נהגי מוביליות להעברת מכוניות, העבודה שלכם בסכנה. טסלה הודיעה שמכונית ראשונה של המותג יצאה משערי המפעל באוסטין, טקסס, ללא נהג או פיקוח מרחוק, נסעה עצמאית ומסרה עצמה ללקוח בביתו. מיותר לציין כי מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה בה יצרנית רכב מוסרת מכונית ללקוח מהמפעל באופן אוטונומי מתחילתו ועד סופו.
מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, בישר על ההישג בגאווה - איך לא - ברשת X שבבעלותו. "המסירה האוטונומית הראשונה של טסלה מודל Y מהמפעל ללקוח בצד השני של העיר, כולל (נסיעה ב)כבישים מהירים, הושלמה הרגע – יום לפני המתוכנן!!", בישר מאסק לעוקביו.
לדבריו, במכונית לא היה מפקח, עובד טסלה שיושב במושב הנהג ומוודא שהרכב לא מבצע פעולות שגויות כמו עבירות תנועה. לטענתו, טסלה גם לא פיקחה מרחוק על הנעשה במכונית "למיטב ידיעתנו, זוהי הנהיגה האוטונומית המלאה הראשונה ללא אנשים במכונית או שליטה מרחוק בכביש מהיר בינעירוני", כך היזם השנוי במחלוקת.
ההודעה על המסירה האוטונומית מגיעה ימים ספורים לאחר שטסלה השיקה את שירות הרובו-טקסי (Robotaxi) שלה באוסטין, המבוסס גם הוא על דגם המודל Y (ולא על הסייבר-קאב, דגם שפותח במיוחד לשירות מוניות אוטונומית).
כפי שדיווחנו עם השקת השירות, מכוניות בשירות הרובו-טקסי נצפו מבצעות עבירות תנועה מסוכנות, עובדה שגרמה גם לפתיחת חקירה מצד רשות הבטיחות האמריקנית (NHTSA). מכוניות אלו נוסעות עם נהג מפקח וגם מבוקרות מרחוק ממרכז הבקרה של היצרנית.
ראש מחלקת תוכנת הבינה המלאכותית בטסלה, אשוק אלוסוואמי, כתב ב-X כי מודל Y שנמסרה היום נסעה במהירות של עד 116 קמ"ש. מאסק הבטיח כי יפרסם סרטון של הנסיעה בשלב מאוחר יותר.
טסלה הצטרפה לתחום המוניות הרובוטיות לפני שבוע. היא תתחרה עם מובילת התחום, וויימו, שמציעה שירות דומה עם דגמי יגואר I-פייס מזה מספר שנים. המכוניות של וויימו, עם זאת, מוגבלות לכבישים עירוניים ובכבישים בינעירוניים בקליפורניה ואריזונה, והשירות נמצא בשלב ניסוי עם עובדי החברה, ללא אפשרות לנסיעת לקוחות.
ממחקר השוואתי שעשיתי בחברת אוליב הנדסה בהשוואת בטיחות מכונית אוטונומית למעלית ניכר שלמכונית אוטונומית אין את היכולת להגיע לרמת בטיחות מתקבלת על הדעת ולכן סיכויי המימוש נמוכים
כל עוד טסלה מבססת את הנהיגה האוטונומית שלה על מצלמות היא בחיים לא תגיע לרמה 3 ורכב ברמה 2 ללא נהג הוא מסוכן לכן באירופה אין מצב שזה יהיה אותו הדבר עם המפעל ליד ברלין
המוניות האוטונומיות של ווימו פועלות כבר כמה שנים בסן פרנסיסקו. יש מאות מוניות כאלו בעיר ותחום השירות מתרחב כל הזמן לכיוון דרום מפרץ סן פרנסיסקו.
וזה ממש עובד. אני משתמש קבוע. הרבה יותר זול מהיר ואמין ממונית מאוישת.
אהה כן יש וידאו אבל לא היה פיקוח כן מאוד הגיוני אהה ואם לא היה פיקוח וחס וחלילה הייתה תאונה מה אז? למה אני צריך מעקבים?! מפחיד אותי לזיין באוטו כבר עם כל זה
המכוניות של Weimo נוסעות בהתבסס על מערכת הרבה יותר בטוחה משל טסלה, המבוססת על 8 מצלמות, 4 לוחות רדאר ו-4 חיישני רדאר-לייזר בהיקף ועוד תורן מרכזי מסתובב ועליו מצלמה נוספת ושני לוחות רדאר. מאז 2021 הן נסעו עד היום כ-91 מיליון ק"מ ועם פחות מ-700 תאונות, זה אומר שמכונית Weimo מעורבת בממוצע בתאונה כל 130,000 ק"מ. זה לא רע. אמנם יכול להיות טוב יותר, אבל ממש לא רע.
לא בטוח שמה שמאסק פרסם או אמר הוא האמת. יש לטסלה הרבה עבודה עד שמהכוניות שלהם יהיו אוטומטיות לחלוטין. אם הם לא מסוגלים ליצר רובוטקסי אוטונומי כמו WAYMO אז אייך יש להם פתאום מכונית אוטונומית?
פה לא מדובר באיזו מכונית מיוחדת של Whymo שרק הוצאות הייצור שלה ללא רווח הם לפחות 100 עד 250 אלף דולר. זו מכונית טסלה רגילה לגמרי, כזו שנמכרת ללקוח עם רווח מכובד בפחות מ-50 אלף דולר, וכל שנה נוספות עוד כשני מיליון כמוה על הכביש. אם למכונית כזו מותר כבר להגיע מהמפעל ללקוח לבד, זו מהפכה אדירה. צריך גם לזכור שלטסלה אין רק כמה מאות מכוניות שמהן היא יכולה לחצוב נתונים אלא כמה מיליונים, כלומר ששיפורי האלגוריתם שלה יהיו הרבה יותר משמעותיים ומהירים. ההסתייגות היחידה היא שטסלה הלכה עד הסוף על מצלמות בלבד ללא LIDAR, וייתכן שפה יש עוד משהו שצריך הוכחה, אבל אם טסלה צודקת בזה היא תהיה החברה הראשונה שתביא את טכנולוגית הנהיגה האוטונומית לשלמות ויהיה קשה מאד להתחרות איתה. כמשקיע, אני מקווה שהחברה תחליף את מאסק - כדאי שיתרכז בחברות שמצריכות חדשנות מטורפת, ויביא עכשיו מנכ"ל מקצועי ומיומן שייקח את היתרונות העצומים שכבר יש לטסלה ויהפוך אותם למזומנים - בערך כמו שסאטיה נאדלה עשה במיקרוסופט אחרי שלטון ה"כוכבים" גייטס ובאלמר.
ו-31 נוסעים נפצעו. הבעיה העיקרית בטיחות אפילו אם קורה פעם במיליון לא תרצו שזה יקרה דווקא לכם. טסלה זו לא חברת מכוניות בלבד וצפוי עתיד שם מעבר לכל דמיון.
דוגמאות מג'מיני:
Examples of robotaxi services:
Waymo:
Operates robotaxi services in several US cities, including San Francisco, Los Angeles, and Phoenix.
Tesla:
Recently launched a limited robotaxi service in Austin, Texas, with plans for wider expansion.
Zoox (owned by Amazon):
Developing autonomous vehicles and services.
Pony.ai:
Testing and operating robotaxis in China and expanding to Europe and the Middle East.
Uber:
Partnering with Waymo and others to offer autonomous ride-hailing services
הכי טוב בעולם טסלה , אין מתווכים, הכי הרבה מוצר לדולר . מאסק יזם שמקדם את האנושות בצעדי ענק - חלליות, לוויינים, מהפכת הרכב החשמלי , רובוטיקה , איברים מלאכותיים ( עיניים , ידיים , רגליים ) .
כידוע לכם אני לא אוהב מכונות חשמליות בגלל הקרינה הגבוהה שלהם.
בצעירותי קיבלתי מכונה חשמלית פיליפס.. מכונת גילוח. מיד בדקתי את כמות הג'אול שהיא הקרינה . בהמשך אבא קנה לי מתנת גיוס מכונית קטנה קונטסה 900 סמ"ק. ומשם התקדמתי לפג'ו לוולוו והיום אני עם לינקולן 4.800 סמק. דני חברי מטורונטו מקניט אותי כל הזמן על זה שמכונת הגילוח לא מגלחת טוב ותמיד נשאר לך זיפים.. אולי הגיע הזמן שאחליף למכונה חדשה אך לא לפני שאבדוק את הקרינה שלה
נהיגה אוטונומית בטסלה מבוססת על מצלמות בלבד. בתנאי חושך ערפל או סינוור המצלמות לפעמים לא רואת כלום. נכון זה זול יותר מלידאר אך הרבה פחות בטוח. מה הם כבר חוסכים? לא הייתי עולה על טסלה אוטונומית
אם חלילה מישהו נדרס / נפגע כתוצאה מעברת תנועה של הרכב האוטונומי - מי עומד לדין פלילי ?
וגם - אם משטרה רכב כזה עבר עבירה. איך עוצרים אותו? מי נותן את הדין?
אני משלם $100 לחודש לנהיגה אוטונומית עצמאית. בשבילי זה שווה את המחיר היות ולפעמים אני לא מרוכז או עם סחרחורת קלה ושרות זה מאפשר לי להמשיך לנהוג. אחרי שאני מספק את הכתובת, האוטו לוקח אותי עד לחזית של הביניים. הוא לא מאה אחוז אך אני אוהב אותו ואסיר תודה על הטכנולוגיה.
תנסה לעבור לסכין של ג׳ילט, אולי פיוז׳ן. מבדיקה שערכתי הוא מקרין רק 0.1 ג׳אול כתוצאה מהחיכוך.
לכל מי שמחפש את שני מטורונטו - לדעתי הוא כפות בבגאז׳ של הטסלה מהכתבה, אילון מאסק חטף אותו מקנדה כי הוא מלכלך על מכוניות חשמליות ואורב לבעליהן