בקצרה:
- ראם מתחילה לשווק גרסת ריבל לטנדר הגדול שלה
- עם הצהרות על יכולת עבירות משופרת, אבל עם מנוע בנזין ותיק
- המחיר מתחיל ב-295 אלף שקל

טנדר שטח: ראם מתחילה לשווק את ה-2500HD בגרסת ריבל, האמורה לשפר את יכולת השטח של הטנדר הענק, בניסיון להוות אלטרנטיבה לפורד F250 טרמור שנהנה עד כה מבלעדיות. תג המחיר מתחיל ב-295 אלף שקל, 12 אלף שקל יותר מגרסת הבסיס.
השינויים בהשוואה לגרסאות הרגילות הם בבולמי זעזועים של בילשטיין וצמיגים דו-שימושיים גדולים ורחבים יותר (285/60) של גודייר דורטראק, על חישוקים קטנים יותר ("18). אלו מביאים לשיפור קל במרווח הגחון (33.9 ס"מ) ובזווית הנטישה (26 מעלות), ושדרוג משמעותי בזווית הגישה (26.6 מעלות) הודות לפגוש קדמי שונה. בנוסף יש גם מיגון מקורי לחלקי המרכב התחתון ונעילה לדיפרנציאל האחורי.

רק בנזין: במפתיע, ראם בחרה לשווק כאן את הריבל לא עם מנוע טורבו-דיזל כמקובל, אלא עם מנוע בנזין לראשונה בקטגוריה.זהו מנוע המי הוותיק של קרייזלר, V8 אטמוספרי בנפח 6.4 ליטר עם 405 כ"ס, 25 כ"ס פחות ממנוע הדיזל של קאמינס בגרסה הרגילה. גם נתון מומנט נמוך משמעותית (59.3 קג"מ לעומת 148.7) ובכל נפגמת יכולת הגרירה. הוא מחובר לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ולתיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח.
רשימת האבזור זהה לגרסת לימיטיד הבכירה וכוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("12.3), מסך מגע גדול ("14.5) עם מצלמות HD היקפיות ומסך מגע נוסף לנוסע ("10.25), ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב נהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מפתח חכם עם הנעה מרחוק, צמד משטחי טעינה אלחוטית, חלון שמש, מדרגות צד מתקפלות חשמלית, צמד תאי אחסון בארגז (RamBox) ודלת ארגז נפתחת חשמלית.

מה אנחנו חושבים: גרסת ריבל של הראם מרחיבה את מעטפת היכולת של הטנדר האמריקאי גם לנסיעה בשטח קשה. אבל הבחירה לשווק אותו דווקא עם מנוע בנזין המספק ביצועים נחותים יותר תחת עומס כבד, פוגעת ביתרון הגדול והמסורתי של הראם ומתחריו לקטגוריה אל מול טנדרים קומפקטיים.
לכן נראה שהוא מיועד בעיקר לנהגים המעוניינים במראה הקרבי ובמקרים נדירים ביכולת שטח עדיפה, ופחות תשובה למתחרה מפורד שזוכה להצלחה רבה.