אחרי ניסיון ראשון פחות מוצלח, GAC מנסה שוב להשתלב בשוק הרכב המקומי, הפעם עם תת המותג איון ודגם המתברג אל ליבת קטגוריית רכבי הפנאי החשמליים. מצליח לה טוב יותר?
GAC היא אחת מענקיות תעשיית הרכב הסינית וגם מחלוצות היצרניות הסיניות לנחות כאן. אבל כשהגיעה בתחילת העשור הנוכחי, ה-GE3 מתוצרתה לא הצליח מכיוון ששווק ללא מערכות בטיחות מתקדמות וללא אפשרות לטעינה מהירה. הנציגות המקומית הפסיקה את פעולתה.
ארבע שנים לאחר מכן, חוזר הקונצרן לישראל עם היצע של שלושה דגמים מודרניים תחת חטיבת החשמליות ב-GAC שמכונה איון (Aion). אחד מהם הוא ה-V שמלבד סין משווק גם בתאילנד, אינדונזיה וסינגפור, ובקרוב גם במספר מדינות באירופה לרבות פולין, פורטוגל ופינלנד.
אצלנו הוא יתמודד בקטגוריית רכבי הפנאי החשמליים, קטגוריה שבשנים האחרונות היתה מהפופולריות בשוק המקומי שגם סיפקה להיטי מכירות מבית ג'ילי ו-BYD, אבל כעת חווה ירידה בביקושים
סיכום: GAC עשתה שיעורי בית, טיפלה בנקודות תורפה שמנעו ממנה להצליח בעבר וללא ספק מגיעה בשלה הרבה יותר בניסיונה השני. האיון V הוא רכב פנאי חשמלי הרבה יותר מתקדם, שמיישר קו עם המתחרים ובתחומים חשובים כמו מרחב מחיה, נוחות נסיעה, טווח ויכולת טעינה, אף עולה עליהם.
מתחרים ישירים: BYD אטו 3, ג'ילי EX5, ליפמוטור C10
מחיר: 167 אלף שקל
טוב: תא נוסעים, נוחות עירונית, טווח נסיעה
בסדר: התנהגות כביש, תא מטען, ביצועים
טעון שיפור: תפעול, תאי אחסון
ציון: 8
כל זאת עם מחיר אטרקטיבי יחסית, רשימת אבזור נדיבה וללא כל רגשי נחיתות מול מתחרים ותיקים ומצליחים אצלנו. להיט מכירות בטוח? לטעמנו, הנקודה הבעייתית היחידה איתה יאלץ להתמודד אינה תלויה בו, אלא בשוק רכב רווי בחשמליות עם ביקושים שהואטו. וגם, כמה אלטרנטיבות היברידיות-נטענות באותה סביבת מחיר.
איך נראה: העיצוב ממש לא סיני-גנרי. הוא מאמץ קווים רבועים עם יחידות תאורה מקוריות (ותודה לאל, ללא פס מחבר) לצד איפור קרבי כמתבקש מרכב פנאי. בקרב עדר הפנאי-חשמל שסיפקה לנו בכמויות הרפובליקה העממית הוא בהחלט מתבלט, אם כי אצל חלק מהבוחנים המראה מזכיר יותר מדי מיניוואן או סטיישן.
סביבת הנהג כוללת כמקובל לוח מחוונים דיגיטלי ("8.8) ומסך מגע גדול ("14.6) לשליטה במערכות, כולל פתיחת וילון חלון השמש וכיוון המראות - פחות מוצלח. רק גם שהמסך לא מנצל את גודלו כדי להציג פונטים ואייקונים קריאים יותר, מה שהיה מקל במעט על התפעול בזמן נהיגה. אגב, צימוד לאפל קארפליי יש, לא לאנדרואיד (רק בעתיד).
איכות החומרים מרשימה, עם שילוב צבעים חכם וכהה במקומות התחתונים לטובת עמידות בלכלוך, ובהיר בעליונים יותר, שעושים נעים בעין. על ציפוי הניקל בהגה ובידיות פתיחת הדלתות עדיף היה לוותר, שכן כך הם נראים ומרגישים מצועצעים.
מושב הנהג נוח למדי גם בנסיעות ארוכות, אבל חסרה מעט תמיכה צידית. תנוחת הנהיגה טובה, גבוהה ושלטת עם שדה ראיה מצוין, אבל פחות לנוסע בהיעדר כיוון לגובה המושב. במפתיע אין תא כפפות כלל וגם תא מרכזי המשמש מקרר ומוצע בחו"ל, לא זמין במפרט הישראלי. פתחי המיזוג ממוקמים נמוך מדי בקונסולה המרכזית, מה שמקשה על צינון התא בקיץ ישראלי.
בהשוואה ל-BYD אטו 3 הוא ארוך משמעותית (ב-15 ס"מ, 460.5 ס"מ), עם בסיס גלגלים ארוך ב-5.5 ס"מ (277.5 ס"מ) ובהתאם, מרחב הפנים מאחור טוב משמעותית מלהיט המכירות. כולל אפשרות להשענת מסעד הספסל בזווית גדולה (137 מעלות). לתא המטען 427 ליטר ראויים אך אין וילון כיסוי בחלק העליון כמקובל.
רשימת האבזור עשירה, וכוללת בין היתר ריפודים דמויי עור עם כיוון חשמלי, חימום ואוורור לקדמיים (חימום גם לאחוריים), מצלמות היקפיות, משטח טעינה אלחוטי (עם פתח קירור מובנה) מפתח חכם, חלון שמש (שאינו נפתח) ודלת תא מטען חשמלית.
מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית, כולל על פתיחת דלת. מחמאות מגיעות לכך שלאחר ניתוק המערכות הן לא נדרכות מחדש בכל יציאה מהרכב.
איך נוסע: כבסיס משמשת פלטפורמת AEP (ר"ת Architecture Electric Platform) הייעודית של GAC, עליה מתבסס גם טויוטה bZ3X המשווק בסין. המנוע החשמלי מפיק כמקובל בסין 204 כ"ס וההנעה קדמית. הביצועים טובים ביחס לרכבי בנזין עם 7.9 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, אבל איטי ביחס למתחרים מבית BYD וג'ילי, בעיקר בגלל נתון מומנט נמוך מהמקובל ומשקל עצמי גבוה יותר.
למערכת הרגנרציה שלושה מצבי עוצמה עם בחירה דרך המסך, סידור שהופך את המעבר ביניהם ללא מעשי בזמן נהיגה. במפתיע, המצב העוצמתי ביותר אינו מאפשר נהיגה בדוושה אחת כמקובל בחשמליות, אבל מצד שני, מצבי העוצמה המוחלשים מייצרים נסיעה נעימה למדי מחוץ לעיר, ולא מחייבים מניפולציות עם דוושת התאוצה כדי להימנע מלגרום לנוסעים בחילה.
סוללת 75.3 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה גדול מהמתחרים (510 ק"מ), אך עם צריכת חשמל של 17.3 קוט"ש ל-100 ק"מ בממוצע המבחן, השגנו 425 ק"מ. זה עדיין טוב ממה שהשיגו המתחרים הישירים, אבל רק במעט. טעינה מהירה מבטיחה קצב של 180 קילוואט, אבל השגנו רק 155. עדיין גבוה ביחס לתחרות הסינית, ולכן עצרנו את השעון על 28 דקות מ-10% ל-80%, מהיר במעט מהמתחרות.
מערך המתלים מכויל לרכות אבל לא לנרפות מוגזמת המקובלת בחלק מהמותגים הסיניים. בהתאם, נוחות הנסיעה טובה למדי והוא מתמודד טוב מהמצופה עם שיבושים בעיר, וגם עם כביש בינעירוני בסלילה גרועה. בידוד הרעשים לעומת זאת סביר בלבד, בעיקר בגלל פסי הגגון הבולטים והצמיגים הרחבים.
היכולת הדינמית סבירה, בין היתר הודות לשימוש בצמיגים איכותיים של יצרנית מוכרת יחסית (מקסיס), אבל לא מעבר לכך. זוויות גלגול מוחשיות והיעדר משוב מההגה ובעיקר מהבלמים הנקודתיים ירגיעו כל ניסיון לנהיגה נמרצת בתוואי הררי ומפותל.
זה רכב מיקי מאוס שמתאים רק לאצבעוני.
ויותר גרוע, הוא חשמלי ומסוכן.
יש לי רכב גדול על בנזין, יגואר XJ מהשנתון 1999.
יש לדני טורונטו רכב גדול על בנזין, בנטלי ברוקלנדs 1997.
1 מאור. אתה צודק, כי הרכב לא רציני.
רק בנזין! בלי חשמל!
בואו תשתמעו משהו על GAC. נחתו בישראל ב 2021. מכרו את המכוניות שלהם במשך שנתיים, עד סוף 2022.
ואז נעלמו. נאד מסריח ברוח. פאףף.
אין ייבוא, אין חברה, אין כלום. המסכנים שקנו ב 130 אלף, ראו איך המכונית החשמלית שלהם, הופכת כמשומשת בת שנה למכונית ששוויה 60 אלף ש"ח. אף אחד לא מתקרב לרכב.
ופתאום, כאילו כלום, הייבוא שך GAC מתחדש. כמו איזה אקס רעיל שדופק בדלת ושואל את האקסית ההמומה " חמודה, איפה היינו ? " כאילו לא זרק וטינף עליה ובגד בה.
אז קנו GAC. כי כנראה מי שקונה את זה, זה בדיוק מגיע לו. נגבו את הסמוחטה מהפרצוף ותרכשו. למה ? ככה.
מתי היבואנים שמחפשים לעשות מכה יבינו שהישראלים לא טיפשים כמו שהם חושבים לא מחפשים יותר פלסטיק זול מסך גדול אין עתיד לכל הזבל הסיני הזה חברות רכבים סיניות נעלמות מי מבטיח לנו הצרכנים עתיד שיהיו עדכוני תוכנה וחלקים ?????
עוד דגם/מותג סיני מתוך עשרות רבות של דגמים/מותגים סיניים שהיום ישנם ומחר? מי יודע.
אני בהחלט לא אקנה רכב שאיני בטוח אם בעוד 5-8 שנים יהיה קיים בשוק ויהיה לו שרות וחלקי חילוף.
חבר שלי התייעץ איתי אם לקנות טסלה יד 2. מחיר 180.000. כמעת נחנקתי מהמחיר. נכנסו ל-AI ל- GPT ולג'ימיני.
קראנו בעיון את הכתוב והוא החליט לוותר.הצעתי לו לא לוותר על בנזין, וכשיגיע הרגע יחשוב שוב.
תודה לדני טורונטו על התגובות שלו נגד חשמל .למדתי ממך המון .
רק בנזין! בלי חשמל!
3. רכב שטח אמיתי זה הרנגלר שלי!
9 יהודה. אתה אפילו לא יודע שכותבים אחסון, אהבל.
11. אתה באמת מציאותי, וחשמלי זה מסוכן.
14 פרופ כהן. אתה צודק, וגם חשמלי זה מסוכן.
20 מיש. חשמלי וסיני, זה באמת רכב רע.
24 אמיר. אתה ממש טועה, זו לא המציאות.
25 דודי. אתה ממש צודק, לגבי רכב סיני.
רק בנזין! בלי חשמל!
מכוניות חשמליות סיניות אינן מורשות בקנדה ובארה"ב מכיוון ששתי המדינות רוצות להגן על ייצור המכוניות החשמליות שלהן. זו הסיבה שיש מס של 106.1% בקנדה ו-247.5% בארה"ב. מספר 14 צודק מכיוון שסין היא מדינת אויב שתומכת בחמאס ובאיראן.
7 דוד. אתה טועה כי זה GAC. CAC זה Chengdu Automotive Corporation.
9. יהודה. דני מישראל צודק כי אכסון זה לא נכון. המילה הנכונה היא אחסון.
27 קביבו. אתה צודק ואני מודה לך.
28 דני. אתה צודק ב-100% כמו תמיד.
30 אריאל האוטיסט. סתום את הג'ורה המלוכלכת שלך לגבי דני מישראל וגם לגביי.
רק בנזין! בלי חשמל!
32 אישימוטו. אתה בעד או נגד רכבי בנזין?
33 יוגב. בכלל, עדיף לא לקנות חשמלית סינית.
35 דני. האם הרכב קטן או בינוני?
רק בנזין! בלי חשמל!
מאז ומתמיד לא האמנתי בכוחות על, כישופים וחשמל. אבל מה שקרה לי אתמול עולה על כל היגיון. חזרנו סינתיה ואני מבית קפה שבמרחק 12 קילומטר מהבית שלנו וכשעלינו לרכב הבנטלי משנת 1997 ראינו לפתע נעליים מהלכות ללא אדם כלל. אישתי ברחה באותו הרגע ואני מיד רצתי להביא את המכשיר המדידה שלי למדוד מיליגאוס לנעליים. הנעליים הלכו וחזרו וראיתי שנמדד להם 6.6 מיליגאוס. לפתע שמעתי רעשים מהשרוכים של הנעל הימנית, כאילו מישהו קורא לי. שאלתי את השרוכים מי הם ומה שמם והם השיבו לי שמדובר ברוח של קביבו שלא רואה מנוחה מאז שהיא מדברת נגד דני האמיתי עם שמות אחרים. האמת התחלתי להתרגש ואמרתי שהכל מחול ומיד הנעליים נעלמו כלא היו!
דבר ראשון אוטו מכוער רצח כמו אוטו מכוער משנות ה80 הגילי לא סופר אותו מבחינת הכול חוץ מהבטריה אבל זה נראה כמו רכב שאולי יצליחו למכור 2 מכוניות כל השנה גם אם יורידו ל140 בדיחה נהיה פה בארץ אוטו כזה עולה ליבואן אחרי מיסים אולי 85 אלף הם מנסים להרויח פי 2 פשוט בדיחה
רק בנזין! בלי חשמל!
42 טרק. אתה ממש צודק, לגבי aion v.
44. אתה ממש לא אהבל, אתה חכם. הרכב גרוע.
46 דני. אני מצטער שטעיתי לגבי הגודל במספר 2.
רק בנזין! בלי חשמל!
ומדובר ברכב מהמכוערים שראיתי, מתחרה על התואר עם הונדה ג׳אז המזעזעת .
שני רכבים יקרים בקטגוריה שלהם בלי לתת תמורה ענקית על הנייר שמצדיקה את זה.
ואנחנו נראה את זה במכירות.
לא מצליח להבין למה היבואנים ממשיכים לחשוב שהישראלים הם עם של פרייארים? בגדתם בקונים של הGE3 גרמתם להם להפסדים כבדים ועכשיו הבאתם רכב מכוער מאוד במחיר מופקע? הצחקתם אותי, תודה.
אולי כדאי שתבדקו את לובינסקי שתמחרו את הMG5 ב160 אלף ש"ח ועכשיו מוכרים ב 108 אלף יד1 כי נתקעו עם מלאי שאף אחד לא רוצה