בקצרה:
- יבואנית יונדאי הכריזה כי תשווק גרסה מוזלת לסנטה פה
- בעיקר הודות להסרת פרטי אבזור נוחות
- תג המחיר: 320 אלף שקל, הוזלה של 50 אלף שקל

חיתוך בסיסי: יונדאי מתחילה לשווק גרסת בסיס מוזלת לסנטה פה, במחיר שמתחיל כעת ב-320 אלף שקל - 50 אלף שקל פחות מגרסת הבסיס ששווקה עד כה. שלא במקרה, המחיר זהה לקיה סורנטו העדכני, שמוצע עם 6 מושבים בלבד (מושבי קפטן בשורה השניה).
הורדת המחיר מגיעה עם הסרת פרטי אבזור נוחות כמו מצלמות חניה היקפיות, תצוגת נתונים עילית, חלון שמש, אוורור למושבים הקדמיים, חימום לאחוריים וריפודי בד במקום עור. גם מערך הבטיחות הצטמצם מעט, ללא סיוע בהיגוי בתמרוני חירום. למפרט הנוחות והבטיחות המלא הכנסו לעמוד הדגם בקטלוג iCar.

מנוע דומה: מערכת ההנעה ההיברידית זהה גם בדגם זה וכוללת מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (160 כ"ס), ומנוע חשמלי (65 כ"ס) המפיקים יחדיו 215 כ"ס. החיבור הוא לתיבת 6 הילוכים אוטומטית ולהנעה קדמית עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.6 שניות.

מה אנחנו חושבים: הסנטה פה החדש הוא רכב מרשים מאוד, ומציע יכולות ואיכויות שממקמות אותו בקרבת דגמי יוקרה מהמעגל השני, כמו קאדילק XT6 ואינפיניטי QX60. אלא שיונדאי מצאו לנכון להזניק גם את מחיר גרסת הכניסה, ובאופן ניכר. חשוב מכך, בישראל הוא נמכר במחיר גבוה משמעותית מאחיו הקוריאני, כשהוא יקר אפילו ממתחרים אמריקאים גדולים ממנו כמו שברולט טראוורס ופורד אקספלורר.
על רקע זה, גרסת בסיס במחיר נמוך משמעותית היא צעד מתבקש, שיכול להחזיר לאולם התצוגה של המותג רוכשים שנדדו לעבר מתחרים - בעיקר לקיה - עקב המחיר הגבוה.