דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

שוק הרכב מסכם רבעון: צ'רי עולה על הפודיום

Getting your Trinity Audio player ready...

שוק הרכב נערך לישורת האחרונה של סוף השנה, ומסכם שלושה רבעונים מוצלחים למדי - לפחות עבור חלק מהיבואנים. בסך הכל 242 אלף מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל מתחילת השנה, עליה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כרגיל, המספר הזה לא כולל אוטובוסים, משאיות, כלי רכב דו-גלגליים וכאלה שהגיעו ארצה ביבוא אישי או מקביל.

ונציין כי כמו תמיד, מדובר בנתון שכולל כמה עשרות אלפי מכוניות "מגוילות" - כלומר, כאלו שנרשמו על שם היבואנים או לקוחותיהם מחברות הליסינג לאחר שעברה שנה מהיום בו הגיעו לישראל, ולאחר שלא נמכרו ללקוחות אחרים. אך מכיוון שבסופו של דבר המכוניות האלו יימכרו ללקוחות ויעלו על הכביש - גם אם בהנחה ובאיחור מסוים - מספרי המכירות הכוללים משקפים את תמונת המצב בכבישי ישראל, מכיוון שאף מכונית שנרשמת כאן לתנועה לא תצא מגבולות המדינה לשווקים אחרים.

סיניות בצמרת: טויוטה ממשיכה להוביל את השוק, למרות שהעליה שלה קטנה מזו של יונדאי שבמקום השני. קיה נפרדת מהמקום השלישי, אחרי שנים ארוכות, לטובתה של צ'רי - שהכפילה את מכירותיה מהשנה שעברה. יחד עם המותג ג'אקו ששייך גם כן לצ'רי ותופס את המקום השישי, התאגיד הסיני הוא השני בגודלו בשוק הישראלי, אחרי יונדאי-קיה הקוריאניות.

סיניות נוספות בעשיריה המובילה הן BYD שצמצמה את הירידה מחודשים קודמים, ו-MG שממשיכה במגמת העליה. ביניהן ניתן למצוא כמו תמיד את סקודה, מאזדה וסיאט, השתיים האחרונות עם ירידות חדות.

מותגים נוספים שרשמו ירידות בולטות הם מיצובישי (40%-), סוזוקי (45%-), טסלה (31%-), פולקסווגן (32%-) ורנו (36%-). לעומתן, נרשמו עליות משמעותיות אצל ניסאן (86%+), אקספנג (108%+) ולינק אנד קו (536%+).

ב.מ.וו ממשיכה להוביל את שוק היוקרה עם כ-2,900 מסירות (32%+), והיא גם המותג הגרמני הנמכר בישראל, 13 יחידות לפני פולקסווגן. אחריה מתייצבת לקסוס עם 2,000 מסירות (4%+), אודי עם 1,900 מסירות (8%-), וולוו עם 1,600 (14%+) ומרצדס חמישית בלבד עם מעט פחות מ-1,500 מסירות (53%-).

הדגמים המובילים: הדגם הנמכר ביותר בישראל הוא ג'אקו 7, עם 13 אלף יחידות ב-9 חודשים בלבד - רובן מהגרסה ההיברידית-נטענת. אחריו יונדאי קונה ההיברידי, ובסך הכל ישנם 7 דגמים היברידיים בתוך 10 המובילים של השוק.

חשמליות, היברידיות - וסיניות: נתח השוק של הדגמים החשמליים ממשיך לעלות בהדרגה ועומד על 20.5% אחרי שלושה רבעונים, כאשר המותג המוביל במסירות דגמים חשמליים הוא BYD ואחריו צ'רי ואקספנג. ההיברידיות-נטענות תופסות נתח של 11% מהשוק, כאשר המובילים הם ג'אקו וצ'רי, בעוד ההיברידיות הרגילות מחזיקות בנתח של 24% והמותגים המובילים הם טויוטה ויונדאי, בפער עצום על יתר המתחרים.

מדינת המקור המובילה של המכוניות שנמכרו בישראל היא כמובן סין, עם למעלה מ-82 אלף מכוניות - שמהוות 34% מהשוק. אחריה דרום קוריאה עם 45 אלף מכוניות בלבד (18%), יפן עם 35 אלף (14%), צ'כיה עם 21 אלף (9%) וספרד עם 13 אלף (5%). צרפת עם 11 אלף (4.7%), אם כי צריך לציין נציין כי קרוב ל-9,000 מתוכן הן מתוצרת טויוטה.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 35 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה