דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה אייגו X (סיבוב בזק) – בכוחות מחודשים

Getting your Trinity Audio player ready...

כמעט בלי ששמנו לב, טויוטה אייגו נמצאת כאן כבר 20 שנה. בבתחילת הדרך כשכפול למיני הצרפתיות של פיג'ו וסיטרואן, ובארבע השנים האחרונות (תחת השם אייגו X) כדגם עצמאי של היפנים. אבל בניגוד למרבית דגמי טויוטה שנחשבים כמעט כולם ללהיטי מכירות, האייגו לא זכתה למעמד דומה ולא הצליחה לאתגר את המתחרות הקוריאניות, יונדאי i10 וקיה פיקנטו.

אחת הסיבות לכך היא שבניגוד למרבית דגמי היצרנית היפנית, האייגו מעולם לא קיבלה מערכת הנעה היברידית. ובכן, עכשיו כן.

מה שונה: החרטום עבר עדכון משמעותי, שכן הוא נדרש כעת לאכלס מערכת הנעה גדולה בהרבה. לסרח העודף מלפנים נוספו כמעט 8 ס"מ, אותם ניסתה היצרנית להסוות (בהצלחה, לטעמנו) באמצעות סבכה קדמית גדולה יותר, מכסה מנוע חדש ויחידות תאורה במבנה צר יותר.

בסביבת הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי גדול מבעבר ("7 במקום "4.3), דיפון למושבים מחומרים ממוחזרים וגם בלם יד חשמלי במקום מכאני, מה שמפנה מקום לתאי אחסון. הסוללות שממוקמות מתחת למושב האחורי לא מורגשות בהיבט המרווח, אך מערכת הקירור שלהן ממוקמת במרכז הרצפה וגוזלת מעט מקום.

מערכת ההנעה מגיעה ישירות מהיאריס: מנוע בנזין עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי, בהספק משולב של 116 כ"ס, תוספת של 44 כ"ס. וזה מורגש עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, קיצוץ של 5.6 שניות ומה שהופך אותה לאלופת המיאוצים בקטגוריה.

השיפור בביצועים מורגש גם ביכולת להתמודד בקלות עם כביש הררי או בשיוט מזורז בכביש מהיר, טריטוריה לא שכיחה לדגמי מיני באירופה, אבל כן בישראל. חבל רק שאופי הפעולה של התיבה הרציפה נותר ללא שינוי ומביא לעליה לסל"ד גבוה וקבוע במצערת מלאה. צריכת הדלק? היצרן טוען לשיפור (27 ק"מ לליטר), נתון שננסה לאמת במבחן מקןמי.

מערכת ההנעה אחראית לתוספת משקל (140 ק"ג) אבל לדברי טויוטה, גם להורדת מרכז הכובד ב-4 ס"מ. מערך המתלים כוייל מחדש על מנת לשמור על מאפייני הניהוג הטובים של הגרסה היוצאת, וכבעבר האחיזה גבוהה ונוחות הנסיעה בעיר טובה. באירופה טויוטה תשווק אותה גם בגרסת גימור GR-ספורט, עם בידול ויזואלי וכיול ייעודי לקפיצים, לבולמי הזעזועים ולהגה על מנת לשפר עוד יותר את היכולת הדינמית, אך היא לא תוצע כאן.

נוספו גם בלמי דיסק (תוף מאחור בדגם היוצא) שמספקים תחושה טבעית ומדויקת ביחס למקובל במערכות אוגרות אנרגיה. בלימה רגנרטיבית אדפטיבית מתבצעת באמצעות למידת סגנון הנהיגה בשילוב נתונים ממערכת הניווט, וגם כאן התוצאה, לפחות בכבישי ההשקה, הייתה משביעת רצון. למרות הצהרת היצרנית על תוספת חומרי בידוד, עדיין חודרים לתא לא מעט רעשי דרך ורוח.

מערך הבטיחות הורחב עם זיהוי תנועה חוצה בצמתים ומצלמה לניטור עיני הנהג, בנוסף לבלימה אוטונומית, שמירת נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית ושמירת נתיב שהיו בעבר.

מה דומה: איכות החומרים נותרה ללא שינוי, עם משטחים נרחבים מדי של פלסטיקה קשיחה ומחוספסת. כך גם לגבי מסך המגע, שימשיך להיות גדול מאוד לרכב כה קטן. אבל לצערנו, רק באירופה ("10.5). אנחנו נקבל רק את התצורה המוקטנת ("9). מנגנון גג בד נפתח שהוצע בה רק באירופה, לא יגיע גם הפעם לגרסאות שישווקו כאן.

פתחי המיזוג ניצבים כבעבר בצידי הקונסולה ובחלקה העליון, מה שעשוי להקשות על צינון התא באקלים המקומי. שדה הראיה מצוין לפנים ולצדדים, אך לאחור פחות. המרווח מאחור נותר מצומצם במיוחד, עם מקום רק לשני נוסעים, כניסה לא נוחה ומפתח דלת צנוע מדי. והגיע הזמן שטויוטה תאפשר לפתוח חלון מאחור במלואו, ולא רק כחרך צר. נפח תא המטען נותר ללא שינוי (231 ליטר), קטן במעט מהמתחרות הקוריאניות.

סיכום: מערכת ההנעה ההיברידית מהווה שיפור מתבקש לאייגו העדכנית, שנותרה במובנים רבים דומה למוחלפת. על יתרונותיה הדינמיים ומגבלותיה בכל הנוגע לתנאי השירות עבור הנוסעים מאחור.

השאלה הגדולה, עליה אין לנו עדיין תשובה ואשר תקבע את גורלה אצלנו, נוגעת כמובן למחיר והוא ללא ספק צפוי לעלות. התייקרות צנועה תעניק לדגם רוח גבית הודות לשיפורים הבולטים. התייקרות משמעותית שאינה בלתי מתקבלת על הדעת, תפגע בסיכויי ההצלחה.

  • מנוע: בנזין, 3 צילינדרים, 1.5 ליטר וחשמל
  • הספק מנוע בנזין: 91 כ"ס ב-5,500 סל"ד
  • מומנט מנוע בנזין: 12.2 קג"מ ב-3,800 סל"ד
  • הספק, מומנט מנוע חשמלי: 80 כ"ס, 14.4 קג"מ
  • הספק משולב: 116 כ"ס
  • תמסורת: רציפה, הנעה קדמית
  • אורך: 377.6 ס"מ
  • רוחב: 174 ס"מ
  • גובה: 152.5 ס"מ
  • בסיס גלגלים: 243 ס"מ
  • משקל עצמי: 1,090 ק"ג
  • נפח תא מטען: 231 ליטר
  • זינוק ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית: 9.2 שניות, 172 קמ"ש
  • צריכת דלק משולבת, פליטת מזהמים: 27 ק"מ לליטר, 85 גרם CO2 לק"מ
  • כריות אוויר: 6
  • דירוג בטיחות (Euro NCAP): 4 כוכבים
  • מחיר משוער: 115 אלף שקל

הכתב היה אורח חברת טויוטה

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה