דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס חולמת על העבר, מביטה אל העתיד עם תצוגה מרהיבה

Getting your Trinity Audio player ready...

מרצדס חשפה את ה"וויז'ן איקוניק" (Vision Iconic), מכונית תצוגה שצופה לעתיד העיצוב של היצרנית. אבל אין עתיד בלי עבר, שכן ביצרנית מכוניות היוקרה נזכרים בערגה בהיסטוריה מפוארת של יותר מ-100 שנות עיצוב ומשלבים אותו בימינו. כך הם מבטיחים.

התוצאה היא מכונית קופה עם מראה דרמטי הכולל בין היתר חרטום שבמרכזו סבכת ענק, בסגנון מכוניות הפאר של היצרנית כמעט מראשית ימיה. מדובר בפרשנות בוטה עוד-יותר מסבכת הענק של ה-GLC החדש, שנחשף בחודש שעבר במינכן.

כמו ברכב הפנאי, גם כאן יש סבכת כרום בוהקת עם רשת בגוון "זכוכית מעושנת", כך מסבירים במרצדס, וכדי לחבר לזמננו היא גם מוארת כדי שחלילה לא יפספסו את כל הבלינג הזה גם בחשיכה.

הוויז'ן איקוניק היא מכונית קופה ענקית, שרומזת כפי הנראה על הדור הבא של ספינת הדגל של מרצדס, ה-S-קלאס. היא תוצע הפעם לא רק עם מנועי בנזין או דיזל, אלא גם בגרסה חשמלית מלאה – שתחליף את ה-EQS השנויה במחלוקת, מי שהייתה אמורה להיות ה-S החשמלית אך נתקלה בביקוש נמוך בין היתר בגלל עיצוב שונה מדי משפת מרצדס המקובלת.

מרצדס לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו של הוויז'ן איקוניק, מלבד שמדובר במכונית חשמלית. בתא הנוסעים הגרמנים שאבו שוב השראה מהעבר, עם עיצוב שמתכתב עם שפת הארט דקו שמקורה בפאריז מסביבות 1910. העיצוב כולל שימוש באם הפנינה, זהב וכסף, וגם קונסולה קדמית אליפטית מזכוכית שמרצדס מכנה "צפלין", כן, בהשראת אמצעי התחבורה הייחודי.

למרות עיצוב הרטרו, הוויז'ן איקוניק כוללת גם כמה טכנולוגיות מתקדמות – בהן יכולת נהיגה אוטונומית עירונית ברמה 2 (הנהג יכול "לנוח" חלק מהזמן) ובינעירונית ברמה 4 (אוטונומיה מלאה בתנאים מסוימים). במרצדס מסבירים כי לכך תורם שימוש במחשב נוירומורפי, כלומר כזה המחקה פעולות של מוח אנושי, לטובת זיהוי טוב יותר של נתיבים, שלטים ומשתמשי דרך אחרים.

צביעת המרכב, שמשלבת תאים סולריים זעירים (צביעה פוטו-וולטאית), מאפשרת טעינת המצברים מקרני השמש עם יעילות של 20%, כך על-פי היצרנית. הטעינה מתבצעת גם בזמן עמידה, ולפי חישובי מרצדס עשויה לתרום לטווח של כ-12 אלף ק"מ בשנה מאנרגיית השמש לבדה. לפי היצרנית, הצביעה מיוצרת ללא שימוש במתכות נדירות או סיליקון ואף ניתנת למחזור.

נכון לעתה אין תוכניות ישירות לייצור הוויז'ן איקוניק. ניתן להעריך עם זאת כי היא תשפיע מאוד על עיצוב ה-S-קלאס הבאה, ואולי גם תגיע לבסוף לייצור בגרסת ה-S-קלאס קופה, כפי שהוצעה בדורות הקודמים של מכונית הפאר.

הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

קראו את חוקי הקהילה שלנו בתנאי השימוש של iCar

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה