בקצרה:
- ה-GLB החדש יוצע עם מנוע חשמלי או בנזין
- מספר מסכים מלפנים, צמד שורות מושבים מאחור
- צפוי לנחות כאן באמצע 2026

טייק 2: מרצדס חשפה קדימון ל-GLB חדש, דור שני לרכב הפנאי הקומפקטי עם מקום לשבעה נוסעים, כחודש לפני השקתו המלאה. לישראל הוא צפוי להגיע באמצע שנה הבאה.
בינתיים מפרסמת היצרנית תמונות מניסויים במזג אוויר קיצוני במרכז הטכנולוגיה של היצרנית בסינדלפינגן, גרמניה, הכולל צמד מנהרות ייעודיות. האחת לקור עד מינוס 40 מעלות, עם אפשרות ייצור שלג והזרמת אוויר קר במהירות של עד 200 קמ"ש. השניה מיועדת לתנאי חום קיצוני עם טמפרטורה של עד 60 מעלות, כולל מערכות לתאורת שמש מלאכותית ודימוי אספלט חם.

לכל המשפחה: מהעיצוב החיצוני קשה להתרשם, אבל מתא הנוסעים דווקא כן. סביבת הנהג דומה ל-CLA החדשה עם סוללת מסכים: לוח מחוונים לנהג ("10.25) צמד מסכי מגע ("14 כל אחד) בקונסולה המרכזית ומול הנוסע. מערכת ההפעלה מבוססת בינה מלאכותית ומשלבת בתוכה גם נתונים מצ'אט GTP, מיקרוסופט בינג וגוגל. נוסף גם תא אחסון גדול מתחת לקונסולה שבין המושבים הקדמיים.
כבעבר הוא יציע שורת מושבים שלישית, אבל מרצדס מבטיחה הפעם מרחב מחיה טוב יותר לנוסעים וחלון שמש גדול כציוד תקני, עם גופי תאורה בעיצוב לוגו היצרנית ואפשרות אטימה.
חשמל או בנזין: מרצדס טרם פרסמה נתונים אודות מערכת ההנעה, אבל ניתן לשאר שהם יהיו דומים ל-CLA, עימה הוא חולק את פלטפורמת MMA המודולרית, שמיועדת לדגמי חשמל אך גם בנזין.

הגרסה החשמלית תשווק עם מנוע אחורי המפיק 272 כ"ס והנעה אחורית באמצעות תמסורת עם שני יחסי העברה, או עם מנוע נוסף מלפנים המעלה את התפוקה ל-353 כ"ס. שניהם ניזונים מסוללת 85 קוט"ש, עם מתח גבוה (800V) המאפשר טעינה אולטרה-מהירה (320 קילוואט), ואפשרות הפעלת רשת החשמל הביתית (V2H) או מכשירים חיצוניים (V2G). טווח הנסיעה צפוי להיות גדול משמעותית מה-EQB היוצא (536 ק"מ), אבל עדיין צנוע מה-CLA המגרדת תיאורטית את ה-800 ק"מ.
גרסאות הבנזין, מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומערכת היברידית מתונה (48V), יוצעו בשתי רמות הספק (136 או 163 כ"ס), תיבת 8 הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית, או גם כפולה-קבועה בגרסה החזקה.

מה אנחנו חושבים: מרצדס מבטיחה לשפר משמעותית את ה-GLB, בתא הנוסעים עם סביבת נהג מודרנית ויותר מקום ליושבים מאחור, בעוד הגרסה החשמלית אמורה להציע ביצועים, טווח נסיעה ומערכת טעינה טובים משמעותית.
השאלה הגדולה: תג המחיר. שכן למרות שהיריבות המסורתיות מגרמניה - אודי וב.מ.וו - אינן מציעות מתחרה ישיר, מותגים אחרים בגזרת החשמל והבנזין בהחלט כן. אם יהיה יקר מהם משמעותית כמו קודמו, יהיה לו קשה מאוד להצליח. אם לעומת זאת יתומחר באופן אטרקטיבי משמעותית כפי שהבטיחה כולמביל רק לפני מספר ימים, הוא יכול לצאת נשכר.