בקצרה:
- אודי מוסיפה גרסת ספורטבק ל-Q5
- ההבדל העיקרי: עיצוב דלת תא המטען
- התוספת למחיר עומדת על 20 אלף שקל

ישבן מחוטב: שבוע לאחר שהחלה בשיווק הדור השלישי ל-Q5, מרחיבה יבואנית אודי את היצע הגרסאות ומתחילה לשווק גם את ה-Q5 ספורטבק. ההבדל העיקרי ניכר במראה החלק האחורי, עם גג המשתפל לאחור האחראי בין היתר לקיצוץ זניח של 6 מ"מ בגובה (164 ס"מ) ו-5 ליטרים מנפח תא המטען (515 ליטרים). יתר הממדים נותרו ללא שינוי.
תג המחיר ל-Q5 ספורטבק עומד על 425 אלף שקל, יקר ב-20 אלף שקל מ-Q5 רגיל בגרסה המקבילה. עם זאת, ב-SQ5 הספורטיבי התוספת צנועה יותר ועומדת על 4,000 שקל בלבד (614 אלף שקל).

מה עוד צריך לדעת: מערך יחידות ההנעה כולל צמד מנועי בנזין מוגדשים ומערכת היברידית קלה (48V), עם מנוע חשמלי (24 כ"ס) שמשמש כמתנע וגנרטור ומסייע לרגנרציה בזמן האטה. בגרסת ה-40 הבסיסית ישנו מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ו-204 כ"ס, עם תאוצה של 7.2 שניות ל-100 קמ"ש, בעוד ה-SQ5 כולל מנוע V6 בנפח 3.0 ליטרים עם 367 כ"ס ו-4.5 שניות ל-100 קמ"ש. שני המנועים מחוברים לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמד ולהנעה כפולה-קבועה.
מפרט האבזור כולל לוח מחוונים דיגיטלי ("11.9) ומסך מגע גדול ("14.5), ריפודים משולבי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, משטח טעינה אלחוטי, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, חלון שמש ודלת תא מטען חשמלית.
הגרסה הבכירה במנוע הקטן מוסיפה גם מסך מגע נוסף עבור הנוסע מלפנים ("10.9), לשליטה במערכת הנוחות-בידור, תצוגת נתונים עילית לנהג ומערכת שמע משודרגת של B&O בעבור 24 אלף שקל. ה-SQ5 כולל בנוסף גם אוורור למושבים הקדמיים וחישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19).

מערך הבטיחות בכל הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת אקטיבית כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: הגרסה המעוצבת ל-Q5 היא תוספת מתבקשת להיצע המקומי, שתאפשר לו להתמודד כבעבר מול מתחרים כמו ב.מ.וו X4 ומרצדס GLC קופה. אבל הבשורה החשובה באמת תגיע כאשר תנחית כאן היבואנית בהמשך השנה גרסאות היברידיות-נטענות עם ביצועים משופרים והבטחה לטווח חשמלי של 100 ק"מ.