איגוד עיתונאי הרכב האירופאים שעורך מדי שנה את תחרות "מכונית השנה באירופה", פרסם את רשימת שבע המועמדות הסופיות לתואר. בתחרות משתתפים 60 עיתונאים מ-23 מדינות באירופה, ורשימת המועמדות ההתחלתית כללה 35 דגמים משלל יצרניות. המשותף לכולם: דגמים חדשים לחלוטין, שמכירתם החלה בשנה החולפת.
שלוש מתוך הרשימה מוצעות רק עם הנעה חשמלית: קיה EV4 כיורשת נקייה מזיהום לסיד, סקודה אלרוק החשמלי המבוסס על האניאק הוותיק ורנו 4 האחות הגדולה של הזוכה מאשתקד, ה-5 שהושקה כאן לאחרונה.
שלוש נוספות מוצעות עם אפשרות בחירה בין הנעה חשמלית למנוע בנזין לרבות מרצדס CLA, פיאט גרנדה פנדה וסיטרואן C5 איירקרוס. זה האחרון מוצע גם עם הנעה היברידית נטענת. היחיד שלא מאפשר התחברות לשקע הוא דאצ'יה ביגסטר, גרסה מוארכת לדאסטר, שמוצע עם מנוע בנזין או היברידי רגיל. אגב, הוא גם הדגם היחיד ברשימה שכבר משווק כאן.
עוד נציין כי מבין שבע המתחרות, דאצ'יה וסקודה הן היחידות שמעולם לא זכו בתחרות הנערכת מזה שישה עשורים. מנגד, פיאט זכתה בתואר 9 פעמים, לרנו יש 8 זכיות, לסיטרואן 3 בעוד למרצדס ולקיה יש זכיה בודדת בתואר.
לכל אחד מהשופטים בתחרות 25 נקודות, אותם הם יכולים לחלק כאוות נפשם לכל אחת מהמכוניות – עם הגבלה של עד 10 נקודות למכונית. השופטים לוקחים בחשבון שורה של מאפיינים, בהם עיצוב, מרווח, נוחות, יכולת דינמית, חדשנות בקטגוריה ועוד. תוצאות התחרות יתפרסמו בתערוכת בריסל, שתערך בתחילת ינואר.