מרצדס חשפה את ה-GLB החדש, דור שני לרכב הפנאי הקומפקטי. לראשונה הוא מתבסס על פלטפורמה חשמלית (MMA) אותה יחלוק עם ה-CLA החדשה. עם מתח של 800 וולט היא מאפשרת טעינה מהירה מבעבר בקיבולת של עד 320 קילוואט (DC), בעוד טעינה בעמדה ביתית (AC) תתאפשר בקיבולת של עד 22 קילוואט. מחיר הרכב החדש יתחיל בגרמניה ב-59 אלף אירו, בעוד שיווק בישראל צפוי להתחיל באמצע השנה הבאה. תג המחיר אצלנו עדיין אינו ידוע.

ה-GLB החדש יוצע בגרסאות חמישה או שבעה מושבים. מרצדס מבטיחה שיפור משמעותי למרווח מאחור, כמו גם לגישה לספסל האחורי, הודות לבסיס גלגלים שצמח בשישה ס"מ ל-289 ס"מ, נתון שמזניק אותו מעל לזה של ה-GLC הגדול ממנו (ושמבוסס על פלטפורמת ה-C-קלאס). ה-GLB החדש גם רחב מבעבר בשלושה ס"מ (186), ארוך בחמישה ס"מ (473) אך נמוך בכס"מ (169). שתי השורות האחוריות ניתנות לקיפול והמרכזית נעה על מסילה לאורך 14 ס"מ.

לרכב החדש עיצוב שרירי מבעבר, בין היתר הודות לממד הרוחב השונה. בחרטום מרצדס לא חוזרת על טעויות העבר, ובמקום העיצוב המודרני של דגמי החשמל מסדרת ה-EQ בעבר, תמצאו סבכה ענקית כמו של דגמי הבנזין, אם כי בגרסה אטומה ועם 94 נורות לד בצורת סמל מרצדס לקישוט.
גרסאות היברידיות עתידיות יציעו את הסבכה הקלאסית במבנה רגיל, כולל מסגרת כרום ופתחי אוורור לקירור המנוע. מאחור יש פס לד ענקי המחבר בין יחידות התאורה. מרצדס תציע גם 158 "כוכבים" מוארים בגג הזכוכית.

ה-GLB יוצע תחילה בשתי גרסאות חשמליות. "250+" הבסיסית תציע מנוע חשמלי בודד, תיבת שני הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. ההספק עומד על 272 כ"ס וטווח הנסיעה הרשמי, בסיוע מצברי 82 קוט"ש, יעמוד על בין 542 ו-631 ק"מ וגרסה זו תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות.
גרסת "350 4Matic" מוסיפה מנוע חשמלי קדמי עם 109 כ"ס, לטובת הספק מרבי של 354 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות. לגרסה זו טווח תיאורטי של 614-521 ק"מ ולשתיהן מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 210 קמ"ש.
מרצדס מציינת כי טעינת 215 עד 260 ק"מ טווח תתאפשר בתוך 10 דקות, בעת שימוש בעמדת 320 קילוואט. היצרנית לא מספקת בינתיים מידע נוסף בנוגע לזמני טעינה באמצעות עמדות אחרות או בטעינה ביתית. כן נמסר, כי ה-GLB יאפשר טעינה מרכב לבית, מרכב לתשתית ואגירת אנרגיה סולארית ממתקן ייעודי, אך כי תכונות אלו יגיעו לרוכשים כעת רק בעוד מספר חודשים, באמצעות עדכון מהאוויר.
בדגמי הבנזין ההיברידיים ישולב מצבר זעיר (1.3 קוט"ש) עם מנוע חשמלי צנוע בעל הספק של 27 כ"ס, שיוכל להניע את הרכב לבד עד למהירות של 100 קמ"ש בהאצה עדינה. מנוע 1.5 ליטר טורבו עם ארבעה צילינדרים ישמש כמקור הכוח העיקרי. מרצדס לא מפרסמת בינתיים מפרט מלא של גרסאות אלו, שיוצעו בשלוש רמות כוח ועם הנעה קדמית או כפולה.