דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הקדימה את טסלה - MG סייברסטר החשמלית כבר כאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הסייברסטר היא חשמלית ראשונה עם גג נפתח
  • עם אפשרות בחירה בין הנעה אחורית או כפולה
  • תג המחיר: 349 או 379 אלף שקל בהתאם להנעה

חשמלית פתוחה: שנתיים לאחר החשיפה הרשמית, MG מתחילה לשווק בישראל את הסייברסטר, רודסטר חשמלית ראשונה בייצור סדרתי בעולם, אם מתעלמים (ובצדק גמור) מההבלחה הרגעית של טסלה עם הרודסטר של לפני שני עשורים, ומההבטחות החוזרות ונשנות של האמריקאים לייצר אחת חדשה. תג המחיר מתחיל ב-349 אלף שקל לגרסת ההנעה האחורית, 30 אלף שקלים נוספים להנעה הכפולה.

נזכיר בהקשר זה כי גרסת קופה שהוצגה לאחרונה, צפויה להצטרף להיצע במהלך השנה הבאה אך נכון לרגע זהב לא ניתן להעריך מתי בדיוק ומה יהיה מחירה.

כבסיס משמשת פלטפורמת MSP (ר"ת Modular Scalable Platform) הייעודית של MG, עם מידות גדולות למדי בקטגוריה הדו-מושבית ספורטיבית. כך למשל, מול ב.מ.וו Z4 (הבנזינית) היא ארוכה ב-21 ס"מ (453.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-22 ס"מ (269 ס"מ). למרות זאת תא המטען צנוע ב-32 ליטר (249 ליטר) ובשונה מהמקובל בחשמליות מודרניות, אין תא נוסף מלפנים.

הסייברסטר תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה: אחורית עם 340 כ"ס, זינוק ל-100 קמ"ש ב-5 שניות או כפולה עם 510 כ"ס ו-3.2 שניות למיאוץ הקלאסי. בשתהין עם סוללת 77 קוט"ש וטווח תיאורטי שנע בין 507 ק"מ להנעה אחורית או 443 ק"מ לכפולת ההנעה. טעינה מהירה (150 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% ב-38 דקות.

מה עוד צריך לדעת: המראה מסובב הראשים קורץ להיסטוריה המפוארת של היצרנית, אז עדיין תחת דגל בריטי. עם תצורה קלאסית של מכסה קדמי ארוך, יחידות תאורה אליפטיות מלפנים ואחוריות בדומה לדגל היוניון ג'ק. מסיטי אוויר מסיביים סביב למרכב הם תוספת של העידן החדש כמובן. את גג הבד ניתן לפתוח או לסגור תוך 15 שניות, במהירות של עד 50 קמ"ש.

כניסה לתא הנוסעים מתבצעת באמצעות דלתות הנפתחות חשמלית כלפי מעלה, בעוד סביבת נהג כוללת לוח המחוונים דיגיטלי ("10.25) וצמד מסכי מגע ("7 כל אחד), הימני למערכת הניווט-בידור, השמאלי אחראי על מחשב הדרך ותצוגת נתונים. בקונסולה המרכזית מסך מגע נוסף ("7), האחראי על בקרת האקלים.

רשימת האבזור כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, מצלמות היקפיות (מקרינות את השטח המת על המסכי הצד בהפעלת איתות), מפתח חכם ומערכת שמע של Bose. לגרסה כפולת הנעה חישוקים גדולים יותר ("20 לעומת "19). מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

מה אנחנו חושבים: הבעלות הסינית על MG עשתה נפלאות למותג והזניקה אותו מסף פשיטת רגל וחידלון לסיפור הצלחה עולמי מסחרר. ואחרי שהציגה מספר דגמי לחם וחמאה נדרשים לביסוס מעמדה כחשמלית ותיקה ומוערכת באירופה (וישראל), התפנתה היצרנית עם הסייברסטר לענייני תדמית. ומה טוב יותר מחזרה למקורות עם דגמי רודסטר בסיסיים במחיר נגיש כמו ה-MGB שיוצרה בתחילת שנות ה-60 ובמשך כמעט שני עשורים, כמו גם ה-MG-F (בהמשך TF) עם מנוע מרכזי ייחודי שהוצגה באמצע שנות ה-90.

כרגע לפחות היא נהנית ממחסור בתחרות ישירה, שכן היא תציע אלטרנטיבה רק לרודסטריות עם מנועי בנזין שהפכו ממילא לנדירות. לא רק הזולות יחסית שביניהן, גם יקרות יותר כמו מרצדס SLC אודי TT ובקרוב גם פורשה בוקסטר. זולה היא לא, אבל היא החשמלית היחידה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 34 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה