דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

צ'רי מבטיחה: מתחרה בטויוטה לנד קרוזר, אבל זול ממנו משמעותית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ג'טור מתחילה לשווק בסין רכב שטח היברידי
  • עם עיצוב קרבי ונתוני כביש ושטח מרשימים
  • תג המחיר בסין: כ-190 אלף שקל

שטח סיני: ג'טור, חטיבת רכבי השטח של צ'רי, צפויה לשווק בעתיד את דגמיה באירופה, לצד ג'אקו, אומודה וחטיבת היוקרה אקסלנטיס. בינתיים היא מתחילה לשווק בסין את ה-G700, דגם ראשון בתת המותג היוקרתי של ג'טור, המכונה זונגהנג (Zongheng) - במנדרינית, "מגיע לכל מקום". בסין תג המחיר צפוי להתחיל בכ-190 אלף שקל, מחצית מתג המחיר של לנד רובר דיפנדר ברפובליקה העממית.

חשמל ובנזין: הוא מתבסס על פלטפורמה חדשה של ג'טור (GAIA), שתשמש בעתיד גם את ה-G900, ספינת דגל שהוצג לאחרונה כקונספט בתערוכת שנגחאי.

מערכת ההנעה היא בסידור המוכר של הסינים, עם הנעה כפולה הודות לצמד מנועים חשמליים, מלפנים ומאחור. מנוע בנזין מוגדש, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, משמש כגנרטור מאריך טווח לטעינת הסוללה ומתחבר לגלגלים הקדמיים במהירות גבוהה או בהאצה חזקה.

ההספק המשולב עומד על 750 כ"ס, מה שמאפשר שיגור של 3 טון משקל עצמי ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות. סוללת 34 קוט"ש תאפשר על פי התקן הסיני (CLTC) כ-150 ק"מ תיאורטיים נקיים מזיהום ו-1,400 ק"מ על בנזין וחשמל. שימוש במתח גבוה (800V) יאפשר טעינה אולטרה-מהירה נדירה ברכבים היברידיים-נטענים ו-6 דקות מ-20% ל-80%.

מה עוד צריך לדעת: בהשוואה לטויוטה לנד קרוזר הוא ארוך בכ-30 ס"מ (520 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך רק ב-2 ס"מ (287 ס"מ). בדומה לרכב השטח היפני גם לסיני תצורת שלוש שורות מושבים, אך האמצעית כוללת צמד מושבי "קפטן" ומקום לשישה בסך הכל.

כציוד תקני יש לו מתלי אוויר עם מרווח גחון גדול משמעותית מהלנד קרוזר (32 ס"מ), וגם זוויות גישה-נטישה טובות במעט (25-30 מעלות), לצד נעילות דיפרנציאל מלפנים ומאחור. בדומה ליאנגוואנג U8, ג'טור מבטיחה גם יכולת שיוט אמפיבית באגמים, ל-40 דקות ציפה במהירות של עד 4.5 קשר.

מה אנחנו חושבים: בשוק הסיני זוכה קטגוריית רכבי שטח לגידול משמעותי של כ-30% בארבע השנים האחרונות. ולראיה, בתערוכת שנגחאי שנערכה לפני חודשים ספורים נדיר היה למצוא יצרנית ללא רכב שטח אחד או יותר בדוכן שלה, כולל קפיצה ראשונה לבוץ של הקטגוריה מצד ג'ילי, הונגצ'י ו-MG.

על הנייר, רכב הפנאי של ג'טור נראה מבטיח. ואם אכן יגיע לאירופה וסביר להניח שבעתיד גם אלינו, עם תג מחיר אטרקטיבי, הוא עשוי להציע אלטרנטיבה מסקרנת לטויוטה לנד קרוזר ולנד רובר דיפנדר.

רק שלא מדובר במבצע פשוט. בניגוד למכוניות נוסעים, שילוב מערכת הנעה חשמלית ברכב שטח מורכבת הרבה יותר, וענייני אמינות ישחקו תפקיד גדול יותר בפוטנציאל החדירה. אבל אם זה יצליח להם, כדאי ליבואני טויוטה ולנד רובר להכין עצמם למלחמה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה