דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שלום לפוקוס: אחרי 27 שנים, הפורד המשפחתית בפנסיה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • פורד פוקוס ירדה סופית מפס הייצור
  • כ-12 מיליון יחידות נמכרו ב-27 שנה
  • היצרנית ממשיכה לצלול בשוק האירופי

לא בפוקוס: אחרי 12 מיליון מכוניות שנמכרו ב-27 שנה, מאז הוצגה לראשונה ב-1998, פורד פוקוס ירדה באופן סופי מפס הייצור. למעשה, היצרנית הכריזה על סופה של המשפחתית הפופולרית כבר לפני שלוש שנים, אך הפוקוס האחרונה התגלגלה משערי המפעל בסאראלואי, גרמניה, רק בשבת האחרונה, 15 בנובמבר.

הפוקוס יוצרה בארבעה דורות שונים, הראשון זכה בתואר "מכונית השנה של אירופה" ב-1999, וגם השלושה שאחריו זכו לדירוגים גבוהים וסיימו ברביעייה המובילה בתחרות היוקרתית. גם בישראל זכתה הפוקוס להצלחה, עם 116 אלף מכוניות שנמכרו כאן מאז הגיעה בשנת 2000. כמחציתן (67 אלף) עדיין נוסעות על הכבישים.

בפורד עדיין לא מצהירים על מחליפה, אך מדיווחים שונים באירופה נראה כי בעוד שנתיים צפויה פורד להציג קומפקטית חדשה בקטגוריית הפנאי, שתימכר לצד הקוגה ותיסע על בנזין או חשמל.

צרות באירופה: היעלמותה של הפוקוס מגיעה שנתיים לאחר הפסקת הייצור של הפיאסטה, גם היא להיט אירופי ותיק. למעשה, בשיאן השתיים הציבו את פורד כמותג השני בגודלו באירופה, לפני עשור בלבד. כיום מסתפקת היצרנית במקום ה-12.

עם זאת, בימים אלו פורד מתכננת את הקאמבק לשוק האירופי, לאחר מינויו של ג'ים באומביק למנהל הפעילות של פורד ביבשת - הראשון שמחזיק בתפקיד מזה שלוש שנים. בשלב הראשון מתכנן באומביק לצמצם הפסדים ולהמשיך להקטין את מצבת כוח האדם, כאשר לאחר מכן מתוכננת החלפה של שני הדגמים הנמכרים ביותר של המותג באירופה כיום - הפומה והקוגה, שניהם הוצגו ב-2019.

גם הרחבת שיתוף הפעולה עם פולקסווגן נמצאת על הפרק, כאשר לצד האקספלורר EV והקאפרי (שמבוססים על פולקסווגן ID.4 ו-ID.5) נשקלת גם החייאה של הפיאסטה, כסופר-מיני חשמלית על בסיס פולקסווגן ID פולו העתידית.

מה אנחנו חושבים: נתוני המכירות של פורד קצת מרמים - שכן בניכוי המסחריות שמיוצרות בטורקיה, ודווקא זוכות להצלחה יחסית - מצבה היה גרוע אפילו יותר. היצע הדגמים שלה הולך ומצטמצם במהירות, רבי המכר שלה בקטגוריות הפנאי מזדקנים ומאבדים אטרקטיביות והדגמים החשמליים שהציגה - בשיתוף פולקסווגן, או על בסיס הפומה הוותיק - לא זוכים להצלחה המיוחלת. סגירת המפעל הוותיק של הפוקוס אולי תביא לצמצום ההפסדים, אבל כדי להחזיר את המותג לימי הזוהר שלו נדרשת היצרנית להרבה יותר מזה. ובדחיפות.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צריכים ייעוץ? חזור למעלה