מדווחים מתערוכת שנגחאי: זיקר הציגה בתערוכת הרכב הבינלאומית רכב פנאי ענק בשם 9X, עם הנעה היברידית-נטענת ועיצוב מסובב ראשים. בינתיים לא ברור אם הוא מיועד גם לשווקי המערב
ענק סיני: זיקר, מהמצליחים בין 14 מותגי קונצרן הרכב הסיני ג'ילי, הציג בתערוכת שנגחאי את ה-9X, רכב ענק שצפוי לשאת בתואר 'ספינת הדגל' של המותג, ויהיה גם דגם ראשון עבור היצרנית עם הנעה שאינה חשמלית, אלא היברידית.
מועד תחילת ייצור נקבע לרבעון השלישי של 2025, אך בשלב זה לא ברור אם יזכה לתקינה אירופית, שתאפשר שיווק גם בישראל.
המראה כוחני ומוחצן מאוד, עם השראה מרולס רויס קולינאן בחרטום, ריינג׳ רובר באחוריים וחישוקים אה-לה מייבאך. הממדים ענקיים, עם 524 ס״מ לאורך ו-317 ס״מ לבסיס הגלגלים, המאפשרים שלוש שורות מושבים עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה. דלתות אחוריות ברוחב 120 ס"מ, עם זווית פתיחה של 80 מעלות, אמורות להקל על הגישה פנימה.
צפייה בתוכן מפלצת סינית: זיקר חושפת ספינת דגל חדשה
לדברי זיקר, הוא יהיה דגם ראשון עם מערכת של חמישה חיישני LiDAR - אחד לטווח רחוק וארבעה לטווח קרוב, שיאפשרו נהיגה אוטונומית ברמה 3. הרכב בדוכן זיקר בתערוכה לא אפשר הצצה לתא הנוסעים וסביבת הנהג.
חשמל ובנזין: מערכות ההנעה תהיינה היברידיות-נטענות, שילוב הזוכה לאחרונה לעדנה מחודשת בסין ובאירופה. צמד מנועים חשמליים, האחורי עם 503 כ״ס והקדמי עם 394 כ״ס, מאפשרים לו לזנק ל-100 קמ״ש בכ-3.5 שניות. מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, בעל ניצולת תרמית גבוהה של 46%, משמש כגנרטור לטעינת הסוללה או מתחבר לגלגלים הקדמיים בתאוצה חזקה.
סוללת 70 קוט"ש תעניק לו טווח חשמלי תיאורטי של 380 ק"מ בתקן הסיני, קצת יותר מ-300 ק"מ בתקן מערבי. מתח עבודה גבוה במיוחד (900V) אמור לאפשר טעינה אולטרה מהירה עם מילוי מ-20% ל-80% בתוך 9 דקות בלבד - יכולת נדירה בדגמים היברידיים-נטענים.
מערכת המתלים כוללת קפיצי אוויר אדפטיביים המאפשרים שינוי מידת הקשיחות בהתאם לתנאי הדרך, באמצעות נתונים המתקבלים ממצלמה סורקת לפנים, כמו-גם את הגדלת מרווח הגחון (עד 28.8 ס״מ). יש גם היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים האמור לשפר משמעותית את כושר התמרון, עקב אכילס עירוני של כלי רכב גדולים במיוחד.
Zeekr X9 לא יכול לקבל השראה מ-ROLLS ROYCE CULLINAN מכיוון שיש לו מנוע V12 כפול מגדשי טורבו בנפח 6.75 ליטר המפיק 563 כ"ס. התאוצה היא 5.2 שניות מכיוון ש-ROLLS ROYCE CULLINAN משתמש בבנזין. ל-Zeekr X9 תאוצה של 3.5 שניות בגלל שהוא חשמלי. Zeekr X9 עדיין מתחת ל-ROLLS ROYCE CULLINAN מכיוון שהמכוניות שמיוצרות על ידי רולס רויס הן ייחודיות. Zeekr X9 הוא זבל סיני זול בהשוואה לכל רולס רויס.
היום הרכבים שלהם מתחילים מ290 אלף ומעלה עד 600 או 700 אלף שקל,לדגמים המפוארים בישראל.
זה בטוח יתחיל מ500 אלף לדיגמי בסיס ומליון שקל לטופ.
להזכיר שהם מתחרים בעיקר בטסלה ועדיין לא הצליחו להשיג אותם ועדיין יותר יקרה מטסלה.
אחיזת עיניים בלבד וטסלה עדיין מנצחת בכל קטגוריית זיקר היותר יקרה,כנסו לכלכליסט ביוטיוב תבינו .
בהצלחה