לתאי אחסון גדולים ושימושיים בין המושבים.

יש גם מאפייני פורשה קלאסיים כמו שעון אנלוגי בחלק העליון של הדשבורד והגה שלוש צלעות בשרני עם בורר מצבי נהיגה. איכות החומרים מצוינת כמקובל ביצרנית, ותנוחת הנהיגה משובחת עם שפע אפשרויות כיוון ותמיכה למושב.

בהשוואה למקאן בנזין היוצא, החשמלי ארוך ב-6 ס"מ (478.5 ס"מ), רחב ב-1.5 ס"מ (194 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-8.5 ס"מ (289 ס"מ). מרחב המחיה מאחור טוב משמעותית מהדגם היוצא, שנחשב לאחד מהצפופים בקטגוריה, אבל קונסולת בקרת האקלים (ארבעה אזורים) בולטת ותפריע גם לילד לשבת באמצע. תא המטען גדול ב-52 ליטר (540 ליטר) ויש גם תא קטן מתחת למכסה הקדמי (84 ליטר) לאחסון כבל טעינה.

מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.

מנועים וביצועים: בשלב הראשון יש אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה כפולה, באמצעות צמד מנועים המחוברים ישירות לגלגלים. עם 408 כ"ס במקאן 4, שמספק ביצועים טובים לכל צורך משפחתי הגיוני (5.2 שניות ל-100 קמ"ש), או 639 כ"ס במקאן 'טורבו' (שום קשר למגדש כמובן) שיטיס את רכב הפנאי ב-3.3 שניות ל-100 קמ"ש ויהיה מהיר מ-GT3 במיאוץ רמזורים מזדמן. נסו לבצע יותר משני שיגורים ברציפות ותגלו שעדיף היה לוותר על ארוחת הבוקר.

במפתיע יש רק שני מצבי בלימה רגנרטיבית, כשגם העוצמתי יותר אינו מאפשר נהיגה בדוושה אחת, כמקובל בחשמליות מודרניות. ככל הנראה כדי להתאים לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שמגיע מבנזין. הרגנרציה מושגת בעיקר מהשימוש בדוושת הבלם בעוצמה של עד 4.3 מטר לשניה, מה שלדברי פורשה גורם לכך ש-98% מהנסיעה היומיומית תהיה ללא שימוש ברפידות הבלם.

סוללת 95 קוט"ש מאפשרת טווח תיאורטי של 613 ק"מ ב-4 ו-591 ק"מ בטורבו. מתח עבודה גבוה (800V) מאפשר טעינה אולטרה-מהירה (270 קילוואט) ומילוי מ-10% ל-80% ב-21 דקות, בין 10 ל-15 דקות פחות ממרבית המתחרים.

נוחות והתנהגות: כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית (PPE) חדשה שפותחה יחד עם אודי, ומעניקה בסיס גם ל-Q6. אבל הכיול המוקפד של מהנדסי פורשה ניכר כאן, עם יכולת דינמית גבוהה בהרבה מהמקובל בקטגוריה, כך שכמעט אפשר לשכוח שמדובר ברכב במשקל 2.4 טון.

ההגה חד, מהיר ומדויק, זוויות הגלגול צנועות, מערכת ההנעה מורידה ביעילות את הכוח לאספלט והבלמים מדויקים בהרבה מהמקובל במערכות המשלבות אגירת אנרגיה. גם נוחות הנסיעה טובה ובידוד רעשי רוח והדרך מרשים למדי.

הטורבו מבטיח לשדרג עוד יותר את היכולות עם מתלי אוויר אדפטיביים, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה והיגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים (עד 5 מעלות) המאפשר צמצום רדיוס הסיבוב במטר (11.1 מטר). עם 200 כ"ס יותר מה-4 הוא מאפשר קצב מהיר מאוד בכבישים מפותלים, אבל לא רק הכל חיובי.

התחושה מאחורי ההגה פחות טבעית על המגבלות, מין חוסר תקשורת בין המערכות המתקדמות, באופן מאוד לא אופייני לפורשה. מבחינה זו, דווקא ה-4 המתון יחסית היה מהנה יותר לנהיגה. גם החישוקים הגדולים יותר של הטורבו ("22 לעומת "21) פוגעים בנוחות הנסיעה במהירות נמוכה.

סיכום: המקאן החדש אומנם לא משנה את חוקי המשחק כפי שעשתה בזמנו הטייקן, אבל הוא כן דגם ראוי וחשוב שמאפשר ליצרנית הגרמנית להשתלב בקטגוריה סופר פופולארית תוך שמירה על ה-DNA שלה, עם יכולת דינמית משובחת ויוצאת דופן לרכב פנאי חשמלי.

ולשאלתכם, הוא לא משתווה לאיכויות הדינמיות של המקאן בנזין. הוא כן עדיף עליו כמעט בכל תחום אחר. ובשווקים בהם יש ביקוש ער לחשמליות, הוא לגמרי יכול להיות רב המכר של המותג.

  • מנוע: חשמלי
  • קיבולת מצבר: 95 קוט"ש
  • הספק / מומנט: 408 כ"ס / 66.3 קג"מ
  • הנעה: כפולה
  • אורך: 478.4 ס"מ
  • רוחב: 193.8 ס"מ
  • גובה: 162.2 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 289.3 ס"מ
  • משקל: 2,405 ק"ג
  • נפח תא מטען אחורי / קדמי: 540 / 84 ליטר
  • 100-0 קמ"ש: 5.2 שניות
  • מהירות מרבית: 220 קמ"ש
  • כריות אוויר: 8
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): טרם נבחן
  • מחיר: 665 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת פורשה

למאמר זה התפרסמו 37 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מתלי אוויר אדפטיביים לכולם !! (לת)
    יואב, 31-05-2024

  • 2. ירידת ערך של 33 אחוז 
    דדד, 31-05-2024

    מי שרוצה שיחכה שנה ויקנה את הרכב הזה ב2/3 מחיר עם קילומטרז׳ נמוך ואיכות מעולה.

    סגור תגובה

  • 3. לא שווה כלום 
    דני טרנטה, 31-05-2024

    הבנטלי שלי הגרוטאה יד 5 מודל 97 300000 מיילים הרבה יותר טובה!

    סגור תגובה

  • 4. מאוכזב 
    ירחמיאל, 31-05-2024

    מוזמנים לשלוח עיתונאי רכב שלא ממלא 95% מהכתבה בנתונים טכניים ואת מה שחשוב להעביר ברשמי נהיגה לא יצמצם לשלושה משפטים.
    בנוגע לפורשה בואו נקווה שזו לא מעידה חד פעמית כי נראה שהיא מפספסת פה בענק

    סגור תגובה

  • 5. חולה פורשה אבל רק בנזי 
    מאיר, 31-05-2024

    למרות שאני בטוח שהחשמלית גם מהנה לנהיגה

    סגור תגובה

  • 6. אין על פורשה  
    נקודה , 31-05-2024

    מצוד מספר -

    סגור תגובה

  • 7. פורשה מקאן EV (נהיגה ראשונה) - שלום לבנזין, ולא להתראות 
    DANY_FROM_TORONTO, 31-05-2024

    המקאן EV הוא עלבון למותג. גרסת הבנזין היא מכונית מנצחת.
    הקרינות מסוכנות יותר ממערכת 800 וולט. הם כבר מסוכנים ממערכת ה-350 וולט בטסלה 3 כפי שמדדתי לאחרונה במכונית הזו.
    בגלל המשקל של 2,400 ק"ג (ריק) אין פלא שהתאוצה כל כך איטית.
    התצוגה המרכזית המופעלת בידיים מסוכנת מאוד על פי ה-NHTSA.
    5 מאיר. אתה מאוד צודק.
    6. יש מכוניות טובות יותר מהפורשה.

    סגור תגובה

  • 8. בקשר למחיר 
    אסף, 31-05-2024

    את אותם נתונים של תאוצה, מרווח פנימי, נוחות תוכלו לקבל בחצי מהמחיר הזה ב cofee 1ש
    של חברת wey

    סגור תגובה

  • 9. נראה כמו xsermib רכב סיני טיפוסי (לת)
    פועד, 31-05-2024

  • 10. ל-8 
    מאיר, 31-05-2024

    תעשה טובה תעשה נסיעת מבחן בפורשה ותנהג תדבר אחרת,אתה משווה תפוחים לאגסים

    סגור תגובה

  • 11. 7, למה אתה כה מאוהב בזבל של מדינת אויב? (לת)
    אמנון, 31-05-2024

  • 12. חשמל ? 
    דני, 31-05-2024

    זה לא הדור שהולך ונכחד ?

    סגור תגובה

  • 13. סכנה 
    עמר, 31-05-2024

    זה לא הרכב שהבטריה שלו התפוצצה והרגה שני אנשים בשבוע שעבר?

    סגור תגובה

  • 14. זבל סלובקי 
    בעל פורשה, 31-05-2024

    הדגמים האלה מיוצרים על ידי פולצווגן בסלובקיה. היה לי קאיין טורבו 2020 . אוטו מזעזע עם איכות מאוד ירודה. החלפתי אותו אחרי שנה אחרי שעשה מלא בעיות . הכי גרוע זה איכות השירות שלהם בארה״ב שירות זבל . תתרחקו מפורשה כמו מאש!

    סגור תגובה

  • 15. לדני החרטטן מקנדה 
    אתה כל הזמן מקשקש על קרינה מסוכנת שמדדת. , 31-05-2024

    מה אתה בכלל מבין בקרינה ?
    אתה בכלל יודע שיש ספקטרום רחב מאד של קרינה באנרגיות שונות ?
    אתה בכלל יודע מה מדדת ?
    אתה יודע מה ההשפעה של הקרינה שמדדת על גוף האדם ?
    לפי מה החלטת שזה מסוכן ?
    הגיע הזמן שתפסיק לקשקש פה על קרינות מסוכנות.

    סגור תגובה

  • 16. הזמנתי כזאת 
    מוטי, 31-05-2024

    האוניה מגיעה ב 15/7

    סגור תגובה

  • 17. לדני טורונטו 7 
    גיל, 31-05-2024

    נראה לי שהקרינה כבר השפיעה עליך מזמן. אתה כותב במדור שטויות וחוזר עליהן ללא הפסקה כמו תקליט שרוט.
    או כמו שאתה אומר לאחרים = כנראה שגם לך אין פתרון.

    סגור תגובה

  • 18. דווקא אני התרשמתי יותר מפורשה משם (לת)
    מושיקו, 31-05-2024

  • 19. פורשה מקאן EV (נהיגה ראשונה) - שלום לבנזין, ולא להתראות 
    DANY_FROM_TORONTO, 31-05-2024

    11 אמנון. הראה לי איך אני מאוהב במכוניות אויב.
    המכוניות שלנו הן:
    בנטלי = תוצרת בריטניה. לינקולן והפוקוס תוצרת צפון אמריקה.
    12 דני. למעשה אתה צודק כי בקנדה יש ​​3% פחות נהגים מאשר בשנה שעברה. הסיבות נגד רכבי EV הן: טווחי נסיעה מוגבלים, מחירים גבוהים וחוסר עמדות טעינה.
    13 עמר. אתה צודק שזה קרה אבל לא בשבוע שעבר.
    15. יש לך פה מלוכלך ואתה הדיוט שלא יודע כלום.
    תגיד לי מר חכם שיודע הכל:
    מהן היחידות למדידת קרינה?
    מתי זה הופך למסוכן?
    כמה מותר ברכב חשמלי?
    לספקטרום אין שום קשר עם 2 סוגי קרינות = ELF & EMF.
    מד המדידה שלי מודד קרינה באופן כללי.
    יש תקנים עולמיים שקובעים שמעל כמות מסוימת זה הופך לסכנה לגוף האדם.
    הגיע הזמן שתסתום את הפה שלך לנצח כי אתה לא יודע על האמור לעיל.
    גיל 17. קרא את התשובה שלי ל-15. יש לי את הידע האלקטרוני המתאים להגיב על האמור לעיל. אתה יצור "חכם מאוד"...

    סגור תגובה

  • 20. דני מטומטמי 
    כרגיל אין מספרים רק נפנופי ידיים, 01-06-2024

    או שתציג מספרים ממדידות מול תקנים וכו או שתחזור לתחנת הדלק שלך ותסתום.
    לידיעתך, אנגליה וארהב הם לא בדיוק הידידות שלנו...או שלמערה שלך החדשות לא מגיעות.
    ייצור חסר מוח מגעיל.

    סגור תגובה

  • 21. חשמלי 
    עמי, 01-06-2024

    יש סיניות לא פחות טובות בחצי מחיר ה"אגדה" על רכבי פרימיום גרמנים חלפה מהעולם

    סגור תגובה

  • 22. לדני מטורונטו 
    ולדימיר צ'רננקו, 01-06-2024

    דני שלום,
    אני קורא את תגובותך באתר ואני לא כל כך מבין בכל נושא הקרינה.
    האם תוכל להסביר ממה נובעת קרינה במכונית חשמלית? איך נמדדת קרינה וכמה מותר שיהיה בסביבת אדם?
    מי פולט יותר קרינה? מטען ac או מטען DC.
    יש לי הרגשה שהרבה אנשים לא לוקחים בשיקול את נושא הקרינה כשהם רוכשים מכונית חשמלית. האם תוכל לפרט קצת בנושא.

    סגור תגובה

  • 23. תשובה לדני (19) וולדימיר (22) 
    הדיוט אבל לא אידיוט, 01-06-2024

    להבדיל מדני האידיוט שאין לו מושג קלוש בתחום, אני מצרף הסבר קצר לולדימיר בנושא הקרינה.
    קרינה אלקטרומגנטית (EMR) בכלי רכב חשמליים (EVs) היא דאגה עבור צרכנים מסוימים, מה שמוביל למחקרים ולתקנות כדי להבטיח בטיחות. EMR ברכבי רכב חשמליים מגיע בעיקר מהסוללה, המנוע ומערכות חשמל אחרות. גופים רגולטוריים כמו הנציבות הבינלאומית להגנה מפני קרינה בלתי מייננת (ICNIRP) והוועדה הפדרלית לתקשורת (FCC) מספקים הנחיות לרמות EMR מקובלות כדי להבטיח שהן בגבולות בטוחים לחשיפה אנושית.

    ### רמות קרינה אלקטרומגנטית סטנדרטיות ברכבי EV

    הנחיות ICNIRP ו-FCC קובעות את רמות החשיפה המקסימליות המותרות לשדות אלקטרומגנטיים (EMF) בהתבסס על טווחי תדרים. תקנים אלה נועדו להגן מפני השפעות בריאותיות שליליות ידועות. בדרך כלל, רמות החשיפה המותרות הן:

    - **ICNIRP:** עבור הציבור הרחב, המגבלות נקבעות ל-100 μT (מיקרוטסלה) לשדות מגנטיים ו-87 V/m (וולט למטר) לשדות חשמליים בטווח התדרים של 3 קילו-הרץ עד 10 מגה-הרץ.
    - **FCC:** המגבלות משתנות בהתאם לתדר, אך עבור תדרי EV נפוצים (עד 100 קילו-הרץ), מגבלת החשיפה לשדה המגנטי היא כ-83 μT.

    ### תאימות של רכבי רכב חשמליים לתקנות EMR

    מספר מחקרים ובדיקות עצמאיות נערכו על רכבים חשמליים שונים כדי למדוד את רמות ה-EMR שלהם. בדרך כלל, רוב כלי החשמל המודרניים עומדים בתקנים הרגולטוריים, אך יש הבדלים ברמות EMR בין דגמים שונים.

    #### רכבי EV העומדים בתקני EMR

    1. **Tesla Model S ו- Model 3**: בדיקות מקיפות הראו שרכבי טסלה פולטים בדרך כלל רמות EMR הרבה מתחת לגבולות ה-ICNIRP וה-FCC. לדוגמה, ה-Tesla Model S נמדד כדי לפלוט שדות מגנטיים הנעים בין 0.4 ל-3 μT במהלך פעולה רגילה, שהוא נמוך משמעותית מגבול ה-100 μT.

    2. **ניסאן ליף**: הניסאן ליף עומדת גם בתקנות ה-EMR הסטנדרטיות, כאשר מדידות מציגות פליטת שדה מגנטי בסביבות 0.3 עד 2 מיקרוט במהלך תנאי נהיגה.

    3. **BMW i3**: בדיקות הוכיחו שה-BMW i3 פולט רמות נמוכות של EMR, כאשר שדות מגנטיים בדרך כלל נשארים מתחת ל-5 μT.

    #### EV עם רמות EMR גבוהות יותר

    בעוד שרוב רכבי החשמל עומדים בתקני הבטיחות, דגמים מסוימים צוינו כפולטים רמות גבוהות יחסית של EMR, אם כי עדיין בגבולות הרגולטוריים:

    1. **שברולט בולט**: מדידות הצביעו על כך שלשברולט בולט יכולות להיות רמות EMR גבוהות יותר, ולעתים מגיעות עד 15 μT, שזה עדיין בטווח החשיפה המותרת אך גבוה יותר מדגמים רבים אחרים.

    2. **Kia Soul EV**: ה-Kia Soul EV הראה רמות EMR מעט גבוהות יותר, כאשר פליטת שדה מגנטי מגיעה מדי פעם לשיא סביב 10 μT במהלך האצה כבדה או טעינה.

    ### סיכום

    בסך הכל, רוב רכבי החשמל בשוק עומדים בתקני בטיחות EMR שנקבעו על ידי ICNIRP ו-FCC. דגמי טסלה, ניסאן ליף ו-BMW i3 הם דוגמאות לרכבי רכב חשמליים עם פליטת EMR נמוכה במיוחד. למרות שלחלק מהדגמים כמו שברולט בולט וקיה סול EV יש פליטות גבוהות יותר, הם נשארים בגבולות החשיפה הבטוחה. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת ובדיקות קפדניות יותר הופכות לסטנדרטיות, רמות ה-EMR ב-EV צפויות לרדת עוד יותר.

    סגור תגובה

  • 24. ל23 תודה 
    דדד, 01-06-2024

    תודה שאתה אומר אמת ולא חרטוטים עם השארות.

    סגור תגובה

  • 25. איזה מסכים אלוהים כמו של קיה 
    ליאור, 01-06-2024

    רכב בסכום כזה, לא יכלו להעתיק קצת פינוקים מ xpeng g9 או מ xiaomi כדי לתת קצת חדשנות טכנולוגית. הרכב בפנים נראה ובמפרט של קיה ספורטג' מהדגם הבסיסי. מביך

    סגור תגובה

  • 26. תגובה ל 25 
    נהגוס, 01-06-2024

    הרכב הזה מיועד לנהיגה ולהנאה מנהיגה. אינו מיועד לחובבי מסכים וסמרטפונים או כורסאות טלויזיה. לכך ישנם כלי רכב אחרים המשקיעים בפרטים אלה ולא בהנאה מנהיגה, אלא הנאה מנסיעה.

    סגור תגובה

  • 27. תודה למגיב 23 
    ולדימיר צ'רננקו, 01-06-2024

    תודה על ההסבר המפורט.
    אני אנסה לקרוא בגוגל על הנושא.
    ושוב תודה .

    סגור תגובה

  • 28. פורשה מקאן EV (נהיגה ראשונה) - שלום לבנזין, ולא להתראות 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-06-2024

    22 ולדימיר. ההסברים שלי מתייחסים אליכם = ולדימיר ולכולכם.
    המידות הן במיליגאוס.
    0 - 2 אופייני בדירה או בבית.
    0 - 4 מקובלים.
    מעל 6 = מסוכן לגוף.
    מיקרוגל פולט קרינה של עד 40. יחידת אינדוקציה בודדת פולטת 800 או יותר. לאחר מרחק של מטר אחד, המכשיר שלי לא מראה כלום. זו הסיבה שאני ואשתי מניחים אוכל במיקרוגל, מתחילים להפעיל אותו ואנחנו לא מתקרבים אליו עד שהוא מפסיק.
    אני זה שמפעיל את יחידת האינדוקציה ועוקב אחר אותו נוהל. אני משתמש בסיר לחץ אז אחרי שהוא פועל כראוי אני הולך אליו כדי להפחית את הכוח. היחידה נמצאת במרחק של מטר אחד לפחות משקע החשמל.
    קנינו תנור אינפרא אדום בגלל האמור לעיל.
    למכוניות חשמליות יש 2 סוגי קרינה:
    ה-ELF = ELECTROMAGNETIC LOW FREQUENCY שמגיע מהסוללות = כ-7000 יחידות מסוג 18650. מערכת 350 וולט אופיינית כמו בטסלה 3.
    ה-EMF = ELECTRO MAGNETIC FORCE שנפלט מהאלקטרוניקה = ממיר המשמש להמרת האנרגיה מהסוללות להפעלת הזרם הישר להפעלת המנוע או שני מנועים במכונית חשמלית.
    יש מכוניות סיניות וקוריאניות וגרמניות שמשתמשות במערכת 800 וולט. כולכם יכולים להבין למה זה אפילו יותר מסוכן להיות בתוכם מאשר מערכת ה-350 וולט.
    שכן לקח אותי בטסלה 3 שלו. כמות מיליגאוס = 0 במנוחה. המיליגאוס עולה בהתאם למהירות המכונית.
    המדידות מתבטאים במיליגאוס והיו ליד הראש.
    ב-50 ק"מ מדדתי 40. ב-60 ק"מ = 50. ב-100 ק"מ = 80.
    כמובן שהמיליגאוס גבוה בהרבה ממערכות ה-800 וולט.
    המטענים ברמה 3 = 600 וולט בתחנות דלק שפולטים קרינה מממירי AC & DC וקרינות אלו מסוכנות מאוד.
    מטענים ברמה 2 = 240 וולט משמשים בבתים ובבנייני דירות. אני לא יודע כמה מיליגאוס הם פולטים כי אני לא משתמש בהם.
    עכשיו כולכם מבינים את ההתנגדות שלי למכוניות חשמליות.
    23. אתה אידיוט כי אתה לא יודע על חלק מהדברים:
    ICNIRP לא חל על מכוניות חשמליות. זה חל על טלפונים סלולריים ובמיוחד במערכת 5G. לכן אסור לאדם להשתמש בטלפון הנייד שלו ליד ראשו. האנשים חייבים להניח את הטלפון על שולחן = רחוק מהראש שלהם.
    ליחידות שלך אין קשר למכוניות חשמליות. זה כמות המיליגאוס מה-ELF וה-EMF שחשובה.
    לפי המידות שלי בטסלה 3. לפני שנים רבות מדדתי את ה-LEAF, PRIUS, BMW i3 ו-BOLT.
    ה-BOLT נמדד 0 - 2 מיליגאוס = בטוח. 3 האחרים נמדדו גבוה יותר מהרמה הבטוחה שלעיל.
    תפסיק להעתיק מידע שגוי כי אתה לא יודע כלום. מה גורם לך לדעת מלבד העתקה? יש לי ידע מלא בנושאים האלה.
    הסעיף האחרון שלך שגוי לחלוטין.
    24. 23 לא בסדר. קרא את תגובתי לעיל אליו. תודה לי על המידע שלי ל-22 ולא ל-23.

    סגור תגובה

  • 29. דני, מחפשים אותך במרכז CAMH טורונטו 
    יחידה לאיתור נמלטים ממוסד לבעיות מנטליות, 01-06-2024

    דני, תחזור מהר למוסד. מחפשים אותך. עוד מעט יש דיון על חלומות של בוגאטי, בנטלי , סוללות, מיליגאוס ועוד...
    תגובה 28 לך שברה שיאים חדשים: המלצותייך לא לשים טלפון סלולרי ליד האוזן אלא במרחק של מטר ועל השולחן, היא המלצת האלף הנוכחי.
    תמשיך לדבר עם המטפל ואם לא נבוא לתפוס אותך בחור שאתה גר ונאשפז אותך בכפייה.

    סגור תגובה

  • 30. תגובה לדני מ 28 
    הדיוט אבל לא אידיוט, 01-06-2024

    דני אעזור לך קצת בחומר 1 מיקרוטסלה= 10 מיליגאוס. לכן כל מה שכתוב מטה אתרגם לך למיליגאוס.
    כל היתר מיועד לקוראים האינטלגנטים.
    כן, EMF (שדות אלקטרומגנטיים) בכלי רכב חשמליים (EVs) נמדדת לרוב ביחידות מיליגאוס (mG). להלן פירוט של האופן שבו נמדד EMF ב-EV, ומה הסכנות הפוטנציאליות עשויות להיות:

    ### מדידת EMF ב-EV

    #### יחידות מידה
    - **Milligauss (mG)**: יחידה זו משמשת בדרך כלל למדידת הרכיב המגנטי של EMFs בתחום התדרים הנמוכים, האופייני לשדות הנוצרים על ידי מערכות חשמליות בכלי רכב.
    - **מיקרוטסלה (µT)**: יחידה נוספת של חוזק שדה מגנטי, כאשר 1 µT = 10 מיליגאוס.

    ### מקורות EMF ברכבי רכב חשמליים

    1. **מנועים חשמליים**: המקור העיקרי של EMFs ברכבי EV, שכן הם יוצרים שדות מגנטיים בעת הפעלה.
    2. **מערכות סוללה**: ערכות סוללות במתח גבוה ואלקטרוניקה מתח קשורה יכולים גם הם לתרום לרמות EMF.
    3. **מערכות טעינה**: תהליך טעינת הרכב, במיוחד עם מטענים בעלי הספק גבוה, יכול לייצר EMFs.
    4. **יחידות מהפך ובקרה**: רכיבים אלו ממירים ומנהלים אנרגיה חשמלית ויכולים ליצור EMFs.

    ### סכנות פוטנציאליות והנחיות בטיחות

    #### דאגות בריאותיות
    - **חשיפה לטווח קצר**: ההשפעות המיידיות של חשיפה ל-EMF הן בדרך כלל מינימליות, שכן חשיפה ברמה נמוכה אינה נחשבת למזיקה בצורה חריפה.
    - **חשיפה לטווח ארוך**: קיים מחקר מתמשך על ההשפעות הבריאותיות הפוטנציאליות לטווח ארוך של חשיפה כרונית ל-EMF בתדירות נמוכה. כמה מחקרים מצביעים על קשר פוטנציאלי לבעיות בריאותיות שונות, כולל סיכון מוגבר לסוגים מסוימים של סרטן, אם כי הראיות אינן חד משמעיות.

    #### הנחיות בטיחות
    ארגונים שונים מספקים הנחיות לרמות בטוחות של חשיפה ל-EMF:
    - **ICNIRP (הוועדה הבינלאומית להגנה מפני קרינה בלתי מייננת)**: מספק הנחיות לחשיפה ל-EMF בתדר נמוך, המציע שהציבור הרחב לא צריך להיחשף ליותר מ-2,000 מיליגאוס (200 µT).
    - **IEEE (המכון למהנדסי חשמל ואלקטרוניקה)**: מספק הנחיות דומות, וממליץ על מגבלות כדי להבטיח בטיחות.

    ### רמות EMF ב-EV
    מחקרים ומדידות שנערכו ברכבי EV הראו שרמות EMF בתוך תא הנוסעים נמצאות בדרך כלל בגבולות בטוחים. מדידות אופייניות מצביעות על כך שעוצמת השדה המגנטי בתוך EV בדרך כלל נמוכה בהרבה ממגבלות הבטיחות שנקבעו בהנחיות הבינלאומיות.

    ### הפחתת חשיפת EMF
    1. **שיפורי עיצוב**: יצרני כלי רכב מתכננים רכבים כדי למזער את החשיפה ל-EMF, תוך שימוש במיגון ואופטימיזציה של פריסת הרכיבים החשמליים.
    2. **מרחק ממקורות**: הגדלת המרחק בין היושבים לבין המקורות העיקריים של EMF (כמו חבילת הסוללות והמנוע החשמלי) יכולה לסייע בהפחתת החשיפה.
    3. **ניטור רגיל**: מדידה תקופתית של רמות EMF במכוניות חשמליות יכולה לעזור להבטיח שהן נשארות בגבולות בטוחים.

    ### סיכום
    בעוד EMF ב-EV נמדד במיליגאוס ויש דאגות בריאותיות פוטנציאליות הקשורות לחשיפה ממושכת ברמה גבוהה, ראיות עדכניות והנחיות בטיחות מצביעות על כך שהרמות שנמצאות בדרך כלל ברכבי חשמליים אינן מסוכנות. היצרנים מקפידים על תקני בטיחות מחמירים כדי להבטיח שחשיפה ל-EMF תישאר בגבולות המקובלים. ניטור שוטף והקפדה על הנחיות הבטיחות יכולות לסייע בהפחתת סיכונים פוטנציאליים.

    סגור תגובה

  • 31. דני הוא חובב קונספירציות 
    X-FILES, 01-06-2024

    אני בטוח שאתה ואשתך מסתובבים עם כובע מאלומיניום.
    אתם גם חיים מתחת לאדמה?

    סגור תגובה

  • 32. לדני  
    שלא יעבדו עליכם, 01-06-2024

    1. התגובות שלך מתנשאות וביריוניות - אוטומטית לא יורדים לפרטים - תחושת אנטי אוטומטית.
    2. המיידע שלך הוא לא מדויק ומתעה - בהנחה שאתה מבצע את הניסוי נכון במודד מכוייל וכו.
    בנוסף הקרינה של הסוללות היא בתדר נמוך מאוד - ככל שהתדר עולה הסיכון עולה - WIFI ו BT הרבה יותר מסוכנים.

    כמה קישורים למטה להנאתך, כולל בדיקות מצולמות בטסלות - שורה תחתונה הסוללות והמנועים החשמליים הם לא גורמי הקרינה העיקריים ברכבים.

    סיכום מעניין של אחת הכתבות:
    Pick Your Poison
    So, you can buy a Tesla and reduce your carbon emissions, or you can buy a traditional gas-powered car and potentially reduce your EMF emissions. But to what extent? And which pollutant should you reduce more? These are difficult questions to answer.

    First, both electric and gas-powered cars come with their fair share of carbon and EMF emissions.

    Tesla’s title as a zero-emissions car is a little misleading, since their large, lithium-ion batteries, which are material- and energy-intensive to produce, release more carbon emissions during production than during the production of regular vehicles. Even so, the Union of Concerned Scientists also discovered that electric vehicles generate half the emissions of a conventional car throughout its life, and produce zero emissions while driving.

    Every year, hundreds of Americans die from accidental carbon monoxide poisoning, which is an odorless toxin released by gas-powered vehicles. While your body might be taking in less EMF with traditional gas-powered cars, it is taking in more carbon monoxide.

    In terms of EMF emissions, electric cars have a large battery emitting ELF radiation, but all new cars have many technological advancements like WiFi hotspots, Bluetooth, and electric controls that also emit EMF radiation. In addition, all cars with metal frames could be trapping and magnifying the sources of radiation inside the car.

    In the end, electric cars should not be seen as the worse option, since ELF coming from an electric battery does not travel far at all, and doesn’t affect the main cabin as much as RF radiation (which can be present in all types of cars). If you have a sensitivity to EMF, this is definitely something you should be mindful of, and some cars might be worse than others depending on what affects you. However, for the majority of the population who does not exhibit any sensitivities, an electric car might be worth it for the environment and your wallet.

    Either way, there are many other ways you can reduce your exposure to EMF radiation while driving.
    https://defendershield.com/electric-cars-emf-radiation-could-your-tesla-be-bad-for-you
    https://spectrum.ieee.org/magnetic-fields-in-electric-cars-wont-kill-you
    https://www.youtube.com/watch?v=AcYDVN_Hcl8&ab_channel=HeadsofTech
    https://www.youtube.com/watch?v=PNuTIeMlB4I&ab_channel=D%C3%86rik

    סגור תגובה

  • 33. אוי ואבוי דני 
    תרד מהעץ, 01-06-2024

    המיידע שלך שגוי! או שאתה אינטרסן או שפשוט לא יודע לבצע ניסוי נכון ולהפריד משתנים.
    אבל בוא נניח שהתוצאות שלך נכונות, תרגיל פשטני:
    אינדוקציה פולטת 800+. כדי לבשל צריך להיות לפחות 5 דקות מול היחידה\כיריים = 4000+ יחידות קרינה.
    נסיעה ב 100 קמש במשך שעה שווה 4800 יחידות, בערך כמו 5 דקות מול היחידה\כיריים.
    נוסיף מקורות קרינה נוספים שחשופים אליהם, טלפונים. ראוטרים, מחשבים, טאבלטים, מכשירי חשמל שונים = לפחות פי 10 = +40000 יחידות קרינה.
    שעה נסיעה ב 100 קמש או שעתיים ב 60 קמש (ממוצע יותר הגיוני בארץ) הם כ 10% מהקרינה היומית - זה הרבה אבל:
    הקריאות של דני לא נכונות! הם בערך פי 10 מכול בדיקה מוכחת במאמרים או ניסויים מצולמים = הוכחות.
    אז עכשיו זה אחוז תוספת.
    הבהרה: מדובר על תוספת הקרינה מהמרכיבים הייחודיים של מכונית חשמלית: סוללה ומנוע חשמלי.
    אז כדי להמנע מקרינה צריך לא להשתמש בטלפונים, מחשבים, ראוטרים, מוצרי חשמל. והכי טוב לגור בשממה ללא חשמל בכלל. נסיעה במכונית חשמלית לא משנה הרבה אם בכלל.
    בשורה התחתונה הטכנולוגיה וזיהום האוויר הורגים אותנו בלי קשר לחשמליות.
    בריאות

    סגור תגובה

  • 34. פורשה מקאן EV (נהיגה ראשונה) - שלום לבנזין, ולא להתראות 
    DANY_FROM_TORONTO, 01-06-2024

    32 ולכל האחרים לאחר התגובה שלי ב-28.
    המציאות היא הכלל וכולכם לא יכולים להתווכח עם הממצאים שלי.
    מד המדידה שלי הוא FieldProbe PYRAMID דגם PY-17 ELECTROMAGNETIC FIELD METER תוצרת AMPROBE.
    הוא עשוי עם דיודה אחת למדידה ודיודות LED המציגות את מדידת המיליגאוס. הוא בנוי כל כך פשוט ולכן אף פעם לא צריך כיולים.
    30 ו-32. שניכם חוזרים על מה שכבר אמרתי ב-28 שלי. הקוראים אינם מעוניינים בכל כך הרבה פרטים.

    סגור תגובה

  • 35. דני, די, תארוז החפצים ולך תנוח 
    בשם הקוראים, 02-06-2024

    ראינו תגובתך מס׳ 34. שכנעת אותנו בטיעוניך המקצועיים ובמכשיר המדידה שקנית ב 150 ש״ח.
    נגמרו לנו הטיעונים באשר למקצועיותך בתחום.
    מכשיר המדידה שהשתמשת בו אפילו NASA לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש אותו.
    חבל שאתה כותב באתר מסכן כזה ולא חושף עצמך לתעשיית הרכב. למרות שאתה בפנסיה, היו חוטפים אותך מיד ולאחר שבוע עבודה היית יכול לרכוש את הבנטלי עליה אתה חולם, בלי להתלבט יותר מידי

    סגור תגובה

  • 36. דני יקירי 
    read the fine print, 02-06-2024

    כל מכשיר מדידה מצריך כיול תקופתי ובדיקת תקינות! (עובד בתחום כ 32 שנה).
    המוצר הנל לא מיוצר מ 2019...ממליץ לך לבדוק את תקינותו.

    המודד הזה מכוייל לבדיקת EMF בתדר 60HZ בלבד (קישור ראשון). מודד EMF איכותי מודד מ X0 HZ עד X00 KHZ, כמה סוגים של EMF, משוקלל וכו - קישור שני.

    מציע שתלמד את נושא הקרינה לעומק, תעבוד עם ציוד מתאים, תפריד משתנים ורק אז תפרסם את "האמת".


    https://www.amprobe.com/wp-content/uploads/2019/12/PY-17_Electromagnetic-Field-Meter_Manual.pdf

    https://emfacademy.com/trifield-tf2-emf-meter-complete-review/

    סגור תגובה

  • 37. פורשה מקאן EV (נהיגה ראשונה) - שלום לבנזין, ולא להתראות 
    DANY_FROM_TORONTO, 02-06-2024

    36. כתבתי אתמול דוא"ל ל- Amprobe ואני מחכה לתשובה. אני אקשר מחר עם נציג Amprobe בקנדה.

    סגור תגובה

חזור למעלה