בקצרה:
- פורד נוטשת את הטנדר החשמלי
- תעניק לדור הבא הנעה היברידית נטענת
- עוד לא ברור מתי יגיע לאולמות התצוגה

חשמל עם בנזין: פורד מפסיקה לייצר את ה-F-150 לייטנינג החשמלי, לאור ביקושים נמוכים משציפו לו כשהוצג לראשונה ב-2021. היצרנית מודיעה כי תציג בקרוב דור חדש, עם מערכת ההנעה היברידית-נטענת חדשה, הכוללת מנוע חשמלי האחראי על ההנעה, בעוד מנוע הבנזין ישמש כגנרטור מאריך טווח.
ההחלטה של פורד מגיעה בין היתר לאור שינוי הכיוון עליו הוחלט במתחרים מבית ראם. שם עמדו להציג טנדר חשמלי אך החליטו לחזור בהם, ובחרו במקום בגרסה היברידית-נטענת עם מנוע מאריך טווח.

מה אנחנו יודעים: פורד נמנעת מפרסום פרטים טכניים, לרבות הספק מערכת ההנעה החשמלית, גודל הסוללה או סוג מנוע הבנזין שישמש כגנרטור. היא כן מבטיחה טווח נסיעה כולל של 1,120 ק"מ, 16 ק"מ יותר מהראם REV המתחרה.
סביר להניח שהדור הבא יהיה דומה לנוכחי, על אותו בסיס מוסב מה-F-150 הרגיל, והמשמעות היא שלדת סולם המשלבת בתוכה את הסוללה וצמד מנועים חשמליים המאפשרים הנעה כפולה. סביר להניח כי מנוע הבנזין יוצב מלפנים ויביא בכך לביטול תא המטען הקדמי ב-F-150 לייטנינג הנוכחי.
עוד היא מציינת כי חווית הנהיגה תהיה דומה למקובל בדגמים חשמליים, לרבות זמינות כוח מיידית ומערכת מחזור אנרגיה מתקדמת שתאפשר יכולת גרירה דומה לאחיו הגדולים מסדרת סופר-דיוטי. בסוללה ניתן גם יהיה לעשות שימוש להפעלת מכשירים חיצוניים, יתרון משמעותי בטנדר עבודה.

מה אנחנו חושבים: פורד הייתה מחלוצות התעשייה האמריקאית הוותיקה בשילוב מערכות הנעה חשמליות במגוון קטגוריות. החל בפנאי עם המוסטנג מאך-E, דרך מסחרי עם ה-E-טרנזיט וכאמור טנדר עם ה-F-150 לייטנינג. אבל הביקוש לחשמליות באמריקה, ההשקעה האדירה בפיתוח וחוסר רצונו הבולט של החוואי מטקסס להתחבר לעמוד חשמל כדי להגיע לשדה, היכו בתחזיות. מתי זה באמת יקרה? מבחינת פורד, עדיף כמה שיותר מוקדם. לצערה, זה לא עניין של מה בכך.